Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szocske_ Creative Commons License 2020.07.07 0 0 173

Végre bekapcsoltak a napelemes toltot Miskolctapolcán 

 

 

 

bananatree Creative Commons License 2020.07.05 0 0 172

Ha van benne, akkor igen. 

Jó cucc

Előzmény: bati67 (171)
bati67 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 171

Köszi! :-)

 

Ma délelőtt megyek 40-50-nel egy főúton, előttem lassít (és kezd lekanyarodni) egy autó. Én nem fékeztem, mert láttam, hogy mire utolérem, addigra már lekanyarodik. Hát egyszercsak: sípolás, piros háromszög a műszerfalon és remegett a gázpedál! Még egy halott is felébredt volna! :-) Akkor ez lenne a ráfutás-gátló?

 

Előzmény: bananatree (170)
bananatree Creative Commons License 2020.07.03 0 0 170

Gratula

jól fest a piros alapon zöld ;)

 

Előzmény: bati67 (169)
bati67 Creative Commons License 2020.07.02 0 1 169

Végre hivatalosan is véget ért az 'Elektromos Smart behozatala Németországból' c. kalandom: ma délután megkaptam a zöld rendszámot! :-)

 

bananatree Creative Commons License 2020.07.01 0 0 168

nekem is "döbbenet" volt, hogy tőlünk nyugatabbra pl. egy KIA márkakereskedésben első szóra ugranak, és leveszik a villámon éppen töltő Soult, és mosolyogva engedik, hogy ingyen tölts egy Leafet.

 

itthon meg volt olyan Nissan kupec, aki Leaf-ből is csak azokat engedte tölteni, amit ő adott el...

 

Előzmény: bati67 (165)
bati67 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 167

Ja! még azt akartam mondani, hogy én már megvacsiztam, de a Smarti még szopizik:

 

 

(Tegnap a Pappasnál sikerült beizzítani az app-ot!)

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.01 0 0 166

Szerinted megmutatom?

 

;-)

Előzmény: bati67 (159)
bati67 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 165

...meg arról is, hogy ott nagyon kedves emberek dolgoznak! :-) Amikor bementem megkérdezni, hogy szabad-e ott nekem is töltenem, az egyik idősebb szaki mindjárt hozta a kártyáját, hogy inkább álljak át a gyorsabb töltőre, mindjárt beindítja nekem!

 

Én megköszöntem és mondtam, hogy az én autókám csak 4,6 kW-ot tud, úgyhogy bőven elég neki a mostani töltő is... :-)

 

A háttérben a lassú töltő:

 

 

Itt meg a kártyával beindítható gyorstöltő:

 

 

Előzmény: bananatree (162)
i Z é Creative Commons License 2020.07.01 0 0 164

MOL meg is oldotta. Az ár persze lehetne kevesebb, de nekem hasznos helyekre kerültek be így töltők. (ott voltak azok eddig is, de a fix ár nagyon nem az Ioniqra volt kitalálva)

Előzmény: szocske_ (146)
szocske_ Creative Commons License 2020.07.01 0 0 163

https://villanyautosok.hu/2020/07/01/itt-az-elektromos-citroen-amit-nemcsak-a-varosba-terveztek


A PSA eddig csak a magas fogyasztást bizonyította, na meg azt, hogy nem csak a levegőbe beszélnek, egy platformon hirtelen megjelent fél tucat villanyautójuk. A C4 viszont izgalmas, mert a WLTP hatótávja nagyobb, mint a jóval kisebb unokatestvéreké. Vajon hogyan lehetséges ez, mit áldoztak be a citroennél a kedvezőbb fogyasztásért?

bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 162

Az Auto Sangl arról híres, hogy nála már lehet "foglalni" Hyundai 45-öket.

Nagyon kíváncsi leszek arra az autóra, meg arra is, hogy Sangl-éknak igaza lesz-e a szállítási határidővel...

 

Előzmény: bati67 (160)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 161

Az király :)

Az első Leafemet 2.000km-ről hoztuk lábon, a második csak 1.500 volt, de azóta nem vágyom ilyen kihívásokra :)))

Kivéve Tesla...

 

Előzmény: bati67 (156)
bati67 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 160

No, akkor a töltéseim listája... Memmingen-ből telitankkal indultam:

 

1. Landsberg am Lech / Rudolf Diesel str 6. / Hyundai Auto Sangl GmbH - asszem, itt 4 töltő van
2. München / Berg am Laim str 117. / Kaufland - a parkolóház mindkét szintjén van töltő
3. Braunau / Salzburger str 1. / WKO székház - na, ezt benéztem: itt csak a parkolás volt ingyenes :-(
4. Linz / Haupt str 54. / Lentia City - a töltőknél van 220-as csati is, a 2 órán túli parkolás fizetős!
5. Böheimkirchen / Hainfelder str 6. / Hofer
6. Wien / Huma Eleven - túl kell menni a Metro-n
7. Mosonmagyaróvár / Polg.Mest.Hivatal - meg kell kerülni a hivatalt, mert a háta mögött van a töltő! :-(
8. Győr / Fehérvári út 5. / Aldi - a töltés ingyenes, de a drivE.ON alkalmazásból indítható
9. Budaörs / Ikea - az étterem elég olcsó és van bent 220-as csati is!
10. Kecskemét / Kossuth krt 60. / Penny Dél
11. Szeged / Körtöltés u. / SzKT - a töltés ingyenes, de a (villám!!!) töltő bent van a telephelyen

 

A fenti -ingyenes- töltők listája a 2020. június 19-20-21-i állapotot tükrözi, azóta lehet, hogy változott!

 

A felhasznált alkalmazások: PlugShare, Chargemap, Plugsurfing és drivE.ON

 

Előzmény: szocske_ (157)
bati67 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 159

Köccy! :-) És ezt a két link-et küldöm a B. Nejednek:

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301280605

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=299995010

 

Ezek az én autókám ikertestvérei! (kevesebb km-rel, de drágábban)

 

Előzmény: Törölt nick (158)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.30 0 0 158

Aranyos, tetszik!

 

Es gratulalok!

 

(asszem jobb ba a felesegemnek nem mutatom meg ezt a kepet... ;-) )

Előzmény: bati67 (151)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.30 0 0 157

régebben nekem Bp.ről Miskolcra hazahozni is izgalmas élmény volt az új villanyautóim, de ma már túl jó a töltőhálózat, legutóbb már T2 kábelt is elfelejtettem vinni, pedig most Bp helyett Siófokról hoztam haza (mondjuk ezúttal épp járt kábel az autóhoz, de ezt nem tudtam). 

Előzmény: bati67 (156)
bati67 Creative Commons License 2020.06.30 0 1 156

Mivel szinte végig esőben jöttem, olyan 90-100 között nyomtam. Gyakorlatilag beálltam egy kamion mögé (de nem olyan közel, hogy húzzon!), tempomat be és csorogtunk hazafelé...

 

Kb. 1000 km volt az út és 11-szer töltöttem (de elég lett volna 10-szer: Szegeden már csak kíváncsiságból mentem be az SzKT-hoz). Majd este leírom, hogy pontosan hol töltöttem!

 

Igen, anyagilag is megérte (200 eFt-ért hozták volna haza tréleren), de inkább az élmény miatt érte meg! Kb. olyan érzés lehet, mint amikor egy vadász napokig követ egy szarvasbikát és a végén csak sikerül leteríteni...

 

Előzmény: bananatree (152)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.30 0 0 155

Siman szokott ennyit csalni a Prius kijelzője, bár a tempohoz valóban sok a fogyasztás, de erős oldalszélben volt, talán a biciklikbe nagyon bele kapott.

 

98-as azért ment bele, mert min fel évig benne lesz, az e10-tol felek.

 

A 370 viszont reális, mert az elmúlt 2 hétben vagy 25 Ft-ot drágult a benzin, így holnap már a 95 is ennyi lesz.

 

azert 3,5 literrel a Prius sem menne el, inkább 4,5 lenne sztem. De ha vkinek van kedve (és Prius 4-e) szívesen osszehasonlitom

Előzmény: Varshi (153)
Varshi Creative Commons License 2020.06.29 0 0 154

Óbassz, most nézem, 21,67 liter és 371 Ft/liter van a csatolt képeken. Burzsuj benzinnel eteted? :D

 

Elnézést...

Tehát 21,67 litert evett 310 km-en szegény Prius+, az 7 literes fogyi. Azért úgy se kevés. Egy Ioniqhoz hasonló "testű" Prius3-as vagy árban/fejlettségben hasonló Prius 4-es 110-120 körül kis hunyorítással a felét enné, ha nem hurcolsz kerékpárt... 95-ös benzinnel már nem is ennének sokkal többlet.

 

Mindez persze a villanyautó képességeiből semmit nem von le.

 

(De légyszives a következő párhuzamban a korrekt összehasonlítás kedvéért prémium villanyt töltsél. ;)))

Amúgy követem az FB oldalad; jó a kontent. ;)

Előzmény: Varshi (153)
Varshi Creative Commons License 2020.06.29 0 0 153

Az egész együtt 3220 Ft. Megtett km 332.

3220 Ft-ért adnak úgy 9,5 liter benzint. Melyik autó marad autópályán, téli gumival 3 liter alatt?

 Prius Plus 4 fővel....  Miskolcon 8040 Ft-ért tankoltam tele.

 

3220/9,5 = 339 Ft-os benzinár

8040/339 = 23,72 liter

23,72 liter/ 3,32 = 7,15 liter / 100 km,

ha meg az M0 helyett a belvároson át jött, a googlemaps szerint spórol 22 km-t... 23,72 liter/ 3,1 = 7,65 liter / 100 km volt a P+ fogyija??

 

 

Nem stimmel valami a matekkal, hiába rövidváltós és magas a Prius+, meg a 3 bicaj és a körülmények. Mérési (teletankolási) hiba?

Szerintem neked is gyanús, ha belegondolsz...

Előzmény: szocske_ (140)
bananatree Creative Commons License 2020.06.29 0 0 152

cuki 

azt hiszem erre szokták mondani :)

 

milyen távonként töltöttél, és kb milyen tempóval toltad?

megérte lábon hozni?

 

Előzmény: bati67 (151)
bati67 Creative Commons License 2020.06.29 0 0 151

Sziasztok! :-) A múlt vasárnap (június 21-én) értem haza ezzel:

 

 

Memmingen-ben vettem (PP Cars), 11-szer töltöttem a hazaúton (de igazából csak 10-szer kellett volna). Egyszer kellett fizetnem a töltésért, egyszer meg a 2 órán túli parkolásért... :-)

 

Ha esetleg érdekel valakit a töltések pontos helye, akkor szívesen beírom...

 

bananatree Creative Commons License 2020.06.29 0 0 150
szocske_ Creative Commons License 2020.06.26 0 0 149

3. hosszan nyomva ha jól emlékszem az első ablak páramentesítés gombot kikapcsolja

 

Előzmény: i Z é (148)
i Z é Creative Commons License 2020.06.26 0 0 148

Ha már itt tartunk, akkor 5000km és megannyi dicséret után jöjjön a "három dolog, ami bosszant az Ioniqban" téma.

Előrebocsátva, hogy egyik sem EV ügy, általános ergonómiai elemek.

 

1. Elöl-hátul parkolóradar van az autóban, de ez csak hátramenetet kapcsolva aktiválódik és magasabb sebességnél kikapcsol. Tehát szűk helyről előre kiállva is manuálisan kell bekapcsolni, de megérkezéskor előre beállásnál, pl. az én esetemben a szűk parkolóházba befordulásnál, majd a szűk fordulókban és végül a helyre előre beállásnál sincs radar, csak, ha kézzel aktiválom. Amire egyébként jól elérhető dedikált gomb van, de akkor is. A korábbi tapasztalatom szerint ennek teljesen automatának kéne lennie, lassan megyek van radar, gyorsan megyek, nincs radar.

 

2. Kapcsolódik, hogy a parkradar kijelzője (sárga-piros csíkok, hogy merre van az akadály) a sebességmérő mellett van, amit parkoláskor a tekergetett kormány küllői szépen kitakarnak. Tehát pont akkor nem látható, amikor kéne. Sokkal jobb helyen lenne a központi kijelzőn, ott mindig látszana.

 

3. Automatikus párátlanítás. Valamilyen algoritmus alapján kikapcsolt fűtésnél és klímánál is időnként elkezd hideg (klímázott) levegőt fújni az első szélvédőre. Ebből most rengeteg volt az esős időben. Néhány percenként bekapcsol néhány másodpercre. Ami egyrészt kényelmetlen, mert fújja rám a hideg levegőt, másrészt meg a műszerfalat figyelve mindig rám hozza a frászt hogy hová tűnt 20km hatótáv.

Erre most rákerestem, elvileg kikapcsolható, első dolgom lesz kipróbálni.

 

Ennél persze jóval több dolog van, ami tetszik, de azt majd 10.000km-nél :)

 

Előzmény: szocske_ (147)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.25 0 0 147

Érdekesség: a 2016-os Ioniq műszerfalán (kormány mögött) az átlagfogyasztás nullázástól nullázásig mér, a 2017-esben minden bekapcsolásnál automatikusan nullázódik, de út közben van lehetőségem nullázni kézzel is.

Nekem az eredeti szimpatikusabb volt, ill. a tökéletes az volna, ha a TRIP A és TRIP B adatok a km és idő mellé egy átlagfogyasztást is tartalmaznának....

szocske_ Creative Commons License 2020.06.24 0 0 146

1-2 MOL töltő opció lehetne, de a darabár nem barátságos kis akkuval. Kíváncsian várom mikor változik az árképzés és hogyan... Július 1-től törvényellenes a jelenlegi megoldásuk.

Előzmény: i Z é (144)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.24 0 0 145

még az sem biztos, B.keresztúrnál állítólag 4-ből csak 2 üzemel már jó ideje. Ha még egy elromlik és épp előtted érkezik vki, akkor várhatsz majd. Nem nagyon igyekeznek a javítással.

 

Egyébként a 145 Ft/kWh sztem nem olyan durva. Sok típusnak ennél magasabb ár jön ki a 80 Ft/perc mobiliti tarifával, mert lassan tölthető az autó.

Előzmény: bananatree (143)
i Z é Creative Commons License 2020.06.23 0 0 144

Balatonboglár a cél.

Fehérvárnál kéne a BRP szerint DC-n 98%-ra tölteni, hogy 170km után ugyanide visszaérjek. Lehetne centizgetni, de minek.

Bogláron lenne egy DC, de csak nyitvatartási időben, mi meg vasárnap megyünk.

Március óta egyszer tankoltunk a benzinesbe (EV-be közben beleszaladt 5ekm), nem árt egy kicsit átmozgatni.

Előzmény: szocske_ (142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!