OFF: Oroszországban volt az eset, a gyerek megrángatta a magassági kormányt és erre kikapcsolt a robotpilóta ill. egyes moduljai, erről a pilóta nem tudott, mert a repülőgép leírásában sem tértek erre ki, és a robotpilóta kikapcsolását nem jelezte hang és fényjelzés ( azóta már jelzi). A gép meredeken zuhant és belenyomta a nyomás a gyereket az ülésbe, így nem tudott kiszállni és persze irányítani sem, a pilóta által mondottak alapján. Az esetet bemutatták a Légikatasztrófák egyik epizódjában.
ON:
Monorierdőnél volt olyan pletyka, h a vezér a kalauznővel trécselt és ezért nem vette észre, h vonat van előtte időben. De ez csak kitaláció volt ,mert mint utóbb kiderült egyik vonaton sem volt nő a kaller és azt is mindenki egybehangzóan állította, h az utastérbe a vezérlőből egy ember szaladt ki ( a vezér volt ,aki kiszaladt és szólt, h ütközni fognak. Valójában azt írta fel, h nyitva maradt a sorompó az egyik útátjáróban.
1983-ban tanuló voltam a szegedi fűtőházban. Nem tudok ilyen esetről. Az üvegezett irodát soha nem kellett javítani. A segédüzemi műhellyel szemben a vágány folytatásában látszik egy kerékpár nyoma a betonban, talán az lehetett. De falat nem döntött a mozdony, az biztos.
félOFF Ezekben az esetekben nem történt gépátvétel, a kapitány adta át, sőt az orosz terület felettinél ha jól emlékszem, kérte is a gyereket. A Róna utcairól csak hallottam (olvastam) sajnos, de nem túl sokat. félON
Még kettő: kilencvenes években valahol oroszország felett a kapitány 13 éves fia vezetett, mindenki meghalt.
A másik magyar: Egy DC-3 zuhant az Erzsébet királyné útja és a Lumumba (ma Róna) utca sarkára. Utasok voltak a pilótafülkében, és a kapitány bravúroskodni akart. Ez 1961-ben történt.
Sziasztok topiklakók ("Békével jöttem" :) ) Arra lennék kíváncsi, hogy van-e ismeretetek olyan balesetről (továbbá veszélyeztetés és egyebek), amit egy, a vezetőállásra (jogosulatlanul) bejutott személy okozott, akár szándékosan, akár véletlenül? Akár a gőzös időkig visszamenőleg kérem az ezirányú emlékeket feleleveníteni. :) Köszönettel: Kacsa
Kikerülte a leeresztett félsorompót - súlyosan megsérült a Daewoo sofőrje 2009. 02. 08 14:23:51
Súlyos sérüléseket szenvedett az a férfi, aki autójával, a félsorompót kikerülve, a sínekre hajtott Agárdnál, s összeütközött egy motorvonattal - értesült a HavariaPress.
Vasárnap délután egy órakor történt a baleset, a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon, Agárdnál, egy vasúti átjáróban. Az 52 éves magyaralmási férfi a fénysorompó tilos jelzését figyelmen kívül hagyva, a leeresztett félsorompót kikerülve hajtott a sínekre az Agárd és Dinnyés között. A főváros felől Fehérvárra tartó FLIRT motorvonat elsodorta az autót, mely a szomszédos sínpárra zuhant. A Daewoo vezetője súlyosan megsérült a balesetben, a mentők a fehérvári kórházba szállították. A vonaton senki sem szenvedett sérülést. A műszaki mentés és a helyszínelés idején állt a vasúti forgalom az érintett szakaszon. Két órakor befejeződött a helyszínelés, de továbbra is jelentős késésekre lehet számítani a vasútvonalon.
Nagy az Isten állatkertje!
Szigorítana kell a fényjelzőkészülék és a fénysorompó tilos jelzését figyelmen kívülhagyók büntetését:
ha ez az első alkalom, akkor vezetői engedélyét legalább három évre bevonni (és ezzel együtt újabb, szigorított KRESZ vizsgára, illetve PÁV vizsgára kötelezni;
második alkalommal az közúti járművezetéstől végleg eltiltani.
Valaki tud a tegnapi Fradiban történt siklásról? Én csak vonatablakból láttam a segélykocsit+Púpost, és sok sárgamellényes nézegette a vágányt, nyomtávmérést végeztek éppen amikor elhaladtunk mellettük. Odébb egy Szöcske állt 2 tartályvagonnal, gondolom ebben a szerelvényben történt a siklás, mert mögötte álltak az emberkék.
tipikus: van fénysorompó, végtelenségig belátható a pálya, napi 2 vonatpár közlekedik, de mégis sikerül eltrafálni a vonatot http://www.delmagyar.hu/_kepgaleria.php?gid=2007032&kid=2204237