Mert szerintem a motor ereje elég lenne ahhoz hogy szántson csak a súly és a kerekek jelentenek problémát . Mert ha lenne nagyobb átmérőjű kerék + 60-70 kg plussz súly a gépen lehet kötöttebb talajban is boldogulna .
Több ismerősöm is arra panaszkodott az 55-össel kapcsolatban, hogy bemelegedés után a kert közepén megállt, és csak miután teljesen lehűlt volt hajlandó újra beindulni. Más kollégáim pedig dícsérik. Kinek a pap, kinek a papné. De tény, hogy sokkal több alkatrész van hozzá, mint az 50-eshez.
Esetleg ha még eszetekbe jut valami szívesen veszem. A netet vizslatva az 55-öshöz jóval több alkatrészt lehet kapni, na meg az talán egy kicsit fiatalabb gép. A telek szomszédom 30 jóegynéhány éve a szabad ég alatt tárolja és pöcc indul. Bírják nagyon.
Köszi az információkat, a telekszomszédomtól egy Robi 55-öst szoktam kölcsönkérni, semmi panasz rá, jól viszi a homokos talajt, nekem ennyire erős gép megfelelő. Egyébként autószerelő a szakmám, leginkább a típushibák érdekelnek na meg minden hasznos infó. Köszi a hozzászólást, Holnap nézek meg egy 50-est, állítólag 2 éve még működött, de van kilátásban egy másik az 55-ös, az beindul, de néhány mp múlva leáll. Na majd kiderül. Üdv
Ha kötött talajod van lehet, hogy gondban leszel az RK-val, mert az csak 46kg, míg a sima 151-es is 76kg. De futózásra, rotálásra, sorközművelésre biztosan jó. Én anno szántottam is a 05-el, de nem gyári ekével, és nem nagyon-nagyon kötött talajon.
Látszatra jónak látszik, mert nem kúpos kupplungos. Robi 55-ben nem vagyok nagy spiller, kérd meg az eladót mérje meg a csésze átmérőjét, Te meg a gépen a kupplung pofáknál. Ha belemegy, akkor OK. DE szerintem ez is jó, mert ezeknél nem a csészében van különbség, hanem azok felfogatásánál, ha jól tudom. ( Azért kicsit savallom az árát, használtan, mert a cspágyazását nem látod-érzed. Lehet, javítani kell. )
Nekem az RK 05 B szántásra ; kocsizásra ; rotálásra ;töltögetésre ... stb kéne . De ellenben ha Robi 151 T vennék akkor kéne egy nem váltós hajtóművet a rotálás végett , nameg az RK-nál könyebb megoldani a kihajtás kérdését , ellenben a robinál már bonyolultabb .
Tehát a Robi 50 és 55 között a hasonlóságot a gyártójában találod meg. Másban nem. A Robi 50 hajtása a korai 52-essel egyezik, később már az is eltér csapágyazásban.
A francia motorjához nem lehetetlen alkatrészt szerezni, de csak bontásból, meg ahol raktáron van....
Meg sok türelem...-addig meg kapálsz és ásol.
Robi 55. Mindent találsz hozzá, de azért figyelj arra, hogy mire akarod használni. Rosszat azért hallasz róla, mert nem igazán lövik a gyújtását, bár tényleg a Babetta rokona. (Ha volt ilyened, nyerő vagy.)
A karbival van a legtöbb gondja, de leleményes honfitársak a Simsonéval nyomatják és semmi bajuk.
Kb. mindkettő csak 3 lóerő, ezt figyelembe kell venni és jóval könnyebbek a hason teljesítményű Robi 52-nél. ( Az 52 kés-villával eszi meg őket és még akkor desszertet nem is kért.) Viszont ha kocsival hurcolod, nem kapsz sérvet!
Én ágyások és ilyen kaliber művelésére, max 4 kapataggal használnám. Az 55 annyival jobb, hogy a vonórésze gyakorlatilag bármilyen robi cuccot elvisz, amit elbír. Meg "ócsó" pénzért, használtan van.
Vásárlás. Ha értesz hozzá, reszkírozhatsz ( bár szerintem akkor nem kérdezed), ha nem indul, de nézd meg az állapotát! Fogantyúk mennyire kopottak, mennyire kopott rajta a festés és mennyi a retek a gépen.
Fontos, hogy a kihajtásoknál van-e olajfolyás,a motortesten ven-e olajnyom stb. ( Mert akkor folyik orrán-száján.)
Ha indítható, nézd meg, hogyan. Ha nem értesz hozzá, az eladó indítsa be, de HIDEGEN! Azután nézd, hogy az alapjáratot viszi-e?
Ha nagyon füstöl, akkor az a kompressziót javítja, vagy hülye a tulaj, s nem tudja mennyi kell bele olajból.
Kicsit melegedjen, majd nézd meg, hogy min. 4 kapataggal a földben mit csinál?
Ha fuldoklik, akkor a vételár max. felég menni csak, mert tuti karbi, vagy kompresszió a ganyé.
Így hirtelen ennyi.
Üdv: Imre
U.I.: Ja, meg milyen adapterek vannak hozzá, mert lassan, ha nem Te készíted, drágább a leves, mint a hús!
Ha adhatok egy tanácsot és mindenképpen 2T gépet szeretnél venni (ami nagyon jó választás), akkor Robi 52 vagy Robi 151. A Robi 50-es hajtóműve jó az 52-es és a 151-es motorhoz is. Teljesen kompatibilis velük. Mindkettő motorjához kaphatóak még mindíg alkatrészek is.
Tűz és víz a kettő. Annyi hasonlóság azért van, hogy mindkettő kétütemű és mindkettő röpsúlyos. Nagyjából ennyi. Az egyiket a 70'-es évek végétől gyártották (Robi50) a másikat meg a 80'-as évek közepétől (Robi55). Az 50-es francia Briban motoros, az 55-ös első szériái francia, a későbbiek Babetta blokkal szerltek.
Közös alkatrészek: talán a gázkar és a STOP gomb.
Az 55-ösre több panaszt hallottam, de az is igaz, hogy 50-esből jóval kevesebbet gyártottak.
Vásárláskor mindenre kell figyelni, ami egy benzinmotoros gépnél fontos lehet.
Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?
Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.
Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.
Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?
Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?
Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .
De régebben a motorok teljesítményét levegőszűrő és kipufogó meg még ki tudja mi nélkül mérték, ezért azokon a motorokon nagyobb érték szerepel. Illetve a trükkös gyártók ma is ezt a mérési módszert alkalmazzák.
Nem mértem, kb. 15cm max. de ez még csak próba volt.
Miért neked hány lóerős a gépeden a motor ??? Mert ahogy néztem a videót elég könyen húzta az ekét és az eke sem a föld tetejét karcolta . Mekkora a legmélyebb barázda amit eddig elértél a gépeddel ?? Mármint hány cm mély ???
Ha annyit szánsz rá, én a helyedben már kéttengelyes kistraktort vennék, azután már nem kell gyalogolni. Egy házi kistraki, meg egy jó, de használt rotakapa simán kijön annyiból, és sokkal sokoldalúbb vagy a két géppel. De természetesen mindenki a saját elképzelései szerint dönt.
Ilyem kis ekéhez elég. Az én gépem is csak 5 lóerős (gondolom az új módszer szerint mérve), a videón legkisebb gázon üzemel, könnyen húzza az ekét.
Bandi mondta, hogy Szentkirály gép az is, ami nektek van, csak azt kéne tudni, hogy kis- vagy nagykuplungos-e, jó lesz-e rá az a felező, ami nekem van?
Majd megbeszélem vele hogy próbálkozzunk kicsit , mit visz és mit nem , de szerintem 5 lóerő elég lenne . Mondjuk sokmindentől függ , De szerinted elég lenne ez az erő ???
Próbálj meg a szavatóval játszadozni, harmad, fél szivató, ha erőre kap tőle a motor, akkor fals levegőt szív valahol. De ha a télen a karbiban nem volt semmi benzin, akkor lehet, hogy csak szimplán kiszáradtak a tömítései. Velem már előfordult ilyen. Lehet, hogy egy két nap múlva változni fog a helyzet.
Az 52-es röpsúlytartója és röpsúlyai jók lesznek arra is. Szétszereléskor a lendkerékre nagyon vigyázz, ha bármiben sehgíteni tudok jelezd. A tel. számomat elküldöm e-mailben, ha gondolod.
Mindent szédszedtem (karburátor, légszűrő) áttisztítottam. Benzint kicseréltem. Kipufogót dróttal kipucoltam. Végre megy.
Az alapjáratról olvastam valahol, hogy a teljesen betekert csavart 1-1,5 fordulat közé kell kitekerni, aztán finomhangolni. Nekem ez nem jött be, sehogy se találok alapjáratot. Ez mitől lehet? Illetve ereje se nagyon van. Ezt mi okozhatja?
Ma beszéltünk róla hogy a mi Dragon 5.5 (GCV 160) rotánkra is kéne felező , eke és talán vinné is rendesen , és akkor mondta hogy hogy oldottad meg , és hogy a mostani ekéd helyett nagyobbat akarsz venni .
Eddig ez csak egy motor fej, a kormány nyakával és a röpis közdarabbal. ( Röpsúlyok nincsenek, sem az alap.) Karbi sincs rajta. ( Ezért firtattam, hogy az MZ jó-e?) Nemrég értem haza, megint sötét van, a tárolóban meg nincs ménkű. A szomszéd ház éppen lakatlan, annak a garázsában van a géppark!- annak fejében, hogy a kutyák immár két portát őriznek.
Szóval ez egy 30028-as motor, a Kismotor-és Gépgyár követte el anno. Az előéletéről sok infóm nincs, boncolni kell, hogy lássam, tényleg mibe is nyúltam bele. De masszív, robosztus darabnak látszik, csak sokat kell majd vele dolgozni, mire elindul......
Hajtásom meg van éppen egy 52-es. Házasság lesz belőle, az tuti! De legalább a kocsit elviszi a töltésen. Piszok meredek, 4T szóba sem jöhet, mert felfelé nem lesz kenés, lefelé meg az olaj megy az égéstérbe.
Hát ezért ugrottam neki a dolognak. Meg van hozzá kultivátorom, töltőekém, vaskerék, betonnal, s lehet, hogy ezek az 52-nek kicsit kemények lesznek.
albertjani téged ismerlek . Az ÉMÁSZ-nál dolgozol ??? Keresztapám mondta hogy vele szoktál dolgozni . Ma rotáltuk a kertet és mondta hogy a kolegája most csinált súlytartót , és ahogy mondta hogy lett megcsinálva beugrott a kép amit feltettél fórumra.
Nekem most az a gondom adódott, hogy pár hete cseréltem bronzkereket, meg csigatengelyt a Marci típusú hajtásházba. Valószínűleg más kereket küldtek mint a gyári, mert gyorsabb lett jóval.
Kb ilyen tempót diktált a régi, mint amivel te szántasz.Most meg úgy megy, mint akit pi...n rúgtak.Én inkább kocsizásra használom, nagy emelkedők vannak hazafele, és nem tud kijönni a dombon.Lehet be kell szereznem egy felezőt nekem is a marci hajtásházra.Ez most derült ki, mikor a fater elment vele első útjára.Rotáláshoz jó lenne ez a sebesség, de emelkedőn megdöglik a 5,5 briggs.Eddig is alig jött ki lesujjozva.
Akkor majdnem kollégák voltunk (vagyunk). Ha REX MAX-it szereztél be akkor az nagy valószínűséggel kuplungos igaz? Ha az, akkor az 52-es hajtóművére nem tudod rápakolni csak akkor, ha röpsúlyokat és röpis motortartó közdarabot is teszel a motorra a kuplung helyére. Van egyébként az 52-es hajtóművére hasonlító öntöttvas hajtómű, ami kuplungos kivitel. Milyen hajtó mű van alatta? Aluöntvény, vagy öntöttvas?
Csináltam két videót a szántogatásról. A jobb oldali kerékben ugrik a racsni, még nem jutottam el odáig, hogy megjavítsam. Az eke kicsinek tűnik, be kell szerezni egy nagyobbat :)
injekciós fecskendővel kis benzin (1-2 ml) a karburátor légtorkába (bátrabbak a hengerbe is nyomják), ha van szikra, ezzel el kell induljon. 2-3 robbanásra elég, annak a szívóhatása/lendülete talán elindítja a motort. nekem ez általában bejön.
Visszaolvasgattam már robi55+nem indul témakörben, de nem igazán találtam a tudásomnak megfelelő választ. (Nem nagyon értek hozzá). Tehát ha tudnátok segíteni. Tavaly elinduló 55-ösömet (benzincsap elzárással állítottam le, hagytam kipöfögni). idén nem tudom beindítani. A karburátort szétszedtrem, kitisztítottam. Az úszóházba eljut a benzin, továbbmegy a blokk felé is. A gyertya ad szikrát. Viszont húzásra nem indul. Ha a gázkart is húzom közben, akkor mintha egy-egy pillanatra beindulna, de azonnal le is áll. Gázkar húzás nélkül se kép-se hang. Nem tudom van-e valami ötletetek, illetve egy gépkönyvet is nagyon megköszönnék, e-mail címem publikus.
Akkor a mai naptól a beosztásod: vezető restaurátor!
Elküldtem a 151-es és a REX MAXI gépkönyvét is.
Halkan jegyzem meg, hogy amikor az enyémet megvettem a lendkerék alatt egy komplett többgenerációs egércsalád lakott. Megrágtak ezt azt, de sikerült életet lehelni bele.
Az MZ karbi valóban jó lehet rá, de én nem szívlelem, mert nagyon pörög vele a motor, és ezeket a KMG motorokat nem magas fordulatszámra tervezték.
A 028-as végű az 204cm3-es 7,6 LE-s motor, és csak a hengerátmérőben különbözik a 023-as kódvégű motortól. A 023-as furat/löket az 58/58mm, míg a 028-as kódú motornál a furat/löket 67/58mm. A gyújtása elméletileg megegyezik, nagy valószínűséggel Ducati van rajtuk, de ha tirisztoros, az sem gond.
Én nem járok kocsmába, nem szeretek horgászni, bár a halat imádom minden féleképpen elkészítve, nekem ez a hobbim, a szenvedélyem. Szeretem a vas szagát, a hegesztés szagát, meg azt, hogy új és többnyire esztétikus és néha még hasznos dolgokat tudok belőle alakítani, csinálni.
A fát is szeretem, de a vas az igazi szerelem.
Na meg persze a pénzhiány és a kényszer, de mindenesetre szeretem csinálni.
A barkácsolók meg örök ifjak maradnak!!!!!!!!!!!!!!
Látom, itt tudlak " elkpani", de egy két dolog kellene. A 028 végű motorkód -151-nél - pontosan mit jelent, milyen gyújtása van, mit lehet vele tenni, mit lehet belőle összehozni!
Természetesen meg. A barátom Robi 151-ét kellett kb 4 év után újra hadrendbe állítani és megtetszett a 151-es egyszerűsége, robosztussága és teljesítménye. Megvettem az első 151-est, eladtam az egyik RK-t, majd a másik RK-t cseréltem egy roncs 151-re, ami már majdnem készen van. Míg az RK 6 kapával dolgozott, addig a 151-es gépkönyve szerint homokos talajon akár 10 kapával is használható, én speciel 8-al használom (ugyanis nics több:( ). Összegezve. Belé estem, mint vak ló a gödörbe! Nem bántam meg a típusváltást, pedig előtte igencsak ódzkodtam a röpsúlyos gépektől. A hátramenet néha jó lenne, de megszokja az ember ezt is.
Üdv a topicon előfordulúknak! Azon filózok, hogy a használtaan vásárolt TECUMSEH motoros rotakapám karburátorában a főfúvókát hogy a pokolban lehet kiszedni? Ugyanis egy karbi tistitáskor felfedeztem, hogy az előző tulaj a csavarhúzófészket teljesen lebarmolta!! (Továbbá igencsak nagynak tűnik a fúvókalyuk, meg jó étvágy is van a mocunak,
A tecumseh honlapon azt láttam, ezek a motorok (ha jól rémlik) 90 es fúvókával szereltek.Van ugyan egy másik karburátorom, de abban sem "mozgós" a főfúvóka, és az előbbi hibából okulva nem is nagyon "feszegettem" a témát,. Arra gondoltan, hogy nem lenne- e célszerű az egész fúvókát átfúrnom, akkor talán megmozdulna a menetben és cserélhetővé válna.Valaki közületek már oldott meg ilyen problémát? Tapasztalat?
Ez jó én meg 72-es úgy látom egészen egy korosztály ez a barkácsolós brigád..nekem kis gyári futóm van , készen vettem egy csomo mindennel együtt 20000 ért még nem volt teljesen megterhelve igaz nem is volt mivel húzva. De majd most ki lesz próbálva.
Nem kell idegeskedni, ezt már megtettem helyetted :)
Maga a terv "elvileg jó" a gyár részéről, csak gyenge anyagból csinálták. Most egy kicsit jobbá tettem, így kisebb az esélye, hogy mégegyszer előfordul ilyen.
Ez nem is Tesco-s, nem is profi kerék, amolyan közepes ár és minőség kategória. Vásárláskor még nem tudni, mit vesz az ember, ez csak használat közben derül ki.
De ha valaki olvassa ezt a fórumot és ilyen kereket akar venni, már tudni fogja, mire számíthat, hogy alakíthatja át, stb
össz. vissz egy egytengelyes furikom van, azért kéne a pót. Igaz utánfutó van a családban de az nem az enyém, meg azzal nem megyek le a kert végére. Gondolkoztam, úgy alakítoma dolgokat, hogy azt lehessen a robi után tenni, de azután úgy döntöttem megcsinálom a sajátot.
Maga a raktér belső (asznos tér) mérete 101*131cm
Max 300- 400 Kg - ot szeretnék vele vinni, ebből 100 én lennék.
én gyüjtöttem a trabantot, csak mikor tüzoltó lettem az aszonyom kitakarítatta az udvart, minden ami volt ment a méhbe összesen vagy 70000 kaptam érte... Na de azóta mikor venni kell valamit mindig az orra alá dörgölöm ez is volt, meg az is volt most meg venni kell és egy szar trabi váltót nem birok szerezni mert senkinek nincsen, vagy ha van akkor 8-9000 ért adná...
Nekem 5LE-s Briggs motor volt rajta, ékszíj+lánc hajtóműves gép, 4*8-as kerékkel nem egy gazella, de nagyobb kerekekkel azért szedi a lábát az is ( bár az RK02-es akkor is leveri sebességben). Egy előre és egy hátramenet van benne, amit külön kuplungkar segítségével tudsz kapcsolni. De persze egy magasabb fordulatú motorral már más a helyzet. Nagyon meg voltam vele elégedve, a törékeny kinézete ellenére igen strapabíró kis masina. A 15 év alatt egyszer kellett láncot cserélnem a hajtóműben, mert elszakadt. Ha konkrétumokra vagy kíváncsi szívesen válaszolok, ha tudok.
Igen, valami hasonlót. Már a tervrajzom meg van hozzá most csinálom a csatlakoztató csuklót, ha nem válik be átcsinálom pótkocsira, tudom ,hogy hátul lesz a nagyobb súly de csak jut valami belőle előre is, szerintem a krumpliásáshoz nem kell olyan nagy erő mint a szántáshoz.Valami ilyesmit akarok csinálni
Lényeg, hogy a gyár - cég, sufni stb...- NEM arra tervezte, mint a gyakorlat. Mi mások vagyunk. Használni, a magunk hasznára szeretnénk fordítani. Ők hobbynak veszik. Nálunk valóság.
Ezért van a fórum, hogy aki kitalált valamit, közzé tegye!
MI ebből - legalábbis részben - megélni szeretnénk.
Így OK?
Üdv: Imre
U.I.: Autókerék. Van a gépeden egy nyomaték. Lehet, hogy 4x8-al elkapar. Te dühöngsz. Növeled a kereket. Nem kapar, de nyomaték sem lesz. Kérdés: Lóerő hol van? Másik kérdés: Tapadás?- lásd Fürge 3 - . Tegnap ment a diskurzuis a Simsonról , hogy gyenge. Én az ülőm vernén a földhöz, ha egy 3 gangos, esetleg lükivel kevert - LEHET - gépem lenne ilyen.
Akkor nem egy a kerekünk, nekem is 180 kell, de akkor kapaszkodik rendesen!
Bár lehet, ha kopott, akkor meghúzza, s szopósodik, de nálam még nem ment!
Igazándiból még olyan kereket, ami nekem - és a gépemnek - jó lenne, nem találtam!
DE ha már írtad, akkor légyszíves leírni a tapasztalatodat a 05 -el, mert: érdekelne a sebessége, a hátramenet, meg minden, mert ez nekem már a luxus kategória.
Nem mindegyik csigás mű önzáró, de ha romlik az olak, akkor ez romolhat, ehhez nagyon jó kenés kell, úgy tudom.. Korábban volt már szó ezekről a kerekekről, jót még nem láttam róla.
Ez az a fajta, amin csak 180 fokot lehet fordítani, csak egy vájat van, ahová be tud csúszni a kulcskarika. Ha kihúzom és 90 fokot fordítok rajta, kint marad és mindkét irányban szabadon fut. Vagy rosszul tervezték, vagy nem ekkora terhelésre, de rendeltetésszerűen volt használva.
Nekem is van ilyen átok kerekem! Először szívatott, majd rájöttem, hogy a " kapcsolóján" nem csak egyet kell fordítani! Szedd szét - seeger le, megnéz - s látod, ha csak egyet fordítasz rajta, akkor csak 45 fokot mászik a csap. Ha így mégy vele, " elszopja" a lemez az éleket, azt annyi. Nem tud kapaszkodni.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
Szerintem nézd meg, mert ebben a " cipőben " jársz. Amúgy meg frankón lehet használni, csak észnél kell lenni, meg számolni!
Megvolt ma az első éles kocsizás az új géppel. Pétisót vittem a búzára.
Az első komoly emelkedőn a szabadonfutós kerékben elnyíródott az a csap, amivel azt lehet változtatni, melyik irányba legyen szabadonfutó a kerék. Az eleje le volt súlyozva, így kaparni nem nagyon tudott, erő volt bőven, de egy hajtott kerékkel már nem bírt kimenni az emelkedőn, elkapart.
Hegesztővel felraktam, majd egy kicsit más alakúra csiszoltam le, mint amilyen volt, így egy kicsit még befelé is húzza, amikor belekapaszkodik a tengelyen lévő lemez. Két forduló után a másik kerék adta meg magát :).
Az a vicc, hogy ehhez a hajtóműhöz nem is kellene szabadonfutós kerék, (az RK02B-hez vettem még) mert nem blokkol le, ha behúzom a tengelykapcsolót.
Úgy tudsz a megengedett méretű képet feltölteni, hogy nem BMP ben, hanem mondjuk valamely képkezelő programmal JPG, vagy más képformátumúra mented. Akkor már vélhetően "belefér" a net által megkivánt mértetbe.Üdv
Az általad bejelölt méret: 22cm. Gyárilag csak 16 volt, de ráemeltem még 6-ot. Az idei szezonban nagy valószínűséggel még meg fogom emelni kb 3cm-el. A sortáv állítható kb 60cm-ig. De a magasság természetesen függ a vonó gép teljesítményétől, az én Robi 151-esem vígan viszi, ezért merek még rajta emelni pár cm-t.
A képen is látható körmöskerékkel a nyomtávam 55 cm, a sortávolságom vetéskor 90cm (legalábbis volt eddig, mert eddig kézzel készítettem a bakhátat). Amikor már töltögetem a két kerék a bakhát kb alsó egyharmadán fut és nem a tetejeén. Töltögetés előtt ha tehetem mindíg át is rotálom a sorok közét, hogy puha és porhanyós földet tudjak rátölteni a bakhátra. Na már most, ha megrotálom, akkor a rota kb annyi szélességet visz, mint amilyen széles a nyomtávam. A töltögető eke pedig állítható és simán elviszi a nyomtáv szélességét is.
Én a google-ban találtam egy nagy cikket kertművelésről , és ott irta a mankó hogy Ő minden munkát rotával csinál , és ott irta a 60-70cm sortávot a krumplihoz .
Számomra is sok a hely kihasználás miatt , bár nincs kis kertem , de hát akkor is .
Aha, értem, de a kép alapján nem tűnik olyan szélesre kinyithatónak az eke, mint amilyen széles maga a gép.
Ráadásul így elég rossz a helykihasználás, mert elég szélesre kell ültetnia sorokat, ráadásul árasztani szoktuk, ha sok a két sor közötti táv szörnyű sok víz kell.
nézegetem máma az árakat a boltba trakiután gumi felni minden nélkűl 3500ft amit aszt mondanám megérné nekem mert felnim azom van de ojan kicsi racsni volt a gumin hogy mondom hagyuk is.sorkőzművelő12000ft krumplikiszedő 12000ft ekét meg se mertem nézni mondom anyiért már én is megcsinálom és ojanra amijenre akarom
Simsonbol lehet a legjob gépet csinálni alacsony fogyasztás jo tejesitmény nekem volt egy ijen gépem csak aszt sajnálom hogy eladtam de mégegyszer nem lesz ijen jo gépem mint az van egy vázam amibe simson motor valo kerekek is vanak jo kialakitásu nem őszevisza hegesztet csak egy blokkot kéne szereznem belle de ugy lenne szerintem a leg job ha lenne egy zsuk válto arra rá a simot szerintem párja nem lenne
A töltögető eke pontosan a gép hossztengelyében van beállítva. Amíg töltögetéskor a két sor között mégy, addig kiszedéskor a két kerék közé veszed a bakhátat, és pontosan a sor fölött mégy a géppel.
Jól gondolom, hogy a töltögetőeke nem középre van felszerelve a gép hosszanti tengelyén, hanem eltolva oldalra, vagy hogy?
Bár ezt nem látom a képen, de gondolom így kell lennie, hiszen a két körmös megy a kruplik árkában, ha középen lenne az eke akkor az kiszdő lenne. nem töltögető. Vagyis hogy van akkor?
Sziasztok nekem nem birta a kis kuplunk az elsö futóhuzásnál beégett, 2900ért ragasztottak bele másik ferodolt, erre a kertészboltba meg látok 600 forintért betétet....
A gép nem az enyém !! Csak azért irtam a Kosinak , hogy nézze meg , mert nagyon megtetszet .
Maga a kivitelezés szerintem hihetetlenül szépen meg van csinálva , és szerintem maga az alváz rendszer sem egy bonyolult technika .
Amúgy szerintem nem feltétlenül kellet alakítani a gyújtást .
Én valamikor nagy motoros voltam , és nekem is volt simson-om ami ilyen szépen indult .
Na én arra gondoltam , hogy ezt a gépet megkellenne csinálni .
De persze valami komolyabb blokkal feltétlen .
Még láttam a neten olyan simson schwalbe-t amibe némi alváz nyujtás után egy kawasaki gpz 550-es blokk van beleépitve , na ilyenem is volt anno . ( imádtam nagyon jó gép )
Persze én is csak ugy tervezném ha megépitem hogy csak is szállitásra , mert földmunkára ott a rota .
Ahogy nézem az indítást szerintem te ennek a gyújtásrendszerét átalakítottad? Nékem is volt rég egy 125-ös csepel motorom amit szintén átalakítottam a mágneses gyújtásról akkumlátorosra és az is ilyen könyen indúlt.
Nagyon szép preciz munka. Csak egy gyenge pontja van ha már ilyen sokat dolgoztál rajta hogy kétütemű a motor. Egy négyütemű vagy netán egy dízel motorral ilyen precizen megépítve nagyon sokat érne. De gondolom ez a motor volt kéznél.
Igen én is pont igy vagyok a gázkészüléken kivül szinte minden. A motor egy kicsit nekem is gyenge pontom kivéve az elektromos része, mert az közel áll a szakmámhoz.
Amúgy én is a csináld magad mozgalom oszlopos tagja volnék.
A szerény fizetésem nem lenne mindenre elég, ezért már elég sok mindent kipróbáltam.
Csak bíztatni tudok mindenkit, akinek van egy kicsike kedve az efféle dolgokhoz, legyen az fa, fémmegmunkálás, háztartásigép szerelés vagy bármi más. De azt a tudatot, azt a jó érzést amikor sikerül valamit megcsinálni, nem lehet semmi pénzért megvenni hogy - EZT ÉN CSINÁLTAM -
Szeretem látni azt amit megveszek!Vettem már aksi töltőt így és nem volt benne a trafó csak a lemezborítás!! persze h utánna már nem értem el a feladót! azota óvatos vagyok!!!
Mindenki a saját házatáján járatos, de a próbálkozás és a tenniakarás elismerésre méltó.
Belekóstoltam már mindenbe a gáz- készülék szerelésen kívül, mert az tabu a számomra.
Azért vagyunk, (legalábbis szerintem) hogy segítsünk a másikon, megosszuk a tapasztalatainkat.
Azért mert nem írom meg mindíg nekem is sokat segítenek a fórumozók.
Én pl. a motorok terén nem vagyok túl járatos.
Jó persze tanultam én is, felismerem a részeit, ha szétszedem össze is tudom rakni, de az apróbb trükköket, fogásokat csak a gyakorlat során lehet megtanúlni. Ki ebben jó vagy profi ki másban.
Nincs mit!szivesen! ha te magad megcsinálsz valamit az nem csak anyagiakban kedvező ,hanem növeli az ember önbizalmát!!! az uj dolgok megvétele mindig csak utólsó szempont lehet!! sokáig használd a gépet!! szerintem a villa kopással mostanában tuti nem lessz gondod!! :)
Ha rárakod ezt a vontatmányt, a súlyod főleg a hátsó kerekeket fogja terhelni, mert pont az fölött van az ülés, így a gépnek még nehezebb lesz húzni, még jobban fog kaparni.
Köszönöm a segítségedet . A szakmám egy kicsit távol esik a lakatos és hegesztő szakmától de mint műkedvelő elég sok mindenbe belpróbálkozok. Sikerült fölrakni a kiemelő villát és olyan kemény lett hogy csak flexel tudtam megmunkálni.
Lala2105 Bobo772 néktek is köszönöm a segítséget a gép működik.
Felező van, körmös kerék van a súly meg én lennék a 72 kilómmal. Szántásra nem akarom használni, mert a szomszéd felszántja nagy traktorral. Egyedül csak rotálásra, krumplitöltésre és krumplikiszedésre használom. A krumplitöltés zökkenőmentesen ment tavaly a felezővel és a körmöskerékkel. Viszont a krumplikiszedést csak úgy tudtam megoldani, hogy én toltam a haver meg húzta. De akkor is gyorsabb volt mint kapával.
Nemrég kaptam egy Robi-56 típusú kapálógépet, amit egy kicsit helyre kellene pofozni, de sajnos nincs hozzá gépkönyvem.... Tudna esetleg valaki segíteni? Elektronikus (PDF) formátumban is jó.
Mint korábban irtam, a kruméiültetvény helyét őszi szántást követően tavasszal több menetben kb 20 cm mélyen rotálom. Itt marad akkor kb 20 cm laza, majd féloldalasan kb 25 cm re felbakhátazom, és annak aljára teszem a krumplit. majd másik oldali bakhát, tehát "induláskor" a burgonya 20 +25 cm es laza talajban van. Kelés után kb egy héttel az első töltés, a növényke4 legtetejéig, ez kb + 5-6 cm. Majd jó két hét után ujabb töltés, ez már kb 10-15 cm es "növekmény". Az sem mellékes, hogy a közte lévő terület szinte állandó rotálással a kora tavaszi talajszinthez képest már legalább10 cm el alacsonyabb, igy folyamatosan töltögetve legalább 20 cm-t ketermelek, azaz ekkora mélységű szántásnak is felfogható a müvelés.Mert a koraőszi szedésnél a föld visszaterül. Igy két haszna van a dolognak, azaz mindig laza talajrétegben (bakhátban) van a rugonya, másrészt a terület jó mélyen "átdolgozódik".(A burgonyaszár, meg egyéb szerves anyag szedéskori szétteritésnél bedolgozódik, még a fagyok előtt, tehát van ideje bomlani.)
nekem nincs trabi cuccom,én úgy oldom meg h vágok egy karika 4 es lemezt és arra furok 4db 8 as lyukat es a felnin már meglévő 4db központositó töske furatjába csavarozom,a csövet meg csak rá hegesztem lemez közepére központba, 3
db kis hárömszög merevítéssel öszt cső,majd lessz valami!!
Azt hiszem van ilyen hegesztőpálcám csak én ugy ismerem hogy rozsdamentes acél hegesztő pálca. A hegesztés befejeztével szinte magától lepattog a varatról a salak.
Szia úgy értem mész vele és meg akarnál állni, akkor hiába oldod a kuplungot nem gurul ugy mint az auto üresben, mert a kerekek fixek és hajtja a csigát a házba, vagy megcsinálod szabadonfutósra a kerekeket. De próbáld ki 1 óra alatt csinálsz egy tengelyt csöböl meg vaslemez, rá a kerék és kerülsz 1 kört és ha jó akkor finomítod a technikát.Én azért csináltam trabibol mert ott a csőre csak ráheggesztettem a kerékagyat és kész volt.
Nekem is van Fürge Sp300 kistrakim, de én még nem szedtem szét a váltóját. Amit közzétettél képeket,nem tudom eldönteni róla hogy mi micsoda,mert nem látszik minden. Van ebben difi?
Élkefém , olyan hegesztöpálca amivel a rakodógépek kanalát rakják fel. Én mikor ilyesmit csináltam csak felheggesztettem ok-s pálcával és reszeltem méretre.. az is elég megint 5 évig ...
Nem lett tengely elvetettem az ötletet, mikor a kiskocsit megraktuk kicsit földdel, még a plató magasságig se volt már nem indult el, és mivel fix a kerék , visszahajtott a csigatengelyre és jo hülye hangja lett, megáltam a kapunkba de nem birtam beállni mert már nem indult el, leégette a kuplungot. a honda a kis kúpos kuplungal nem birja .Azért vettem a 151 et ,hogy ugy csináljam meg mint ISKRA a skodaváltóval, csak aztám 1 éve szopok vele... azóta lett 2 151 kapa egy 52 kapa meg egy kis moped motor , és egy intermotor álló motorom.. most átmegyek gyüjtögetöbe .... ja meg egy fürge motor de az sem jó.....ugy kaptam de be volt ragadva a gyürüje meg nincsen szikra....
Én is csináltam kiszedöt de a honda nem igazán bírt vele kapart mint a marha én meg toltam mint állat , hogy haladdjon .. kinlódás volt na de majd az idén :-)
A bakhátas krumplit tavaly ősszel géppel forgattam ki, általam gyártott krumplikiszedővel. Szépen elbontotta a bakhátat, és gyakorlatilag nem hagyott semmit a földben. Mondjuk az is igaz, hogy felszedés előtt kigyomláltam az egész területet.
Hely van bőven, inkább egy kicsit nagyobbra hagyom, mintsem kínlódjak majd a szűk sorközök miatt.
A tavalyi termés nálunk sem lett túl sok, mert egy bizonyos mélységnél nem tudtrak lejjebb nőni a gumók, csak addig amíg puha volt a föld. Így csak oldalirányba terültek szét.
Ennél a bakhátas módszarnél meg eleve van a krumli alatt legalább 15-20cm puha föld, és mellette, meg felette is, lesz hová terjeszkedni.
Nekem is hondám van! szentkirályi hajtással, be kell önteni a felnit betonnal,nefélj nem fog elkaparni,csak szerintem tuti szét cseszi a hajtást :) Te illesztett csővel oldottad meg a tengelyt? mert nekem colos cső van és az egy picit lóg rajta!(mert 25,4)
Egyébként az a 90 cm nem törvényszerű, mert a te géped adott kapaszám, és vagy nyomtávjának szélességétől függ. De az igaz, hogy így van honnan földet tölteni a növényhez.
Eddig kézi kapával csináltam kb 15cm magas, és kb 20-25cm szélesre. Most viszont géppel szeretném, de egy kis ujítással, mert amikor kikel a krumpli, akkor rá fogok tölteni és beföldelem a növény szárát. A kolléga tavaly így csinálta és rengeteg krumplija lett.
Rendben! Csak jó legyen a konstrukció, mert még nincs kipróbálva, remélem nem esek majd pofára vele.
Az első képen sorközművelésre van állítva (nyitó húzatásra), de a két ekekapa megcserélésével töltögetésre lehet állítani, így akarom majd a bakhátat megcsinálni, és utána már a töltögetőekét fogom használni.
Én tettem fel trabant kereket a honda motoros kapámra , de az kb 40 kilo a gép a kerékkel olyan gyorsan szaladt futottam utánna. de ha jol megfogtam elkapart és nem huzott el engem. De mivel a kapa kis kúpos kuplungos felakasztottam az utánfutóját és hát üresen is alig indult el nem még hogy teherrel.... nekem a honda motoros kapán nem vált be. d ha egy jobb géped van azon biztos bejöhet, na meg nem vesztesz semmit kipróbálod és kész....
A 90cm-es sortávolságot még akkor kísérleteztem ki, amikor még az RK 05B-m volt meg, mert akkor befért 4 kapával a sor közé kényelmesen, de a 151-es hez is stimmel 4 kapával. A képen látható gyári töltögetőeke is szépen megtölti a növény tövénél is, bár azon kis módosítást végeztem, mert egy lemezcsíkkal megemeltem a magasságát. A 90-es vetési sortávolságban a 62cm -es nyomtávú körmsökerékkel is el tudok menni, de az utolsó 2 töltéskor már a másik kerékpárt szoktam feltenni, annak a nyomtávja csak 53cm. Általában akkor szoktam abbahagyni a gépi művelést, amikor már nagyon törném a krumpli indáját.
Mert a nagy orrsúly terheli a tengelyt és a csapágyat,aránytalanúl megnövelted a tengelyterhelést,valamint a felzővel nagyobb csavaró erőt adsz a tengelynek> hamarabb fog az anyag kifáradni.
Én keréksúlyt csináltam volna a helyedben."
A hajtómű csapágyat nem terheli, mert két külön csapágyon nyugszik a teher. A tengelyterhelés tényleg nőtt, de a teher a lehető legközelebb van a kerekekhez, távol a hajtóműtől.
A felező nagyobb nyomatékot visz a kihajtásra, ez is igaz, pont kétszer akkorát. De ez akármelyik súlynál így van, még a keréksúlynál is, ez a két dolog nem függ össze.
400*8-as kerékre nem tudtam volna csinálni ~ 65-70 kg súlyt.
Szívesen veszek minden építő szándékú kritikát, de a "ez szerintem nem jó, de nem mondom meg, vagy nem tudom megmondani miért" típusú hozzászólások nem hasznosak.
Szia én azt ajánlom hogy simán cseréld ki a villát .Valamint egyben nézed meg hogy mi az ami kicsiszolta mert ha igy kicsiszolta lehet hogy nem odavaló röpsuj vagy kuplung tárcsa.És az a tény nekem ilyen miadt ment má szét komplet hajtomü ház na az viszont tényleg huzos ha komplett csere.A kuplung alsó felső nem huzos öszeg meg a villa se .De az is leget hogy a kuplung bówden tulálitása okozta a villa kopását .Én eben a helyzetben kuplung bowdent ,kuplung tárcsa felső betét ,nameg a villa cseréjét ajánlom.Jó persze könyen beszélkel mert nekem nem kell ezekhez szerelő hála az égnek .Sok sikert
Bakhátba szoktam vetni a következő módon: kisorozom 90cm-es sorozóval majd beledobálom a krumplit és elkészítem a bakhátot. A tavalyi évig kézzel húztam neki a bakhátot, de ha beválik a sorközművelőm, akkor idéntől géppel húzom azt is.
A töltögetéskor pedig mindíg rotálás után a 151-el csinálom gyári töltögető ekével.
Így lehet vele a töltést, a kertemben megcsinálni:
Kérdeésedre válaszolva: hányszor kell töltögetni? azt tudom mondani, hogy attól függ, hogy mennyire mossa el a bakhátat egy-egy nagyobb felhőszakadás, vagy, hogy mennyire gyomosodik. De kb úgy max. 3-4 alkalommal, (megjegyzem, hogy lovas húzatást is általában 3x csinálják, legalábbis felénk). Gyomírtózni soha nem szoktam. A fater megcsinálta 2 éve, de az egyszikű gyomokat nem vitte ki, úgyhogy erőteljes gyomlálás lett a vége.
Mivel nem sikerült vennem robi 151t jó árba ezért ma megvettem egy idős bácsitól a heba dm-1 ét amin a motor rönkre ment mert eltört a főtengely. Megvan minden hozzá csak a motor rossz.
A fórumon láttam hogy valaki kínai dízel motort tett a heba vázára , ÉS AZ ÉRDEKELNE , HOGY AZ ÚJ MOTOR FELHELYEZÉSÉVEL A HÁTRAMENETI FOKOZATOT MEG LEHET E TARTANI ?????
A szentkirályi Piszok jó anyagal melozik DE azt ki kel fogni nekem is ilyen van 6 éve és biz 12 mázsa télen nyáron meg se kotyan neki!!!!!!!!!!Mindent meghagytam gyáriba 5 évig hozzá se nyutam a plató megnyekent az én hibámból!Azt meg csináltam ujj alvázal 12*60 as anyagal na most azt tuti nem nyekentem meg egy hamar!Én amikor megvetem a rotit egy hét után szétört a komplett alsó rész csak a motor maradt egyben alattam a anyag hiba miadt kicserélte a cég saját kölcségére!!!!!!Jó az is tny hogy nem 12 mázsára kalibrálták igy nem is szlhatam azóta a csere óta nem szolhatok rá!!!!!!!Alkatrész filérekből megszerezhető.Bár a fönökel tartom a kapcsolatot és jeleztem neki a kerék helyett amiket most forgalmaz jobb lene valami ujat kifilozni mert ha defekt van a gyári kerékel akár üres a plató akár van rajta sujj az biz komplett gumi csere ami náunk 8000 ft 1 kerékre.
Szia ha az erő ment el a géped ből akkor nem a villa a bibi!!!!!!!!1. cseréld a kuplung betétet az 600 Ft plusz a ragasztó.Ha a bibi nem megoldott akkor még marad a gázkar a benzin csap mellet kikophatott piszok szívás mire rájön az ember sztszegve is kapható az utolsó csavarig!!Kuplung bóvden csere is max 1800 Ft .Sszerintem nem egy piszok nagy pénz ételböl zsir gép lehet !!!!!A villa csee a tuti mert akkor nem az egész tárcsát töröd ösze a heggesztés nem fog möködni!A villa is 2000 böl meg van akkor meg minek gányolsz!!!!!
Körülbelül annyira terheli a hajtást, mintha keréksúlyt raknál a kerék belső felére. A csapágyak a kerekektől ~10cm -re vannak. A két súllyal úgy ki van egyensúlyozva :) , hogy a felfogatásra a csoroszjatartónál szinte nem is esik teher ,csak a csapágyakon keresztül átadódik a kerekek tengelyére.
A tiszakécskei vastelepre kivittek egy szinte teljes 151-est. Motorjába még szusz is van! Most éppen a 8 napos pihentetési stádiumban van! Utánna szabad préda!
Tavaly írtam már ide a HEBA MB-2 rotációs kapámmal kapcsolatban.Sajnos nem sikerült beindítanom,de most megtaláltuk a régi papírjait.Gondoltam megmutatom,hátha érdekel valakit!
3,50x8 van ráírva, végülis ugyan az mint a 4,00x8-as. Az árát még nem tudom, megbeszélés tárgya, csere is lehet. Írj rám emilben, ha érdekel ne OFFoljunk.
szakos5 11212 sz. kérdésére. Ha már új géptulajdonos vagy, hogy ki is használd van egy javaslatom.(Már kb 20-25 éve igy csinálom)
első menetben a burgonya ültetvény helyét jó mélyen felrotálom. Második menetben kézikapával fél bakhátot húzok, kb 25 cm magasan. Harmadik menetben "jöhet a krumpli" majd ezt követően a másik oldalról is fél bakhát. Igy eleve egy kb 50 cm alsó szélességű és kb 25 cm magasságú gakhátban van a burgonya.
A sortávot úgy választom meg, hogy kb virágzásig kényelmesen tudjak a bakhátak között rotálni, ezzel a "töltögetés" alapanyagát is meg tudom lazitani. Majd méretes kézikapával könnyen felhúzhatom mindkét oldalról. Ezt követően ismét rota, hogy a bakhátak között is laza talajt hagyjak magam után. De a vetést és töltögetést szögbe állitott tárcsákkal is bakhátazhatod. Ez akkor célszerű, ha méretes burgonyasoraid vannak. Forgolódni nehéz vele, nem is igen kiskerti célú.
Ujabb albertjani 11477 hozzászólásához. Naszóval jó volt a tipp, azaz a felső (mozgó) tárcsa külső felére ül rá a reg. kar. A rajzom, amit a múltkor betetem a rossz szabályzó állapotát mutatta, helyesen függőben állnak a kis fém röpsúlyok. Ettől eltérő állapotban menthetetlenül a forgattyúsházba ütközik és ezért tört nekem.3100 Ft ba fájóan vadi újat vásároltam, ma már vigan pöfögött a rotakapa.
Tehát akkor csökkent, ha a reg. tárcsa felemelkedik . Üdv.
Az embert ráviszi a kényszer.. hogy maga épitsen alkatrészeket-munkagépeket... a magas árak végett :s
Van nekem is egy másik egy RK-01 az alá alámerem tenni :D vasöntvényházas hajtómű -2T tecumsech motoros ducati gyujtással.... meghirdettem én a multkorában de meggondoltam magam hogy megtartom :)
ami jó benne,hogy a kupplungja rámegy a 4T tecumsech fűnyirómotorra tehát én meg is csináltam hozzá átalakitót csak időhiány végett nem is foglalkoztam tovább vele... mert ugyebár kifeküdt a moci... Na majd nyáron :DDD
Elméletileg nem szabad h baja legyen se a kuplungnak se a hajtásnak ha éssszerüen,és rendeltetés szerint használjuk,bár a mérnökök nem így gondolják :) de én akkor is gyártok hozzá egy lada kereket :) ha törik ha szakad, ha nem másra hobbi célra felmenősnek ünnepnapokon :)
Tehát nekem ennyi tapasztalatom van ami rossz hogy ugye a kupplung és a hajtóművet féltem :s
Amugy elméletileg "szállitásra" szerintem tökéletesnek is mondható mivel jó teljesitmény áttétel arányuak a robikapák általában, mondjuk a fordulás végett félek hogy törik a tengely vagy szakad a hajtómű:( ugye nincs diffi.
De mint pl a fürge-kisgépeken szerintem azokon gyárilag ilyesmi méretűek a kerekek és ott gondolom vasöntvényházban csapágyazva a tengely:)
A csapágyazásrol hogy a multkorában (nem kerestem vissza valaki itt a fórumtársak közül ) csinált egy súlytartót a robikapa hajtómű köré. ott ahogy néztem be voltak csapágyazva a kerekek és elég jó megoldás:)
Figyelj légyszi ird már le nekem , hogy most akkor szerinted mi baj van az autókerekes megoldással !?
Mert már nem igazán értem a dolgokat .
Ne érts félre semmit , csak én is egy hasonló megoldáson töröm a fejem .
Én mondjuk kispolski kerékre gondoltam , nem éppen ladáén már csak a nagysága miatt .
Talán arra gondolsz hogy fixi megoldással nem célszerű , de mondjuk csapágyas megoldással jó lenne ?
Csak azért kérdezem mert ahogy olvasgatam itt nálunk abból az derűlt ki hogy nem jó megoldás , de viszont ha megnézzem az adok-veszek oldalakat akkor viszont nagy százalékban találni ilyen megoldással eladó gépeket .
Ezen én is elgondolkodtam egy "lazulós" gépet épiteni :DDD
de még hogy a kupplung sztem a jelen esetben tématárgya lada kerék a hajtóművet is kikészitené szerintem előbb vagy utóbb de inkább előbb mint utóbb :s
Am ez a videó tök jö :D elindulnék egy ilyenen Szivesen:)
Az eredeti, 165/80R13 Lada gumi átmérője 561 mm ,(új állapotban :) ) , kerülete 1,76méter.
Az elterjedtebb járókerék 400mm átmérőjű, kerülete 1,26méter.
Egy fordulattal a Lada kerék 0,5 méterrel többet tesz meg. Ez 120-as percenkénti tengelyfordulattal számolva 3,6km/óra különbséget jelent. Ez nem tűnik olyan soknak.
Üdv! Érdeklődnék a Terra szakiktól, hogy a T45-ös terra hajtómű az mivel másabb mint a Dsk-317 vagy a T-20? És hogy valaki tud-e róla mondani valamit??
fölöttébb bosszant ez akuplung dolog,nem igaz h valahogyan nem lehet orvosolni a problémát!!! én tuti h nem adok 20 ezret egy pár traktor mintás kerékért,mikor van az udvaron kb 15 db lada kerék :) vissza térve a tngelyhez az egy colos cső az lóg rajta minimálisan mivelhogy a tengely az 25 mm egy col pedig kicsivel több 25,4 mm., nem lessz baj az a lötty ? :)
na igen elvileg ha azt nézzük akkor 55cm körüli a zsiga kerékátmérő a robikerék pedig kb 30?talán? tehát felező+zsigakerék körülbelül olyan sebesség mint robikerékkel felezőnélkül.
A behúzó rész hiánya meg sok esetben lustaságra utal, mert kiakad vagy lepattan a rugó vége és nem csinálják meg, pedig piszok egyszerű, de tudok olyat is aki levette, mert kötéllel szereti behúzni.
Egyébként az Agroforgban szinte minden van a légszűrő gumikönyöktől a kihajtás szimeringig, csigatengely, bronzkerék, tömítőkészlet, dugattyú, gyűrű, csapágyak stb, stb,
stb.
Egyébként a Robix-tól is lehet rendelni ezt azt, kérdésre e-mailben szívesen és kemerítően válaszolnak.
Még egy más irányú segítségkérés! Van egy majd húsz éves RK-2-es kapaszerűségem, aminek a motorját felújítattam tavaly. Mostanság be akarom indítani, majdnem leszakítja a karomat akkorát ránt vissza! Ha sikerül beindítani akkor ketyerészik szépen. Mi lehet vele?
sz.mate52 pontosabban mit jelent az hogy hiányos ??? Maga a motor , vagy a váltó , vagy mindkettő egyszerre ???? Esetleg ha lehetséges és nem lenne nagy gond küldenél képet ?
Köszi albertjani a gyors választ! kb erre gondoltam én is, felteszem, hogy a tárcsa felső peremén kell lennie a reg. kar belső felének, mivel az alsó olajdeknin van az egész szerkezet. Mármint a műanyag, meg a "röpsúly" nak becézett kis karom is. A fel- le mozgó műanyag tárcsa belső felére nem igen tudnám rátenni, mivel minden takar összerakáskor a dekni. De köszi, igy nyugodt lelkiismerettel rakom majd össze. Üdv.
űdv nem csak aszt át tudom alakitani állomotorá és ha ugy veszedd olcsón megkapod.amugy nem igen hiszek a robi ba nagyon sok havertől halotam hogy egy kalap x .de kinek hogy! ezel nem akkarok megbántani senkit !!!!!!!!!nekem végűlis egy házilag készitet vázra kelene valamijen stabil blok és ara akarok egy motorblokot rá kőtne és ugy a meghajtásra jo kis kép lenne eblőle
Nézd meg, hogy mikor nő a fordulat, a karnak merre kell mozdulnia ahhoz, hogy elvegye a gázt. Kézzel húzd szét a röpsúlyokat, abból látszik, merre mozdul a tércsa és merre fogja mozdítani a kart.
Kedves Topiktársak, de főleg Tecumseh mocihoz értők!! A rotakapám igencsak "felgyorsult", azaz a regulátor bemondta az unalmast. Szétkaptam, és sajnálattal állapitottam meg, hogy a regulátor kart mozgató műanyag tárcsákban levő röpsúly az egyik oldalon megadta magát, nem emeli a regulátor kart kitámasztó műanyagtárcsát.Van egy másik (fűnyirón szolgált) klónom, onnan mégcsak ki tudom operálni a regulátor mechanizmust, de a blokk oldalán "kijövő" bent pedig egy kis "kunkorral biró" kar helyzetében nem vagyok biztos.(Ha tudok csatolok egy skiccet a problémámról). Azaz nem tudom, hogy a kar a műanyag tárcsa "külső", vagy "belső" felére illik-e? Ki tud ebben segiteni? Egyébként van RK03 s gépkönyvem (Thomos motorosé) aki jelzi, annak a szükséges oldal be tudom szkennelni.
Úgy értettem, hogy a netes hírdetésektől eltérően, nem kell leperkálni egy büdös vasat se, (se számlára, se postán), nemhogy 2-3000Ft-ot. De ha valakinek még ez is probléma, akkor storno az egész.
Nekem 2x kb 15-20 kiló volt a felnire csavarozva, de emelkedőnek lefulladt a 5,5 briggs.Igaz te nem emelkedőn kocsizni használod, majd meglátod jó lesz e talajon.
Hát a nyomtáv kb 70-80cm. De mint irtam megy mint a barom:))) Csak ugye én a kupplung végett nem játszok vele:((( Igen egyszerüen oldottam meg fogtam 2db 4T trabi hátsó abba tömör anyag, arra 1"-os sima vascső (vastagfalú) és kész:) a cső másik végét átfurtam 10es fúróval egy 8.8-as csavar bele és hadd menjen.:)
Még gyorsulni is lehetne vele. :D P1:D (paraszt Fomrma1:D) Ha birná a kupplung bár addig nem nyugszok énse mig rá nem jövök hogy hogy jó :)
Szia nekem rossz tapasztalatom van vele, én trabi kereket tettem rá elösször de az a baj vele ez fix lesz. Mivel nincsen benne sebesség és a kis kuplungja van elég gyenge, 2 futó földet vittem vele haza de se elindulni se megálni nem nagyon akart . A honda motort meg nem nagyon lehet kisebb fordulatra birni mert olyan regulátorors tipus amit odahuzod a gázt és ott üzemel jól.Én azért vettem a robi151 et mert azt talán jobban birja.
Van egy régi típusú (1984) RK02 rotakapám. Amióta megvan, csak olajat és levegőszűrőt kellett cserélnem benne.
Most viszont a hajtóműből szivárog az olaj az egyik szimeringnél. Hogyan lehet tömítést cserélni? Le kell venni a hajtóműház alsó felét? Vagy oldalról is hozzáférni?
Utóbbit próbáltam, levettem a külső porvédőt és alatta olyan alátét-szerű gyűrűt találok, amit semmilyen szerszámmal sem lehet kivenni a helyéről.
Már többször írtam, de hátha nem mindenki olvasta, hogy tudok gépkönyveket küldeni e-mailben, teljesen ingyen. Úgymint: Robi 52; 55; 151; 151 Rekord; 202L; 250 Rekord (nem a teljes, de használható); REX MAXI KMG 30.028-as motorral; valamint Maruyama MS 100E telepíthető pernetező.
Engem viszont érdekelne a Robi 202L motor főtengelyén lévő kettős ékszíjtárcsa mérete.
Hali a 24 oldallal visszább az én gépemröl is van pár kép ...
Ha erre a járókerekes megoldásra gondoltál ,én személyszerint nem ajánlom az enyém is Szentkirályi Mtd5.5 motorral még az oké is , a kupplungot kikészitette :s
Lényeg,hogy ha nincs kiskereked akkor az a gép kárára megy:((( nem éri meg...
Üdv, kérdéssel fordulok hozzátok honda gcv 160 as rotakapám van szenkirályi hajtással,lada kereket akarok rá szerkeszteni ,szerintetek h fog viselkedni?.sullyal el fog birni indulni??
Köszi, hogy utánna néztetek, engem az zavarhatott meg, azt hittem a Robix és a Szentkirályi egy gyártmány. De még egy kérdés, a motort mikor felteszem a helyére és rögzítem a három db. M 8-as csavarral, akkor a három felfekvési pont kivételével a két egység nem zár össze, ahol a por bekerül a kuplungházba. Nem okoz ez gondot, bár a hajtóműbe nem kerülhet be! Érdemes tömíteni ezt a rést, vagy ez is hűtő felület?
Ha Robi 151-esed van, akkor semmi gond nem fordulhat elő 2*4 kapával (mivel gépkönyve szerint 2*5 kapával is használható nem kötött talajon), de a mérvadó az a gépkönyv szerinti darabszám, ha e fölé megemeled a darabszámot előbb utóbb le fogja amortizáli a hajtóművedet.
Tőlem a kiégett NNGK biztosítékokat szoktak kérni ilyen célra, kiszedik belőle a kvarchomokot, öszzekeverik olajjal és azzal csiszolják be a szelepeket. A közepén lévő porcelánnal meg kést szoktak fenni :)
A szelepekhez nem szeretnék hozzányúlni mert a motor egyébként jól müködik. Nem sokat volt használva. Az öninditónak a kereke a csigakeréken elégé lötyög. Edig az öninditó egy föggőleges tengelyü motoron volt. Nem tudom hogy a tengely végét rögziteni kell e?
ez lemaradt :) ha meg 100% hogy ki kel vened mert akkor nem tudod letakaritani normálisan ha veszed ki akkor a legalul áljon ugy a legkőnyeb az olajszűrőnél meg csak ki kel kasztani
Mekkora megrázkódtatás lenne az 5,5 lovas rotámnak, ha a mostani 6 kapa (75 cm.) mellé még egy másik rota 1-1 kapáját felraknám, tehát 2x4 kapás lenne. Kb. 100 cm.-es művelési szélesség.
Tudnátok e segítenni abban hogy van egy 8Le Briggs & Sratton vizszintes tengelyü motorom és vettem rá egy használt önindítót ami ha kiszedem a gyertyát nagyon szépen tekeri de ha beteszem és üzemszerüen akarom inditani csak egy negyed vagy fél fordulatig viszi és utánna megál. Egyszóval nem bírja elindítani a motort. Kézzel egyébként indítható a motor.
Hello PAKSI nekem volt dolgom ijenel igaz hogy honda volt de szinte a képek alapján 1 kutya arra figyej hogy mindent jol takarics ki semi ne maradjon benne mert egy kis kosz is megakadájoza a zárást!!! én ugy takaritotam mek a szelepeket hogy kiszedtem álványos furoba befogtam és finom csiszolopapiral szinte ojan mint a papir .aszt tartotam rá és adig amig szép tiszta nem lett.a szelep talabzatot kézel ugyan igy finom csiszolo papiral.és kész csak mondom figyelni kell hogy ne maradjon ben semmi kis lerakodot akármi mert egyből befojásolja.aszt meg ne probáld ki hogy lenyomod furogépel a szelepet mert csak szará megyem nekem eszt monták a szakűzletbe hogy furogép de asztán rá is basztam vele mert a koszt is belekeverte és szép csikos let és kezdhetem előről!!!!!!jah meg az hogy ha megcsiszoltad utána viszarakod és egy erős lámpával belevilágitasz a karbi és a kipufogo nyilásba hogy teljesen jol zár e.
Honda GCV135 + kisebb KF hajtómű, MTD álnéven :125000 Ft
Szevafém RK44: 77000 Ft , talán Briggs motorral
Szevafém RK05B ASH , vagy AHS , Honda utánzat motorral : 148000 Ft
A mezőgazdasági boltban több gépen láttam egy otromba nagy piros tetővel rendelkező motort " OHV Technology" felirattal, ez is Hondát utánozza, már felénk is terjed a gagyi. :(
Hát az, hogy "bemarások" nem túl bíztató. Nem elsz olcsó muri, szerintem. De kívánom, hogy ne legyen igazam! Ha csináltatásra adod a fejed javaslom, hogy szimatolj körbe, hogy mibe kerül.
Igen, kétféleképpen tűmhet el az olaj, vagy kifolyik valahol, vagy a kipufogón át távozik. :)
A folyást már megtaláltad volna, így csak az marad, hogy az égéstérbe kerül. Azt mondod, nagy terhelésnél füstöl, Ha jók a gyűrűk, meg a henger, akkor arra tudok tippelni, hogy a karter szellőző felől, a karburátoron át kerül oda.
Például a Tecumseh motoros kapánál van egy szivacs a "kartergáz-elszívó" csőben, ami többek között leválasztja az olajat is, hogy az ne kerüljön a karburátorba.
Hülye ötlet, de ha el van dugulva a levegőszűrő, nagy terhelésen nagyobb vákkum több gázt szív a karter felől, ami magával visz egy kis olajat... ? Levegőszűrő nélkül füstöl-e?
Hengerfej tömítés mindnképpen kell bele, ha újat akarsz venni, vidd magaddal a hengerfejet, mert sok kisboltban még motorszám és típusszám alapján sem tudnak adni.
A bemarás a henger oldalán az nem túl bíztató jel, ha csak válla lenne a felső holdpont felett azt meg lehet hónolni. Nagyon mély barázda van benne?
Ha nem túl mély, azt egy gyűrűzéssel ideig-óráig ki lehet bekkelni, de ha mély, akkor húzósabb.
A gépem Robix gyártmány /?/ Robi 156-os Quantum XM 55 motorral, fix kuplungos kivitel, melynek a fémes oldali részének mérete a kúp két végén 84/77 mm átmérőjű.
A következőkben szeretnék infót kérni! Most végzem a téli karbantartást a Robi 156 -os gépemen, és " fejembe " jutott, hogy a múltkorábban szó volt a kiskuplungos ill a nagykuplongos kivitelről. Hogyan állapítom meg, ill. kérdezném, hogy a mérete mennyi egyiknek ill másiknak? Amennyiben az enyém kiskuplungos, át tudom e alakítani nagykuplongosra?
Az már kókányolás, ne foglalkozz vele! Ember a kartergázt vezette el rajta, mert akkora volt a motpr kopása, hogy már attól leállt.....
A lényeg, a rudazat, meg a többi!
Alkatrész? Ehhez a motorhoz szinte bármely kertigépboltban kapasz! ( Még a Világ Végén is, mert én ott lakom. Nekem ilyen motor van a fűnyírón!)
Pucold ki a karbit, indítsd, s ha akkor is beköpi a gyertyát, akkor gáz van, mert felhordja az olajat! ( Csak megjegyzem, akkor is érdemes javítani - gyűrű,stb.- mert egy ilyen új moci kb. 45-50 matyi.) Sokan szidják, hogy nem korszerű, de ez az utolsó széria, amit otthon javítani lehet igazán. Ezért szeretem. Ami az benyém, nem merem szétszedni, mert az utolsókat rúgja, de megy. Soha nem hagyott ott. Még akkor is felújítom, ha a gatyám megy rá....
Tehát: tisztítani, próbálni! ( A faternak meg igaza van...)
Üdv: Imre
U.I.:Neked és mindenkienk! Találáltam Embert. aki használt motorokat NEM csillagászati összegért forgalmaz. Én egyet biztosan a jövő hó végén csípek Nála. Ha bejön, jelzem.
Hát.... Az eleje biztos, hogy a fordulatszám, a többi nekem rejtély...
DE! Ha régebbi típus ( olyan, ami mellett van a kis üzitank, rajta a karbival, akkor ki kellene cserélni a membránt a a karbi alatt, ami AC pumpaként műkszik. A gáz az, hogy az idő múlásával öregszik, veszít a rugalmasságából, s terhelés alatt nem szállít elég benyát a motornak. Tök mindegy, hogy gumicuclis, vagy nem. Ja, meg ki kell takarítani a rendszert, mert lehet, hogy lekoszosodott. ( Mert a benzin nem tiszta, a hiedelmekkel ellentétben. Legalábbis nálunk.) Célszerű ellenőrizni a szabályzó rudakat és rugókat, hogy mennyire vannak topon. A rugók gyengülése is beleszól a karbi munkájába. ( A rudazatok között legalább 2 rugó kell legyen a karbinál,meg hajlított acéldrótból készült kis rúd, 2 ágú. Van aki ekhagyja, aztán hajlít drótból, meg szidja a motort, hogy nem jó.)
Forintos dolgok, de megéri cserélni.
Ha a gyertyát olajjal beköpi, akkor döntve tároltad, előbb-utóbb a kipuffon is megjelenik az olaj. Ezeket a motorokat 30 foknál jobban nem illik döntögetni, mert az olaj a hengerbe folyik. ( Gyertya ki, rángat, olaj kifolyik, azután indít.) Vigyázni kell, mert ilyenkor - túldöntésnél - nem igazán lesz kenése.
Lényeg, hogy bármilyen típusú, a rendszert ki kell tisztítani, mert a benzinben is fan parafin, s hidegben csúnya dolgokat tud művelni, ha besűrűsödik!
Egyik lehetőség: www.nedikertigep.hu (ma kaptam a budakalászi Hermes-nél, a Hermesz nem tart ilyen alkatrészt)
Másik: kipróbált, régi cimborám szerint (aki békéscsabai profi szervizes) vagy nem lehet beszerezni, vagy k-va drágán.
De: tud egy kovácsmestert, aki garantáltan méretre és jó minőségben legyártja!! Igaz Békéscsabán, de lesz megoldás. Én is ismerem ezt a kovácsot, nekem kultivátor kapákat csinált vagy 15 éve. Telefonját meg tudom szerezni később, a többi a Te dolgod. Irányár kb: 1000 Ft/db
Szia köszi a sok segítséget !!!!!!!!!!!!A válasz a kérdésedre minek a sok plusz kiadás.Hát sajna én ahol lakom Győr Moson Sopron megyében akár traktor akár személy kocsi vagy kamion na ezek sajna csak a gázt ismerik a fék az luxus vagy csak azé veték meg mert a jármű tartozéka volt SAJNA Ja és a rendőreink is bele tartoznak!!!!!!!!!!!!!Mifelénk ha nem lovaskocsi ,kecskefogat akkor bízz letolják ha nem tudják kikerülni vagy ha lusták !!!!!!!!Ja igen TISZTELET A KIVÉTELEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Igy musz meg oldanom valahogy.Meg van hogy sajna kicsuszom az dőböl mivel mindenap használom a Marcit és akkor viszont sötétben kapkodni a lámpák után na azt is meguntam igy keresem a megoldást továbrais!!!!!!!!!Szép napot neked
Bocs, de az, hogy RK 02, a gép típusa! Milyen motorral van szerelve az ártatlan? Én jelenleg HONDA motorost használok!
Sok függ a motor típusától, így még találgatni sem érdemes!
Igen a hajtóművedben fárad a szimering, azért "könnyezik". A melegedéssel ez lehet, erősödni fog. Én a szezon előtt a helyedben cserélném. (Mindkét oldalt.) Nekem Hykomol van benne. Ha a Trabant váltó elment vele, akkor ez miért ne?
Megjegyzem, sokan teszik, hogy a hajtóműolajban csapágyzsírt oldanak fel, vagy tömik a hajtóműbe. Ez a folyást átmenetileg csökkenti, meg besűríti az egészet. Tény, tovább bírja, de előbb-utóbb olajsár lesz belőle, kenés meg semmi.
Igaz, nem írtad, milyen típusú motorral szerelt a géped, de alapesetben Honda GCV 160-as mocinak kellene lennie rajta.
Namármost ezen a motoron világítótekercs nincs és nem is volt. Nekem GCV 135 van, de azon még helye sincs ilyen kütyünek.
Szerintem a 160-ason sincs. ( A gyártók és forgalmazók közül több a figyelmet erre fel is hívja.)
Világítás ugyan kötelező a kerti traktorra - ezt kb. két hete veséztük, a jogszabályi linkek is ott vannak, lehet olvasgatni - de a többi már nem, amit írtál. Felesleges.
Marad az akksis világítás, vagy a kerékpáros cuccokból - elemes - kell összehozni, hogy a jogszabálynak megfelelj. Ha ritkán kocsizol, akkor ez pont jó.
Általában a 2T motoroknak van világító tekercse - ROBI 50 ,52, 55, 151, stb., illetve a Briggs 4T motorokon találsz, vagy legalábbis beépíthető, mert van helye. A teljesítményük meg túl kicsi ahhoz, hogy sok fogyasztót üzemeltess vele.
Én ezért használom a kocsit 2T motoros géppel többek között.
Eleinte én is a gyári olajat használtam aztán valahol(lehet hogy itt)olvastam hogy simán jó bele a 10w-40 es,azóta mivel a személyautómba is az kell azt használom(vagy 3 éve) nincs semmi baja ,szép a hangja.A gyár biztos a saját olaját ajánlja ,csak az a lényeg hogy benzines motorhoz valót öntsél bele(bár még ez sem biztos)mert a diesel másképp van állítólag adalékolva!
Sziasztok! Új vagyok még a rotálós szakmában és egy kis segítséget kérnék. Van egy RK02-es em. Valaki tudna küldeni hozzá egy leírást/használatit vagy valami hasonlót? link is jó! Hétvégén sikerült beindítani a gépet, de pár másodperc (5-10) után leállt. Másodikra hosszabb időre járt, de amint előre döntöttem (és éppenhogy a kapa belekapott a földbe) elkezdett "dadogni" , volt olyan is hogynéha, magától felpörgött, és vissza.
Minthogyha nem lenne egyenletes az üzemanyag ellátás. (gyertya új, bár beköpi olajjal)Van erre valakinek valamilyen tapasztalat?
Jah... és még egy tünet.
Ennek az egész próbálkozásnak a végén a hajtómű alján, egyik oldali tengelynél szivárog az olaj (nem vészes, de olajos lett). Szimmering, vagy ez a mennyiség normális?
Milyen olaj való bele? API GL-5 80W-90 (Hykomol K 80W-90)?
Már ne is haragudj, de azt várod, hogy 641-en (akik rajtad kívűl vagyunk ezen a fórumon) mindenki leírja, hogy nem ismerjük, vagy nincs ötletünk? Ha valaikenek van tapasztalata, vagy megoldási javaslata az általad feltett kérdésre, nyugodt lehetsz, hogy előbb-utóbb közzé fogja tenni.
domika48 a kérdésedre válaszolvaén 32*4 ST52 varratmentes szerkezeti acélcsőből csináltam, amit a méretéből adódóan fúrni kellett 25-ös re. Sajnos én nem igazán vagyok járatos a "csöves" szakmákban, de ennyit találtam neked.
Gratula! A karbantartásról sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, nem ismerem, de ha küldesz egy e-mailt a Robixnak és rákérdezel, biztosan fognak válaszolni.
Igen, én hirtelen a típusára gondoltam, de soká volt már rosszul fogalmaztam. Rapid 505 a gép típusa. Elég komoly gép lehet. De miért jó hogy nem hagyja kiteritve??? Hát igy renden később szárad, hacsak nem zölden akarja bevinni...
Gyárit nem tudsz szerezni, biztos kaphatók, a kisgépkereskedők tudják a forást. Vagy drága??
Csináltatni nem könnyű eset, mert a gyári kések kétrétegű, eltérő keménységű acélból vannak kovácsolva, ettől önélezőek, és rettentő szívósak, szinte törhetetlenek. Ezt kisüzemben kovács legyen, aki meg tudja csinálni. Esetleg lehet próbálkozni szívós acélból, hozzáértő kovácsmesterrel.
Melyik tipust keresed?
Van egy "dobkapa", ami áll egy kb. 200 mm átmérőjű hengerből, és erre íves kések szerelve. Na ezt nem lehet könnyű legyártani! Az enyém kb. 50%-os kopottságú, még bírja. Sokszor előfordult már, hogy telegázzal, kettesben betont, vasat fogtam, kibírta, de majdnem földhöz vágott!
A másik az egyéb rotakapák késeihez hasonló, tagonként 4 késsel, 3-3 kapatag. Ez egyszerűbben pótolható, valamelyik más tipusé esetleg lehet jó hozzá, nincs tippem.
Nem sokat látni az alapgépre szerelt adapter munkájából, de úgy sejtem, hogy egy alternáló fűkasza és egy rendsodró. Amit a kasza levág, a keresztben futó tüskék kidobják oldalra. Hátul a tata mellett van egy kis lekaszált terület is.
nem tudjátok, hogy honda f400 f600 hoz hol lehet kapni, vagy hol érdemes csináltatni kapakéseket? mert használtban eléggé kopottak szoktak lenni, és kompletben. S nekem csak a kés kellene. Milyen árban lehet darabja? mert ugye kell 24 ;)
Megtaláltam az f400 30 éves könyvét leírását. ha lesz kedvem majd bescennelem. ha valakinek kell. 83 ban 40e ft volt.. egy fél wartburg ára...
Nekem qvantum 5,5-ős van.Agyonverhetetlen motor.Az igaz, hogy az alap briggszek a motor életének negyede után dobnak el az erejükből, de azon kívül nincs velük gond.
Azon a kapán 675-ös motor van, 3060-as fordulaton ~ 9Nm a nyomatéka, ebből következik, hogy 3,92 LE a teljesítménye.
3600-as fordulaton 8 Nm, 4,09 LE.
A 850-es kapára 3,6kW van van írva, a hajtómű adattábláján, meg is lepődtem, miért ilyen kevés, aztán számolgattam:
A Briggs and Stratton szerint a 850-es motor csúcsnyomatéka 11,5 Nm
3060-as fordulaton 11,5 Nm az 3,6 kW , azaz 5 LE. Legalább a magyar cég nem kamuzik. :)
Nyomattékgörbét ehhez nem találtam, de tételezzük fel, hogy 3600-as fordulaton a nyomaték lecsökken 10 Nm-re. Így 5,12 LE jön ki.
Parasztvakítás, hogy nagyobb teljesítményt adnak meg, mint ahogyan a felhasználóhoz kerül. Olyan, mint mikor a kis hangfalakra ráírják, hogy 2000 W P.M.P.O. ...
Ez a robix-nak a felezője,én is ezt használom.Maximálisan meg vagyok elégedve a felezővel,már négy éve használom nap mint nap ezt szó szerint értelmezzétek,még a -20-ban is használom a gépemet.
A négy év alatt csak a kapcsoló hüvelyt kellett lecserélni róla.
A hátránya csak annyi,hogy nagyon közel van a furat a záró lemezhez,ez az egy hátránya van amúgy tökéletes.Én gyári súllyal használom ami 30kg.Ha valaki újjat akar venni ezekből kb.60EZER!Érdemes használtan megvenni ez is jó állapotú!
Helló, nekem egy Briggs Stratton PK B-6.0 tipusú kapám van amit én is újonnan vettem. Nagyon jó, nem volt vele gondom, pedig kistraktornak is használom, és vittem már vele pár mázsa fát meg takarmányt. A gépkönyvet olvasd el és az olajakat cseréld le az adott üzemóra után. Ez fontos pont úgy mint egy új autónál. Riogattak vele, hogy előbb elromlik mint egy Honda motoros, és drága a javítás, de van egy ROBI-56 os gépem is amit a 90-es években gyártottak, és az is Briggs motoros és annak sincs semmi baja és nem én vagyok az első gazdája.
Helló, van egy kollégám aki örökölt egy Robi 55-ös gépet (1989-es évjáratú) megkért, hogy nézzem át neki mert ő abszolúlt nem ért hozzá, és évek óta nem volt elindítva a gép. Nekem van egy Robi 56-os, de az már 4 ütemű, az 55-ös meg 2 ütemű, és nemtudom pontosan milyen keverékkel megy. Próbáltam keresni gépkönyvet a neten, de csak torrent letöltésben találtam meg, nekem az meg kínai, hogy hogy kell letölteni azt a filét. Ha valaki tudná az arányt azt megköszönném.
Igen az már kapásbol 12előre 3 hátra :) lehet a sebváltókart kutyulni:D am nem rossz megoldás:) valóban jó én mindig is amugy többe néztem egy épitett gépet mint a gyárit na meg az áruk végett is :s Na és a másik ilyen háztáji kisgépet mondhatom hogy mindenféle kidobált leselejtezett "ócskavasbol" összelehet hozni :) magyarul x--bol várat:D és ez a szépsége hogy az ember saját igényének megfelelően megoldja:) aki tul variálja ott esztergályos mittomén:)ami "nagyot"dob a költségeken, na de lényeg amit az ember megcsinál magának azért nem kell plusz költségekbe vernie magát:) mert egy ilyen kis gépet ha még mindent venni is kell max 0 és 50ezer forint közt ki lehet hozni:) plusz a barkácsolással eltöltött idő:) lényeg,hogy mivel egyes tipusok "megfizethetetlenek":s számunkra azt örömmel megoldjuk házilag:) és azt ugy épitjük ahogy nekünk a kellő funkciókat kitöltse:)
ez igy van:) 5.5-essel megérné szerintem is összeépiteni:)
csak olcsóbban kijön mármint fogyasztásban mint egy 596ccm-es trabi 2Tmotor:) bár árba a Hondák kicsit húzósak de ha megvan akkor az a gond leeseik az ember vállárol:)
Szia egyik ismerösöm simson schvalbe motorral hajtotta a trabi váltót lánccal a nyelestengelyt. Egy vas kereten volt együtt az egész szögvas kereten a moci és menettel állitotta a láncfeszességet. A félzengelyeket meg csapágyházba tette és igy fix volt, nagyon erös szerkezet lett mert a simo 3 a trabi meg 4 sebességes iyg lehetett kapcsolgatni szépen... kiskocsit huz vele fuvarozik sok mindent...
Végülis az 5let nem rossz:) Én egytengelyes "vontatónak tervelgettem ilyesmit csak én annyi különbséggel,hogy trabant motor váltóval kompletten és a féltengelye pedig meghajtanák az 1:6-os végáttételeket:) a kereket pedig lalább 13"-osokat gondoltam:) csak egy dolog végett meremismeg nem is ,hogy a fogyasztása végett:s
Gyári állapotú eredeti német gyári alkatrészekböl lett összepakolva a motor nagyon minimális km-van benne de nekem már szerepelt a másik gépembe amibe ugyanigy kompletten volt ott se volt különösebb végáttétel egy zsiguli hidat hajtott . :) kb 20perc 0,7 liter keverékkel beérte:) gyepen vakondtúrásokat elboronáltam vele .:)
Ja, ez ilyen: félretesz mindent az ember, hogy majd jó lesz az még valamire, aztán ha túl sok összegyűlt, jön a lomtalanítás. És tuti, hogy a következő héten már kellene valami a kidobott dolgok közül...
A Discovery-n van az a sorozat, amikor a roncstelepi lomokból kell gépeket építeni, milyen jó nekik, alkatrész szempontból! :)