Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Háát az az igazság hogy ami nekem van samot por az már keverve van valami kötő anyaggal!
Ilyen 5 L vödröcskébe kaptam még a Kéményemet mikor vettem ahhoz! De nem fogyott el mind.
És annak a leírásában hogy a kéményt kend vele az illesztésnél ott csak víz -el kellett keverni!
Remélem jó lesz!
A fúvókát nem szedtem még ki benne volt a kazánba a régi gazda mondta hogy tavaly cserélték meg alul a samot lapokat is !
Én meg ennyire nem pucoltam ki mint ma ,hogy kis seprővel be nyúljak ""csak piszka vassal"" és nem is nézegettem a fúvókát és körületét eddig! mert a résekbe be volt ülepedve a por hamu keverék, de most ki sepregettem és most bukott ki hogy a fúvóka mellett nem egyenletes a beton felület :-((
És csak annyira kellett ám kenni hogy a beton és fúvóka közti kis rés el tűnjön (lehet nem volt nagyobb mint 1,5 cm széles meg 1-2 cm mély)
csak 1 helyen volt kb 0,5 cm rés a fúvóka középső lyuka fele oda meg alúlról be nyúltam és mikor kentem éreztem nem jött ki semmi, a lyukba nem ment ,nem zárta el.
a samottot vízüveggel szokták keverni, de talán lehet sima vízzel is
látom már megcsináltad így majd kiderül
egyébként a fúvókát úgy kel betenni, hogy kiveszed a régit körbe a betont, beteszed az újat, a levegőcsövek lyukait papírcsővel összekötöd a fúvóka lyukaival, majd kiöntöd tűzálló betonnal, vagy samot+vízüveg keverékével, nem tudom a gyári zacskóba mi van
én egyébként most 1000°C-os hőálló szilikonnal nyomtam ott ki
Nekem is van 1 ""rossz!""És már szét kaptam! vettem hozzá 60' patront mert mindenki azt mondta tuti az a gond! de nem az volt!
Nincs a szétszerelt esbe-ről képem de ha nem sürgős hétvégén ismét széjjel kapom és minden mozzanatot le fotózok ha érdekel!
Ja és a rugót fellűről látod ahonnan a meleg belépő víz érkezik!
Onnét felől lehet szét szedni is! alulról a patront ki szeded aztán szembe vele fent van egy erősebb rugó ami a patron ellenébe nyomja le azt a MOZGÓ alkatrészt aminek lenne a szerepe a nyitás zárás!!
A rugót csavarva felfele húzva ki lehet venni és utánna ki jön az alatta lévő mozgó alkatrész4
Mindegyik egy kaptafara keszul. Van benne ház, ülék, stb. Amit még tehetsz csere helyett, hogy leszereled es megprobalod megtalalni azt, ami esetleg valahogy elakadt benne. (Szerelom talat egyszer hegesztesi darabkakat 1 hettel a beszereles utan.
haho! Elmondom a VTC-re a választ, hogy mindenki megnyugodjon :D
Tuti, hogy van benne valami, mert tavaly nekem is ez volt a probléma, mint neked. Ugyanígy volt patroncsere, stb, de nem működött. Elég sok veszekedés és kellemetlenkedés után kiszedték a régi VTC-t és betettek egy újat...tadaaaam...semmi gond azóta sem.
Egyébként van egy 50 fokos patronom jó áron eladó :)
Szia! Nem generáltál vitát, úgy gondolom, mindenki elfogadta a tanácsodat! :)
Vitám(?) nekem volt bnorcival, mivel több olyan kérdéshez szólt hozzá "fentről" amiről nem volt tapasztalata, ráadásul nem tanított! OKTATOTT! Tudom, tudod a különbséget. Az, hogy sokszor érdemi hozzászólása nem volt az alázáson kívül, lehet, csak az én érzékenységemnek tudható be.
Még egyszer: köszönöm a trisós tanácsot, de ennek ellenére nem tudom, hogy a VTC-ben van-e más mozgó alkatrész a patronon kívül, ami esetleg megszorulhat....
Lenne kérdésem ismét: vigas 25 s . Teljes nagytakarítás és a fúvoka mellett láttam egy hiba lehetőséget :-((
Kéne tanács!!
Öntöttvas fúvóka van benne és körülötte ilyen beton szerű valami. de a fúvóka mellett közvetlenül 1-1,5 cm re az a beton szerűség szét van málva töredezve :-((
Van ahol már a fúvóka oldal nyílásig is lellátok :-((
Mivel lehet ezt orvosolni??
Pl: amikor a kéményt rakták össze nekem abból maradt ilyen vödrös samot por ,amit vízzel meg keverve (ilyen malter szerű lesz) érdemes avval próbálkozni ott meg kenve körben??
1-2 óra alatt meg szilárdul igazából csak nem tudom hogy ha az öntvény fúvóka dolgozik az nem tágul-e akkorát hogy ki tolja el töri a be kötött samot maltert. :-((
A korábbi tanácsommal a „világért sem” kívántam vitát generálni, csupán a több év folyamán „bevált” tapasztalatom írtam le. Nem elhanyagolható, hogy a trisó ( trinátriumfoszfát ) és a fagyálló folyadékok ára „köszönő viszonyban” sincs egymással. Természetesen mindenkinek szíve-joga, hogy milyen megoldást választ.
Ezt viszont nem értem, mármint a "fagyálló meg eszi a gumi alkatrészeket" dolgot. Mert az autó hűtő rendszerében van ám gumi cső bőven, meg szürke öntvény, meg réz, meg alu is.Mégis 5-10 éves fagyálló mellett is tiszta a hűtő folyadék, és nem lyukad ki a papír vékony vízhűtő ami alu, vagy réz.Mégis mivel tud többet a méreg drága inhibítor a fagyállónál?
Tud valaki erre választ adni, vagy csak egy újabb parasztvakítás, lásd:Calgon.
attól, hogy nincs pufferem még lehet VTC-m a kérdésed arra vonatkozott, meg esetleg vagy ~5 éve olvasom a fórumot ....
a kérdésed arra vonatkozott, nem tanácsot adtam csak azt mondtam, hogy mivel kicsi koszt találtál rajta ezért attól is megragadhat, mivel nálad ez történt
nem te kérdeztél esetleg nagyképűen/lenézően?
Volt már a kezedben fél éve rendszerben levő VTC betét?
de ha gondolod van ott gomb jobb oldalt, használd nyugodtan ha úgy érzed, nem fogok megsértődni
a hőmérő ami a pufihoz kel hozzá van kötve, de ha nincs akkor is be lehet állítani a pufferes sémát gabor0036 is üzemeltette így és fel tudta állítani 90fokra, szóval ennek semmi köze hozzá, hogy van-e pufi vagy nincs jelenleg cső sincs a kazánra kötve