>éppen ezért, hogy ha a honlapra küld bárki anyagot mellőzze az új verzók (docx stb) használatát.
Illetve javaslom, hogy az elkészült és feltötött anyag mellett kerüljön feltüntetésre, hogy milyen verziójú office programmal készül, ill. milyen verzió támogatással került a fájl mentésre. (Apróság, de a bosszúság elkerülése hasznos lehet.)
A bemutatók power pointos anyagai közvetlenül is bekerülhetnének. Aki eddig csinált, az már mehetne fel, míg az újak eleve készülhetnének így. Annyi javaslatom van, hogy régebbi verzióban legyen elmentve, mert az újat (pptx) sokan nem tudnák megnyitni. Javasolom éppen ezért, hogy ha a honlapra küld bárki anyagot mellőzze az új verzók (docx stb) használatát.
Ismételten egy jó és hálás téma kerül(hetne) teritékre! Azt hiszem előadók személyében a Te nésorod és az én javaslatomban van átfedés! :-)
Ami a találkozók időpontjait illeti, szerintem is a havi egy eset elegendő ahhoz, hogy az az egy tartalmas legyen, az előadó felkészülhessen, és ne lőjjük el a puskaport idő elött. Az előadások után úgyis van lehetőség szóban megbeszélni az aktuális kérdéseket fakultatívan.
Szisztok! Van valakinek 15 pár hagyományos tillig kuplungja? Vevő lennék rá. Használ még valaki régi-régi tüskéset? Van kb ugyan ennyi feleslegem. U.i.:Bocs a kuplungok neveiért, de fogalmam sincs hogy hívják őket... TT.gportal.hu
Ma 3 unoka tombol körülöttem, hajtják a vonatokat is rendesen, holnap kőbányai kiállítás után tudok nyugodtan nekiesni, nagyon remélem, hogy eredménnyel.
Hétfőn beizzítom mégegyszer az oszcilloszkópomat, és ebben az irányban is elindulok. Fura, mert hetekig csúszott a dolog (már előtted is tervben volt), csak pont a megfelelő dióda hiánya volt az ok. Ezek szerint kár volt a spéci eszközre várnom a nagykerben...?
igen, ezt Jakoa rezeléses beszámolójakor kezdtük el igazán dokumentálni. Sajnos ez még nem készült el, mert eléggé korlátozott volt az időm, de ha jól összehangoljuk, akkor minden előadás hamar fel tud kerülni akár hang, akár kép, akár írásos formában a netre.
Rég óta figyelem a topikot, de most már szeretnék beikapcsolódni.
A találkozókon elhangzottak közzététele mindenképpen igen jó ötlet. Magam sem tudok jelen lenni, így ha felkerül a net-re mindenkinek hozzáférhető, a jelenlevők is vissza-vissza tudnak térni egy-egy mondatára.
Magamról: másodjára kezdtem el a vasútmodellezést TT-ben. A jelenlegi kezdet a gyermekkel együtt volt, de ahogy lenni szokott Ő azóta sem tevékenykedik. Én maradtam"kényszerből".
Szerintem is elegendő a havi egy alkalom, hiszen az előadásra vonatkozó érveid mellett az is szól, hogy lehet utána otthon kísérletezni. Viszont az előadások anyagait nem lehetne összegyűjtve szintén feltenni a netre? A topictalik mellett mellékletként jól mutatna. És könnyebben visszakereshető is lenne.
Örülök, hogy támogatjátátok a fiatalok képviseltetetését is, mivel jómagam is 15 éves vagyok. Én is gondolkoztam, hogy mennyire vagyok oda való. De most megnyugodtam. :-))
Azzal, hogy bevezettük a tematikus előadásokat, dobtunk egy nagyot! Ha havonta egyszer jövünk össze, akkor
- van idő témát találni, és az előadónak felkészülni,
- két előadás között meg jól megrághatjuk az elhangzottakat, meg megbeszélhetjük a következő témát, itt a fórumon.
Nekem máris lenne egy javaslatom az áprilisi előadásra, csak kéne rá egy jelentkező. Modellépítés: frizírozás, antikolás, átfestés/átépítés, teljesen egyedi építés.
Nem kell 1 órában kompletten elmondani, hogy hogyan készítettem el a nulláról egy mozdonyt, csak megemlíteni, hogy mi micsoda, mik a buktatók, kompromisszumok. Minek álljunk egyáltalán neki, és melyik módszertől mit várhatunk el?
Vannak tippjeim is az előadóra, innen a topicról.-)))
Várunk, ha tudsz gyere. DE! Azt hiszem Uplink barátom írta: a szüleid tudjanak róla. Tudom, "nem vagy már gyerek", de legalább masTTertape honlapján mutasd meg nekik, hogy hová készülsz. Nem kocsma, füvezni is csak a terepasztalt szoktuk, nem magunkat. Az ilyenekre valót inkább vasútmodellre költjük:-)))
Belülröl számolva a 2. és 3. gyürü megy egyenesen a motorra (azaz, ha ezekhez a kontaktusokhoz vezetsz 10V-t akkor a motornak forogni kell (kivett hiddal). A 4. gyürü meg a vezérlökapcsolo, azaz a 2. meg a 4. gyürühöz adott 10V csak a fogaskerék egyik állapotában megy a motorra (kiengedett).
Ha kiveszed a hidat, akkor kellene találnod 2 kontaktust (amik a gyürükhöz érnek) amitöl elindul a motor. Probálgasd - sok nincs.
Adj kb. 10 V-t a kontaktusokra, valahol el kell indulni a motornak. Ha nem akkor, belül van megszakadva a vezeték vagy a motor van oda.
Ha meg van a két kontaktus, akkor az egyik közvetlen amelletti a belsö kapcsolo másik fele. Probálgasd ezt megkeresni, ugy hogy a nagy fogaskereket benyomod vagy kiengeded.
Ha ezt is megtaláltad akkor a belsö rendszer müködik, csak a vezérlökapcsolo nem teszi azt amit kellene. Akkor azzal kell elszorakozni.
Sajnos nincs kéznél most egy Flm korong sem, igy nem tudom megnézni, mert akkor sokkal jobban lehetne segiteni.
Ha esetleg van hozzá leirásod (kapcs. rajz) tedd ide be vagy küld el, abbol is ki tudom olvasni, hogy mit hova kell kötni.
Nagyon úgy fest, hogy a működési elven nem, csak nem külcsínen változtattak az évek során.
A probléma az továbbra is az, hogy miért is nem kap a motor feszt??
Miután levettem a hidat, nem igazán akartam tovább bontani, mert elég masszívnak tűnt a belseje (tudom, mindent szét lehet szedni.... :) ), a motorhoz pedig nem lehet hozzáférni, mert le van takarva. Mérni nem igazán lehet, mert kellene hozzá vagy mérőpontokat forrasztani a nyákra vagy a korong érintkezőin mérni - igaz ez nem jelentene ez esetben semmit, mert a hídban lévő relé működik.
István, ha szétszereled, akkor én hozok be egy másik hidat 5-én, megpróbálhatjuk azzal is.
A régi Flm korongban a nagy fogaskerék (ami a peremszélbe akad) egy kontaktust mozgatott. Ez a kontaktus zárta rövidre a motorármakört, azaz, ha a fogaskerék nem a sinkijáratnál állt (ott egy bütyök elmozditotta a fogaskereket, igy szétkapcsolta a motoráramot).
A külsö vezérlövel tehát:
a.
A polaritást kellett meghatározni (atkapcsolni), ami akét gyürüre ment. Az egyik gyürü egyenesen a motor sarkára a másik meg a kapcsolora.
b.
A kapcsolo másik vége egy 3. gyürüre ment, amit a kezelöszerkezet nyomásra rövidrezárt az elöbbi gyürüvel. Attöl a hid álloállapotbol is elindult, és amit lefordult a fogaskerék a bütyökröl, a mogaskerék magátol rövidrezárta a két gyürüt, igy a motor most már kezelés nélkül a következö kijáratik forgott, ahol megállt.
Ha tovább nyomtad a kezelögombot, akkor megszekitás nélkül ment tovább és a megállás csak akkor következett be, ha abbahagytad a nyomást, és a hid elért a következö kijáratig.
Azaz a hid forgásához 3eres kábel kellett, amiböl kettöt a kezelögomb, de a hid is mozgás közben rövidre zárt (azaz ugyanaz a potenciál volt rajtuk, és ilyenkor forog a motor.
Nem hiszem, hogy az ujabb korongon tul sokat változtattak volna ezen. (De nem láttam közelebbröl igy nem tudom).
Mi is úgy gondoltuk, de kapcsoláskor szépen kattan a kapcsoló relé.
A motor nem "Amperszagú", de azt hogy honnan és hogyan kapja a delejt nem tudtuk megfejteni. Egy többszörösen megszakított koncentrikus körökből álló tárcsa veszi fel négy különböző távolságra ( ezek fekszenek a koncentrikus körökre ) elhelyezett érintkezőről az áramot.
No ezt nem sikerült megfejteni, hogy melyik mire való.
Maga a szétszedett híd meg szörnyű bonyolult.
Talán Uplink ( köszönöm neki a segítséget!!!) jobban körülírja.
Nem akarok a hétvégi jogász szerepében tetszelegni, de...
Szerintem is gyere nyugodtan DB AG, de mivel kiskorú vagy, lehet, hogy
a. a szüleiddel is tudatni kellene,
b. nem lenne baj, ha legalább az első alkalommal közösen jönnétek el...lássák, hogy nem valami olyan, ami esetleg nekik nem tetszik.
Szerintem ez egyfelől a te/ti családi békéteknek illetve a BTTB klub hírnevének megőrzése céljából sem ártana. Szerintem senki sem szeretne félreértéseket...