Keresés

Részletes keresés

Solymidani Creative Commons License 2024.10.05 0 0 3086

Solymidani Creative Commons License 2024.10.05 0 0 3085

4 re rákerestem, nem talált semmit róluk. Én a NVD-vel jöttem, helyileg ausztriába láttam őket

robbanómotor Creative Commons License 2024.10.05 0 0 3084

Nem az a kérdés, hogy "gyűjtöm" vagy sem, hanem ha olyat látunk, amiről még nem nagyon volt infó eddig, akkor ide beírjuk. 

Előzmény: Solymidani (3083)
Solymidani Creative Commons License 2024.10.05 0 0 3083

Utazási irodák buszait is gyűjtöd?

hg89 Creative Commons License 2024.09.30 0 3 3082

A mai napon 2024.09.30-án  székesfehérvári Densos járatok búcsúznak azok közül amik csak a városon belül közlekedtek:

- Öreghegy

- Fecskepart,

- DAH (Denso Apartmanház)

- RÉV - Szálló

 

A Homm kft által üzemeltetet buszok az elméletileg bennfentes információim szerint rövidesen felbukkannak az alábbi városok valamelyikében:

- Budapest

- Győr

- Zalaegerszeg

 

Hogy konkrétan rendszám szerint mi hova fog kerülni azt nem tudom, de 4 busz fog innét elvándorolni.

 

A Bitter - Szűcs által üzemeltetet buszok elvileg bárhol felbukkanhatnak ahol szolgáltatnak. Róluk nincs konkrét információm.

 

 

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.09.29 0 2 3081

Úszó Nemzet Program Szeged:

Némi bővülés történt az ide telepített állományban. Megjelent két Reform-S Commute kisbusz (AE JW-312, AE JW-317) a meglévők (SPF-158, TAS-386, TAS-387) mellé.

robbanómotor Creative Commons License 2024.09.29 0 1 3080

AI-CC-598 ex KN-248EC (Szöllősi) 

robbanómotor Creative Commons License 2024.09.27 0 0 3079

Jó lenne az AE-DQ-797 és az AE-FQ-420 esetében egy-egy ex, mert a VIN-jeikre nincs találat. (Az AE-DQ-770 volt Pesten június 1-jén, azt megnéztem akkor.) 

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (3077)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.09.27 0 3 3078

Szeptember 12-i felhozatal:

 

 

A1 - AI AN-806

A2 - AI AN-808

A5 - AE MR-092

X1203 - AE BB-484, MB Intouro (Komtravel) - Komárom (Motorgyár)

X1210 - AE KH-053, MB Intouro (Komtravel) - Naszály (Motorgyár)

X1211 - NAW-830, Setra S 431 DT (Calippo) - Tárkány (Motorgyár)

X1217 - MNL-050, Irisbus Crossway (Viszló Trans) - Bakonycsernye (Motorgyár)

X1219 - FLR-490, Irizar InterCentury (Infinitours) - Réde (Motorgyár)

X1223 – SHV-961, MB Intouro (Molteam) - Adásztevel (Motorgyár)

X1223 – AI AG-339, VDL Citea (B Euro Car) - Bakonytamási

X1225 - PWT-656, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Pápa - Vanyola (Motorgyár)

X1229 – MSF-798, MB Tourismo (Infinitours) - Takácsi (Motorgyár)

X1230 - PWT-653, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Szany (Motorgyár)

X1301 – SHN-917, MB Tourismo (Molteam) - Dorog (Járműgyár)

X1302 - AE BB-486, MB Intouro (Komtravel) - Komárom (Járműgyár)

X1310 – LWF-662, MB Tourismo (Nimi Busz) - Naszály (Járműgyár)

X1317 - RFW-023, Iveco Crossway (Viszló Trans) - Bakonycsernye (Járműgyár)

X1320 – PBT-314, MAN Lion’s Coach (Infinitours) - Zirc (Járműgyár)

X1321 – NJG-640, Orlandi Domino - Bakonyszentlászló (Járműgyár)

X1326 - RFT-502, MB Tourismo (Sz-M Trade) – Pápa - Vaszar (Járműgyár)

X1327 - PWT-655, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Pápa (Járműgyár)

X1328 - PWT-652, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Kemeneshőgyész (Járműgyár)

X1330 – PWT-651, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Magyarkeresztúr (Járműgyár)

X1335 - RIW-995, MB Intouro (Molteam) - Beled (Járműgyár)

X1355 - RLT-595, MAN Lion's Coach (Világi Ottó) - Hegyeshalom (Járműgyár)

X1403 – PRM-503, MB Integro (Molteam) – Gönyű – Nagyszentjános - Ács

X1407 – PWT-292, MAN Lion’s Coach (Infinitours) - Környe

X1418 – AE LR-001, Irisbus Arway – Hánta

X1424 - AE LR-002, Irisbus Arway - Bakonyszentiván (Motor- és Járműgyár)

X1425 - AE LR-003, Irisbus Crossway - Homokbödöge (Motor- és Járműgyár)

X1427 – SHV-960, MB Intouro (Molteam) - Pápa - Takácsi (Motorgyár)

X1445 – AI DC-685, MB Intouro (Infinitours) - Cakóháza

X1450 – SHV-963, MB Intouro (Molteam) - Acsalag

X1460 - RBT-750, Neoplan Trendliner - Darnózseli

? - MFP-555, Neoplan Cityliner (Calippo) - Bakonyszentlászló

? - PBT-312, MAN Lion's Coach (Infinitours) - Vág (Motorgyár)

? – PWT-291, MAN Lion’s Coach (Infinitours) – Tatabánya-Felsőgalla (Motorgyár)

? – PWT-654, MAN Lion’s Coach (Infinitours) – Pápa (Motorgyár) (hazaszállításkor SHV-962)

? – AA LF-110, Irisbus Evadys H (?) - Zirc (Motorgyár)

? - AE IK-241, MB Tourismo (Komtravel) - Oroszlány (Motorgyár)

? - AE IK-252, MB Tourismo (Komtravel) - Mór (Motor- és Járműgyár)

? – PCT-259, MB Intouro (B Euro Car) – Bogyoszló (Járműgyár)

? - AE LR-004, Irisbus Arway – Pápa – Vaszar (Motorgyár)

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (2915)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.09.26 0 3 3077

Aptiv Services Hungary Kft., Szombathely:

 

1E (tábla nélkül volt, de valszeg ez volt az): AI EG-700 (Iveco Daily)

2E: AE FQ-420 (MB Intouro ME, 2010; Speedy 2001 Kft.)

3E: NKW-687 (VDL Bova Lexio, ex K&V, de új cégjelzés nem volt rajta)

4E: AE DQ-797 (MB Intouro ME, 2010; D&D 2009 Kft.)

5E: AE DQ-770 (MB Intouro E, 2008; D&D 2009 Kft.)

 

Schaeffler Savaria Kft., Szombathely:

 

Bérbaltavár: LUP-499

Ikervár: NNR-952

Körmend: PEZ-620

Pácsony - Vasvár: AA FW-425 (Setra S 415 HD, Vasi Pegazus Bt.)

Répcelak: AA FS-225 (ITK Reform-S Commute)

 

Volt még további három járat, amiről lemaradtam, mert nem a várt irányban indultak el, köztük volt az NZC-787, illetve egy fehér Tourino is.

hg89 Creative Commons License 2024.09.24 0 2 3076

Itt a helyi TV riportja a témában: https://www.youtube.com/watch?v=gwW46-TbqSc

Amúgy nagy valószínűséggel költség csökkentés állhat a háttérben.

Bár a vidéki buszokat még nem akarják piszkálni, de pletyka szinten már vannak olyan infók, 

hogy a legnagyobb távot járó buszokat variálnák. 

Előzmény: neodd (3056)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.22 0 0 3075

a RÁBA-nál az is baj volt, hogy nem volt fogadóképes kereslet.

Magyarul senki se akarta befogadni ezeket a buszokat.

Azok se akiknél volt bőven.

 

Ugyanis igen hamar kiderült, hogy drágább, jelentősebb drágább az önköltségük mint akkor futó más buszoké.

 

Előzmény: robbanómotor (3074)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.22 0 2 3074

OFF 

 

A RÁBA buszok gyártásának befejezése után szinte napokkal felvetődött, hogy egy megyébe kell(ene) összevonni ezeket a kocsikat. 

 

Csak azt ne felejtsd el, hogy ezek akkor még nagyon friss beszerzések voltak, a buszok jó részére pedig még évekig ketyegett a törlesztés a Volán-társaságoknak (értelemszerűen a nem a központi tenderből beszerzett példányokra), tehát egyszerűen lehetetlen lett volna olyan megoldással előállni, hogy mindenki jól járjon. Eleve vadonatúj, 1-2 éves buszokra mi lett volna a cserealap, és milyen áron? Az üzemvezetők többsége szerintem azt mondta volna, hogy csak a testükön át viszik el innen az új buszt. 

 

Nyilván az lenne a leghatékonyabb, hogy még most összevonni min. a 88 db Volános példányt egy helyre, és ha mód van rá, a civil példányokat kicserélni akármire és szintén átadni annak az üzemegységnek ahol üzemeltetjük majd az összevont állományt. 

 

Mert most már van megfelelő cserealap (egyidős vagy alig öregebb Econell), amit mindenki örömmel fogad. 20+ éve nem volt. 

 

ON 

Előzmény: trizs77 (3073)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.22 0 2 3073

OFF

 

Amikor egy gyártóról, gyártmányról kiderül, hogy abból több (99%) hogy nem érkezik többet vagy Magyarországra, akkor mindíg felvetődik az azonnali tipizálás ötlete.

ami már itt van azt vonjuk össze, jelentősen csökkentve ezzel az üzemeltetési költségeket és igen nagyon növelve a rendelkezésre állási százalékot.

 

Ennek mindíg voltak pártolói és hangos ellenzői is.

 

1./ A ma már klasszikus siker történet az Ik-30, Ik-60/601 sztori.

 

2./ A következő hasonló ügy volt ami viszont már elbukott a LAZ buszok ügye.

Ezt még úgy ahogy de értettem is.

 

3./ A harmadik az Ik-180 aminél már bár nem voltam részese az ügynek közeli nézője lehettem.

ez is buktával végződött.

 

4./ Az első ügy aminél szavam minden érintettnél meghallgatásra talált (bár az érintettek között még én voltam a nemecsek, így kis betűvel), a KAROSA ügy volt.

Bukta-3

 

Majd kimaradtak évek.

 

5./ Országos összevonási ötlet nem merült fel de régiós igen az Ik-415 helyközi kocsik elején.

Az akkori döntéshozók (már távol voltam tőlük) viszonylag sikeresen kampányoltak ez ügyben.

sőt még a fogadó vállalat ( 13-as Kapos volán) is pozitívan fogadta az ötletet.

Nem lett belőle semmi.-4.

 

6./ A RÁBA buszok gyártásának befejezése után szinte napokkal felvetődött, hogy egy megyébe kell(ene) összevonni ezeket a kocsikat.

De akkoriban éppen a megyei vagy kisebb volán cégek "fény"korát éltük, úgy hogy ez egy halva született ötletnek bizonyult.

vereség-5

 

7./ Utolsó ilyen emlékem a NABI 7000 SE története.

Itt is voltak páran (Volán vezetők) akik még átlátták, hogy ez helyes út, de elhalt a kezdeményezésük.

Kár-6

 

8./ Így jutottunk el a REFORM-501 történetéhez.

Most már igen kevesek lehetnek a szakmában akik ezt maguktól belátják.

Talán K-Ákos és N.Attila sorolható  a ma vezetők közé akik ilyenre maguktól is rájönnek, vagy rájöttek.

Nyilván az lenne a leghatékonyabb, hogy még most összevonni min. a 88 db Volános példányt egy helyre, és ha mód van rá, a civil példányokat kicserélni akármire és szintén átadni annak az üzemegységnek ahol üzemeltetjük majd az összevont állományt.

 

Mindegyik ügy más volt.

Mindegyiknél voltak szakmai pártolók és voltak hol politikai, hol személyi hol szervezeti ellenzők.

 

ON

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2024.09.22 0 1 3072

Nem vártak vevőre, az ITK buszai ezek is. 

Előzmény: trizs77 (3071)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.22 0 0 3071

Köszönöm.

 

Akkor elkészültük után ádigáltak pár hónapot a gyár udvarán vevőre várva?

 

Előzmény: robbanómotor (3070)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.22 0 2 3070

békés megyében tudtommal nem jártak Reformok.

 

A Volánbusznál valóban nem, de ez nem az. 

 

Honnan helyezték át őket oda.

 

Gyári újan kerültek oda. Ezek szerint vagy nem állt le még a gyártás, vagy ez a legvége. 

 

sarkadon (gondolom én) nem az Úszó programban vesznek részt.

 

De. 

 

A Reformok meg vissza mehetnének/kerülhetnének Hajdú megyébe az ottani Volánbuszhoz.

 

Ezzel egyébként egyetértek. Az összes volánbuszos példányt oda kéne csoportosítani (az alvállalkozói példányokat pedig kivásárolni/apportálni), hogy akkor tessék, itt van ez a százvalahány busz, ebből tessék megoldani a helyközit az elkövetkező 15 évben. 

Előzmény: trizs77 (3069)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.22 -1 0 3069

Köszönöm.

békés megyében tudtommal nem jártak Reformok.

Honnan helyezték át őket oda.

 

más

 

sarkadon (gondolom én) nem az Úszó programban vesznek részt.

Vagy igen?

Van ott valamilyen nagy uszoda ?

 

Ahonnan elhoztál ott most milyen busz viszi a kiskölköket uszodába naponta?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

azért is kérdezem mert itt (Mexikói út) az ablakom alatt jár 2 vagy 3 db reform naponta többször.

Uszoda járat.

Egyiken se láttam még soha 10 utast.

Jellemző a 2-5 fő gyerek/busz.

 

Luxus.

Egy Ford Transit is elég lenne nekik.

De ha azt kicsinek találnák akkor valamilyen midi ISUZU már maga lenne számukra a luxus.

 

A Reformok meg vissza mehetnének/kerülhetnének Hajdú megyébe az ottani Volánbuszhoz.

 

 

 

 

 

Előzmény: htibor (3068)
htibor Creative Commons License 2024.09.22 0 3 3068

Sarkadon megjelent 2 dbaz Úszó Nemzet Programhoz tartozó ITK Reform busz.

Rendszámok AIDO-021 és 023, de a rendszámtartományban 021-025 között van még másik három is a 020 és 026-as rendszám személyautóhoz tartozik. :)

Előzmény: trizs77 (3067)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.22 -2 0 3067

Ezt lefordítanád magyarra ?................................:-))

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (3064)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.20 0 0 3066

RTP-838 > AE-FD-649 (Belvárosi Autóbusz Bt.) 

robbanómotor Creative Commons License 2024.09.20 0 0 3065

AE-DS-929 ex SIM-GR 1, fehér háromtengelyű Mercedes Tourismo, a zalakomári maszeknál (TOP Utazási Iroda), akinél az AA-IK-048 is van. 

Komlósfecskés Creative Commons License 2024.09.18 0 4 3064

Új ÚNP Reformok Sarkadon:

AI DO-021

AI DO-023

Öten vannak ebben a csoportban, a 020 és a 026 szgk.

félinfós Creative Commons License 2024.09.18 0 1 3063

És a Sarud-Füzesabony-Eger, ZF járaton dolgozik épp.

Előzmény: robbanómotor (3062)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.17 0 0 3062

AI-AN-703, fehér Setra S516HD (utóbbi rendszám még nincs kiadva, nem 100%) 

 

Most már az, csak a másik kettőnél egy hónappal később állt forgalomba. 

Előzmény: robbanómotor (2945)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.17 0 0 3061

nem láttam jól, de talán Szekeres Busz

 

Tévedtem: a helyes megfejtés a Koncz és Németh Kft. Ráadásul öten vannak: 

 

AE-JD-291 WEB63203513258079

AE-JD-292 WEB63203513259993 (ex HR-G 260)

AE-JD-293 WEB63241013266255

AE-JD-294 WEB63247013273807 (ex WM-SP 330)

AE-JD-295 WEB63245013277153

Előzmény: robbanómotor (3047)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.16 0 0 3060

Én a 802-t nem láttam dolgozni, de gondolom, erre a helyi Kollégák írnák teljesen jogosan, hogy járt, csak pont nem akkor, amikor ott voltam.

 

Nem mernék rá megesküdni, hogy azt (én se) láttam volna menni, de hogy arról nem volt képem, az biztos. A 804 ezzel szemben sima ügy volt. 

Előzmény: Balázs1a (3059)
Balázs1a Creative Commons License 2024.09.16 0 2 3059

Mondjuk attól még volt bőven járaton. :) Nyáron SK - Szfvár, nyár végétől főleg Denso - Öreghegy fordulókat csinált. Most, ha itt áll, ahol a képen, akkor valószínűleg tartalék.

 

Én a 802-t nem láttam dolgozni, de gondolom, erre a helyi Kollégák írnák teljesen jogosan, hogy járt, csak pont nem akkor, amikor ott voltam. Ugye Sárváron is van annyi háromtengelyes és csuklós, hogy még talán túlzás is... Ott van még az NJR-161, az SSY-802 és az AE MH-288, mint háromtengelyes, az RLT-875, a TBM-893, az AA II-124 és az AE EF-616, mint csuklós, és talán összesen 3 hosszú jármű kell (2 Flex és 1 AWE), a legnagyobb műszakváltásra, több nem.

Előzmény: robbanómotor (3058)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.15 0 1 3058

ezt még sosem láttam egyik járaton sem

 

Mert Zalaegerszegről hozták oda.

Előzmény: neodd (3056)
robbanómotor Creative Commons License 2024.09.15 0 0 3057

Volt az RVY-752 is. 

Előzmény: Isubusz (3054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!