Ha jól látom, akkor a cikk arról szól, hogy egy japán mozdonyvezető beperelte kártérítésért a munkáltatóját, egy általa jogtalannak tartott munkáltatói intézkedés miatt. Ezt a MÁV-nál is, és a többi MÁV cégnél is rég bevezették, elég sok pert nyertek már a vasutas munkavállalók a munkáltatók ellen.
"Corvin néven új éjszakai nemzetközi vonatpár közlekedik Kolozsvár és Magyarország, valamint Ausztria között. A Corvin éjszakai kocsijai Bécs és Kolozsvár között közlekednek, a GyőrBudapestSzolnokPüspökladányNagyváradon útvonalon. A vonat Kolozsvár felé Bécsből 19:42-kor, a Keleti pályaudvarról 23:10 perckor indul és 8:23-kor érkezik Kolozsvárra, ellenkező irányban 21 órakor indul Kolozsvárról, a Keletibe 5:10-re, Bécsbe 8:21-re érkezik."
Itt némi ellentmondást vélek felfedezni a közölt menetrendi mezőkkel, mert éppen a kolozsvári stokk szolnoki leszedése miatt 23.10 helyett 22.45-kor indul majd a Keletiből a DACIA-CORVIN, visszafelé pedig nem 5.10-re, hanem 5.20-ra ér menetrend szerint a Keletibe.
Egyébként a cikk alapján abban sem lehetünk biztosak, hogy itt bér levonásról volt szó.
Elképzelhető, hogy egyszerűen csak nem fizették ki neki azt az egy perc többlet munkaidőt, ami tulajdonképpen a saját figyelmetlensége miatti késésből keletkezett.
Ha elolvastad a cikket, akkor tudnod kell, hogy ebben a helyzetben nincsen miért mutogatni bárkire is; a mozdonyvezető a saját figyelmetlensége és blődsége miatt okozta a problémát és a késést. Ezt a viselkedésformát abszolút nem lenne nehéz nálunk bevezetni, hiszen mi jóval előrébb járunk a Japánoknál a jogok ismerete és a kötelességek lesz@rása terén.
Bevezetni egyszerű (tollvonás), de ugye nem akarsz majd elhajolni a következményei elől? Mert tegyük fel, be lesz vezetve az 1 perc késés - 1 percnek megfelelő bérlevonás intézménye az elegytovábbító területen. És nézzünk egy lehetséges példát az események alakulására. Tehát, az elegytovábbító szakember kap 1 (vagy 10 vagy 20) percnek megfelelő bérlevonást. Természetesen azonnal továbbmutat a forgalomra, hogy késői jelzőkezelés volt. A forgalom továbbmutat az infrás szolgálatra, hogy ilyen jelzőberendezés mellett örülni kell, hogy egyáltalán kezelte. Az infrás szolgálat továbbmutat a munkaadójára, hogy nem kezdeményezte a felújítást. A munkaadó továbbmutat az államra, hogy nem biztosította az anyagi fedezetet hozzá. Az állam továbbmutat az adófizető polgárokra, hogy nem lehetett tőlük elegendő adót beszedni. És így tovább, bármilyen szálon indulsz is el, valahány lépésből mindig el fogsz jutni az adófizető polgárhoz mint minden baj okozójához. Tegyük hozzá, hogy ha emellett minden lépésben az érintett alkalmazottak pert indítanak a következő lépcsőfok ellen, mondván, lelki gyötrelem érte őket, végsősoron azt is majd az adófizető polgártól lehet beszedni.
Magyarán: be lehet vezetni ilyeneket, csak egy pöttyet jobban eleresztett társadalom kell hozzá, amelyen belül az elképzelés nem válik azonnal önmaga karikatúrájává.
A MÁV-START új személyszállítási üzletszabályzatának tervezete november 11-ig véleményezhető és a 157. oldaltól tartalmazza a vasút-villamosra (Tram-Train) vonatkozó szabályokat:
...és ezen a ponton akcióba lendülhetnek a konteó-kedvelők, hogyaszongya': Először nekiállnak elhagyni a Budapest előtagot a külső kerületi állomásokról, aztán visszahozzák. Kiirtják az alsó, felső utótagokat. Mindezt azért, hogy mindent át lehessen matricázni, na de nem elég, mert újra kell keverni a hangos utastájékoztató közlendőit. Közben körícét vezetnek be, és azt hiszik, hogy nem értjük a cinikus célzást, hogy minden visszatér ugyanoda, tehát nemsokára megint visszacsinálják az alsó-felsőket. Aztazannyakeservit'!