Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -3 1 471117

Mint írtad, a kéteseket, nem egyértelműeket kritizálom. :) 

Előzmény: Panzerbear (471114)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -3 1 471116

A számkijelzés szerintem alul fehér, felül sárga fényű lehetne, utalva ezzel is fő- és előjelzési funkcióra.

A többi elég véleményes.

Nekem úgy passzolna jobban, ha a főlapos fényeket az eredetihez képest nem piszkálnánk, hanem csak kiegészítenénk az egészet a számokkal, nyilván felfelé számozva. Azaz csupán a lámpasoros indikátorok cserélődnének számokra.

Előzmény: Ashi Valkoinen (471115)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.26 -4 0 471115

"Szerintem persze a legjobb kombináció az oszzsd főlap kombinálása a számokkal lenne, persze nem a korábbi F.1. "minden is sárga" variációban."

Amúgy (már korábban is írtad) a számkijelzősnél miért zavaró a sárga pettyel adni a csökkentett sebességet?

Amiatt, hogy minden jelzőfény sárga?

 

Önmagában szerintem oké, hogy az alsó sárga világít. Jelzi, hogy csökkentett sebesség van (nem állj és nem vmax), a felső petty meg úgyis a következő jelzőre utal a sárgaságával.

 

Esetleg, ha a számkijelzés lenne mondjuk fehér?

Előzmény: segélyvonókészülék (471109)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -4 1 471114

Mondom, érdekes, hogy aki többnyire erélyesen kritizálja a kétes szabályozást, nem egyértelmű utasításokat, jelzőket, az szerint egy ilyen meg teljesen rendben van...

Előzmény: segélyvonókészülék (471113)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -4 2 471113

ugyan létezik vörös villogó is, de nem a gyakorlatban amerre én járok

 

Sok helyen találkozni vele.

 

az is egy nehezen felismerhető jelzési kép bizonyos esetekben

 

Jaj, dehogy az!

Illetve ha az, akkor azokban a "bizonyos esetekben" bármi más fény, vagy jelzés is nehezen felismerhető.

 

de szerencsére egy továbbhaladást megakadályozó főjelzőhöz tartozó előjelző kép elözi meg, ami miatt elfogadható kompromisszum a nehezebb félismerhetősége...

 

A villogó pedig maga az előjelzés funkció, még az sem zavarhat be, hogy volt egy M!-re utalód, aztán "megzöldül", csak benézed. A gyakorlatban meg tudom mutatni azokat a helyeket, ahol ilyen esetben a mi jelzéseinkkel q nagy baj van, mert az alsó optika üzemszerűen kitakart, csak nagyon közelről látszik, azaz ésszel kell a jelzőt megközelíteni, mert könnyen hiszed, hogy csak egy zöld, pedig nem. Az elv pedig mindenütt ugyanaz, ahol nem vagy benne biztos, ott az aggályosabbra számítasz. Innentől ebenguba.

 

Én semmilyen más villogó fényt nem támogatnák ezen tapasztalatok alapján

 

Gyakorlatilag minimális tapasztalat alapján formálsz határozott véleményt, pedig bőven szólaltak meg olyanok is, akiknek széleskörű tapasztalatai vannak a villogtatott fényű jelzőkkel. Mi is naponta gurulunk ilyenek mellett, pl. Magyarországon is, de Szlovákiában, meg jó sokan Csehországban is. Nem probléma.

Előzmény: Panzerbear (471112)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -4 1 471112

Nem tudom, mert én csak egyféle frekvenciával villogó fehér fényt ismerek (ugyan létezik vörös villogó is, de nem a gyakorlatban amerre én járok) és már az is egy nehezen felismerhető jelzési kép bizonyos esetekben, de szerencsére egy továbbhaladást megakadályozó főjelzőhöz tartozó előjelző kép elözi meg, ami miatt elfogadható kompromisszum a nehezebb félismerhetősége...

Én semmilyen más villogó fényt nem támogatnák ezen tapasztalatok alapján, különösen nem olyat hol a villogási sebességet is figyelembe kell venni...Ha nincs egyszerűbb módja, akkor inkább álljunk meg...menjünk lassabban

Előzmény: segélyvonókészülék (471111)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -3 3 471111

A karácsonyfáinknak meg van előjelzője...Nincs olyan hogy váratlanul bukkan fel egy szabad 40 vagy egy szabad 60...

 

Elsiklottál amellett az apróság mellett, hogy a villogtatott fény minden esetben előjelző funkciót hordoz, és önmagában soha nem utal a jelző mellett elhaladás sebességére. Azaz olyan soha nem fordul elő, hogy a fény villogásából, pláne, hogy a villogás sebességéből kell megállapítsd, hogy a jelző mellett mennyivel haladhatsz el.

Előzmény: Panzerbear (471110)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -4 1 471110

Ez érvényes akár a mi karácsonyfáinkra is, pláne, ahogy 1-2 jelzőt elhelyeztek. Van, amit a legjobb látási viszonyok közt is csak igen későn lehet teljesen látni, mert beletakar a perontető, a felsővezetéki elemek, vagy valami más. Oda kell figyelni.

 

Ez egy kritika valamire ami szar, vagy legfinomabb megfogalmazásban nem ideális. Ilyenből egyre kevesebbnek kellene lennie és nem egyre többnek. A karácsonyfáinknak meg van előjelzője...Nincs olyan hogy váratlanul bukkan fel egy szabad 40 vagy egy szabad 60...vagy egy szám, ami nagyban különböző értéket jelez mint amit a zöld és sárga lámpák előjelzője  mutatna.

nem tudom mennyire mások a képességeid, de számomra a szinek megkülönböztetése jobban megy mint egy villogó fény frekvenciájának megkülönböztetése, különösen zavaró tényezők kombinációja esetén, ami nem különleges dolog, hanem hétköznapi.

 

Aggályos jelzésekből germániában sincs hiány. Gondolj csak a DB gegengleisanzeigerre, vagy mondjuk az ersatztsignalra, ami akkor is érvényes, amikor már nem világít.

Ezért sem értem, hogy sok szar megoldás kritizálása után miért állsz ki egy hasonlóan szar megoldás mellett...

Előzmény: segélyvonókészülék (471109)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -3 2 471109

Ez érvényes akár a mi karácsonyfáinkra is, pláne, ahogy 1-2 jelzőt elhelyeztek. Van, amit a legjobb látási viszonyok közt is csak igen későn lehet teljesen látni, mert beletakar a perontető, a felsővezetéki elemek, vagy valami más. Oda kell figyelni.

 

Aggályos jelzésekből germániában sincs hiány. Gondolj csak a DB gegengleisanzeigerre, vagy mondjuk az ersatztsignalra, ami akkor is érvényes, amikor már nem világít.

 

Sok év osztrák vasutazás után is úgy vélem, hogy az OSZZSD gyökerű fényjelzési rendszer jóval frappánsabb a karácsonyfáknál, ami a főlapot illeti. Az ilyen-olyan lámpasorokkal azonban már egész más a helyzet.

És hát a németek valamiért bevezették a villogót a KS rendszerben, szóval nem tudom.

Ezek ilyen irányzatok.

 

A villogókkal az a helyzet, hogy előjelzést adnak, ráadásul csökkentettet, nem M!-re utalót, szóval van idő, és tényleg sokkal gyorsabb a gyorsan villogó a lassabbnál.

 

Szerintem persze a legjobb kombináció az oszzsd főlap kombinálása a számokkal lenne, persze nem a korábbi F.1. "minden is sárga" variációban. De ahol már évtizedek óta működik a gyorsan villogó, ott jobb ezt rájuk hagyni, ők tudják.

Előzmény: Panzerbear (471108)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -3 2 471108

Nem. Egy fajta villogót ismerek, de néha még annál is nehéz megmondani, hogy azt látom e vagy valami mást a háttérből...én marhára örülök, hogy legalább villogási frekvenciával nem kell foglalkozni...Persze tudom, jó látási viszonyok között, elötte állva a hülye is meg tudja állapítani, hogy villog, még talán a frekvenciáját is. Kíváncsi lennék egy tesztre, hogy ki mennyire penge az ilyen frekvencia felismerésben egy 14 órás szolgálat után reggel hajnalban...ugyan annak látja e mint műszakkezdéskor...

Előzmény: segélyvonókészülék (471107)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -3 1 471107

Láttál már valaha életedben gyorsan villogót?

Előzmény: Panzerbear (471105)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.26 -2 1 471106

Ez már adminisztratív kifogás. Ezért írtam, hogy műszakilag lehetséges. 

Előzmény: nazareth (471101)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -4 0 471105

Ja, elég jól elvan, a magyar vasút is a sok hülyeségével, mégis rendszeresen kritizálod. Most akkor el kell fogadni valamit ha szar, vagy nem?

Előzmény: segélyvonókészülék (471104)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.26 -2 0 471104

Elég jól elvan vele elég sok vasút...

Minden út Rómába vezet.

Előzmény: Panzerbear (471103)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.26 -3 0 471103

Neked lehet...De a többi sok ezernek is?

Előzmény: segélyvonókészülék (471086)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.26 -3 0 471102

Jepp, en pl. nagyon orultem, hogy van mivel munkaba menni. A BKV persze mar mas teszta...

Előzmény: _nyunyuka (471095)
nazareth Creative Commons License 2021.12.26 -2 1 471101

Egyszerre nem fogod tudni, mert két szomszédos fény nem világíthat egyszerre

Előzmény: _nyunyuka (471099)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.12.25 -3 0 471100

Alul folyamatos sárga, fent közben sárga és a zöld villog.

 

 

 

Előzmény: M63,008 (471098)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.25 -3 0 471099

Hogy képzelted a két fény villogtatását? Egyszerre nem fogod tudni

 

Plusz 4db Schottky-diódával és még egy villogtató jelfogóval! Műszakilag lehetséges. 

Előzmény: nazareth (471092)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.25 -3 0 471098

Szabad 40, következőn 120?

Előzmény: 015-ös Gringó (471097)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.12.25 -4 0 471097

Simán lehetne a két fény villogása egyszerre. Általánosságban amúgy is térközjelzőn lenne, ott meg közte a vörös fény. Ha meg előjelző (sárga-fehér árbócos) adná, akkor egymás mellett villogna a két fény. Elfér egymás mellett, találni rá példát:

 

https://iho.hu/hirek/jelzozes-120420

 

Amúgy is az előjelzést adó jelző (akár térköz, akár előjelző) ebben az esetben a vonatra engedélyezhető sebességgel meghaladható lenne, így az előjelzett jelzés kiértékelése az előjelző meghaladásáig értelmezhető.

 

 

 

 

Előzmény: nazareth (471092)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.25 -3 1 471096

Illetve mennyivel "gazdaságosabb" lenne a kivett vonatokat szerelvénymenetként leközlekedtetni. 

Előzmény: zjakabfi (471094)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.25 -2 6 471095

Mert vannak elég sokan, akik szenteste 4 után is dolgoznak, be kell érniük a munkahelyükre, másnak onnan ugyanekkor haza. Például hogy nálad is legyen áram meg ivóvíz... 

Előzmény: -Smiley- (471093)
zjakabfi Creative Commons License 2021.12.25 -2 2 471094

Lehet, hogy macerásabb  1 napra extra menetrendet készíteni, de így is volt kínálatcsökkentés.

 

Előzmény: -Smiley- (471093)
-Smiley- Creative Commons License 2021.12.25 -7 1 471093

Azért gazdag ország vagyunk, hogy Szenteste amikor 4 után már semmi sem jár a vonatok szinte ugyanúgy közlekednek tök üresen. Minek?

 

Zónázó meg sima egymás mögött.. Miért nem küldik le a személyt végig aztán nem kéne zónázó, meg távolsági gyorsvonatok is kérdéses, hogy kell-e ilyen sűrűn ilyenkor.  Máv - nál miért nem csökkentik jelentősen a kínálatot, ha ilyenkor utas sincs? 

nazareth Creative Commons License 2021.12.25 -1 0 471092

Hogy képzelted a két fény villogtatását? Egyszerre nem fogod tudni, mert két szomszédos fény nem világíthat egyszerre (túúúdom...). Felváltva meg... nem is tudom, na annak tényleg karácsonyfa-hatása lenne. :) Meg szerintem nem egyszerű beazonosítani, hogy amikor abban az 500ms-ban éppen nem világít a zöld, egy, vagy két sárga látszik-e.

Előzmény: 015-ös Gringó (471089)
r1232 Creative Commons License 2021.12.25 -1 0 471091

Hogy mindig két sárgával kombinálták, az volt elég gáz ötlet,

 

Így van.

Előzmény: segélyvonókészülék (471088)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.12.25 -1 0 471090

Szia!

 

Akkor ezek szerint én rosszabb vagyok, mint Mekk Elekk és társai. :)

Előzmény: Vandalizátor (471087)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.12.25 -2 0 471089

Csak egy ötlet volt, ami még működhetne is. Ha annak idején így vezették volna be a rendszerbe, most nem lenne min vitatkozni ezen és ez lenne elfogadva.

És ha a villogó zöld és villogó sárga lett volna akkoriban, amit mondjuk most a zöld két ütemű villogására (lassan vagy gyorsan) módosítanának, akkor meg ez lenne a probléma és ezen menne a vita.

 

Egyébként azzal egyetértek én is, hogy teljesen megkülönböztethető a zöld két különböző ütemű villogása, ahogy azt a 2006-ig használt F.1. tartalmazta is.

Előzmény: benbe (471085)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.25 -2 4 471088

A számkijelzés tök oké.

 

Hogy mindig két sárgával kombinálták, az volt elég gáz ötlet, ahogy azt se nagyon értettem, hogy miért kell konkrét számokat írni az utasításba, miért nem elég, hogy a "sebességérték tizede".

 

"Veszélyes vasutaknál adott esetben a jelzési kép nem is "világító" számmal van kombinálva, hanem csak egy táblával. És mégis.

Előzmény: e94 02 (471079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!