Szerintetek érdemes e belevágnom a 1,5. terepasztalomnak egy modulba. Azért másfeledik, mert a mostani az félbe van, és +1 az ugye 1,5. (Bocs, matekos vagyok...) Szerintem sokkal többet tudnék kihozni a vasútból, egyszerre nem lenne akkora (iszonyatnagy) kupi a szobámba, és el lehetne pakolni, szállítható lenne. Egyedül attól félek egy kicsit, hogy sokkal macerásabb lesz az építés a csatlakozások miatt... Kuplungokról valami hír? Kb. mennyibe kerül egy pár?
Egy gondolat erejéig visszatérnék a fordítókorong témához. Mért van az, hogy egyetlen elfogadható nagy tételben gyártott fordítókorong van a méretünkben (vagy tévedek?),a Fleischmann 6680-as, és az sem megfelelő a legtöbb használónak. Ezt arra értem, hogy meglehetősen rövid. Ha jól néztem a Br 56-nál hoszabb gőzmozdonyok nem férnek rá. Így az ember vagy lemond pár gyönyörű gőzösről, vagy esetleg saját készítésűvel próbálkozik. Én jelen pillanatban azon az állásponton vagyok, hogy bezserzek egy ilyen korongot, és maradok a kisebb gőzösöknék. Esetleg tudtok mondani valami megoldást?
Igen,ezt ismerem. Én ttmodellen(Péteren) keresztül rendeltem innen. És tényleg mindenük van! (Desirora kellett tapadógyűrű,és azért az ritka mint a fehér holló!:D )
Ha a jövőben valami alkatrész kell, innen tudsz rendelni, a fölső sorban az Ersatzteile gombra kattintva: http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/
Mi már rendeltünk több mozdonyba is alkatrészt, és pozitívak a tapasztalataim. Ha jól emlékszem, a postaköltség meglepően olcsó volt. És ami a legjobb, küldtek kekszet:D Szép kis Tilliges csomagolásban:)
Bizony-bizony! Egy terepasztal simán elférne! Még az általunk oly "kedvelt" Medikerben is van egy...De nem igazán fekszik nekik a vasútmodell,pláne nem a TT...
Mivel végül nem lett meg a számla,ezért inkább addig reszeltük míg olyan állapotba nem került,hogy használni lehessen! Tehát már veszi a kanyarokat(nem siklik ki).Úgyhogy már nem kell zsámoly. De azért ez elég gáz,hogy nem tudta,hogy lehet rendelni alkatrészeket...De még mindig az M&H-ban lehet a legnagyobb mennyiségben (helyben) TT-t venni! ModellKit nem kiszámítható...sajnos!:(
Tökéletesen egyetértek masTTertape rövid és igaz szavaival!! A Lurdy egy agyrém! Velem is úgy beszéltek mint egy komplett idiótával, és várták a pillanatot amikor végre elhúzom a csíkot, hogy boldog magányukban mutyizhassanak tovább. Nem értik, vagy nem akarják érteni: belőlünk élnek. De szerencsére vannak már más vevőbarát boltok. Oda kell járni!
Pedig az üzlet mérete megengedné, hogy kitegyenek egy olyan tesztasztalt, amin van mindenféle szabványos ív is, hogy ténylegesen ki lehessen próbálni a modellt.
Érdekes módon az RC-ket minden körülmény közt lehet tesztelni. Pl. Óbudán, vagy a Lurdy-ban sokszor látom, hogy a plaza folyosóján repeszt a modell.
Az is igaz, hogy ugyanez vasútnál már bajos lenne...
Valamikor mondta épp a Váci úti boltban a srác, hogy ő TT-zett, de átállt az OFF méretre, mert hogy abból több minden van...
A héten hallom egy másik boltban (kisebb, barátságosabb) hogy azt mondja az egyik vevő, hogy "már bánom, hogy abbahagytam a TT-zést..."
Elfogadjuk, csak nem értjük meg :-)) Amikor kértem, hogy a vásárolni kívánt mozdonyt szeretném kipróbálni, fintorogva elővettek az asztal alól egy deszkalapot, amire három méretben kb 1 -1 m vágány volt ragasztva és fedobta a pultra , aztán kérte, álljak a végére, nehogy leszaladjon a gép, mert a szabályzó rossz, csak max sebesség van rajta. És mindez egy olyan boltban ahol az egyik fő profil a vasútmodell és milliós nagyságú árukészlettel foglalkoznak.:-((
A Tilligtől lehet alkatrészt rendelni, ha nem is közvetlenül az "egytollú" vásárlónak, de a kereskedőnek igen. Csak azt felejtette el a "szaki", hogy nem a sima katalógusban van ilyesmi, hanem az un. "Ersatzteil" katalógusban. Igényelj tagságit, és írd meg nekem a kocsi cikkszámát! Utánanézek a dolognak, hamár az "uraság" nem tette meg...
Sajnos a hazai kereskedők az alkatrész ellátást sehogy nem kezelik. Voltmár úgy, hogy az 5db izzót tartalmazó, amúgy 780Ft-ba kerülő csomagot úgy számlázták, hogy db-ra ennyi... Ez a max, amit tenni szoktak, fogaskereket, tengelyeket, ilyesmiket meg... Hagyjuk...:(
Sziasztok, nagyon örömmel olvastam,hogy úgy gondoljátok,hogy ott a helyem!!! Nos az lenne megint csak ezzel kapcsolatban a kérdésem,hogy a klubba bármikor lehetőség van csatlakozni? Ugyanis a tanulás miatt nem biztos,hogy mindig és minden időpont megfelel majd nekem! Meg ha már kialakul,hogy mondjuk minden hónap utolsó csütörtökén (ez az időpont jött le a hozzászólásokból) lenne a találkozó,akkor már esetleg tudnám úgy ütemezni a tanulásaimat! De még egyáltalán nem biztosak az itt leírtak. Szóval a lényeg: ha tudok,megyek!:)
Más: Ma visszavittük (Apukámmal) a vagont az M&H-ba (Váci útiba). (Ez az a vagon,amiről korábban írtam,hogy nem tökéletes a forgózsámolya,ugyanis eléggé szorult,és nem tudott normálisan befordulni a kanyarban.) Közölték velünk,hogy csak számla ellenében cserélik ki a vagont. Mondom magamban,hogy végülis mindez oké,de hátha tudnak valamit csinálni vele (így számla nélkül is). De közben ott volt a dobozán az M&H-s matrica,kibontatlan alkatrészek (amik nélkül a konténert sem lehet rárakni!).Nézi "hozzáértő" szemekkel,majd előkapja a sublert és elkezdi tágítgatni a lyukat. Persze ott lepattogott a festék...Majd ezek után felrakja a majdhogynem nyílegyenes vágányra és elkezdi tologatni rajta,hogy ez nem is siklik. Jó lesz ez úgy a hogy van.És miután egy kissé szétbarkácsolta ezt a szerencsélten vagont,hozzáteszi,hogy ez úgy néz ki mintha használtuk már volna. De ha visszahozzuk a számlát,akkor kicseréli. Most döntse már el,hogy jó ez vagy sem (persze nem volt jó!). Jah és a legjobb,hogy elkezdi,hogy mi már felhívtuk őket ezzel a problémával! De ezek nem mi voltunk,úgyhogy itt már egy kicsit kezdett a türelmünk elfogyni! Aztán otthagytuk,mert itt bizony nem fogunk előrébb jutni...Jah,és kérdeztük,hogy lehet-e forgóvázat rendelni tőlük és elkezdi,hogy keressük ki a katalógusból...(Egyébként lehet?Mert a katalógusban sincs,és még a neten sem találtam) Végülis az érthető,hogy számla nélkül nem lehet kicserélni,de azért nem kéne a vevővel úgy bánni mint egy nemnormálissal! Ez az első negatív tapasztalatom velük,de ettől függetlenül még mindig nagyon jó bolt,csak lehet,hogy csak kifogtuk az egyik "kedves" eladót...De legálább mi is tanultunk ebből!
ui.:Bocsánat,hogy ilyen hosszú lett,és elnézést ha kissé zavaros! Jah,és ha netálántán olvasná az,aki betelefonált hozzájuk ugyanezzel a problámával,az írjon választ erre az üzenetre!
Van rajzom , de sajnos ez az elem csak ép kivehető rajta. Jól láttad tényleg szélesebb volt egy egész milliméterrel ,ki is vágtam belőle. Másik vonalat véltem a henger körvonalának. Köszönöm észrevételedet! Fel került az eleje a járó lemezzel.
Egyetértek a havi egyszeri találkozóval, Elnökünk javaslata is életképes, mert előre tervezhető lenne az időpont. Ezeken kívül természetesen lehetséges eseti összejöveteleket is rendezni, mint amilyen a Nyugati pu. látogatás volt, vagy a tervekben szereplő Keleti pu., Istvántelek, Keszthely, stb. lennének.
Ezt a ...x elkerülést én is támogatom. Ezt ugyebár az office 2007 (VIsta) hozza alapból létre. Jelenlegi ismereteim szerint a Vista részaránya Magyarországon a nem jelentős 8-10% körülire tehető. Szegénykémet :-) épp hogy működőképessé kezdik tenni és a felhasználók idegenkedését lecsökkenteni kényszerítik, már itt az új változat, a 7, amelyik állítólag kenterbe veri. Nagyon sok ismerősöm van, aki legyalulta a Vistát és visszatért az XP-hez.
A 2007-es Excelt/Word-öt volt szerencsém kicsit látni, de egy sima doksit eltartott egy darabik valamilyen képre összehozni, mert minden össze-vissza van. Létezik letölthető kompetencia csomag, mellyel a régebbi (2000/2003) változatok olvasni tudják az újabb, x-végű dokumentumokat. (De itt akkor megint megkérdezem, mi értelme volt az egészet így megkutyulni?) Ennek ellenére kérem, hogy az új változat használói figyeljenek oda, hogy jelenleg még ők a kisebbség, ezért kimenő dokumentumaikat mentsék valamelyik régebbi formátumban (csak egy katt az egész a mentési folyamatban)...
Egyébként az egész olyan, mint a TT-kapcsolók története, csak ott az egymást követő változatok azért javuló tendenciát mutattak :-)
>éppen ezért, hogy ha a honlapra küld bárki anyagot mellőzze az új verzók (docx stb) használatát.
Illetve javaslom, hogy az elkészült és feltötött anyag mellett kerüljön feltüntetésre, hogy milyen verziójú office programmal készül, ill. milyen verzió támogatással került a fájl mentésre. (Apróság, de a bosszúság elkerülése hasznos lehet.)
A bemutatók power pointos anyagai közvetlenül is bekerülhetnének. Aki eddig csinált, az már mehetne fel, míg az újak eleve készülhetnének így. Annyi javaslatom van, hogy régebbi verzióban legyen elmentve, mert az újat (pptx) sokan nem tudnák megnyitni. Javasolom éppen ezért, hogy ha a honlapra küld bárki anyagot mellőzze az új verzók (docx stb) használatát.
Ismételten egy jó és hálás téma kerül(hetne) teritékre! Azt hiszem előadók személyében a Te nésorod és az én javaslatomban van átfedés! :-)
Ami a találkozók időpontjait illeti, szerintem is a havi egy eset elegendő ahhoz, hogy az az egy tartalmas legyen, az előadó felkészülhessen, és ne lőjjük el a puskaport idő elött. Az előadások után úgyis van lehetőség szóban megbeszélni az aktuális kérdéseket fakultatívan.
Szisztok! Van valakinek 15 pár hagyományos tillig kuplungja? Vevő lennék rá. Használ még valaki régi-régi tüskéset? Van kb ugyan ennyi feleslegem. U.i.:Bocs a kuplungok neveiért, de fogalmam sincs hogy hívják őket... TT.gportal.hu
Ma 3 unoka tombol körülöttem, hajtják a vonatokat is rendesen, holnap kőbányai kiállítás után tudok nyugodtan nekiesni, nagyon remélem, hogy eredménnyel.