"ahol a tulsó oldalon a kábelek eltünnek az akku mögött és hová mennek" ugyanolyan csatlakozóba mint az első képen látszik, azon keresztül van összekötve 2 pack.
A kettőnek az összekötése a számítógép csatlakozóval történik? MErt azok nagy áramot nem tudnak átvinni. Nem olvadt meg valahol?
A kép szép csak épp az a rész nem látszik, ahol a tulsó oldalon a kábelek eltünnek az akku mögött és hová mennek. Felemelhetted volna a kábeleket, hogy azok utvonala végig látható legyen.
Nekem is volt hogy szerelés közben leszakadt 1 szál csak a műanyag fogta de nem vezette a feszültséget, az hogy adja magát mert merev lehet, de lehet az is 1 akksid fordítva van be rakva nem úgy mint a régi?? Azért is kéne volt mérő plusz ha nagyon le van merülve a villanymotort vinni fogja, de ha 10,5 körül mozognak az akksik akkor már nem, biztositékok rendben vannak?
uj hibajelenseg... toltottem volna regi pack-ot, tolto zolden villogott eleg gyorsan es kozben pici pattogo hangot adott, sose csinalt meg ilyet? talan ez elarul valamit?
Valahol megszakad az egyik vezeték folytonossága; így nem jut áram a fogyasztókhoz! Én nemrég olyat láttam, hogy rossz érintkezés miatt megvolt a feszültség mindaddig, míg terhelést nem kapcsoltak az akkura.
A KIJO egyébként is jó akku; lehetetlen, hogy az legyen hibás!
természetesen nem cseréltem fel egyetlen sarut sem, vezetékek annyira merevek /én is az idegtől/ h adja magát melyik hová megy, piros-pirossal fekete-feketével.
új akkuk tesztelve /villanymotorral/ mind működik.
bekötés jó volt /vagy nem.../ visszatettem régieket, így sem megy...??
utoljára 3 hete használtam még a régi pack-al, semmi gond nem volt, úgy támasztottam le h ez volt ennek a pack-nak az utolsó útja, minden működött.
mi lehet ami 3 hét használatlanság közben megadja magát?
Ezt azért nehezen hiszem. A kerékpárodban biztos van valamilyen égő. Az égőre rá szokottírva lenni, hogy hány voltos ezek alapján kösd az akkura. 12V-ot 1 akkura 48V-os égőt mind a 4-re egyszerre .
Feszültségmérőt szerezz valahonnan, de ha nincs akkor valamilyen 12V-os égőd meg 2 vezeték csak van valahol. tedd rá egyesével az akkura és látod, hogy mennyire világít. Ha jól világítanak Akkor a bekötéssel van a gond.
Ha így javul a fülem talán jövőhét közepe körül tudok elmenni lányomékhoz (most még balesetveszélyes mert alig hallok) Itt semmi flexelési lehetőség nincs, hogy megcsináljam. Ezért utálom nagyon a panelt!
Lehet. Szóval vigyázzatok vele, hogy áram alatt levő kábelt ne dugjatok rá. Amíg nem szedtem szét az enyém addig az jól működött. Rakd össze, add rá a gyujtást és majd kiderül.
Pénzt visszakapom rendelek még másik 2-t másik eladótól. Ha kell valakinek szóljon időbe.
Írtam a kínainak, hogy rossz a 2 kijelző. Mutattam a videót is neki. Megunta már biztos, hogy állandóan zavarom a kérdéseimmel és inkább visszaadja a 2db.-nak az árát csak zárjuk már le a dolgot.
Próbáltam nyomon követni a J1 nyomvonalát és szerintem az a hiányzó alkatrészekkel egy led meghajtás lenne a háttérvilágításhoz. Azt nem próbáltad, hogy mindkét sebesség megoldás bekötve? Szerintem a hall jelből lehetne kreálni olyan impulzust mint a kerékpár km órák jeladója mert ott is egy hall kapcsolót kapcsolgat a mágnes. Csak akkor a kerékméret beállítása hiányzik.
Hátsó lámpába piros 2 funciós LED égő van. Helyzetjelző és féklámpa funciós. Ez zavarhatja? Az Asszonyéba is gyári LED-es az első és a hátsó lámpa is. A hátsó ráadásul szinváltós villogós.
Most ezen is kipróbáltam a szabad kék vezetéket. A kínai írt olyat, hogy Hall szenzor meg kábel és rákötöttem a kék,zöld sárga közül az egyikre. A másikat ami a vezérlő vastag kábelére volt kötve az lekötöttem. Így is méri a sebességet, de jóval többet mutat és a potméter csavargatásával semmi sem történik. :-(
Pedig így már méri a megtett távot is de gyujtás lekacsp felkapcs után megint felejt.
Lehet, hogy a Jumperrel lehetne váltani, hogy melyik jelről kapja a sebességjelet a potméter?
Nekem,vagyis az asszonynak a biciklijére először vezeték nélküli órát raktam.Azt képes volt a lámpába épített led driver is megbolondítani.Ha a lámpát lekapcsoltam jól működött a lámpa felkapcsolásával azonnal össze-vissza mért.Ha van ott esetleg neked is valami kapcs. üzemű cucc,akkor az is okozhatja.
"lehúztam meg visszadugtam a csatlakozóit miközben a gyújtás rá volt adva. Ettől meghülyülhet?"
Igen. Akár teljesen tönkre is mehet. A csatik birizgálásakor komoly áramtüskék keletkeznek és erre nincs védelem a kütyün. Próbáld meg, leszedni a táp csatiját majd a töbit és maradjon úgy reggelig. Hátha ki tisztul az agya.
Csak levettem a műszerfalat, de nem csavaroztam ki. Á most jut eszembe, hogy lehúztam meg visszadugtam a csatlakozóit miközben a gyújtás rá volt adva. Ettől meghülyülhet?
Az első helyzetjelző lámpában volt egy hosszú sokledes T10 foglaltú égő ami kikapcsolt lámpa mellett is felgyulladt bármelyik fékkar meghúzására. ? Már sok led nem világított és sok csak haloványan. Valamint a fékkar húzásakor nem csak a lámpa de a kijelzőn a visszajelző is lámpácsak is bekapcsolt.
?
A kábelek lehúzgálásával keresgéltem mi okozhatja de nem jöttem rá addig amíg az égőt ki nem vettem. Tettem bele sima 5V-os izzószálas égőt és attól megjavult.
Mi a fene lehetett vele....
Na és ekkor mikor raktam volna össze akkor vettem észre, hogy az 54km eltünt majd pörgetve a motort nem megy 0.1km fölé. Mindig nullázódik.
T*k*m kivan ezzel a kijelzővel. Most már az enyémben is elkezdett genyózni. Folyamatos haladáskor is 0.1km után lenullázódik és így ismétlődik pedig már volt benne 54km :-(
Én nem piszkálnám a soros portot mert esetleg megsérül a flash memória és utána kuka az egész! Annak a portnak a bűvölése komoly számtek ismereteket és megfelelő szoftvert igényel. Hasonló port van legtöbb routerbe is. Ha fléselés közbe sikerült "téglásítani" onnan legtöbb esetbe újra húzható de az R/W port. Itt nincs szükség olvasásra ezért kispórolták a write pontot meg még jó párat. Például a TP-Link WRT 1043ND router egy átalakított NOKIA adatkábel segítségével és megfelelő szoftverrel bűvölhető egy hasonló porton keresztül.
Az "RST" lehet talán Reset kivezetés, ez okozhat nullázást szerintem. Meg kéne nézni hogy kb hogy van kiépítve az áramkör, hogy logikai 1-re (5V-ra kötve) vagy logikai 0-ra (GND) aktiválódik-e (egyáltalán gyárialg hogy van). Ha nem kötöd be, csak lóg szabadon akkor tud ilyen véletlenszerűnek tűnő megmagyarázhatatlan nullázást csinálni. A kapcsolóüzemű vezérlő elég jó kis zavarsugárzó adó, képes lehet megbolondítani egy (vagy több) procit maga körül. Mindig határozott logikai szintre érdemes kötni.
Tegnap megfigyeltem az asszony kijelzőjét hogyan nullázza le a km-t. Folyamatos haladáskor mér de van amikor már 0.1km után is magától 0áz.Meg a gázkar elengedése majd újrahúzásakor esetleg az elektromos fékezéskor hirtelen meegint nullázódik a pillanatnyi és a teljes km is. Ha teszek bele pár száz métert majd a gyújtást leveszem és az órát is teljesen lehúzom a csatlakozóktól, szinte bármeddig képes megjegyezni az össz km-t de újabb használatkor megint lenullázódik.
A másik kék kábelt a sebesség kábel helyére bedugtam és ott kicsit nagyobb sebességet mutatva mindhárom sebesség maximális gázkarállásnál mutat sebességértéket és a fokozatoknak megfelelően pár km-el többet. Még 3.-ban is. Viszont nagyon picit meghúzva a gázkart a motor épp csak forog akkor meg 199km/h-t mutat, valamint max fordulatnál a féket behúzva és úgy tartva is előbb felmegy 199-ig majd vissza 0-ra.
Mint korábban írtam, az egy irányú soros kommunikáció portja. Az RX utáni üres helyen lenne a TX ha lenne és akkor már ír/olvas lehetőség lenne.
A J1 részen van két nagy R hely szintén üresen ami összeköttetésbe van a J1 pontjaival és egy zéner dióda is hiánycikk. Hogy mi lenne, az rejtély. Lehet, ez a komplexum lenne az általad hiányolt mérési lehetőség?
Most nem értelek mire szeretnél kilukadni, most sikerült korlátoznom 25km/h tehát akkuk terhelése kisebb lesz, vagy azt akarod mondani hogy elektromos fék nélkül terhelem az akkukat fékezéskor?
A 25A-s áramkorlátot még nagy-nehezen elviseli a 48V/22Ah-s SP12-20-s akkupakk, de igazán hosszú életű akkor lenne, ha csak fele akkora terheléssel nyúznád! Kérdezz csak rá Misire, hogy az övében meddig bírták az akkuk!
Visszajelezte a kijelző amikor fékeztél? Az enyémben a lámpa visszajelzőjéhez benne van a 6-os kábelcsoportban. Ami igazából csak 5 mert a dugótól már csak 5 kábel megy. fekete piros a negativ pozitiv, a balra és jobbra irányjelző meg a lámpa visszajelző. Ez az 5 kábel. Külön 3-as csatlakozó meg a 3 sebességhez tartozó led.
Hát szerintem semmi értelme, az a 2 kék fehér kábel 6cm hosszú és a csatlakozója 1 szálal vissza fordúl a csatival önmagába tehát összedugni csak önmagával lehet semmi mással, magyarán 1 kapcsoló, és mindenhol azt olvastam ez a korlátozó, csak nem működött, de igy hogy átkötve Es ról Xs, tökéletes a korlátozó szerepe, elektromos fékre nincs szükségem, elöl tárcsafék van hátul is normál robogó dobfék nyél gázról is 2m belül megállok ha nagyon muszáj :D
Bizony nagyon jó lenne Neked is egy ilyen műszerfal, mint a Misié! Mivel jól látható rajta az akkupakk pillanatnyi feszültsége, talán könnyebb az akku kímélése! Nagyon jó ötlet volt a korlátozó bekötése, mert az új akkuid nem bírnák egy fél évnél tovább a korlátozás nélküli vezérlővel!
Ezt is most találtam. Ez a kijelző már tudja az amper mérést oda vissza tehát a visszatöltő áramot is tudja mérni de csak 30A-ig A hátuljáról készült kép esetleg segítség lehet, hogy az enyém is tudja az ampert mérni. Van rajta egy nagyobb ellenállás és egy piros kábel ami az ellenállás helyén van. Nekem ilyenek nincsenek a hátulján.Ezen még van 4 nyomógombi is ami nálam hiányzik. Helye sincs meg.
Teljesen szétszedtem km órát, van 1 hajszál rugó annak a vége kis lemez fogja közre, azt szétnyítotam, a hajszál rugón húztam kb 3-5 mm annyival erősebb legyen és úgy nyomtam vissza a szorító lemezt, plusz amit a mágnes forgat belül az a kerek fém részen van 1 kis ütköző, amit szintén 1 lefelé álló jó erős lemezkébe ütközik (2-3 cm hosszú) amivel elvileg a 0km/h lehet beállítani km óra mutatót azt amennyire bírtam elnyomtam balra de csak addig míg meg tudott akadni benne még km mutató, és mutatót lelazítva 0 állitottam kézzel, majd a hajszál rugót tartó lemezkét balra ill jobbra finoman pár mm hajtogatva menet közben belőttem a pontos sebességet, idáig szépen működik kérdés mennyi idő múlva fárad el a rugó újból.
A mienkbe itt találtam kész digitális óraegységet de ez az Alibaba.com oldal ahol nem tudom hogy kell rendelni. Szerintem itt egyessével nem is adnak el csak 1000Db-tól
Azt hogy csináltad? A mutatós óra nálam is 40-nél már 60at mutatott de nem tudtam hogy kell bekalibrálni, így maradt ez a megoldás ami nem bonyolult csak a kijelző elhelyezése volt egy kicsit komolyabb meló.
Nagyon jó lett, az enyémben is jó lenne ilyen, beszerzés még menne is talán, de a bekötése az már bajos lenne nekem. Tegnap épp elég volt rendes bekalibrálnom a gyári km órát mert 20km/h csalt, de most rendesen mér, kipróbáltam a vezérlő korlátozást is erő megmaradt gyorsulás is, de 25 feljebb nem megy a mutató :D
Ne haragudj, de linkeltél 1 motort csak nem néztem meg kinek szólt, elnézést figyelmetlen voltam, de legalább a géped és onnan tudok majd csenni ötletet a pedál felrakáshoz. Meg kell dicsérnem a műszer falad nagyon tetszetős lett! A vezérlő korlát gondot megtaláltam elvileg (sose bíz a kínaiban) :D , a kék fehér szálakat, bal oldali ES jelzést, át kellet forrasztani GND jelzés mellé XS jelzéshez. Sokkal lassabban forog igy a kerék, de kb 1 óra múlva tesztelem is menet közben.
Azt sajna lefelejtették róla :D, de több időm lesz szerintem kap pedálokat is majd házilag, bár idáig lekopogom húgom is és én is gond nélkül használtuk, csak megbámulják a rendőrök, egyszer szóltak hogy nem kellene 2 személlyel használni.
Kerékpár megengedett sebessége a KRESZ szerint 40km/h ha lakott terülten kívűl bukósisak is van rajtad akkor 50-el is mehetsz. Viszont ha pedál nincs a gépen na akkor már segédmotor.
Az enyém ez a tipus. https://www.google.hu/search?q=cneon+olympia&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kTFvU43HHIWv7Qbt7oDoCA&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1600&bih=799#q=cnenon+olympia&tbm=isch&facrc=_&imgrc=nBFuP18xyrlmpM%253A%3BNxsY4wLS2qf2jM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg32.olx.hu%252Fimages_aprodhu%252F25534209_1_644x461_cnenlon-olympia-2008-elektromos-robogo-kerekpar-outlet-ar-debrecen_rev005.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Folx.hu%252Fhirdetes%252Fcnenlon-olympia-2008-elektromos-robogo-kerekpar-outlet-ar-ID1fP91.html%3B615%3B461
Nem most lett véve, kb 4 éve húgom használta, most az enyém lett 1 éve rossz akkuval, pár hónapja lett helyre pofozva (idom törések festés stb) meg vettem bele akkukat, a korlátozás a hosszabb távolság miatt kellene, mert elég nehéz fél gázon tartogatni. Meg ügye bár 40km/h már segédmotor kategória.
És nem a tanító vezetékek azok?Nekem a taniító vezetékek ilyen szinűek.Gyújtást vedd le,dugd össze a vezetékeket,majd gyújtást add rá.Ilyenkor morog mocorog a kerék,majd elindul az egyik irányba magától lassan ha azok tanító vezetékek.Ha ilyenkor rossz a forgásirány,akkor gázt adsz majd elengeded és a másik irányba kezd el forogni.Ezt azért próbáld ki.
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem, a vezérlőben meg van a korlátozás szála de hiába dugom össze nem szabályoz le, itt 1 fénykép a belsejéről remélem sikerül feltöltenem kék fehér kábelek a korlátozó szálak, lehet gyárilag rossz helyre vannak bekötve? Ha valakinek van valami ötlete vagy találkozott ilyennel, minden ötlet érdekel mert szeretném használni ezt a funkciót is rajta.
Üdv, érdeklődnék ha a hagyományos akkupakkom cserélem szilikonosra akku pakra töltőmet le kell e cserélnem, vagy használhatom továbbra is a gyárit hozzá?
El is felejtettem, délelőtt válaszolt a posta a keresésre.
"Elektronikus rendszerünkben található információ alapján az Ön által megadott RL68010038959501 azonosítószámú küldeményt 2014.05.09-én kézbesítette Hajdúböszörmény posta."
Ezek szerint Janinak meg az én cuccom adatait adtad meg. De a lényeg, hogy mindenki megkapta!
Hát tényleg nem sokat mond a doksi. Pláne hogy a másik fajta képei vannak.
Akkor a bűvös kékkel jobb nem foglalkozni, csak bajt csinál. Le is szedem mielőtt szerelek.
Nem kell szétszedni. Csak kíváncsiság, majd kiderül ahogy nézem ez a háttérvilágítás nincs is bekötve legalább is nem látom és nem tudom mérni sem a kapcsolatát. Majd kiderül, ha feszültséget kap.
Lehet azért nem találsz, mert még a google se ismeri ezen a néven. A képek között se találtam ilyen névvel. Egy kép jó lenne, hogy milyenre gondoltatok, mert lehet más néven is van olyan alakú. Én erre gondoltam. Ilyen kell?
Vásárolnék Lofty Flower elektromos brinyót.Véleményeket szívesen meghallgatok erről a típusról,kívülről ez tetszik a nejemnek. Ha valki tud eladó ilyet kérem jelezze nekem a 30-3198516-ra.Apródon volt egy de lecsúsztunk róla.
Igen. De valószínűleg saját programja kellene hozzá mert csak írható a dolog.
Azt a blablát néztem, nem sok mindent mond amit eddig nem tudtunk. Valami képekre is hivatkozik azért gondoltam, hogy van még valami. A képek beszédesebbek mint az írásjeleik.
A háttérvilágítást nézted? Ki kellene próbálni, hogy az asszonyé a te gépedbe elfelejti e a dolgokat. Ha igen akkor a kütyü a ludas. Ha nem akkor lehetne keresni a különbséget a két gép tápja között.
Annyira nyavalygok a fülemmel, hogy nincs hangulat a szereléshez. Nálam kicsit komplikáltabb a dolog. Lehet inkább majd lányoméknál állok neki mert ott van műhelyke, flex stb.
Van ezen még soros port is. +5 GND RX RST. Úgy nézem ez egy irányú kapcsolat csak. A háttérvilágításból 2 lede kispóroltak de az is lehet, nincs is bekötve az egész.
army74 nézd már meg, hogy a kijelző alatti, fehérrel leragasztott plexi világít e? Annak a kilógó élébe van 1 db led és 2 db-nak a helye. Elküldhetnéd a Kínai leírást.
Amennyiben el tudod helyezni az aksikat a vázon úgy nem lesz hátránya. Ha nem tévedek a tiédnek elég nagy a háromszöge, oda kényelmesen be lehet pakolni az aksit.
Még előnye is van, hisz a saját igényeidnek megfelelően tudod válogatni az alkatrészeket. Lifepo4 aksit javaslok és hátsó hubmotort.
Köszönöm szépen a kimerítő választ.Én a drágább nyomatékszenzoros megoldást szeretném,de nemrég vettem 180 ert a montit és lehet erre rakatnám rá.Ha az árat nem nézzük akkor más hátránya nem lessz a gyáriakkal szemben?,vagy a váz is sokat számithat?
Elkészült a kijelző törött és lesárgult plexijének cseréje. A szétszedett mikrónak az ajtajában nem üveg, hanem vékony 1-1.5mm-es plexi volt így késő délután nekiálltam kicserélni. Leflexeltem a rosszat, felragasztottam a jót, majd a helyén méretre flexeltem.
Ilyen volt:
Ilyen lett:
A plexi körvonalát felülről kb. 5mm szélességben lefestettem, hogy ne látszódjon a ragasztás.
nehezen lehet egy robogóra az ülés alá elrakni úgy a kismegszakítót hogy menet közben vissza lehessen kapcsolni ha leéll.amúgy nem akarok ezzel nagyon pörgetni mert nem arra gyártódott.
pillanatnyilag üzembiztosan szeretnék csak zörögni vele!
nekem elég az a 25-30 amit idáig tudott
ehez valószínűleg valami korlátozót kell beiktatni.
ha csak "sima" postával jön, akkor eltarthat egy darabig. Viszont ha nagyobb súlyú és értékű a cucc, akkor már jellemzően nem sima posta van, hanem valamilyen futárszolgálat, az meg gyorsan dolgozik. De annak általában ára is van, nem az ingyenes posta kategória.
Az átalakítókészletek, akár csak az olcsóbb ebringák egyszerűbb vezérlést alkalmaznak. Itt a fordulatszám határozza meg a rásegítés mértékét, ami a gyakorlatban a tekeréstől majdhogynem független konstans erejű tolásnak érződik. Ezt is lehet finomítani, de leginkább csak egy fix sebességre lehet jól optimalizálni, ahol megfelelően együtt tudsz dolgozni a rásegítéssel.
A nyomatékszenzoros meg ugye a pedálra kifejtett nyomaték függvényében állítja a rásegítés mértékét. Ez tekerés szempontjából sokkal jobb, de sokkal bonyolultabb és emiatt drágább is. Az átalakítás is megoldható nyomatékszenzorral, de a legolcsóbb amit ismerek az 100ezer forint környékén van (motor, aksi, vezérlő nélkül!), ez a két dolog kell hozzá:
Illetve megoldható még úgy is a dolog, hogy lekorlátozod nagyon a teljesítményt (akár út közben is állítható) és ez esetben bármikor rá tudsz segíteni, amennyire neked jólesik. Persze ha nem fontos, hogy összhangban dolgozzon veled a rásegítés akkor teljesen más a helyzet.
Én is egy montit alakítottam át, de gázkarral. Ezzel együtt egész jól tudtam neki segíteni tekeréssel, csak ilyenkor hajlamos ellustulni az ember és elkezd motorozni :D
Egy gép tuningolásánál azt is figyelembe kellene venni, hogy hol is használom? Nem elég egy plusz akku mert a vezérlő nem biztos, hogy túléli. Na meg ha lejtőn ötvennél befékezek nagyon ritka az a visszatöltéses ami túléli. Nem arra tervezték őket. Vagy nagyobb kaliberű vezérlő, vagy kellő hozzáértés esetén azt is tuningolni kell! De igaza van Inkább tekerjen, az egészségesebb és olcsóbb mint az örökös vezérlő csere. :-)))
Ha vezérlőt nem cserélted akkor ez várható volt.Nekem semmi bajom a feszültség emelés miatt,de én a vezérlőt is kicseréltem.Pedig nekem is van visszatöltésem.
Sajnos még nem érkezett meg. Ne haragudj, de mind két fülem begyulladt és teljesen süket vagyok. E-mailt nem találok. Lemez jó lett volna, de így jár aki süket. Akkor a héten már nem lessz kijelzőszerelés. :-((
még egy kérdést, ha megengedtek: egy ilyen lofty-n a hátsó kínai dobféket mivel lehetne helyettesíteni? Borzasztó az egész konstrukció, és az elhelyezése is..
Ilyen tuning igények mellett nem lehet akármilyen játék gagyi cuccokat beszerelni. Eleve ha növelt feszültségről hajtod alkalmatlan a kisebb feszültségű vezérlő. Az más dolog hogy visítva ideig óráig működik.
Megfelelően megépített rendszerrel semmi gondod nem lenne. Kis hozzáértés kell csak és megfelelő alkatrészek. Tudom persze, 50 fillérből kéne, ebben az esetben jobb, ha a sima bicajt használja az ember.
Sziasztok.
Azt szeretnêm kérdezni,hogy van e hátránya az utólag épített elektromos mtb nek ,a gyári elektromosokhoz?van egy merida big seven 40 kerékpárom,29 es kerekekkel,ezen gondolkodom hogy átépítéssem e....Koszonom!
van egy lofty 300W 36V kerékpárom, de annyira f.s minőség (fékek, váz, stb), hogy átszerelném akksistól a motort egy külön cangába (van már hozzá régről egy lifepo4 akksim, szépen muzsikál vele, és könnyűű)
KÉrdés a motor:
kellene egy olcsó 36V 300W motor, amit az első kerékbe tehetek az új bringán. HOl kapok ilyet olcsón? Elég csak a motor, és a lofty vezérlője maradhat?
Ha 40-50-el akarsz szaladgálni akkor bizony hozzá kell nyúlni! Akkor meg már nem elég a betáp megemelése! Vagy jóval túl méretezett vezérlőt használsz vagy, ha értesz hozzá a vezérlődet is tuningolod. Neked nem ajánlom a tuningolást mert nincs a közeledbe hozzáértő szakember aki segít-irányít. Vagy veszel egy nagyobb kategóriás masinát. Jogsi-bukó-biztosítás, stb.
A raptor 2 áramkörös. Egyik a gyújtáskapcsolóval megszűnik a másik a riasztónak adja a delejt, ha arra kötöm akkor meg folyamatosan működik míg töltőre nem viszem a pakkot. Ha akkor elfelejti az már elfogadható mert addig látom, hol tart a pakk.
Újonan vett robogómba gyárilag volt olyan. Elég sűrűn lekapcsolgatott ezért fogtam és kiszereltem. Ezután az akkuk fél év után gallyra mentek. 2 lehetőség marad. Beépítesz egy ampermérőt és figyeled, hogy ne húzd a gázt jobban mint a megengedett amper, vagy a vezérlőtben kell korlátozni a max áramot. Korábban volt róla szó, hogy van benne 2 3 sönt kábel amiből lehet elvágni.
Ez a semmirekellő kék kábel amiről nem tudni mire jó lehet kitolt velem. Az asszony bringája nem jegyzi meg a megtett km-t. Minden gyújtás lekapcsoláskor elfelejti a km-t. Az enyémbe megjegyzi akkor is ha leveszem az akkut és ráadom a gyújtást és a kondikból is kiszívja az összes delejt és szép lassan kialszik a kijelző. De újra akkura dugva sem felejti el.
Nem látszik jól a képen a motor szélessége, de kb. a duplája, mint az eddig használt 500W-os agymotoroknak. A 400 kg-os fagyis kocsit az 500W-os motorok is viszik 20 km/h-val, még a felüljáróra is simán felmennek az 1:2-es áttétellel. Gondolom az 1500W-os agymotornak sem fog gondot okozni a szétvágott mopedautó mozgatása.
Még mindig fagyis kocsi motorja lesz, csak meguntam hogy a robogó agymotorokról le kell vágnom a felnit, meg le kell esztergálnom a fékdobot, és utána egy esztergált adapterrel tudom csak felfogatni a lánckereket. ennél a motornál nem kell semmit faragni, csak a féktárcsa helyére felfogatom a lánckereket. Az is jó, hogy van rajta menet a racsninak, mert az új fagyis járgányokba pedált is szerelek, mert volt olyan város ahol a rendőrök hiányolták a pedált.
Nem akarom szétszedni a motort, de így kívülről kb. 30 mm szélesek lehetnek a mágnesek...
Vettem a múltkor egy Nine Continent robogó agymotort is, 1500W van belegravírozva, abban legalább 60 mm szélesek a mágnesek. A fázis vezetékek is legalább 2,5 mm2-esek. 120A-es vezérlő megy rá, annak egy mopedautót kell 20-25 km/h-val vinnie...
Képzeljétek rendeltem egy sima 48V-os töltőt a rolleremhez és írta az eladó, hogy most szigorították meg Kínában az akkumulátorokra vonatkozó szabályokat, ezért visszafordították a töltőmet is :$
Meg egy,meg mégy egy 1 tipp.Motorosboltban kell venni unisex szkafander sisakhoz plexit.K.b.A4-es méretű sík lap plexiből karcmentes, fóliázott mindkét oldala olcsóbb,mint rendelni gyárit.Amivel a tyúkok szárnyát vágom az a hagyományos olló viszi könnyedén,csak alkoholos filcel körbe kell rajzolni.
Csak egy tipp.
Cserélnem kellett a muanyagot az óra résznél a keromon,mert kitört En frissen tartonak az aljabol vagtam ki ,mert az egyenes ott és az a műanyag nem törékeny. Nagyon átlátszót is lehet kapni.
Lexánt kell venni, az nem reped, élhajlítóval hidegen is hajlítható.
Rendeltem pár napja egy 1kW-os fűzhető agymotort, ma hozta ki a Fedex, nagyon jól néz ki. Semmi sorja, a vezetéken a hajlításnál fém törésvédő van. Vettem hozzá egy 1,5 kW-os vezérlőt is. Vámot nem kelett fizetnem csak áfát, a motor és a vezérlő összesen 75e Ft-ba került.
Már régóta őrizgettem egy kb. A4-es méretű jó minőségű műanyag lapot direkt a kijelző átalakításhoz. Idő közbe úgy elrektuk, hogy nem akar előkerülni. Sok választásom jelenleg nincs. Vagy kapok tőled lemezt vagy marad a CD tok.
alu redönytokból kaptam egy darabot és abbol vágtam ki lemezolloval majd reselövel körbe méretre reszelgettem. a téglalap kivágást felrajoltam , 4 sarokba furtam 5mm lyukat és lexel kivágtam. utána reszelövel a jelzésig kireszeltem.Lehet van még akkora darab ami elég lenne még 1hez...
A panel 2 felső sarkát csak éppen kicsit kellett lesarkítani így a lyuk megmaradt. Találtam 3 széles fejű lemezcsavart amit egy mikróból bontottam ki épp. Furtam neki 2mm-es lyukat és az alsó fekete műanyagot kifúrtam ott ahol a sebesség kalibráló potméter van, majd 3 csavarral lefogattam a ház aljára. A felső takaró lemezt meg olyan passzentosra reszeltem, hogy a felső átlátszó részbe beleszorult, így a kijelző és a takarólemez között maradt pár mm. A 3. csavart meg a kijelző alsó éle mellé középre tettem. 3 ponton van lefogatva.
Hmm mennyire igazad van.. Részemröl rendben.. igaz nálam a a próba kicsit macerásabb mert az akupack be van épitve.. szóval arra csak a jövőhéten tudnánk sort keriteni de egy rövidebb tesztre szivesen látom papika-t sőt még egy műszert is tudok kölcsönözni.. mert nekem 2 is van..
Az ebay-es oldalon írják a várható érkezési időt, de ettől lehet picit hamarabb de volt már későbbi érkezés is. Nem lehet előre tudni. De arra kell készülni,hogy a max. megadott idő körül fog jönni.
A kijelzőket ápr.21.-én rendeltem és 5.-én megjött, de 8-29 volt megadva.
Itt a képen jobbról a 2 kék kábel közt van 3 forrasztási pont a felső az 1 a középső a 2. a 3. meg ami marad.
A barna és a kék kábel közti pont meg a jobb felöl levő kijelzőrészen található 4-es csoport (ECU, fék motor, mag valami jelet) egyszerre bekapcsolását végzi. Annak is elég az 5V. A szabad kék kábelt már dugtam minden hová, adtam neki testet 60V-ot 5V-ot, motorvezérlő jelet de nem csinál semmit.
Képzeld játszottam picit a rollerral, belepakoltam 16db headway cellát és egy kis gyakorlás után már egész jól ment a wheelie :P És azt hiszem csak érintkezéshiba lesz a vezérlőnél vagy a csatlakozóknál.
Némelyik Cycle Analyst el van látva hagyományos küllőmágneses érzékelővel is. Emellett lehet hogy HALL-okról is megy. Mindegy, mert mindkét esetben meg kell adni hogy az adott jelváltozásokhoz milyen megtett táv tartozik, tehát be kell állítani.
Ennek a feszültségből kalibrált sebesség-kimutatásnak ez a jellemzője! Nincs közvetlen összefüggés a kerék fordulata és a kijelzett sebesség között.
Raidx is azt mondja, hogy 3.-ban sem megy gyorsabban a Raptorja, mint 2.-ban, csak erősebb! Szerintem az én vezérlőm is olyan, mint a Xavéré és az enyém nem csak erősebb, de gyorsabb is harmadikban, mint másodikban.
A sebességmérőt is be tudtam állítani. Emlékeztem, hogy 1. fokozatban 26km/h 2.-ben 31km/h és 3.-ban 35-36-al ment. 1. és 2 fokozatban +1km/h pontossággal be tudtam állítani, de a 3. fokozatban ennél se megy feljebb a kijelző a 31-nél. Az én motoromban is csak a 2. fokozatig mér pontosan. A 3. sebességnél még inkább kevesebbet mutat nemhogy többet. A sebességérték se úgy mozog ahogy a motor. Teljes gázon szinte egyből a max sebességet mutatja a gáz visszaengedésekor meg jelentősebben csökken az érték mint a tényleges sebesség.
Ügyes, jól néz ki! Már vállalhatnál kijelzőbeépítést is ;)
Nagyon jók a videóid is, magyar nyelven nagyon kevesen töltenek fel ebben a témában.
Én mát többször elhatároztam, hogy videóra rögzítem az átalakításokat (pl. feszültségemelés vagy motorpajzs megfúrása), de amikor elkezdtem ezeket a nagy lelkesedésben valahogy mindig elfeledkeztem a videóról.
Kész lett az is. Rájöttem arra is, hogy miként mutatja a sebességfokozatokat. Azt is bekötöttem. Sokkal egyszerűbb volt mint az enyém.
Ennél a műszerfal kábelei 1db. 6-os kábelcsatlakozón keresztül kapja az áramot. A + - az egyértelmű. Van még a balra és jobbra villogó és a lámpa. Volt még 1 rózsaszin kábel ami a vezérlőnél ért véget de nem volt rákötve semmire. Ebből lett a sebesség jel. Erre kötöttem a kék kábelt ígynem kellett kábelt behúznom. A fokozat kijelzőnek volt még egy 3as csatlakozója. Rámértem és 5V volt azon ami épp aktuális fokozat volt.
A műszerfal sajnos elég kicsi és a kijelző sarkait ezért le kellett flexelnem, hogy beleférjen de így is tök jó lett. video majd később most csak 1 képre futja.
Na ez már kiindulási alap.Töltőt vegyél először!Addig nem kell új akku amíg ezeket nem tudod normálisan tölteni.A 35km bőven jó!Ha megnézed az új biciklik adatlapját,azoknak is ennyi van megadva új akkukkal.Az hogy külön feltöltötted őket,az nagyon jó ötlet volt.Mint ahogy itt is írták többen többször is,az akkupakk kapacitását a leggyengébb akku határozza meg.Ezek alapján a leggyengébb akkud is jól teljesít,ha megfelelően fel van töltve.Vehetsz persze új akkukat(ez esetben máris utalom a posta díjat,és küldheted nekem ezeket az akkukat)de ha marad ez a töltőd,akkor azokat sem tudod normálisan feltölteni.Tehát nem leszel előrébb!Így költséghatékonyság végett,először vegyél egy új töltőt!Ha az sem segít,akkor vegyél új akkukat.Árban ugyan ott leszel,de megadtad az esélyt magadnak hogy ezekkel az akkukkal kihúzd legalább ezt az évet!
Az fog engem érdekelni jobban! Nejed bringája jobban hasonlít az én raptoromra. Amit ott művelsz majd azt kell nekem is elkövetni.
Ezek a kijelzők láthatók. A GPS-em színes szagos kijelzője viszont csak akkor volt látható, ha megálltam és árnyékoltam neki. Valaki igazán megtanulhatna már kínaiul, hogy fordítson nekünk:-)))
Gugli fordítása értelmezhető valamennyire? Bár, hogy az ötödik vezetékről nincs szó a leírásba nem is annyira lényeges.
Kezdesz már kiábrándulni az elektromos közlekedésből? Mondtam korábban, hogy kezdőként, mérőműszerek szerszámok valamennyi hozzáértés nélkül először újat vegyél mindenből mert csak szívás van a használt cuccokkal. Úgy lett volna viszonyítási alap. És több időd kitapasztalni mit hogy kell szerelni.
Most viszont menj el a boltba és vegyél egy multimétert, hogy tudd mérni az akkukat.
Egyébként a 35km szép teljesítmény szerintem. Többet nem kellene elvárni ezektől az akkuktól.
Kíváncsi lennék, hogy az akkumulátoronkénti töltés mennyivel hosszabbítaná meg egy pakk élettartamát.
Ha a fórumtársakkal nem számolunk akkor szerintem elhanyagolható azon felhasználok száma akik időnként ellenőrzik és kiegyenlítik az elmászott akkukat.
Igaz nálam 6db aksi volt sorosan, de kevesebb mint két év után kuka lett volna a pakk ha nem figyelem, bár már eladtam az aksikat de szerintem megduplázódott így az élettartamuk.
A kevésbé hatékony töltés végett felhasznált többletáram ára megkockáztatom, hogy elhanyagolható az aksik amortizációs árához képest.
Ne aggód. Most próbáltam ki verőfényes napsütésben és tökéletesen látszik. Szóval bármilyen kijelzőt vesz az ember csak olyat vegyen amin fekete a szám és a háttérvilágítás meg bármilyen színű lehet mert az nappal nem fog látszani. Itt is a kék szín teljesen eltünik napfényben de a számok tök jól látszanak.
Ime napfényben:
és ilyen leárnyékolva:
Az alsó kétszinű kijelzőből napfényben is csak a piros ami valamennyire látszik. A kék teljesen láthatatlan. Árnyékolni kell kézzel, ha meg akarom nézni.
16 után elkezdem az asszony kerékpárjába is betenni a másik kijelzőt mert hiába tettem neki fel kerékpáros kilométerórát, állandóan leszedi nehogy "ellopják", majd soha sincs visszarakva. Lehet csinálok bekötésről videót.
A kínsi a drágám küldött leírást, de arról a kijelzőről ami a hirdetésben van és azon sincs rajta az 5. szál. Ráadásul az 5 oldalas bekötési leírás kinai betűkkel van írva. :-((
Amikor a különböző kapacitású akkukat egyesével feltöltötted, akkor a teljesítményük maximumát tudták leadni. Ehhez vagy párhuzamos, vagy egyenkénti töltés szükséges, amennyiben nincs töltéskiegyenlítőd! Lehet töltéskiegyenlítőt venni, de jobban jársz, ha inkább egy új garnitúra akkuba fekteted a pénzed!
Ne kínozd a rendszeredet annak érdekében, hogy több áramot vegyenek fel az akkuk, mert könnyen tönkretehetsz valamit!
Normális esetben az akkuk töltés közben sem melegszenek negyven fok felé! Ha mégis melegebb az akku, akkor a töltés le kell állítani, s csak az akku lehűlése után szabad folytatni.
Valami más ötlet esetleg? Mondjuk arra, hogy mitől van ez és mit tegyek ellene?Vegyek egy új töltőt és próbáljam meg azzal? Vagy esetleg előbb méressem be a jelenlegit? Köszi.
A kollégák nem fognak egyetérteni velem, de én ezt csinálnám a helyedben:
- A jelenlegi akkuidból két-két darabot párhuzamosan kötnék, melyek így két megfelelő kapacitású akkut adnának
- Ezekhez vennék két darab nagyobb aksit, mondjuk 22Ah-sat
- Vennék 4db megfelelő 12V-os akkutöltőt és minden akkut külön-külön töltenék (megoldható egy darab csatlakozóval is ;), nekem nagyon jól bevált az aksikkénti töltés)
Ez költséghatékony lenne, nem csinálnád ki az aksikat a nagy terheléssel és az egyenletlen töltéssel.
!VISZONT! a túlmerítésre nagyon oda kéne figyelned, mert várhatóan nem szinkronban merülnének. Ezt legegyszerűbben 4 db pár száz forintos feszmérővel lehetne monitorozni folyamatosan, például ilyenekkel:
Sziasztok! Megpróbálom röviden leírni, hogy mi a helyzet az akkukkal illetve a mocival és ötletekre lenne szükségem, hogy amit leírok az mitől lehet?! Szóval... tegnap este arra gondoltam mi van akkor ha töltéskiegyenlítésre lenne szükség mert esetleg amiatt nem tölt rendesen a töltőm, hogy nagy az eltérés az egyes akkuk között. Sajnos bemérni nem tudom és töltéskiegyenlítőm sincs. Ezért szédszettem az akku pakkot és elkezdtem egyesével csutkára feltölteni az aksikat egy 12voltos és 1amperes töltővel. Reggelre mind a négy teljesen fel volt töltve. Összeraktam az egészet és elmentem, hogy lemerítsem. 35-kilómétert tudtam vele megtenni, mire a töltöttség jelző már majdnem nullán volt és a motor teljesítménye is drasztikusan visszaesett. (szerintem ez nem is rossz ezekkel a gagyi aksikkal) Megjegyzem felment azon az emelkedőn is ahol eddig elvérzett. Nem állítanám, hogy felszáguldott, de visszább vett "gázzal" szép lassan felment. Ezután hazajöttem és rádugtam a töltőre. Ugyan azt csinálta mint eddig, az az alig pár másodperc után átkapcsolt csepptöltésre. A logika azt diktálta, hogy meghalt a töltőm. Viszont már annyira bosszantott a dolog, hogy ráültem és pár másodpercre behúzott fékekkel csutkára tekertem a gázkart. Miután leállítottam a motort azt vettem észre, hogy tölt rendesen. Úgy 1-óra elteltével megint kigyulladt a zöld led a töltőn. Ezért ismét ráültem és újból ráhúztam a gázkart pár másodpercre behúzott fékekkel. Ekkor megint töltött rendesen kb. 1-órát. Azóta ezt játszom vele. Jelenleg már több mint félig feltöltötte az akkukat. Szóval...jó lenne ha adnátok valami ötletet, hogy ezt mi kozhatja illetve mitől lehet, mert jó lenne felügyelet és "játék" nélkül normálisan feltölteni az aksikat.
Nekem a pakkot töltésre fel kell hozni, olyankor elfelejt mindent vagy megőrzi az adatokat? Majd írd már le a bekötést. Főleg az ötödik szál hova kötendő?
A kilométeróráját hogy pontosítottad? Valakitől GPS-t kell kölcsönözni mert az enyémet eladtam már régen. Menetközbe nem láttam rajta semmit napsütésbe.
Én a riasztó távirányítójával szoktam bekapcsolni a gépet az egy külön ág az akkuktól. A bekötésekről egy részletes ismertető jó volna. Annyiban különbözik a raptor műszerfalától, hogy ez a kilométert és hőfokot is mutatja. Annál is: bekapcsolás lámpa, indexek, reflektor, fék, 123 sebességfokozat.
Ismerősöm benzinesnél úgy oldotta meg az elmattult, elrepedt plexi cserét mivel nem sikerült beszerezni újat, hogy kivágott egy felső formát megfelelő műanyaglapból majd kivágta a műszeren is és valami színtelen ragasztóval beragasztotta. A ragasztás nyomvonalát meg retusecsettel feketére körbefestette nagyon vékony csíkba.
Kína most közelebb került. Az utolsó két rendelés hamarabb ideért mint a legkorábbi megadott idő. Ennél is máj. 8 és máj.29 közé volt datálva de mégis megjött ma.
Írtam az eladónak és kérte az email cimem, hogy elküldje a leírást.
A műszerfalam ilyen volt ilyen lett:
Sikerült végre üzembe helyeznem a kijelzőt. Alulemezből vágtam ki egy olyan formát mint a gyári kilométeróra lapja. Abba vágtam 2 téglalap nyílást, lefestettem feketére és beszereltem a kijelzőket. Már csak a törött plexit kell kicserélnem rajta és tök jó.
Igen,azt hiszem én is,hogy az lenne a legjobb ha kipróbálnám egy jó akku pakkal. Képet majd teszek fel csak ma már nem szedem szét mert közel járok hozzá, hogy befejezzem az egyik telefont és ha most félbehagyom akkor kizökkenek teljesen.
Minden eddigi írásod arról győz meg bennünket, hogy csak akkupakk hibád van! Nem tudsz "egytornado"-hoz eljutni?
Mi van a csömöri kollégával? Legegyszerűbb lenne az ő pakkjával kipróbálnod a gépedet! Esetleg előtte ki lehetne azt is próbálni, hogy hogyan megy a kolléga gépje!
Az elemeidről tégy ide egy-egy képet, hogy jól látható legyen a gyártmány és típus, s a kollégák megírják Neked, hogy milyen célokra gyárthatták azokat!
Igen, én is így gondolom csak jó lenne kipróbálás egy jó lakkal, hogy csak ez a gondja vagy van más is, mert akkor inkább eladók így ahogy van, vagy legalábbis a hibák tudatában eldönthetem akarok-e még rá áldozni.
Az akkugyártók is variálhatnak a költség takarékosság miatt a súllyal.Ugye ha könyebb egy ugyanazon kapacitású akku akkor már lehet gondolkozni,benne van az anyag teljes mértékben?
Most mértem kíváncsiságból a régi 12 Ah-s akkut és 5,6 kg. 4,5-nek tudtam én is. Ezek még az eredeti akkuk amivel a Gépet vettem. Leoch Batteri 6 DZM 12
Az tiszta sor hogy marad a súlyuk!Csak arra akartam utalni hogy esetenként előfordulhat hogy a 4 kilós akkuk is jól bírják a terhelést.Amit most raktam a 36V-os dobozba az enyémből azok 4,7kilósak papíron,de lehet majd megmérem mennyi valójában!
Ma vittem ki a Méh telepre 5db púpusat,2-ből kifolyt az elektrolit igy volt a digit mérlegen 21Kg.Okos tulaj a 36V-os pakkot 48V-os töltővel töltötte.A bizti helyett csavar volt.2008-ban mikor megvettem a robogómat,lemértem a gyári 10Ah-ás kinai akkujait azok 4.5Kg-osak voltak.Leamortizálodott akkuk is tartják a súlyukat,csak a kapacitást nem.
Ez is egy jó megoldás!De nem biztos hogy az a baj!Kb 3 hete döglött meg az asszony biciklijében az akku,ami már nálunk van 3 és fél éve(használtan került hozzánk).Ezalatt több mint 7ezer km-t tettünk meg vele.És azok is sokkal könnyebbek mint ami az én biciklimben volt.Azok csak 4kilósak.Most hogy átraktam az enyémből 3 jó akkut a másik biciklibe annak az akkuja azonnal sokkal nehezebb lett mint volt.Meg is lepődtem mekkora a különbség 3 akku esetén.Lehet csak nekem volt szerencsém,de nem biztos hogy a könnyebb akkuk nem bírják a terhelést.Először egy trd09-ben szolgáltak,utána egy Lofty 20" 36V-ben használtuk!http://www.elektromoskerekparok.hu/
Ettől függetlenül persze az elhasználódás lehet a gondja az akkujainak!
Bocsi, én írtam rosszul ill. félreérthetően. Szóval....az akkuk minden bizonnyal gyengék hisz a motor már alig vánszorog. A cigiért is így gurultam el vele. Nincs semmiereje, alig megy és a műszerfalon a töltöttségjelző is majdnem nullán van. Ezután dugtam rá a töltőre és szinte azonnal csepptöltésre váltott. Két gond van....az egyik, hogy tök hülye vagyok az egészhez a másik pedig, hogy nincs amivel megmérhetném az akkukat. Persze tudom, hogy igazad van és tényleg össze-vissza csinálok mindent. Már csak azért is mert nem tudok mérni és így tényleg csak vaktában lövöldözök és találgatok, hogy mi lehet a gond.
Azt írtad hogy azonnal zöldre váltott a led,majd elmentél vele boltba utána egy kis ideig töltötte és újra zöldre váltott.Milyen messze van az a bolt?Lehet hogy le sem merült esetleg az akkud és azért vált azonnal zöldre?Ha töltőre teszem a jó pakkomat és teljesen feltöltődik(zöldre vált a led)utána kihúzva és visszadugva ugyanúgy zöldre vált azonnal.Ez így normális!A feltöltődött akkut nem fogja újra tölteni órákon át!Rakd bele az akkut a gépbe és menj vele addig amíg le nem merül annyira hogy letiltson,vagy már ne bírja hajtani a gépet önerejéből(60fokos motornál csak ez van,azok nem tiltanak le).Ekkor rakd töltőre és mérd az időt mikor vált át zöldre.Töltés közben ne húzd ki,ne piszkáld a csatlakozót,mert ha megszakítod a töltést pl 42-43V-nál akkor utána hiába teszed töltőre megint,zöldre fog váltani.Ha ezen túl vagy,utána lehet érdemben foglalkozni a dologgal.
Ha a teljesen lemerített akkuknál jön ez az azonnal zöldre váltás,akkor lehet azon gondolkodni hogy rossz az akku,vagy kontakthibás a rendszer valahol.Addig csak találgatás,vaktában lövöldözés van.Igazából az elejétől olvasom az írásaidat és kissé túlaggódod a dolgokat szerintem.Nem bántani akarlak ezzel,csak így össze-vissza nem lehet kideríteni a hiba okát.Pont mint a programozásnál.Logikusan fel kell építeni egy rendszert ami alapján ki lehet szűrni hol a hiba.Jelen esetben pedig úgy kezdődik hogy a töltő szerint feltöltött akkuval addig mész míg le nem áll teljesen a gép.Megnézni hány km-t tudtál megtenni,vagy mennyi ideig tudtál vele normál kerékpáros tempóval (kb.18-20km/h szokott lenni)közlekedni.Utána újra töltőre tenni,és akkor megnézni hány órán keresztül töltődik.Dube/1 annó írta hogy 5km-enként kb egy óra töltés után vált zöldre a töltő hibátlan akkuknál.Ez kb így is van arányaiban.
Még egy kérdés, nehogy hazavágjam az akkukat ha ugyan már nem halottak. :) Mi alegrosszabb ami történhet ha ezzel a töltővel töltök csk két db aksit sorba kötve?
nagyon nem akarom tuningolni tehát akku + töltő+ fityfirittyet nem akarok hozzá venni .de itt a lehetőség hogy hogy olyan elektronikát tegyek, tegyünk bele amilyet kíván.
Szerintetek annyira kifeküdtek az akkuk, (ill. 1 vagy több akku) hogy ezért nem tölt? Bármit csinálok szinte azonnal átvált csepptöltésre. Mikor először dugtam töltőre akkor még töltött rendesen úgy 6-7 órát és ment is vele úgy 10-15 kilómétert. Marhára bosszant, hogy nem tudom bemérni sem.
Áááá.... Már megint átváltott csepptöltésre. Kicsit később ugyan mint az előbb de átváltott zöldre az egyik lámpa. Próbáltam a vezetéket megmozgatni a töltőn de semmi. Kivettem az akku pakkot a mociból és megpróbáltam úgy tölteni, de ugyan az. Lehet, hogy ennyire meghaltak az aksik. Nem értek hozzá sajnos és bemérni sem tudom.
Kék-piros-bordó J-B index és világítás, a két kék közül az egyik a sebesség az ötödikre semmi tippem. Még esetleg a kínai írásjelek alapján ha van valami hasonlóság a másikkal.
Köszi mindenkinek a válaszokat és az ötleteket. Az előbb kiugrottam vele egy cigiért és most, hogy újra rádugtam tölt rendesen. Lehet tényleg a röltőnél nincsvalami rendben. Most pedig, hogy megmozgattam a ki-be húzással lehet éppen jól érintkezik. Na mindegy...a lényeg, hogy most tölt.
Szóval elktromágusok akik értenek a nyákokhoz azok e kép alapján segítsenek.
A képre kattintva majd ami külön megjelenik újból arra is katt és jó nagyban látszik, hogy sok olyan csatlakozási pont van amin nincs kábel. Lehet, hogy oda kellene kötni nyomógombokat. Viszont a középső kék kábelen kívűl mindnek megtaláltam mire jó. A felső hármas csoport a két irányjelző és a lámpa visszajelzője. Az alsó kék a sebesség. Működik is és lehet állítani a potméterrel a kijelzett értéket, tehát GPS-el be fogom amjd tudni állítani.
Lehet, hogy az a kábel amin nincs érzékelő az fogja az órát állítani, vagy váltani az óra és a napi számláó kijelzést. Bekapcsoláskor egyébként az óra helyén odo felirat mellett pár 0 van. tehát van benne napi számláló is de pár másodperc után átvált az órára. Szerintem jó lesz ez. Bekapcsoláskor pillanatra látszik minden kijelző funkció és ott a hőmérőnél a Celsius alatt A betű is megjelenik tehát tudhatna ez még ampert is mérni.
Ha az érintkezések rendbe vannak nagy valószínűséggel egy vagy több akku halott, elszulfátosodott. De lehet a töltővel is gubanc, kontakt hiba valamerre. Így távolról nem egyszerű kideríteni főleg mérés nélkül.
Sziasztok! Szétszedtem a az ukku tartó dobozt és amennyire én értek hozzá látszólag minden rendben van. Lerajzoltam, hogy miként is néz ki de nézzétek el nekem a bénaságom. Finoman szólva sem vagyok egy műszaki ember. :) Örülnék ha vetnétek rá egy pillantást és megmondaná valaki, hogy tényleg így kell-bekötve legyen? Valami nagyon nem stimmel pedig, mert le vannak merülve az akkuk de most már szinte rögtön átvált a töltőm csepptöltésre. Tehát ahogy bedugom szinte azonnal átvált az egyik led pirosról zöldre. Előre is köszi a segítséget.
Hát bizony ez nagyon más! Lehet, az óra a működési időt méri csak. A kerékpáros kütyüknél is van olyan funkció ami a mozgásba töltött időt méri.
Ezzel én kivárom, mit sikerül kihozni belőle mert így nem annyira nyerő elsőre. Azt már én is néztem utólag, hogy ennek egy madzaggal több van. Ehhez hasonlót még nem sikerült felfedezni a neten. Lehet, elkelne egy kínai kapcsolat hozzá. :-)))))
Tudom. Ezt mondtam, hogy ez a kép tökre nem hasonlít arra amit kaptam. Amit kaptam azon 1 kábellel több van a plusz kábel végén nincs érintkező, végig kék Szinű szigetelése van.
Voltage, speed, mileage accumulation, single mileage, temperature, sheer off headlight, Resistance to ultraviolet ray, and 30 + 80 temperature range Connecting wire Speed before pick up the speed of the instrument. If before the instrument is not line speed, can put the LCD meter thick line in motor, the speed of the motor have yellow, green, blue three root thick line, any selected one by one. Headlight, turn left, the light signal, voltage range of 10-80 - v. Meters with temperature sensor, no need wiring can display the temperature. Put him in a shows the air temperature in the air, if inside the motor that can detect motor temperature.
Valaki anno írta itt a fórumon, hogy a hall vezérlőjele kell neki.
Hátha segít. A hőmérő kábel ha jól értelmeztem, csak akkor kerül használatba, ha motor vagy pakk hőmérsékletet akarsz mérni. Egyébként nem kell bekötni.
Igen, én is így gondoltam. Mindenképp olyan moci kell ai kerékpárnak minősül. Tehát kell, hogy pedállal hajtható legyen és hihető legyen legalább, hogy csak 300 wattos. Ehhez az alap arobogóm "személyében" meg is van. Veszek egy 36-voltos kereket és négy új 12voltos 20-22Ah-akkukat. Remélem úgy már meglesz amit szeetnék.
Misi mutatta a 36V-s kereket 5500Ft-ért. Az kell és kell egy jó 48V-s akkupakk, ami lehet 48V/22Ah-s ólom, vagy 48V/20Ah-s lítium. Természetesen az a 110eFt-s pakk, amit Misi mutatott; nem felel meg Neked, mint ahogyan az elektromos Malaguti sem!
A nekem tönkrement feszültségkonverterem két végborítása egy gumi tömítéssel van ellátva. Abba csak a csavaroknál tud beszivárogni víz. Azt meg F.BS-sel lehet tömíteni. Most nézem, hogy a ház nem zártszelvény eredetileg tehát ott is kell F.BS-tömítést alkalmazni.
Csömörön laksz? Akkor elvben akár megoldható lenne , hogy kipróbáljuk a mocit a te akkuiddal? Természetesen úgy, hogy ha bármi gubanc van az az én hibám és így jártam. Nem lenne rossz ha tudnám biztosra, hogy érdemes-e akkukat vennem bele vagy inkább eladjam így ahogy van.
Itt csömörön van pár emelkedő amit komolynak mondanék, legalábbis elektromos mocival de ott is felhoz 35-40-nel . Azt még hozzá teszem hogy az akkuk eredetiek, elég rendesen puposodnak.. de ez talán nem is csoda :)
A tulajdonosi lap szerint az üzembe helyezés ideje 2010.11.15
Annyival már én is megelégednék ha fel is kapaszkodna mellette az emelkedőkön. Szerintem ez nem olyan nagy elvárás. Viszont most, hogy említetted amint lesz időm átnézem az akkuk bekötését és a vezetékeket is.
Lehet csatlakozási hiba is, (erre szerettem volna utalni az el****tt átalakitásomrol irott kisregényben) mert ott is az volt a fő probléma hogy se a csatlakozások,se a vezeték keresztmetszet nem volt tökéletes.. miután rendesen megcsináltam visszaált a régi rend.. :)
Amugy az én mocim simán megy 45-tel pedig csak 290w a teljesitménye..
Akkor a feladat 4db 22Ah-ás akku, elcserélni a 48-voltos motoromat egy 36-voltosra és szerezni egy 22-amperes vezérlőt. Már ha az enyém nem az mert természetesen fogalmam sincs, hogy milyen de még azt sem tudom hol van és miként lehet hozzáférni.
Ha egy 36V-s motort 48V-ról üzemeltetsz egy 22A-s vezérlővel, akkor már 1kW segíti a haladásodat! Csak legyen jó akkud hozzá és ne csak teljes gázon üzemeltesd, akkor bírni is fogja és az emelkedőkön is felvisz!
Nem kisebb ráfordítást jelentene neki, ha 36V/350W-s kereket tenne hátra és megmaradna az eredeti 48V-s rendszere?
Vagy arra gondolsz, hogy 60V-s vezérlővel ugyanezt érné el az eredeti kerekével is?
Anyagi részét nézve: vezérlőcsere, töltőcsere, akkubővítési különbség, feszültség-átalakító, vagy az összes világító és jelzőberendezés cseréje kb. ugyanannyiba kerülhet!
Tehát a gyújtáskapcsoló adja a gyújtásáramot, amit esetedben elvezetnek hátra az átalakítóig is (no meg természetesen ez aktiválja a vezérlőt is). Ha az átalakító a gyújtáskapcsoló közelébe kerül, akkor ere a szakaszra célszerűbb a köteg bolygatása helyett egy külön vezetéket odatenni. A 12V-l is hasonló a helyzet, elég az átalakítótól a fejidomig vinni és ugyanez elmondható a közös testről is!
Igen, ezt írtam neked mail-ben is, hogy a gyári az nem tud magyarul. Van play-en progi hozzá ami támogatja a mi szép anyanyelvünket de az fizetős. A free verziója pedig nem ér semmit. Rootolt telóra fel lehet tenni ugyan ezt ingyen a blackmart nevű progi segítségével, de ehhez és még egy sor igen hasznos alkalmazáshoz rendszergazda jogok kellenek a teljes operációs rendszer fölött. Ígérem neked visszatérünk erre és segítek mindenben csak legyek kész ezekkel. Egyébként S2-re van egy majdnem kész romom, ami kinéztben és néhány alkalmazás portolását tekintve is nagyon hasonlít az S4-re. Ami a motort illeti, valószínűleg tényleg ki kellene próbálnom teljesen új aksikkal csak attól tartok, hogy az erejével akkor sem lennék kibékülve. Kezdem azt gondolni, hogy egy legalább 800-wattos mocit kellene szereznem de úgy, hogy a rend őrei elhigyjék nekem az bizony csak 300. :)
Most próbáltam megint de minden rendben. Kiszáradhatott. Én is áthelyezném de félek bonyolultabb mint elsőre hangzik, jobban szét kell szedni a mocit.
A konverter széthúzható csatlakozójának másik vége a elől van a burkolatban? Akkor vágjam le és keressem meg azt a 3as kábelt és arra ott forrassza vissza?
Na itt meg szerintem ez a kínai számunkra. Subrutin meg script. Hallottam róla, de hogy működik, meg minek azt nem tudom.
Nekem ahhoz nem lenne türelmem, hogy romot írjak. Telefonra tettem már új romokat de mindet mások írták. Én csak használom. Egyébként sikerült az S2-n bekapcsolni a gyári benne lévő programot, hogy mondja a nevét a hívónak csak az a baj, hogy angolul.
Sziasztok! Még mindig nem döntöttem el, hogy megtartom vagy eladom a robogóm... Igaz sok időm nem is volt gondolkodni, mert egész nap a sony Xperia sp-vel kínlódtam.Sőt...éjszaka is. Írtam rá egy komplett romot de van benne egy hiba valahol, amit egyszerűen nem talélok. Több száz subrutint átbogarásztam, felülvizsgáltam az összes scriptet, de semmi. Lassan beleőrülök. Közben már kétszer hívtak, hogy döntöttem-e az eladásról. Így képtelenség átgondolni a dolgokat. Na...megyek és szenvedek tovább a telefonnal. Sziasztok.
Meggondolta magát az eladó :( Csak nem válik meg tőle,csak kerülgethetem még pár hónapig.Kukorica címerezés után hozza ha minden igaz az akkukat+ a töltőt.
Én áthelyezném onnan az orr-idom védelme alá! Az 500W-s elektromosomban gyárilag ott van és a pók beszőtte, de vizet még nem látott! Gondold csak meg; a gyújtás-áram is ott van a közelben, a fogyasztókhoz menő szál is; nem igényel különösebb madzagolást az áthelyezés!
Tegnap este jöttem haza Szegedről ésvégig esett az eső. Meg is lett az eredménye. Haza még haza hozott és nem volt gond, de most reggel a 12V-os átalakító trafó percegett, majd ha a lámpát felkapcsolom kattog és a lámpa a kattogással együtt villog.
Valakit érdekelne ez a 36V-os robi?November óta csak kerülgetem,mert a tulajnak nincs pénze 3db akkura.Fékeket rugózást,elektromosságot megjavítottam,gumik jók rajta.Tehát csak egy 36V-os akkupakk kell bele.
Kulcs nincs hozzá,kapcsoló helyetesíti.Az ülés kárpitja viseltes.
Köszi a tippet és, hogy megpróbálsz segíteni de őszintén szólva azt sem tudom mi az a szénkefe...?! :) Hoztak ma hozzám 2db Galaxy S2-est és egy SonyXperiaSP-t. Mindkettőre rá kell varázsolnom a 4.4-es (kitkat) androidot holott hivatalosan egyikre sincs és úgy fest nem is lesz. Ráadásul kell az iGO is full európa 3D-s térképpel és még egy két apróság... Ezért most 1-2-3 napig nem, vagy csak nagyon keveset alszom mert mindenki szeretné minél előbb visszakapni a mobilját. Közben pedig agyalok a motorom esetleges eladásán.
Elképzelhető hogy a szénkefe a ludas.. a multkor vettem pár 5 ah-s aksit csináltam egy tartalék akupackot
ami volt otthon alapon átvezetékeltem a vasat, a hülye fejemmel csak bakon próbáltam ki,müködött rendesen..
Reggel indulok melozni..lejtőn lefele semmi gond am az emelkedő szivat.. megállok vissza az eredeti aksi.. megyeget de sima uton is csak 30 a vége.. a melohelyen kivágtam az egészet megcsináltam rendesen azóta müködik minden, a régi és az uj akku is (az 5 ahs akukkal kb 8-10 km-t megyek viszszintes uton 25-30-as tempóval)
Peti én csömörröl járok be (elektromossal) a 13.-ik kerületbe,igaz nem régóta.. de nagyon megvagyok vele elégedve.. csendes ,olcsó,mehetek vele kerékpár uton.. nem kell jogsi,ha nincs kedvem nem veszek bukót..
Ha elmegyünk az unokákkal "biciklizni" a legkisebbet vihetem.. ezt egy simsonon nem teheted.. :)
Benzines robogó nem jöhet számításba, mert a jogsim a rendőröknél van. Egyébként volt úgy 16-éve egy honda robogóm de nem rajongtam érte aztán mikor összetörtem eladtam alkatrésznek. Amúgy abszolút csak hobbi gyanánt vettem éa mert tetszett, hogy szinte hangtalanul suhannak és nem kötözködik a rend őre sem. Az irodába 1-héten csak egyszer megyek be és az hévvel 25-perc kb. Még nem tudom mit kezdek a motorral....csere, eladás, megtartás új akkuvalesetleg tuning? Nem tudom, de majd eldöntöm a következő pár napban.
Az akku pakk sajnos nem ér semmit, nert szinte teljesen lemerülétek és életük végén járnak. Talán nem is gondolkodnék az eladáson ha menne rendesen. Még most sem biztos, hogy eladom mert lehet inkább veszek bele aksikat.
Szia. Hát... amennyit én értek hozzá! :) Azt tudom ami rá van írva de az nem sok. "Green evs" De lehet már nem lesz időm megszokni sem a nevét mert egy ismerősöm kínált érte ma 65-ezret és nagyon elgondolkodtam, hogy eladom. Alszom még rá egyet-kettőt. :) Állítólag 250 wattos és tuti, hogy 48-voltos.
Anno mikor vettem az enyémet én is kacérkodtam a cargóval de épp akkor vitték fel igen drasztikusan az árát. Nagyon megörültem mikor rátaláltam a raptorra Cegléden és még az ára is jó volt. Most Arizona BLW a neve és csak 122 400-ba fájt. A Velox cargo meg akkor 160 fölé emelkedett. Jelenleg egy 20 Ah-s LiFePo4 pakkal megy.
Mary bx által ajánlott üzletbe olyat kapni mint a Veloxok csak olcsóbban. Nekem is onnan van a 48 voltos Arizona Raptor nevű masina ami teljesen megegyezik a 48 voltos Velox Cargóval csak jelentősen olcsóbban vettem.
A 60 voltos Arizona Classik megfelel a 60 voltos Velox Cargonak csak árban kedvezőbb és más a dizájnja.
Beruházzál egy olcsó multiméterre/1000Ft alatt kapható/sok mindent ki tudsz vele mérni.Akkuktól a motor fázis,és hall elemekhez vezető szálakig mindent.A 40Km/h-ás tempóhoz már a fékeket is tuningolni kellene.Az én E-robogóm 48V/800W-os 45-47Km/h a végsebessége,22Ah-ás pakkal és a 85Kg-ommal /Gps-el mérve,nem a saját órája szerint/nekem elég de átalakítottam előre tárcsafékesre,hátul meg 120mm-es dobfékem van.Néha kellet már nagyot fékezni más hibája miatt,akkor jól jött,hogy nem a Babetta méretű kínai fékeim vannak.
Csakhogy ha megfordul a fejecskédben a lítiumos akku beszerzésének gondolata, akkor nem kellene kapkodnod, mert Misi, ha megkéred segít jutányos áron lítiumos pakkhoz jutni!
Köszönöm a linket. Megtartom a mocit és adok neki egy esélyt jó akkumulátorokkal. Aztán ha esetleg akkor is marad bennem elégedetlenség akkor megpróbálkozom valamelyik tuning módszerrel. Ígérem ha így lesz kérdezek mielőtt bármit tennék. 56-ezer+ a 60 amennyiért vettem...talán még ez sem olyan nagyon sok érte. Lítiumos akkura most nem tudok beruházni, mert ahogy néztem elég húzós ára van. Viszont ha lesz tuning akkor kénytelen leszek mert olvastam, hogy az mennyivel jobb. Köszönöm a türelmed és a segítséget.
A Misi által ajánlott 12V/22Ah-s Ritar is az egyik legjobb választás lehet, annak ellenére, hogy felitatott savas akksi és nem zselés, mint ahogy becézik!
Tetszik az adatlapod! Nem lehetett volna az elején ezzel nyitni?
Már javasoltunk Neked több jó minőségű akkut is, vissza is térünk rá újra, ha eldöntöd, hogy megtartod a robogódat, vagy elcseréled "egytornado"-éjára, ugyanis nem mindegy, hogy hány darab és mekkora kapacitású akkumulátort veszel meg! A Te robogódba érdemes lenne a 20Ah-s kapacitású akkuból négyet venni, az "egytornado" pakkjába csak három darab 14Ah-s fér el! Nála a többi akku helye az ülés alatti tárolóban, illetve az alatt lehet, s ez egy kicsit bonyolítja a helyzetet. Esetleg járható lenne a lítiumos pakk beszerzése is; annál meg végképpen nem mindegy, hogy mekkora legyen!
Azt, hogy nagyon gyenge az akkud; magad is láthatod, ha elindulás, illetve gyorsítás közben a feszültség-kijelződre pillantasz! Feltöltött, jó állapotban lévő akku esetén a kijelző mutatója legfeljebb 1/10-t mozdulja a teljes kimozdulásnak, míg gyenge akku esetén a fél utat is leírja!
Nagyon hálás lennék ha valaki adna egy linket, hogy hol és milyen akkut érdemes megvennem. Az oké, hogy 12-voltos de hány Ah-ás legyen ami tuti és esetleg akkor is elég ha később mégis megpróbálkoznék valamelyik tuningolási módszerrel. Előre is köszönöm.
Oké...megfogadom a tanácsod. Veszek bele 4db olyan akkut amit írtál és meglátom mi a helyzet. Talán a végén még megtartom. :) Említetted korábban, hogy esetleg tudnál segíteni akku vásárlásban. Örülnék minden segírségnek mert nem vagyok és 3-gyerek mellett nem is lehetek a pénztárcám ellensége.
Rossz nyomon jársz! Ha új, olcsó, szünetmentes táp kis teljesítményű akkuját nagy árammal terheled; az nagyon hamar lemerül! Pont úgy viselkedik, mint egy elszulfátosodott meghajtó-akku! Kicsi a kivehető kapacitás, feltölteni sem tart sokáig! Mint ahogy az elején is írtam; próbára alkalmas, használatra kevés! Ki kell próbálnotok "egytornado" akkujával, s rájössz, hogy mekkora a különbség a meghajtó-akku és a szünetmentes táp között!
Szia és köszi a felajánlott segítséget, de csak pár percre szedtem szét aztán össze is raktam. Nem lenne nagy dolog újból szétkapni tekintve, hogy csak 4-csavar tartja össze de nem sok jelentősége van szrintem. Feltételezem, hogy a motorhoz való töltőt adott a srác akitől vettem. Tuti, hogy valami nem stimmel az aksikkal. Szerintem öregek már és csak duma volt, hogy most vette őket. Még ha gagyi és vacak akkor is többet kellene bírnia 10-kilómétrrnél ha tényleg újak lennének és nem jelezné a töltő sem 3-4 óra elteltével, hogy feltöltve. Szerintem valahogy összehozzuk majd azt a cserét vagy veszek 4-új aksit bele és átnézetem valakivel aki velem ellentétben ért is hozzá és némi anyagi ráfordítással csak elérem azt a bizonyos 40-es tempót illetve azt, hogy ne vérezzen el az emelkedőkön sem. :) Még egyszer köszi a segítséget amit felajánlottál.
Ha még szét van szedve a töltőd és esetleg van rajta szitázás (zöld panelon, fehér számok betűk), leírod nekünk, talán a neten tudunk neked szerezni valamiféle leírást. De nem vennék rá mérget. Egy esély max.:-)
Mielőtt az 1kW-s gépet megépítettem, volt egy PB-30-s masinám, abban 10Ah-s Lofty típusú akkuk voltak. Én a négy darab egy éves 10Ah-s akkuval el tudtam menni 10km-t az egy kilowattos motorral! Olyan egy év, három hónaposak voltak akkor az aksik, három hónapig amíg beszereztem a 20Ah-s pakkot használtam, majd visszakerültek az eredeti helyükre. A PB-30-s új tulajdonosa még három évig gyilkolta azokat a kínai akkukat!
Ha jól kötöd be és megfelelő töltőt használsz akkor nem ártana neki, sőt még jobb is lenne ha az az egy különbözik a többi aksiktól. Én 6db-ot töltöttem 6db töltővel :D
Esetedben viszont félek a legnagyobb problémát a jelenlegi akkuid fogják jelenteni. Viszonyításképp: 50km/h-hoz már több mint 1kW szükséges, ami azt jelenti, hogy 20A fölött kéne terhelni azokat a szerencsétlen aksikat... Bár jó lenne ha fel tudnád venni a forgalom ritmusát, de nem ajánlom, hogy 40km/h fölé menj egy ilyen robogóval.
Az aksikkal biztos, hogy meglettem vezetve. Nagyon nem bosszant mert 60-ezerért talán még így is megérte a motor. Leginkább engem is az zavar, hogy gyenge így a motor. Az emelkedőkön elvérzik. Márpedig nem azért ülök motorra, hogy toljam vagy pedálozzak. Egyébként is iszonyat lusta és kényelmes ember vagyok évek óta és szerintem ez már így is marad. Éppen ezért híztam el 96kilóra és lettem cukros lassan 3-éve. Fogytam azóta több mint 20-kilót de a cukor az megmarad örökre sajnos. Szóval...az a bizonyos 40km/h inkább csak a lelkemnek kell és, hogy ne toljanak le azért az útról sem, de ennél fontosabb számomra, hogy az emelkedőkön se kelljen tolnom.
Ha megtudjuk valahogy oldani a találkozót én benne lennék a cserében. Jobbanérdekel, hogy legalább 40-nel haladjak mint az, hogy milyen formája vana robogónak. :)
Lassan kezd kialakulni a kép a fejemben, hogy ezzel a mocival és ezzel az akku készlettel iszonyat messze állok attól, hogy elérjem a 45-50km/h-ás sebességet! :) Egyébként ha az én aksijaim közül egyet külön töltenék egy 12voltos és 1amperes töltővel az ártana neki?
igen ez a videó az ha csak 20 km-bír akkor lehet hogy mind egyformán elfáradt sok töltési ciklus van bennük vagy 1 db közülük a végét járja megkéne mérni Terheléssel mit bírnak és meddig
Szia. Igen, azt a videót láttam én is. Arra gondoltam elviszem hozzájuk a robogót. 20-ezerért csinálják meg és az áraknál azt írják ehhez jön hozzá az anyag éa az esetleges plusz akku, de az nekem nem kell mivel ez alapból 4-akkus. Anyaggal együtt kb. 35-40 ezer egy ilyen művelet.
Szia! Nekem is ez a tipus Green EVS van azért ilyen "gyenge" mert csak 250W-os a morja nézd meg oldalán rá van írva de ez elöny is mert kevesebbet fogyasz és nagyobb a hatótávjelenleg a feleségem használja nagyon szereti és ennél a tipusnál az akkutartóba tehetsz nagyobb akkumlátort is mert alatta van egy távtartó amit kivéve belefér simán a 4 db 22 Ah asi is amivel sik úton megtehető akár 100- 110 Km !!!
Nyugat Európában illetve Szerbiában 250 Watt a megengedett elektromos kerékpár teljesitmény a tuningot amit te belinkeltél a videón pont ilyen Green EVS-t csináltak meg :)
tehát tud többet is. Nagyon megbízható és szép formája van.Üdv Laci.
Valahol azt olvastam, hogy lemerített akkuknál ha töltéskor 6-8 óránál jóval hamarabb kigyullad a zöld lámpa akkor valahol valami nem jól van bekötve a motoron. Illetve, hogy ez valamilyen elektromos hibára utal. Az én lemerült akkujaimnál is kb.4-óra múlva már zöld az egyik led amikor töltöm. Ez nagy probléma?
Mire gondolsz pofára esés alatt? Azt megtudod mondani, hogy az én jelenlegi 4-akku töltésére tervezett töltőm az hány volton és hány amper leadásával tölti az aksijaimat?
Értem. Mennyibe kerülnének az új 75-voltos kondik ha mégis beletennék egy +akkut és veszek egy új 60voltos töltőt? Feltételezve persze, hogy nem gagyi a vezérlőm és kibírja...
Valaki elárulja nekem, hogy ez pontosan mi és miért kell, hogy be legyen kötve az aksikra? Azt látom, hogy egy kis biztosíték van benne csak nem tudom miért jó vagy miért kell, hogy ott legyen?!
Igen, szerintem sem vinne haza innen. Akkor úgy néz ki meg kell várnunk míg lesz utánfutó vagy míg valaki esetleg még is eltud hozni téged és a motort.
Értem. Benne lennék a cserében és a felajánlott segítségnek is örülnék az az aksik terén, de nem tudom elvinni a mocit mert aki kölcsönadta az most elmenr 1 vagy 2-hétr horgászni. A tiéd akkor most 48-voltos és 300 wattos?
Igazad van, teljesen korrekt és köszönöm. Alszom rá egy gyorsat és holnap értekezünk. Hajlok rá, hogy köszönettel elfogadjam az ajánlatod. Reggel beszélünk.
Annyit mondok még,hogy ajánlottam neked egy jó lehetőséget,a veloxot magamra tervezve tuningoltam meg,az én súlyomra,a váz is bírja,alattad bitosan jobban muzsikál majd,én meg újraéleszthetném a sajátomat,ami meg kell hogy mondjam olyan csilli villi
mintha most jött volna ki a szalonból,csak lehalt.
0 forintból megússzuk mindketten,max neked lesz egy kis benzinköltséged.
De tudok,kompromisszumokat kötsz a szekereddel,elfogadod hogy olyan amilyen és megtartod,csak nehogy úgy járj mint én,250 ezrembe fájt a járgány és a sufniban rohad
Lehet, hogy tényleg csak alkatrésznek tudnád használni... Elvben megoldható szerintem, hogy elvigyem csak meg kell kérnem újra az ismerősöm illrtve neki el kell kérni a futót a szoszédjától. Még mindig jobban tetszik ez a motor forma. Erre nem tudsz valamit kitalálni? :)
Mohosnál 38100Ft a 60fokos 36V/350W-s motor. Szépséghibája, hogy még vezérlőt is venned kell hozzá, mert a tied 120fokos! Ez idáig 55eFt, + a legalább SP12-12-s akkugarnitúra, az összesen már 100eFt! Ha igazán jót akarsz, akkor viszont kell a lítiumos pakk! Az önmagában minimum 100eFt! Tényleg tuningolni akarod?
Szerintem benne lennék a cserében és annak is nagyon örülnék ha megnéznéd az akkukat, csak még szoknom kell talán egy kicsit a robogód formáját. Ha cserélünk a pedálra mindenképp kell rá mert a jogsim elvették. De mint mondtam lehet te mennél bele a cserébe mert szerintem gyenge a moci nagyon és a te súlyoddal ez hatványozottan igaz lehet.
És mi legyen a cserével,mert én hozzád nem tudom elvinni,és
amúgyis az akupakkot cserélni kell hogy mindkettőnknek megmaradjon
a sajátja,és ahhoz forrasztanom kell,de akkor már megnézem a te pakkodat
is. Ha esetleg van benne döglött hal akkor azt tudom neked cserélni,azt odaadom ingyen.
Lehet kiegyenlíteni is kell.
Az enyémnél vagy elfogadod hogy nincs pedál felszerelve(mondjuk nekem jelenleg nincs rá szükségem)vagy nem és akkor felrakom,de akkor már visszateszem a hátsó dobozt és az első kosarat is.
Van benne egy eco mód,azzal 15km/h-val tudsz haladni,ezt használom emelkedőn.
Átkapcsolva 40km/h a vége,ezt egyenes úton használom.
Az elején a 16X3-s méretnek megfelelő átmérőjű 12"-s kerék 110/90-s gumival, a hátulján a kérdéses 1kW-s agymotor 10"-s felniben, 165/90-s gumival.
Nekem roppantul tetszett, csak az SP20-12-s szilikonos akkuimnak nem! Talán ha a szilikonos akkuk helyett annak idején egy lítiumosba fektetek, a mai napig is használhatom!
Az akkuk kifeküdtek, a motort és vezérlőjét eladtam, helyét egy 36V/300W-s motor és egy háromsebességes 48V/22A-s vezérlő vette át. Sebességem 30 és 40km/h-ra változott, mert az egyes fokozatot egyáltalán nem használom. Alapból kettesben közlekedek, a harmadikat csak akkor használom, ha "helyzet" van!
Egyébként a hibridemnél is hasonló a helyzet; ott is az eleje 16x3-s gumival szerelt agymotor, míg a hátulja maradt az eredeti 3.50-10-s gumival szerelt kerék. Szerintem az is az "elmegy" kategóriát képviseli!
Ami a képen van az 10 colos. A gumi méretet is írják ami 3.00x10"
Az én robogómban van ilyen kerék. Én 3.5x10" -os gumit vettem rá, mert így nagyobb az átmérője és azonos fordulatnál gyorsabb lesz de romlik a "gyorsulás" 2km/h-val lett gyorsabb.
Pár napja már a töltő úgy feltölti a pakkot, hogy 75V-on áll meg a pakk feszültsége (20*3.75V) Minden LED világít a BMS-en. Kár, hogy indulás után pár száz méteren már egyből eltünik vagy 10V.
Ahogy nézem Budapesten keresztül van a legközelebb,de városba a sok megállás elindulás....... hát... csak innen 25km pest,kb ugyanennyi ha nem több az átmérője,nem érnék oda,az tuti.
első kerék - kontra - hátsó kerék : Mindkettőnek van előnye - hátránya.
- Az Mp2 motorok hátsó kerekén menetes rendszerű a lánckeréksor felfogatás, és ez már bő 10 éve elavult technikának számít, nem lehet minőségi váltórendszert építeni rá.
- Defekt esetén szarabb a hátsó kereket szerelni.
- Ha valamiért blokkol a motor, első kerékben az kellemetlenebb.
36V-on sík úton 21-22-23 km/ó az utazó sebesség.
10-12Ah-s ólom akkuk miatt az áramkorlát eléggé le van véve, azt, hogy "harap" egyáltalán nem mondanám.