Keresés

Részletes keresés

zotya-H0 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 395

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Váltógyártó (394)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.07.01 0 1 394

Van néhány gond vele, de majd a következő jobb lesz! :-)

 

  1. Túl sűrű a talpfa. Egy H0 talpfa 3mm széles, és 4-5mm közötti a hézag típustól függően.
  2. A könyöksínek közötti távolság, illetve a könyöksín és a szídarab közötti hézag túl kicsi, meg fognak szorulni a kéttengelyes kocsik.
  3. Túl hosszú a sínpapucs, amiből a gyökcsapot csináltad, 1-1,5mm hosszú legyen, amiben a csúcssín mozog.
  4. Ilyen rövid csúcssín esetén az állító talpfához csaposan kell rögzíteni.
  5. A csúcssínek legyenek hegyesebbek.
  6. A forrasztások nagyon bumszlik, vékonyabb cin kell (én 0,5mm vastagot használok), és folyasztószert kell használni.

Szóval hajrá! :-)

Előzmény: zotya-H0 (392)
zolti1001 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 393

Szia! Lehet, hogy az a baj, hogy túl sok forrasztóónt használsz.

Előzmény: zotya-H0 (392)
zotya-H0 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 392

Sziasztok, üdv mindenkinek!

 

Kis segítséget kérnék.

 

Megpróbálkoztam váltó készítésével. A váltóállítást padló alatti szervomotorral képzeltem el. Amiben megakadtam, az az, hogy a csúcssínek ahhoz nehezen mozognak, hogy a szervomotor kerregésmentesen és pontosan tudja őket mozgatni. Így néz ki: 

 

http://indafoto.hu/zotya1977/image/25249241-208482fc/user

 

Ti hogyan oldjátok meg azt, hogy a csúcssín könnyen mozogjon? 

 

Minden választ köszönettel és örömmel veszek.

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.30 0 1 391

Jelszavad legyen: Harccal a vasútnak! :)

Előzmény: Váltógyártó (390)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.06.29 0 3 390

Jöhet a következő! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (388)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.26 0 2 389

Nálam sem telt el a hétvége eseménytelenül. Nem a legszebb munkám, de majd a a következő. Ezt a nyáklapozást még tanulnom kell.

 

I. korszakos h.é.v. egyszerű kitérő 6,06 fokos, H0-ban code60-as sínprofilból. 

 

 

Fleischmann 1,3mm nyomkarimájú kerék is el fut rajta vígan.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.06.25 0 1 388

Befejeztem a sínmunkát az elsőn. Már csak három van hátra (hűvazze)! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (387)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.06.20 0 1 387

És ami eddig még nem volt, de már régóta szeretnék építeni egyet... :-)

Hózentróger négy angolváltóval.

Viszont most annyira bejött az élet, hogy ezután még három másikat kell csinálnom, azokat "csak" három angollal, 10 fokos ROCO geometriához, majd ismét egy négy angolos, de az 15 fokos lesz PECO profilból.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.06.20 0 0 386

Ne add fel! :-)

 

Nem azt mondtam, hogy nem fogok kész váltókat csinálni, csak a félkész cuccokat is fogok készíteni, így aki akar, kis munkával tud egy kis pénzt spórolni. Természetesen, ha valaminek fullos cucc kell, azt is megépítem.

 

Ami a fogaskerekű váltókat illeti, már régóta izgatják a fantáziámat, de jelenleg nincs időm csak a magam kedvéért építeni egyet (jelenleg máséért sem). :-) 

Előzmény: rem-ember (385)
rem-ember Creative Commons License 2017.06.18 0 0 385

Üdv Váltógyártó !

 

Szomorúan olvasom, hogy ezentúl a megrendelőnek is részt kell(ene) vállalnia a "váltógyártásban" (ami - ismert - "ügyességem" révén számomra lehetetlen), így bámulatra méltó váltóidhoz ezentúl nem fogok már tudni hozzájutni... :((((    

Mind1 - ez van - eszerint egy korszak lezárult...

 

Mindig lenyűgözött  a vasúti váltók működ(tet)ése - mind "igaziban", mind modellezésben.

Ennél jobban csak a fogaskerekű váltóit csodáltam meg, melyek bonyolultságukban szinte letaglóztak:

                                                 

Nem tudom, modellben létezik-e fogaskerekű vasúti jármű, de Te biztosan ezt is meg tudnád

csinálni... :))))

Jó pihenést, további eredményes "váltógyártást !" :)))))))

 

Előzmény: Váltógyártó (375)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.06.17 0 0 384

Egy nagyobb adag TTe 12 fokos kitérő Code 55 profilból.

 

Előzmény: Váltógyártó (380)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.31 0 0 383

Ezt a képet akartam harmadiknak... :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (382)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.31 0 0 382

Lemaradt: befejeztem a H0/H0e síneket. Egész jók lettek! :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.31 0 1 381

Busch váltó generál. Látszik, hogy javítani próbálták (a gyárban, mivel vadi új), de nem sikerült túl jól. Megolvasztották a talpfát, és az újraforrasztás sem sikerült túl jól, mert amikor sínt akart modellezőtársunk rátolni, egyszerűen kettétört a szívdarab. Most már jó! :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.25 0 1 380

TTe angolváltó Code 55 profilból.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.25 0 1 379

TT/TTe átszelés, oldalváltás és kiágazások:

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.05.25 0 1 378

Befejeztem a PIKO-A kitérőket:

 

 

 

Előzmény: Váltógyártó (377)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.03.28 0 0 377

Mint azt írtam, a még folyamatban lévő projekteket befejezem. Most épp ezek vannak terítéken:

 

PIKO-A kitérők cseréjéhez pár cucc.

 

 

 

H0-H0e vágányok sínkötéssel

 

Mk48 2024 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 376

Jó fejlesztési és pihenő szünetet!

Azért nyaralni se felejts majd el!

Esetleg Balatonfenyvesen. ;)

Előzmény: Váltógyártó (375)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.03.08 0 1 375

Tisztelt Vasútmodellező társaim!

 

Úgy döntöttem, hogy mostantól 2018 első negyedévéig (pontos dátumot nem tudok mondani) 
bezárom a váltógyárat. Nehéz döntés volt, de rá kellett jönnöm, hogy ezzel a "céh" 
jellegű munkavégzéssel nem tudom rendesen kielégíteni az igényeket, egyre jobban 
megcsúszok a határidőkkel. A mennyiség viszont nem mehet a minőség rovására, mivel egy 
nehezen megszerzett pozitív hírnevet igen hamar el lehet veszteni, ha a megszokott 
minőséget nem hozza az iparos! Számtalan ötletem van a jövőre vonatkozólag, de pont a 
megrendelések lassú teljesítése miatt nem jut időm a fejlesztésre sem.

Amikor ezt a váltógyártósdit elkezdtem, az is a célok között szerepelt, hogy a 
felhasználókat is belevonjam a váltóépítés folyamatába, kinek-kinek lehetőségei, 
kézügyessége függvényében, de mind a mai napig (lassan öt év óta) ez sem valósult meg.

 

Eddig... :-)

 

Én ezt a dolgot nagyon pozitívan élem meg, hiszen, hogy idáig eljutottam, azt nektek is köszönhetem, a rengeteg visszajelzésnek, a megbecsülésnek és persze a megrendeléseknek! :-) De most szükségem van egy kis időre, hogy egy szinttel feljebb tudjak lépni.

 

Több saját geometriát terveztem már H0, H0e, H0f, TT, TTe, N és Z méretarányokban, és a 
tervek között szerepel az ehhez szükséges szerszámok, segédeszközök legyártása. A 
geometriákhoz kapcsolódóan leginkább a "csináld magad" verziókat fogom preferálni, a 
teljesen kész verziók elkészítését a továbbiakban hanyagolnám, amennyire csak lehet. 
Ennek az az oka, hogy a sínmunkán kívül (ami valamivel komolyabb hozzáértést, 
precizitást és speciális eszközöket igényel) az összes többi munkafolyamatot szinte 
mindenki meg tudja csinálni saját magának. Egy ilyen rendszerrel a felhasználó pénzt, én 
időt tudok spórolni, és ezt az időt újabb alkatrészek gyártására vagy további 
fejlesztésre tudom fordítani.

 

Természetesen az eddig leadott megrendeléseket megcsinálom, valamint az én váltóimmal 
elkezdett asztalok, modulok befejezéséhez szükséges darabokat is elkészítem, és az 
esetleges garanciális javításokat is megcsinálom, bár remélem, hogy ilyen nem lesz!
Végül, de első sorban itt is megköszönöm Tóth Gyuri barátomnak azt a rengeteg 
segítséget, amit eddig kaptam, és amit még ez után fogok kapni! :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.03.06 0 0 374

Ez egy 12 fokos háromutas kitérő saját tervek alapján. Leginkább a Tillig EW3-ra hasonlít, bár ez 57mm-es vágánytengely-távolságtól egyenes.

 

Előzmény: Váltógyártó (368)
IP2000 Creative Commons License 2017.02.07 0 1 373

Készítettem néhány váltót, nem túl szépek, de legalább nagyon picik. :-) 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2017.02.06 0 0 372

Kétszer ilyen szépek! :-)

Köszönöm szépen!

Előzmény: V46 021 (371)
V46 021 Creative Commons License 2017.02.05 0 1 371

 

2X47

 

94 évesen egész elfogadható kitérőket fabrikálsz!

Milyenek lehettek a fénykorod termékei?

 

Komolyan ne vedd!

 

Füled érjen a bokádig! :)

 

Előzmény: Váltógyártó (370)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.02.05 0 1 370

Kis családom diorámát épített... :-)

 

kisfaludy1 Creative Commons License 2017.01.29 0 1 369

Nagyon profi.

Előzmény: Váltógyártó (368)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.01.28 0 1 368

Egy újabb mű! :-)

Szerintem ez az eddigi legszebb váltóm...

 

Előzmény: Váltógyártó (366)
pmgabi Creative Commons License 2017.01.23 0 1 367

Biorobot... ;)

De jól néz ki nagyon.

Előzmény: Váltógyártó (365)
Váltógyártó Creative Commons License 2017.01.23 0 0 366

Majdnem kész állapot. Már csak az elektromos átkötések és a festés hiányzik.

 

Előzmény: Váltógyártó (365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!