Szimering: 54x70x10 (kb 2500 Ft.) ( a gyári szarabb: 54x70x8.8xvalami, ez a valami egy porvédő fül, de nem is ér hozzá semmihez, amire rázárna. És 10 e Ft/ Db körüli.)
Bernie fog tudni a legtöbbet segíteni, ő végigjátszotta az alapoktól a dolgokat, én is az ő tanácsaival kezdtem anno.
Szóval az Amcsik 1986-ig gyártották (net szerint) Koreában a Jeep Cj-7-et, lehetett rendelni diesel motorral is, ebbe az Isuzutól vásárolt 2.2-es volt.Aztán '84-tól a koreaiak Dong-A néven ugyanezt kezdték csinálni licenc alapján. Az alváz, kaszni Jeep, A hidak kívülről Jeep hidak, a csapágyazás már metrikus, a gömbfejek is variáltak. (ssangyong alkatrészek raktárról - honlap) A zárt kaszni a cabrio-változatból lett valamiféle Toyota landcruiser tető szerűség hozzáhegesztéséből...)
Kasznielemek: Jeep Cj, kormánymű: Jeep Cj, rugók szintén (bár láttam fotón Nysa illetve Uaz rugókkal szereltet is, ezek erősebbek, keményebbek).
A motor Isuzu licenc, a blokkot belülről nem láttam. A hengerfej az enyémen Daewoo utánérzés, szoptam is vele sokat. A szelepszárszimeringeket (8x12,3) pl az albertműhely.hu - ról tudsz rendelni (C 043).
Olajszűrő és gázolajszűrő szintén gyári szám alapján, mert amit az alkatrésznagykerek hoznak, az semmi nem stimmel.
A motor / váltó Isuzu kompatibilis, együtt vagy külön-külön csereberélhető.
Én teljesen odavagyok érte, bár mindig akad valami kis piszmogás rajt, nekem bejön. Terepjáróképességét nem próbáltam igazán extrém helyeken, erről Bernie tudna mesélni. Szerintem a motor-váltó kivételével a gép gyakorlatilag Jeep Cj7, tehát nem lehet túl sz@r terepen sem.
Én is rendelkezek egy ilyen emberszomorító szörnyeteggel, de kedvelem.
Viszont nem nagyon tudok, alkatrészekehez hozzájutni.
A motor/váltó valamiféle isuzu klón. A futómú és a hidak jeep copy-k, de sajnos mégse....
Az isuzu motorja szíjas, a Korando fogaskerekes, az isuzu váltójában mások a szinkrongyűrük, mint a Korando-ban.
A hidakról és a futóműről már nem is szólva. Csak ránézésre jeep. A kormánymű viszont eredeti saginaw Jeep kormánymű!! Folyik is sajnos:-(
A helyzet az, hogy nem sok alkatrészt találtam hozzá, így nagyon sokat segítenétek, ha tanácsot adnátok, hogy hol lehet felkutatni alkatrészeket ehhez a csodához.
Sajna tényleg kevesen vagyunk, bár többen kérdeztek dolgokat Korandoval kapcsolatban néhány netes oldalon, szóval azért vannak Korando tulajdonosok. Valahogy reklámozni kellene a fórumot, de hogy? :) Kellene találkozót szervezni tavasszal...
Kedves Korando K4, K5, K9 tulajdonosok, márkatársak! Azért nyitottam topikot ennek az autónak, mert akinek - velem együtt - van egy Korando K - terepjárója, mindig jól jön egy két ötlet, segítség, tanács szereléssel, karbantartással javítással kapcsolatban. Mert hát legyünk őszinték: alkatrészbeszerzés, üzemeltetés kissé macerás kishazánkban ehhez a típushoz. Várom a hozzászólásokat, élményeiket a Korando K típussal kapcsolatban!