Ebbe a topikba azokat várom, akik villanyautóval rendelkeznek és szívesen megosztanák tapasztalataikat.
Szívesen látjuk azokat is, akik (még) nem váltottak, de hosszabb-rövidebb távon tervezik.
Akire pedig nem vagyunk kíváncsiak: aki arról próbálja meggyőzni a közösséget, hogy a villanyautó zsákutca, dízellel járni jobb, olcsóbb. Vannak erre smoke&charm csoportok, ott biztosan örömmel fogadnak titeket is.
Előre is köszönöm, ha figyelembe veszed a topik célját és itt offnak számító hozzászólásokkal nem teszed tönkre a beszélgetést.
Ma délelőtt megyek 40-50-nel egy főúton, előttem lassít (és kezd lekanyarodni) egy autó. Én nem fékeztem, mert láttam, hogy mire utolérem, addigra már lekanyarodik. Hát egyszercsak: sípolás, piros háromszög a műszerfalon és remegett a gázpedál! Még egy halott is felébredt volna! :-) Akkor ez lenne a ráfutás-gátló?
nekem is "döbbenet" volt, hogy tőlünk nyugatabbra pl. egy KIA márkakereskedésben első szóra ugranak, és leveszik a villámon éppen töltő Soult, és mosolyogva engedik, hogy ingyen tölts egy Leafet.
itthon meg volt olyan Nissan kupec, aki Leaf-ből is csak azokat engedte tölteni, amit ő adott el...
...meg arról is, hogy ott nagyon kedves emberek dolgoznak! :-) Amikor bementem megkérdezni, hogy szabad-e ott nekem is töltenem, az egyik idősebb szaki mindjárt hozta a kártyáját, hogy inkább álljak át a gyorsabb töltőre, mindjárt beindítja nekem!
Én megköszöntem és mondtam, hogy az én autókám csak 4,6 kW-ot tud, úgyhogy bőven elég neki a mostani töltő is... :-)
MOL meg is oldotta. Az ár persze lehetne kevesebb, de nekem hasznos helyekre kerültek be így töltők. (ott voltak azok eddig is, de a fix ár nagyon nem az Ioniqra volt kitalálva)
A PSA eddig csak a magas fogyasztást bizonyította, na meg azt, hogy nem csak a levegőbe beszélnek, egy platformon hirtelen megjelent fél tucat villanyautójuk. A C4 viszont izgalmas, mert a WLTP hatótávja nagyobb, mint a jóval kisebb unokatestvéreké. Vajon hogyan lehetséges ez, mit áldoztak be a citroennél a kedvezőbb fogyasztásért?
No, akkor a töltéseim listája... Memmingen-ből telitankkal indultam:
1. Landsberg am Lech / Rudolf Diesel str 6. / Hyundai Auto Sangl GmbH - asszem, itt 4 töltő van 2. München / Berg am Laim str 117. / Kaufland - a parkolóház mindkét szintjén van töltő 3. Braunau / Salzburger str 1. / WKO székház - na, ezt benéztem: itt csak a parkolás volt ingyenes :-( 4. Linz / Haupt str 54. / Lentia City - a töltőknél van 220-as csati is, a 2 órán túli parkolás fizetős! 5. Böheimkirchen / Hainfelder str 6. / Hofer 6. Wien / Huma Eleven - túl kell menni a Metro-n 7. Mosonmagyaróvár / Polg.Mest.Hivatal - meg kell kerülni a hivatalt, mert a háta mögött van a töltő! :-( 8. Győr / Fehérvári út 5. / Aldi - a töltés ingyenes, de a drivE.ON alkalmazásból indítható 9. Budaörs / Ikea - az étterem elég olcsó és van bent 220-as csati is! 10. Kecskemét / Kossuth krt 60. / Penny Dél 11. Szeged / Körtöltés u. / SzKT - a töltés ingyenes, de a (villám!!!) töltő bent van a telephelyen
A fenti -ingyenes- töltők listája a 2020. június 19-20-21-i állapotot tükrözi, azóta lehet, hogy változott!
A felhasznált alkalmazások: PlugShare, Chargemap, Plugsurfing és drivE.ON
régebben nekem Bp.ről Miskolcra hazahozni is izgalmas élmény volt az új villanyautóim, de ma már túl jó a töltőhálózat, legutóbb már T2 kábelt is elfelejtettem vinni, pedig most Bp helyett Siófokról hoztam haza (mondjuk ezúttal épp járt kábel az autóhoz, de ezt nem tudtam).
Mivel szinte végig esőben jöttem, olyan 90-100 között nyomtam. Gyakorlatilag beálltam egy kamion mögé (de nem olyan közel, hogy húzzon!), tempomat be és csorogtunk hazafelé...
Kb. 1000 km volt az út és 11-szer töltöttem (de elég lett volna 10-szer: Szegeden már csak kíváncsiságból mentem be az SzKT-hoz). Majd este leírom, hogy pontosan hol töltöttem!
Igen, anyagilag is megérte (200 eFt-ért hozták volna haza tréleren), de inkább az élmény miatt érte meg! Kb. olyan érzés lehet, mint amikor egy vadász napokig követ egy szarvasbikát és a végén csak sikerül leteríteni...
Siman szokott ennyit csalni a Prius kijelzője, bár a tempohoz valóban sok a fogyasztás, de erős oldalszélben volt, talán a biciklikbe nagyon bele kapott.
98-as azért ment bele, mert min fel évig benne lesz, az e10-tol felek.
A 370 viszont reális, mert az elmúlt 2 hétben vagy 25 Ft-ot drágult a benzin, így holnap már a 95 is ennyi lesz.
azert 3,5 literrel a Prius sem menne el, inkább 4,5 lenne sztem. De ha vkinek van kedve (és Prius 4-e) szívesen osszehasonlitom
Óbassz, most nézem, 21,67 liter és 371 Ft/liter van a csatolt képeken. Burzsuj benzinnel eteted? :D
Elnézést...
Tehát 21,67 litert evett 310 km-en szegény Prius+, az 7 literes fogyi. Azért úgy se kevés. Egy Ioniqhoz hasonló "testű" Prius3-as vagy árban/fejlettségben hasonló Prius 4-es 110-120 körül kis hunyorítással a felét enné, ha nem hurcolsz kerékpárt... 95-ös benzinnel már nem is ennének sokkal többlet.
Mindez persze a villanyautó képességeiből semmit nem von le.
(De légyszives a következő párhuzamban a korrekt összehasonlítás kedvéért prémium villanyt töltsél. ;)))
Sziasztok! :-) A múlt vasárnap (június 21-én) értem haza ezzel:
Memmingen-ben vettem (PP Cars), 11-szer töltöttem a hazaúton (de igazából csak 10-szer kellett volna). Egyszer kellett fizetnem a töltésért, egyszer meg a 2 órán túli parkolásért... :-)
Ha esetleg érdekel valakit a töltések pontos helye, akkor szívesen beírom...
Ha már itt tartunk, akkor 5000km és megannyi dicséret után jöjjön a "három dolog, ami bosszant az Ioniqban" téma.
Előrebocsátva, hogy egyik sem EV ügy, általános ergonómiai elemek.
1. Elöl-hátul parkolóradar van az autóban, de ez csak hátramenetet kapcsolva aktiválódik és magasabb sebességnél kikapcsol. Tehát szűk helyről előre kiállva is manuálisan kell bekapcsolni, de megérkezéskor előre beállásnál, pl. az én esetemben a szűk parkolóházba befordulásnál, majd a szűk fordulókban és végül a helyre előre beállásnál sincs radar, csak, ha kézzel aktiválom. Amire egyébként jól elérhető dedikált gomb van, de akkor is. A korábbi tapasztalatom szerint ennek teljesen automatának kéne lennie, lassan megyek van radar, gyorsan megyek, nincs radar.
2. Kapcsolódik, hogy a parkradar kijelzője (sárga-piros csíkok, hogy merre van az akadály) a sebességmérő mellett van, amit parkoláskor a tekergetett kormány küllői szépen kitakarnak. Tehát pont akkor nem látható, amikor kéne. Sokkal jobb helyen lenne a központi kijelzőn, ott mindig látszana.
3. Automatikus párátlanítás. Valamilyen algoritmus alapján kikapcsolt fűtésnél és klímánál is időnként elkezd hideg (klímázott) levegőt fújni az első szélvédőre. Ebből most rengeteg volt az esős időben. Néhány percenként bekapcsol néhány másodpercre. Ami egyrészt kényelmetlen, mert fújja rám a hideg levegőt, másrészt meg a műszerfalat figyelve mindig rám hozza a frászt hogy hová tűnt 20km hatótáv.
Erre most rákerestem, elvileg kikapcsolható, első dolgom lesz kipróbálni.
Ennél persze jóval több dolog van, ami tetszik, de azt majd 10.000km-nél :)
Érdekesség: a 2016-os Ioniq műszerfalán (kormány mögött) az átlagfogyasztás nullázástól nullázásig mér, a 2017-esben minden bekapcsolásnál automatikusan nullázódik, de út közben van lehetőségem nullázni kézzel is.
Nekem az eredeti szimpatikusabb volt, ill. a tökéletes az volna, ha a TRIP A és TRIP B adatok a km és idő mellé egy átlagfogyasztást is tartalmaznának....
1-2 MOL töltő opció lehetne, de a darabár nem barátságos kis akkuval. Kíváncsian várom mikor változik az árképzés és hogyan... Július 1-től törvényellenes a jelenlegi megoldásuk.
még az sem biztos, B.keresztúrnál állítólag 4-ből csak 2 üzemel már jó ideje. Ha még egy elromlik és épp előtted érkezik vki, akkor várhatsz majd. Nem nagyon igyekeznek a javítással.
Egyébként a 145 Ft/kWh sztem nem olyan durva. Sok típusnak ennél magasabb ár jön ki a 80 Ft/perc mobiliti tarifával, mert lassan tölthető az autó.