Úgy volt, ahogy írtam. Aktív részese voltam ezeknek.
Az esti Csörgős vonatnak meg elsősorban személyzeti oka, volt, nevezetesen hogy villanyfordában volt ez a forduló és az oda járók többségének nem volt Bz típusa, Csörgő viszont igen.
Ha nagy hó lesz akkor fix, hogy nem fognak megnőni a növények az állomás és a vasútvonal körül. :-) Meg úgy általában. :-) De ennek ellenére szép kis vonatkésésekre számíthatunk. :-)
Sosem lehet tudni! EGyébként már az egész vonalon kezdik a gaz lenyírását. Idén egyszer sem volt komolyab fűnyírás (csak a börgöndi és az újfalui állomás épületei körül vágták le a gazt), pedig tavaly talán 5x is!
Börgöndön le lett vágva a gaz? :D Többet kell idehívni a brit vasútbarátokat. :-) Esetleg legközelebb már komplekt felújításokat fognak végezni egyes állomásokon. :D (Na jó, ezt az utolsó mondatot csak viccnek szántam). :D
Igazad van, egyoldalúan racionális. Ha van 150-200 utas csúcsidőben, azt szellősen elszállíthatod 2 Bzmot + 3 Bzx kombinációval, vagy M41 +3 Bhv-val is. Csak utóbbi kicsit többe kerül.
És hogy hogy függ össze az adófizetőkkel? Mert szerinted ki fizet a végén? A télapó? Persze az igaz, hogy ahol bemondásra osztanak a szokotton felül még +10-20-50 milliárdot ott ez a pár milliócska nem tétel.
Válaszom erre:
ha a 11-esre vagy a 29-re jut az alacsony személyforgalom idején is 418+Bhv+Bhv(+Bhv), akkor jusson a forgalmasabb 44-esre is.
Vedd úgy, hogy ezt mi már réges-régen kifizettük, kiérdemelnénk... Keletkezne itt annyi bevétel, hogy nem lenne a mostaninál nagyobb veszteség.
Bocsánat, hgy nem ide illő témával jövök, de muszáj leírnom: épp most láttam a híradóban, hogy a 175 éves Budapesti Vidámpark, Magyarország egyetelen igazi vidámparkja 9 perccel ezelőtt végleg bezárt... :-( Hová lesz ez az ország??
De ha már valamit változtatnak, akkor a vonattípus változzon. Sokkal könnyebben lebonyolítanák a forgalmat a 44-esen Bhv-k vagy Desirok. Sok előnyük lenne:
1. Valaki felvetette, hogy mi lenne, ha 2Bzmot+3Bzx összeállításban közlekednének a vonatok. Azonban elég nehéz lenne az utasok jegyét ellenőrizni, hiszen jóformán nics annyi állomás/megálló, ahány kocsi. Így is a seregélyesiek fele ingyen utazik, amióta nem áll meg minden vonat Börgöndön (amúgy is). A Bhv-k átjárhatók, a mindenkinek kéne jegyet vennie, sőt, aki egy megállót megy, ha ügyes, megússza jegy nélkül. Ezt a luxust szerintem a MÁV nem engedheti meg magának.
2. A megengedett 100 km/h kihasználása
3. Végre felébredne a vonat a Bz-s rémálomból (ennyi erőből a 29-re vagy a 11-re is mehetne Bzmot, hiszen a 29-en a téri forgalom csekély, a 11-en pedig sosincs tolongás)
Valaki tud angolul? :D Nem vagyok az az angolos, ezért csak szorványban értek meg ezt-azt. :D Ezek szerint Magyarországra brit vasútbarátok látogatnak ezen a hétvégén? Többek között a 44-es vonalon is áthaladnak...
Akkor vezérlő sem ártana, mert sem Pszabolcs, sem Fehérvár nem túl alkalmas a gyors szerelvényfordításra a zsúfoltsága miatt. Akkor inkább Dezső, ha kell, akkor csatolva. Amúgy régen Anakonda járt itt, most az miért nem jó?