Keresés

Részletes keresés

pavarotti Creative Commons License 2015.11.29 0 0 3000

Tisztelettel, ez az egész annyira kereknek és igaznak hangzik, csak amíg a valóság az, hogy a normaidőket figyelembe vevő menetrend mellett (is) vannak vonatok amelyek a munkanapok 90%-ban késnek 3-10 percet, addig nem érzem át a súlyát hogy egy esetleges 2x 3-4 + tervezett perc mennyire tragikus.

Az operatív üzemben valójában látunk példákat arra, hogy aminek a megoldására van közös akarat, az megoldható.

Szóval elviekben egyetértek hogy ne rúgjunk emiatt a belföldi ütembe, de gyakorlatban kétlem hogy a nemzetközi megoldása érezhető hátrányt jelentene a belföldnek. Persze tévedés joga fenntartva. 

Előzmény: István Gyuri (2999)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.28 0 0 2999

gabor144: Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?

Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha "percre pontosan" és pont 60 perc késéssel mennek a vonatok, akkor a párossal kell megvárni a bejáraton, amíg kijön a páratlan, ekkor a mögötte menő kör-IC is kap 2 perc késést (és a 80a állapota miatt ez csak nőne), ha a párost viszed át először Kőfelsőn, akkor a páratlannak a "gödörben" kellene megvárnia, amíg kijön, meg oldják és újra beállítják a másik vágányutat, ez kb. 6 perc késés, tehát a sülyi személy és mögötte a szolnoki zónázó és a csabai gyors is kap kb. 5-4-3 percet (meg ki tudja még a Keleti bejáratán mennyit). Ha a sülyi (ahogyan azt normálisan kellene) 10 percre fordulna a Keletiben, akkor ez elég még kifelé is okozna késést.

Természetesen lehet azt mondani, hogy ez szinte semmiség - végül is menetrend sem kell, ki lehet tenni Pécelen is, hogy az S80-as járat reggel 15-35 percenként jár, aztán majd lesz, ahogy lesz (mert ha itt át lehet mindent hágni, akkor mindent és mindenhol...). Sokkal jobb lenne, ha talán az érdemi kérdésekkel foglalkoznának inkább, hogy miként legyenek visszaállítva az órás ütemek a 80-as vonal és csatlakozó vonalain.

Előzmény: gabor144 (2993)
Charleston Creative Commons License 2015.11.28 0 0 2998

Rendszerelméleti fejtegetésélne most nem bocsátkoznék bele.

Előzmény: István Gyuri (2996)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2997

Kivéve persze, ha hatalmi szóval elrendelnek valamit, mert ez mifelénk ÍGy dívik...

Előzmény: István Gyuri (2996)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.27 -1 0 2996

Charleston: Biztos, hogy el lehetne dolgozni 1-3 perc módosításokkal, ha nem is szépségdíjasan, de technológiailag szabályosan.

Tessék megpróbálni...

A pályavasút által megadott normaidőkkel nem lehet megoldani (pláne nem ilyen 1-1 perces tologatásokkal, amitől egyébként is feláll a szőr a hátamon...), újra lehet gondolni az egészet - tessék letenni a konkrét elképzelést.

Régóta mondom, hogy addig, amíg ilyen pályavasút van, ilyen forgalom, addig nagyon sok minden még rosszabbul kivitelezhető (még annál is, amennyi vonatot és ahogyan a Start/minisztérium/KTI megrendel...)

Ha minden egy kézben lehetne (a menetirányításig bezárólag), akkor lehetne jobbat alkotni, addig viszont senki nem fog semmi olyasmit bevállalni, amivel utána "megkötbérezik"...

Előzmény: Charleston (2994)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.11.27 0 2 2995

Üdv.

Kösz hogy betetted a helyszínrajzát az állomásnak!

A menetirány megfordítása nem lényeges,

a 2sz. váltó (esetleg 10-es) angolosítása ,egyetemben 0sz. váltó építésével lenne fontos,amit be

lehetne kötni Keleti fele a" helyes" vg-ba.(páros oldalon is lehetne keresztbe járatni,4-6 sz.vg.-ok

használhatóvá válnának esetleges forgalmi zavar esetére)

 

A váltók,vágányok rendbetétele: a szükséges alkatrészcserék elvégzése....(ne már gyök 2-vel legyen járható az állomás,pláne keresztjáratások esetén)

 

Az anyagi vonzata meg sajnos előbb vagy utóbb még több is lesz,lehet...(nem vészmadárkodnék)

Előzmény: SÜNÖCSKe (2992)
Charleston Creative Commons License 2015.11.27 -1 1 2994

Biztos, hogy el lehetne dolgozni 1-3 perc módosításokkal, ha nem is szépségdíjasan, de technológiailag szabályosan.

Előzmény: gabor144 (2993)
gabor144 Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2993

Hány perccel kellene eltolni egyiket vagy másikat, hogy ne érjenek össze? Ha az egyik mondjuk 3 perccel későbbi közlekedése esetén már nem akadnának össze, akkor az az utáni azonos irányú vonat 2 perccel, a kettővel utána lévő 1 perccel később indításával nem lenne kezelhető a dolog? Tehát az 5 percenkénti indulás/érkezés helyett háromszor egymás után csak 4 perc lenne? Nincs ennyi tartalék a rendszerben?

 

Akár úgy is, hogy menetrendszerint csak 2-1-0 vagy 1-0-0 perccel tesszük későbbre, így lesz 1 vagy 2 perc "beépített késés" 3 vonatnak, viszont ha késik a Metropol, akkor nem kell a feszítettebb követést alkalmazni.

 

Tudom, meredek dolgok, de egy vonatnak ilyen miatt 25 perc többletet adni szerintem annyira rossz és laikusnak teljesen érthetetlen, nevetséges megoldás, (tudom, töküres lesz, de akkoris), hogy annak elkerülésére szerintem meredekebb dolgokat is be kellene vállalni.

 

Ha véletlenül valami újságíró megtudja (kicsi az esély rá, de azért nem elhanyagolható), akkor jó szaftos vasútlejárató cikket lehet belőle csinálni ("Egy óra alatt jutunk ki Budapestről, pedig nem késünk"), biztos jó az a Startnak? (Na jó, igazatok van, tökmindegy nekik...)

 

Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?

Előzmény: István Gyuri (2985)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.11.27 0 1 2992

"MEGCSINÁLHATNÁK VÉGRE Kő felsőn a biztosítóberendezés átalakítását és még pár vágányt, váltókapcsolatot visszaadnának a forgalomnak...."

 

Hiába teszed járhatóvá a rendezőpályaudvart, attól még mindig csak egyetlen egy vágányod marad a Keleti - Körvasút relációra (ld. kép): Keleti felől 48-50-52-60-III. vágány-27-23-15-11, visszafele egy kicsit egyszerűbb útvonalon. Attól, hogy megfordítod a "rendes" menetirányt (biztber átalakításnál erre gondoltál?) Keleti-Rákos között, még nem oldottuk meg a problémát. Új vágánykapcsolatot kellene beépíteni mind a páros, mind a páratlan oldalon, de azt kitérőnként mondjuk 50 millióval számolhatod nyugodtan, és ebbe még a munka biztberes oldala benne sincs...

 

Előzmény: keszekusza76 (2969)
_karika Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2991

Ha 13 óra körül indul Szobról akkor az a műszakváltásra ér Vác-alsóra, hogy ne kelljen átszállni. A többi műszakváltás idősávjában normál, mindenhol megállós vonatok járnak.

Van párja is. Az 14,15 körül van alsón és megy Szobra. Rásegít a délutáni diák csúcsidőre is.

Előzmény: zjakabfi (2990)
zjakabfi Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2990

Szobról A napokon van egy személyvonat Vác-nyugati irányba ütem felett 5 perccel a zóna után. Ez miért került a menetrendbe?

 

DVB Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2989

Sok even at tudott mukodni az a Nyugatibol is csak aztan jottek a tevkepzetek a Hauptbahnhofrol. (Igaz hogy alapvetoen az utemes elott)

Előzmény: István Gyuri (2988)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2988

D F T:  Arra azért kiváncsi leszek, hogy hányszor fog körbejárni a gép Fradiban 11 perc alatt, miközben két páros és két páratlan vonat van ott abban az időben.

Elől-hátul lesz gép tudtommal.

 

Kőbánya-felsőn pedig a 4-re kellene bejárnia, mert ugye a személyszállító vonatoknak a peron mellett a helye.

Khmm.. Már nem, az új utasítás szerint a menetrend szerint nem megállós személyszállító vonatot értesítés nélkül is lehet peron nélküli vágányra vinni, még akkor is ha forgalmi okból megáll (és ilyenkor a jv-nek sem kötelező leszállni jelzésadáshoz).

 

zjakabfi: Jogos, bocs. Nyugatiból 08:36-os indulás?

És pl. a hálókocsik hogy repülnek át a Nyugatiba? Mit érünk vele? Nyugatiba sem hiányzik, hogy órákon át ott álljon peront foglalva egy vonat, plusz még szerelvénymenet, és nincs egységes szolgáltatás, hogy a Keletiből indulnak északra a nemzetközi vonatok...

Előzmény: D F T (2986)
zjakabfi Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2987

Jogos, bocs. Nyugatiból 08:36-os indulás?

 

 

Előzmény: István Gyuri (2985)
D F T Creative Commons License 2015.11.20 0 0 2986

 Arra azért kiváncsi leszek, hogy hányszor fog körbejárni a gép Fradiban 11 perc alatt, miközben két páros és két páratlan vonat van ott abban az időben. Kőbánya-felsőn pedig a 4-re kellene bejárnia, mert ugye a személyszállító vonatoknak a peron mellett a helye. Véletlenül elindul Fc-ből menetrend szerint a vonat akkor majd Kőfelső bejáratán fog ácsingózni, mert nem tudják a peronos vágányra fogadni a vonatot. ( De ezt a kérdést, majd megoldja Ferencváros második, harmadik  kijárata utáni helytelenül működő jelfeladás, ill. a Hízlaló felé vezető váltók lassújele. )

Előzmény: István Gyuri (2985)
István Gyuri Creative Commons License 2015.11.19 0 0 2985

Leírtam már, hogy a Metropol EN-nel akad össze Kőfelső váltókörzetében (csak egy olyan vágány van, amin keresztül a Keleti felől/felé a körvasút felé ki lehet járni, és csak a kezdőponton van erre vágánykapcsolat).

Előzmény: zjakabfi (2984)
zjakabfi Creative Commons License 2015.11.19 0 0 2984

A Varsovia 08:25-ös indulását nem beszéltük át...

Az miért bukó?

 

Előzmény: mcg (2968)
szén lapátos Creative Commons License 2015.11.15 0 0 2983

               M 61,001 Szobon, 2015.11.14.

lacosska Creative Commons License 2015.11.15 0 0 2982

Üdvözletem!!! :) 

a héten szinte csak tehervonatok akadtak :) 

1001: http://indafoto.hu/lacosska/image/23480534-422ee86f/user

RTI laminát gazdaságos teherrel: http://indafoto.hu/lacosska/image/23480536-0e131c5f/user

CER 610 100 Dunaújváros - Vác: http://indafoto.hu/lacosska/image/23480540-674927a2/user

lacosska Creative Commons License 2015.11.01 0 0 2981
lacosska Creative Commons License 2015.10.22 0 0 2980

Üdvözletem!! Rég posztoltam eme toppikba :) 

Rákospalotai tolatós vissza Fc-be: http://indafoto.hu/lacosska/image/23386428-45b63489/user

CER 600 100 tartályzuggal Szobon: http://indafoto.hu/lacosska/image/23386434-220b4026/user

Nem tudom ezek a képek mennyire férnek el itt Párkányból is van pár: 

LTE kocúrja 740 413: http://indafoto.hu/lacosska/image/23386406-6ec2ad1d/user

Psz dongója 1 répavonattal: http://indafoto.hu/lacosska/image/23386410-4d8e3e50/user

végül egy Rail Expressz-es ER 20-as: http://indafoto.hu/lacosska/image/23386436-61ce605c/user

zugkraft aargau Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2979

A P+R illegálisan üzemel.

mcg Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2978

? melyik vonatra vizionálunk 100 embert?

a varsóira???

vicc...:(

Előzmény: benbe (2977)
benbe Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2977

Valószínűleg minden opciónak kiszámolták az árát, kivéve annak, hogy plusz 25 perc néhány tucat, esetleg akár száz ember idejéből mennyi. Legalább állna meg Rákospalotán, egy órával hamarabb érne Pozsonyba vele az ember!

Előzmény: mcg (2975)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2976

Üdv.

Vagy valakiknek szívük csücske az off Fradi,

mert ott az érkező Beogradról elérhető lesz Bécs fele a Dacia,ill  ellenkező irányba is kipipálva a csatlakozás Belgrád fele:)

Előzmény: mcg (2975)
mcg Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2975

én írtam, hogy amit első blikkre felsoroltam, az tuti nem minden...:)

hogy ki és miért döntött úgy, hogy ez lett a vége arról meg aztán végképp gőzöm sincs.

 

az általad leírtak is biztos mehetnének, hogy mi az "áruk", azt meg gondolom az arra illetékesek megnézték, s döntöttek valami alapján.

Előzmény: benbe (2974)
benbe Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2974

Metropol érkezik a Nyugatiba? Vagy a Varsovia indul onnan?

Előzmény: mcg (2968)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2015.10.18 -1 0 2973

Tehát ha 28 körül kerülnék egymást a végponti bejáraton, az nem lenne jó? Persze, papíron biztosan nem.

Előzmény: mcg (2972)
mcg Creative Commons License 2015.10.18 0 0 2972

ezzel a 2966 hsz.-ban írt probléma még nem oldódna meg...:(

hasonló csodás ötletek meg majd egyszer úgyis valóra válnak...

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (2971)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2015.10.17 0 0 2971

3442-vel megcserélni? 8:20-kor menne a Varsovia, :25-kor a sülyi helyi. Nem elegáns, de nem is túl sok embert érintene,a +5 miatt le se késnék.

Előzmény: mcg (2968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!