Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2020.04.07 0 2 324529

Tulajdonképpen igazad van, nem kellene, hogy többen autózzanak, mint eddig. Egyetértek.

 

A tapasztalatom viszont az*, hogy jelentősen megnőtt az autóforgalom a (bel)városban, a múlt hetinek úgy másfél-kétszerese lett, a két héttel ezelőttivel meg szinte össze sem lehet mérni. Valahol tehát én is afelé hajlanék, hogy sokan elkezdték unni az otthonlétet, és - az idő is javul, melegszik - "kirándulásokba" kezdtek.

 

* Március eleje óta a meghosszabbított 72-es vonalon dolgozom délutánonként-esténként; a Bajcsy-Kiskörút útvonalon lassan már normál hétköznapi autóforgalom van. A Városliget forgalma is egyre növekszik. Pedig zárva az Állatkert, a Cirkusz, a Fürdő...

Előzmény: torqmatic (324522)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.07 -2 2 324524

Azt, aki a harmadik-negyedik héten megunja már a banánt, s 'kirándulni" akar. Séta a Korzón vagy az Andrássyn, vagy akárhol. Eddig tett két kört a kerületben, most meg beülnek a kocsiba és szétnéznek a belvárosban. unják magukat, egymás agyára mennek. Nosza rajta, itt a háromforintos megoldás.

 

Ne hidd, hogy kevesen vannak ilyenek.

Előzmény: torqmatic (324522)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.07 -3 0 324523

Jó, akkor közelítsünk lehetséges célcsoportok szempontjából a kérdéshez.

 

 

Jó az ingyenes parkolás, mert segíti a munkába járást, s nem kell BKV-zni. Tehát forgalmat autóra átterel, csökkenti a járványterhelést:

 

 

1. nem fizetős övezetben élő, de fizetős övezetben önálló garázst, parkolót nem kínáló munkahelyen dolgozó, aki eddig BKV-val közlekedett, s most autóra vált. 

 

2. fizetős övezetben albérletben élő, home office-ra kényszerülő dolgozó, aki eddig este 7-ig körözgetett az autójával, s minden reggel 8-kor le is lépett otthonról.

 

 

 

 

 

 

Ki az, akire járványügyi szempontból elvileg semmilyen pozitív hatást nem gyakorol:

 

1. fizetős övezetben dolgozó, aki home office-ra kényszerült hetek óta

2. fizetős övezetben állását elveszítő, illetve felfüggesztett dolgozó

3. nem fizetős övezetben - üzemekben, logisztikai központokban, nagykereskedelmi központokban dolgozó

 

 

 

Ki az, akire járványügyi szempontból a lépés negatívan hatott:

 

1. azokra, akik eddig a legközelebbi boltban megoldották a heti egy kisbevásárlásukat, meg autóval a heti egy nagyot valamelyik diszkontban. Ők maradnak a diszkontban, de közben időnként "beugranak" a városba egy sétára, egy akármire.

 

2. azokra, akik fizetős övezetben lakva és nap mint nap parkolva szembesülnek azzal, hogy ugyanaz van az utcájukban, mint amikor még nem volt fizetős az utca. 

 

 

Kétlem, hogy ebből bárki képes adekvát mérleget készíteni. És azt is kétlem, hogy mindenféle semlegesség mentén le lehet írni azt ilyen körülmények között, hogy "Szeretem, ha valaki keres és talál is megoldást."

Előzmény: NAR (324521)
NAR Creative Commons License 2020.04.07 0 2 324521

Most nem találom, amit ma olvastam, de egy terézvárosi polgár tapasztalata az volt, hogy az ingyenes parkolásnak "köszönhetően" 20-30 percig tart otthon parkolóhelyet találni, ezt meg annyira nem akarja, úgyhogy kénytelen lesz maszk+kesztyű+tömegközlekedésre váltani...

Előzmény: attus germanicus (324520)
attus germanicus Creative Commons License 2020.04.07 -4 4 324520

Egy idézet, valakitől, aki soha életében nem szavazott a Fideszre.

 

Azok a pestiek, akiknek nem kellet az öreg Tarlós, a fiatal Karácsony Gergelyt választották, most megszivták, persze, pont most kellett járatokat ritkitani, nyilván gazdasági szempontból, aztán tömörülhettek a járműveken az utasok. Mikor amúgy is Budapesten meg Pest megyében van a legtöbb fertőzött. Napokig könyörögtek neki Orbánék, tegye ingyenessé a parkolást, hogy többen mehessenek kocsival, nem volt rá hajlandó. Erre OV elrendelte az egész ország területén az ingyenes parkolást. Szeretem, ha valaki keres, és talál is megoldást. Félő, hogy Budapesten pár napon belül rengeteg beteg lesz.

Előzmény: gabor144 (324515)
attus germanicus Creative Commons License 2020.04.07 -1 4 324519

Vagy arra, hogy busz helyett kocsival menj dolgozni. 

Előzmény: Racilaci (324516)
M61 021 Creative Commons License 2020.04.07 -1 3 324518

Az utóbbi 2 hétben már sok parkolási díj nemigen folyt be, de az önkormányzatok nyilván szerették volna a ritka filléreket is. Igen ám, de a parkolási cégeknél a bevétel már a munkatársak bérét sem fedezte, ezért - mivel nem tudtak megállapodni, felülről kértek és kaptak segítséget. A lakosság vagy az autósok érdekeire a kommunikációban lehet hivatkozni, lehet érvelni mindkét oldalról, de ne legyünk nalvak, nem erről van szó.

Törölt nick Creative Commons License 2020.04.06 0 1 324517

"Műprobléma. Mint az alább írtam, az ott lakók eddig is ingyenesen parkolhattak a fizető övezetben a lakhelyük előtt."

 

Már aki. Mert aki bérli a lakást és nem jelentkezhetett be, annak eddig sem. De ha kocsival járt dolgozni, nem állt otthon.

Előzmény: John Howard (324510)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.06 -3 2 324516

Nem tudom, számomra teljesen egyértelmű, hogy többlet mozgásra ingerel egy ilyen lehetőség. 

Előzmény: gabor144 (324515)
gabor144 Creative Commons License 2020.04.06 0 4 324515

Írtam erre egy szép hosszút, de elszállt. Másodszorra csak a lényeg röviden:

 

Szerintem képtelenség megbecsülni, hogy az ingyenesség a járvány terjedésére milyen hatással lesz. Aki az ingyenesség hatására az otthonmaradás helyett autózik, az gyorsítja a járványt, aki tömegközlekedés helyett autózik, az lassítja. Melyik lesz erősebb? Szerintem az utóbbi.

 

Szerintem ez semmi más, mint egy tollvonással meghozható egyszerű populista intézkedés, ráadásul más farkával.... A népek utálnak parkolási díjat fizetni, most bölcs vezérünk eltörli ezt, lehet örülni. Csak helyet kapni lesz nehezebb sokaknak, ma már hallottam ilyen tapasztalatot több ismerősömtől.

 

Ahol az elmúlt 2 hétben voltak szabad helyek, ott lehetne csökkenteni, hogy ha valaki csak azért metrózik autó helyett, mert fizetni kel a parkolásért, az autózzon. (Igen, sajnos most ez a prioritás.) De ahol az elmúlt 2 hétben is tele volt, ott nem kellene ingyenessé tenni.

 

Előzmény: Racilaci (324495)
1000milliárd vasútra Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324514

A BuBe titkosítása (mint a "teljhatalom" alatti egyik első rendelkezés) is arra utalhat, hogy nem az infrafejlesztéseken fogja megspórolni az ország a 13. havit. De akár az ellenkezőjére is utalhat.

 

Előzmény: rm40 (324476)
toto92 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324513

Attól függ. Ferencvárosban például csak rendes lakcímmel rendelkezők, az ideiglenes lakcím nem elég.

Előzmény: Racilaci (324508)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324512

Albérlet esetén viszont nem, legalábbis az első kerületben lakó rokonom nem kapott, mert nem lehetett oda bejelentkezni.

Előzmény: John Howard (324509)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.04.06 -3 0 324511

A Kőszeg-Szombathely között közlekedő vonatokat indulás előtt (nem szerelvényeket, vonatokat!) elviszi IVT-re fertőtleníteni?

:)

Előzmény: paca664 (324503)
John Howard Creative Commons License 2020.04.06 -1 0 324510

"Nem tudom, hogy itt írta-e már valaki, de más fórumokon azért már rájöttek, hogy rengeteg olyan ember van, aki fizetős parkolási övezetben lakik, viszont a home office nekik problémát jelent, hiszen napközben el kéne vinni az autót valami ingyenes helyre, majd este visszahozni. Na, elsősorban rajtuk segít ez a rendelet."

 

Műprobléma. Mint az alább írtam, az ott lakók eddig is ingyenesen parkolhattak a fizető övezetben a lakhelyük előtt. Sőt, nálunk még ún. "kiterjesztett övezet" is van,; én nem a fizető övezetben lakom, hanem annál úgy 150 méterrel "kijjebb", de ugyanannyiért (évi 2000 HUF) kiválthattam a fizető övezeti parkolási lehetőséget. Ugyanis a házunk előtt tele vannak a parkolóhelyek a napi ingázók autóival, akik nem a fizető övezetben teszik le P+R alapon a kocsijaikat, így sokszor én nem találok helyet a ház előtt. Nekem megéri, hogy párszáz méterrel "beljebb" parkolhatok így, és nem kell reggel nyolc előtt elállnom onnan.

Előzmény: torqmatic (324506)
John Howard Creative Commons License 2020.04.06 -1 0 324509

De igen. Nálunk (Örs vezér tere környéke) az ott lakók az első kocsira ingyenesen, a másodikra évi jelképes összegért (2000 HUF) kapnak várakozási engedélyt. Tehát ez nem igazán érv arra, hogy nap közben el kellene hagyniuk a házuk előtti parkolóhelyet.

Előzmény: Racilaci (324508)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324508

Aki fizetős övezetben lakik, az a lakás közelében kap parkolási engedélyt, nem?

Előzmény: torqmatic (324506)
torqmatic Creative Commons License 2020.04.06 -2 1 324507

Igen, elég sok helyen feldolgozták már, a Volánbuszhoz természetesen az utolsók között jutott el...

Előzmény: hmsoft (324504)
torqmatic Creative Commons License 2020.04.06 0 2 324506

Ennek hatására olyan emberek is autóba ülnek, akik eddig csak hétvégente, a "telekre" lejáráshoz használták, így a hétköznapi-városi vezetési tudásuk, ismeretük gyakorlatilag nulla.

 

Ilyen embereket bőven láthatsz "békeidőben" is a MOL Limóban és társaiban, de amúgy nem tartom életszerűnek, hogy az ingyenes parkolás hatására most akkor tízezrek ülnek autóba, hogy ingyenesen parkoljanak valamelyik jó ki szűk belvárosi utcában, majd napközben szintén a kvázi ingyenessé vált buszokon utazgatnak fel-alá, mert nem kell mutatni a bérletet... Nem tudom, hogy itt írta-e már valaki, de más fórumokon azért már rájöttek, hogy rengeteg olyan ember van, aki fizetős parkolási övezetben lakik, viszont a home office nekik problémát jelent, hiszen napközben el kéne vinni az autót valami ingyenes helyre, majd este visszahozni. Na, elsősorban rajtuk segít ez a rendelet.

Előzmény: John Howard (324496)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.06 0 2 324505

Igen, a járvány alatt ózonnal fertőtlenítenek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Nem ismerem az ózon tisztító hatásának kémiai folyamát, de a szerelvények kb. fele kezd kívül is megtisztulni.

 

 

Előzmény: paca664 (324503)
hmsoft Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324504

Egy ehhez hasonlót láttam egy hete, moszkvai metróhálózatos verzióban. (És gondolom, született jópár további.)

 

hm

Előzmény: trizs77 (324501)
paca664 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 324503

Igen, a járvány alatt ózonnal fertőtlenítenek.

Előzmény: trizs77 (324502)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.06 -1 3 324502

Éjszakánként minden vonatot elvisznek a Nyugatiból Istvántelekere mosni és fertőtleníteni.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mindet ?

 

Az nagyon jó.

Akkor (titokban) többszörösére emelték Istvántelek vonat tisztító kapacitását pár nap alatt.

Ez igen.

Szeretem a jó munkát.

 

Elismerés illeti őket.

 

 

Előzmény: koller andor (324497)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.06 -1 1 324501
Racilaci Creative Commons License 2020.04.06 0 1 324500

Ezért írtam, hogy olyan torz minden adat, hogy abból modellezni szinte naponta lehet - tök más eredménnyel. Gondolom, azért kórházi ágy-telítettségi adatok csak naponta frissülnek az illetékesek számára.

Előzmény: hlln (324499)
hlln Creative Commons License 2020.04.06 0 3 324499

Napról napra változik helyzet. Az azért ott lóg a levegőben, hogy esetleg a lakosság jóval nagyobb részén már át is szaladt ez a tetű vírus. Például tegnap Spanyolországban a legmagasabb szinten (helyi Op. Törzs vezető) mondták ki, hogy reálisnak tarták azt a becslést miszerint kb 7 millió fertőzött van a 130 ezer helyett. Az olaszoknál egy 20 milliós szám került elő igen komoly helyről. Ha ez igaz akkor a feje tetejére áll az egész történet. 

Előzmény: Racilaci (324498)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.06 -1 0 324498

Biztosan rossz megoldás minden szempontból. Egyetlen kivétel a járványgörbe minimális "mozgatása" lehet abból a célból, amit írtam: ha van már némi tartalék a fertőzöttek ellátására, akkor muszáj lenne kicsikét gyorsítani a lefolyását... Bár erősen kétlem, hogy ezt a meglévő adatokból (amelyek minden szinten átláthatatlanul torzítanak) bárki képes lenne rendesen lemodellezni. 

Előzmény: John Howard (324496)
koller andor Creative Commons License 2020.04.06 0 3 324497

Éjszakánként minden vonatot elvisznek a Nyugatiból Istvántelekere mosni és fertőtleníteni. Így néz ki a pályaudvar éjjel.

Előzmény: trizs77 (324487)
John Howard Creative Commons License 2020.04.06 -1 2 324496

Van még egy vonzata a parkolási díjak szüneteltetésének. Ennek hatására olyan emberek is autóba ülnek, akik eddig csak hétvégente, a "telekre" lejáráshoz használták, így a hétköznapi-városi vezetési tudásuk, ismeretük gyakorlatilag nulla. Már a múlt hét végén látni lehetett az utakon a bizonytalan, rutintalan autósokat. S bár összességében a közúti forgalom erősen csökkent, de most éppen felfutóban van - a kezdeti "lelkesedés" az otthon maradásra elszállt, ahogy fogytak a szabadságok, egyre többen mennek dolgozni, ahol a "home office" nem valósítható meg -, és egyre nagyobb forgalomba kerülnek bele ezek az emberek. Ezen jócskán lendít a történelmi mélységekbe zuhant üzemanyagár, és az eltörölt parkolási díj. Hosszú távon nem biztos, hogy ez jó megoldás...

Előzmény: Racilaci (324495)
Racilaci Creative Commons License 2020.04.06 -4 6 324495

Mit lehet erre írni?

 

Egyfelől van egy elég nyilvánvaló kormányzati szándék, hogy mindenki micsodájával verje a csalánt, csak a sajátjáéval nem, másfelől ebben egy jó fél éve a parkolási díj szedésére alkalmas nagyságrendű önkormányzatok  kiemelkedő célcsoportot jelentenek. Így aztán egy nettó önkormányzati hatáskör einstandolása különösképp vonzónak tűnhetett. 

 

A dolog másik oldala, hogy a kormányzat úgy kénytelen egyensúlyozni két cél között, hogy lehetőleg ne tűnjön fel senkinek, hogy az elmúlt 70 év legnagyobb seggre ülése fenyeget. (A két cél közül az egyik az, hogy a járványra zéró tartalékkal "felkészült", értsd: totálisan kivéreztetett egészségügy éppen annyira legyen kifeszítve a következő hónapokban, hogy ne lógjon ki nagyon a lóláb. A másik pedig az, hogy a nagyon alacsony fokon krízisálló gazdaságunk-társadalmunkban ne laposodjon el végleg a járványügyi görbe, mert akkor végképp ellehetetlenül minden.)

 

Így aztán az ingyenes parkolás lényegében egy aktív járványügyi, forgalomgeneráló intézkedésként is felfogható: bizonyosan belendíti kicsit a járványt, de remélhetőleg nem akkora mértékben, hogy azt ne bírja el az eü-i ellátórendszer azon a minimum ellátási szinten, amitől többet már eleve nem is remél tőle senki.  

Előzmény: premium salmon (324483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!