Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 24912

Bocs, lemradt a link

 

https://service-einfoszab.budapest.hu/api/dvd/170516

 

32. oldal

Előzmény: trizs77 (24911)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 24911

Magyarország közösségi közlekedésének finanszírozásáról szól ez az idézet, vagy Budapest főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról ?

 

Mert nem derül ki az idézett mondatokból?

 

 

Előzmény: 18-09 (24910)
18-09 Creative Commons License 2020.12.13 -1 0 24910

Nem tudom miért kell világvégét vizionálni...

 

A közösségi közlekedés finanszírozása A 2021. évi központi költségvetés a fővárosi közösségi közlekedés támogatására az előző évivel megegyező mértékű, 12 milliárd Ft támogatást tervezett. A közösségi közlekedés 2021. évi összes működési támogatási szükséglete megközelíti a 112,7 milliárd Ft-ot. Az összeg teljeskörűen tartalmazza a fővárosi közösségi közlekedés működési kiadásait, beleértve az agglomerációs belső szakaszok 6,6 milliárd Ft összegű költségtérítési hozzájárulását is, valamint az M3-as metróvonal infrastruktúrájának fejlesztéséhez kapcsolódóan a kieső metrószakasz felszíni pótlásának, a járatok sűrítésének költségét. Amennyiben év közben többlet támogatás nem várható, a Fővárosi Önkormányzat és az állam által finanszírozott kiadások több, mint 84,4%-át a Fővárosi Önkormányzat saját forrásaiból biztosítja.

 

08-73 Creative Commons License 2020.12.13 -8 2 24909

Igazából amit lehetne:

 

1. Lótúró vonalak (121, 183, 241/251, stb.) leadása az önkormányzatoknak, hogy üzemeltessék saját projektben, mikrobuszokkal. Ha nem akarják, akkor nincs járat.

 

2. A metrókhoz, és a busz, villamos és trolibusz gerincjáratokhoz hozzányúlni nem lehet, a HÉV-vonalak és az agglós Volán pedig nem érintettek.

 

3. Este 8 után és hétvégén reggel 7 előtt a közepesnél kisebb forgalmú vonalak ritkítása vagy leállítása (pl. a 109-es is indokolatlan olyankor), az egymással szembeni körjáratok esetében este 8 után és hétvégén reggel 7 előtt a gyengébbik irány leállítása (pl. 57, 257 esetében utóbbi).

 

4. A TÉNYLEGESEN felesleges párhuzamosságok felszámolása. Valamint azokon a külvárosi részeken, ahol az agglós és helyközi Volán-járatok vannak többen, ott azokat hagyni érvényesülni (lásd Nagykőrösi út (54-es helyett pl. 55-ös betétezés), vagy Csepelen a II. Rákóczi Ferenc út (pl. 138 Volánosítása, összevonva egy Budára átmenő agglóssal, vagy helyközivel).

133bp. Creative Commons License 2020.12.13 0 2 24908

"Nagyon sokan vagy rá vannak kényszerítve a tömközre vagy eleve azt szereti."

 

Nem feltétlen, mivel a tömegközlekedést használóknak a kerékpár egy valós alternatíva, amely még olcsóbb is a tömegközlekedésnél. Hiába komfortosabb jó esetben a közösségi közlekedés, ha rendszerszintű ritkítást hajtanak végre, az utasszám csökkenést is von maga után. 

 

"Azért mert kiapórolunk 4 számot egy vonalról nem fognak ettől átpártolni."

 

Ez egy hosszútávú folyamat. Ritkítás után mindig utasszám csökkenés következik ezt a magyar vidéki városok szépen megmuatatták. Az utas nem feltétlen fog bérletet venni egy olyan hálózatra, ahol azt látja, hogy a szolgáltatás színvonala visszaesett az általa tapasztaltaktól és nem nyújta azt a komfortot, amihez hozzászokott. Nyilván a tömegközlekedésnek mindig is van és lesz egy rétege, de nem mindegy milyen arányban. Ha a tömegközlekedést Budapesten fejleszteni akarják és népszerűsíteni (jelenleg ez a tendencia és ez helyes), abba nem fér bele, hogy fűnyíróelv szerűen idokolatlanul ritkításokat hajtsanak végre a hálózaton. Az utas észreveszi, ha hirtelen elveszik 4 forda egy vonalról, hiszen a ritkább követés és tömöttebb buszok szembetünő változások. 

 

Előzmény: Spaceliner (24904)
gorcher Creative Commons License 2020.12.13 -1 1 24907

Legalább annyira konkrétan leírtam már az elmúlt hónapokban, mint te, szóval feleslegesen még egyszer nem teszem. Az meg azért elég szánalmas, hogy valamiért összemosódott a fejedben az eszetlen ritkítás és a kereslethez való igazítás fogalma és hogy ezt akarod ráhúzni a mondandómra. De hát mindenkinek kel valami hobbi.

 

De egy valamit mégis muszáj ebből a...: a főváros költségvetése akkor szerinted csak a tömegközlekedésből áll és nem lehet máshonnan hiányzó milliárdokat átcsoportosítani, más ágazat terhére? Tehát feltétlenül mind a 20 milliárdnak (amúgy a hiányzó összegből már most csak 17 milliárd pótlásáról beszélnek, mert az eddigi lófasz intézkedésekkel is spórol a bkk 3-5 milliárdot) innen kell kijönnie?

Előzmény: toto92 (24902)
133bp. Creative Commons License 2020.12.13 0 1 24906

"Nem is értem Miskolc tömegközlekedése miért van mélyrepülésben lassan másfél évtizede. Gondolom ott nem tudták, hogy ők ezt szeretik."

 

Nemcsak Miskolc, bármelyik más vidéki nagyvárost mondhatnád (Győr, Szeged, Debrecen), ahol az elmúlt 10 évben jelentősen visszaesett a tömegközelekedést használók aránya. 

Előzmény: toto92 (24905)
toto92 Creative Commons License 2020.12.13 -3 4 24905

Ja hát akkor elő a 2008-as paraméterkönyvet, nem lesz kevesebb utas úgyse mert nincs más választása meg ezt szeretik.

 

Nem is értem Miskolc tömegközlekedése miért van mélyrepülésben lassan másfél évtizede. Gondolom ott nem tudták, hogy ők ezt szeretik.

Előzmény: Spaceliner (24904)
Spaceliner Creative Commons License 2020.12.13 -5 0 24904

Sose értwm, hogy miért gondoljátok hogy egyenes arányosság van a kevesebb jármű - - > kevesebb utas és így több autós/egyéb közt. Nagyon sokan vagy rá vannak kényszerítve a tömközre vagy eleve azt szereti. Azért mert kiapórolunk 4 számot egy vonalról nem fognak ettől átpártolni.

 

Előzmény: toto92 (24903)
toto92 Creative Commons License 2020.12.13 -1 3 24903

A 2008-as eredeti botrányos paraméterkönyv számolt 8 milliárd forintos költségcsökkentéssel, és már az is komoly károkat okozott volna. Ha a gyorsan talált netes kalkulátor nem hazudik, ez mai értéken számolva sem éri el a 12 milliárdot. Tehát már szétromboltuk a főváros tömegközlekedését és még mindig kellene találni 8-10 milliárd forintot valahol (plusz még párat, mert kevesebb utas marad, kevesebb bevétellel).

Előzmény: toto92 (24902)
toto92 Creative Commons License 2020.12.13 -1 2 24902

De várom a te javaslatodat, hogy pótoljunk be 20 millárd forint kiesést. Mert az esti ritkítás az csepp a tengerben, azzal nincs ki senki a vízből, hogy már csak 19,95 milliárdot kell előteremteni valahonnan.

Előzmény: gorcher (24896)
toto92 Creative Commons License 2020.12.13 -1 1 24901

ha csak nem tévedtem el nagyon, ez egy fórum, ahol beszélgetünk. És nem megoldást nyújtunk. Hiszen nem dolgunk.

Előzmény: gorcher (24896)
További magyar hang Creative Commons License 2020.12.13 0 3 24900

OFF Ugye nem vagyok üldözési mániás, ha csak arra tudok gondolni, hogy a kormányhivatalt nagyon nem az érdekli, hogy x járatnak reggel 7:00 és 8:00 között 10 indulás helyett lett-e 12 vagy15 indulása, főleg, hogy tudjuk, hogy egyes vonalakon így is csúcsra van járatva a kiadás, hanem ez is egy olyan gumicsont, aminél lehet mutogatni a "csúnyagonosz főpolgármesterre", aki még így is veszélyezteti a budapestiek egészségét, de majd jön valami kormányárti megtolandó ember, aki a maga módján megmenti a budapestieket: lásd pl.  https://mandiner.hu/cikk/20201027_autobusz_budapest_tomegkozlekedes_belfold Mondom ezt annak fényében, hogy egészhez Karácsony Gergely hozzáállása is katasztrofális, lásd pl. a hasraütésre kihúzott biciklisávok, mert a lockdown miatt éppen töredéknyi forgalom van az utakon.

Előzmény: gorcher (24876)
18-09 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 24899

Ha nyugatinak vesszük, akkor Prága. 

 

Korábbi üzemzárás, iskolaszünetes menetrend, de még sok helyen annál is ritkább, stb... villamosok is 1-2 gerincvonal csúcsidei 5 percezését kivéve 10 percenként járnak.

Előzmény: 133bp. (24898)
133bp. Creative Commons License 2020.12.13 0 3 24898

Most néztem rá Berlinre, Bécsre, Münchenre, ahol Budapesthez hasonlóan nem ritkították a hálózatot, hanem fenntartották az addigi kapacitásokat (ezt szinte minden közleményben közlik: "kevesebb utas, nagyobb biztonság"). Egyedül Bécsben az éjszakai metrót váltották fel buszokkal. Szóval külföldi példák sem azt mutatják, hogy Budapest egyedülálló, hiszen a közösségi közlekedés rendszerszintű ritkítása nagyobb veszélyekkel járna (bár abban egyetértek, hogy a tilalom idején adott esetben hozzányulhatnának, de a nappali ritkításnak beláthatatlan negatív következményei lennének).

 

Van egyáltalán olyan nyugat-európai város, ahol nappal is ritkították járatokat? A bevételkiesés nem egyedülálló, szinte minden városnak hatalmas veszteségei vannak az idei év tekintetében, ahogy adott esetben más ágazatok talán még rosszabbul állnak a covid miatt, mint a közösségi közlekedés.

Előzmény: gorcher (24896)
18-09 Creative Commons License 2020.12.13 0 1 24897

Vannak elképzelések a Kossuth utca rendezésére, mivel a kerületi önkormányzat részéről is van ilyen igény. 

Előzmény: Villámhetes (24882)
gorcher Creative Commons License 2020.12.13 -1 1 24896

Egyszerűsítsük le a mondandódat: várjuk a sült galambot, aztán majd lesz valami. Vagy inkább majd megment minket valaki saját magunktól. Ez ám a megközelítés!

Előzmény: toto92 (24890)
morzsesz Creative Commons License 2020.12.13 -1 0 24895

66/66E reggel és du is Hősök és a külső végállomások között is "megér egy misét", főleg mióta ez az új menetrend van.

Előzmény: 133bp. (24888)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.12 -1 3 24894

Piros pont az öné ma olvtárs.

Előzmény: Villámhetes (24882)
exvérmezö15 Creative Commons License 2020.12.12 -1 2 24893

Nincs pénz és addig nem is lesz míg országos vezetői büntetik azokat akik nem  megfelelően szavaztak anno.

 

Volna ötletem hogy lehetne sok pénzt spórolni meg kell szüntetni a BKK egyből sok pénz meg maradna nem volna két szintű a rendszer közlekedésbe. És most jönnek a válaszok milyen jó dolog BKK, ami nagyon sok  pénzbe kerül sok fölösleges igazgatói szintekkel.  

És több pénz kell erősíteni jegy ellenőrzést ...

Előzmény: Il Leone (24891)
toto92 Creative Commons License 2020.12.12 0 2 24892

Fizetéscsökkentés, teljesítmény csökkentés, garázsbezárás, ingatlanok és ingóságok eladása.

 

Nincs olyan csodaszer, ami ekkora veszteséget pótol külső forrásbevonás vagy a színvonal jelentős romlása és az ezzel járó  negatív spirál elindítása nélkül.

Előzmény: Il Leone (24891)
Il Leone Creative Commons License 2020.12.12 -1 3 24891

Nincs pénzed, és senki nem is fog adni neked pénzt.

 

Ebben az esetben mit csinálnál?

Előzmény: toto92 (24890)
toto92 Creative Commons License 2020.12.12 -2 0 24890

Leírtam a választ: pénzt kell tolni a rendszerbe. Így pótolnám.

Előzmény: gorcher (24889)
gorcher Creative Commons License 2020.12.12 -1 0 24889

Most tényleg ez lett a kommunikáció, hogy én kérdezek valamit és abból te addig ismételgetsz egy kiragadott mondatot, amíg megunom és nem beszélek többet róla? Előbb kérlek válaszolj arra (és az egészre), amit én kérdeztem és utána megírom neked, hogy fogalmam sincs. De egyenlőre, ha csak nem tévedtem el nagyon, ez egy fórum, ahol beszélgetünk. És nem megoldást nyújtunk. Hiszen nem dolgunk.

 

Szóval van x pénz, amit a hálózat elvitt. Hogyan hozod vissza ezt az x pénzt? A semmi intézkedéssel? Hová fog ez vezetni? Ezt valahogy egyikőtök sem válaszolja meg. Miért nem?

Előzmény: toto92 (24887)
133bp. Creative Commons License 2020.12.12 -1 2 24888

"Nem csak az estéről írtam "

 

23-as családon és más vonalakon operatívan sűrítettek a héten, mert annyi utas volt csúcsidőben. Ha ritkítasz is fűnyíróelv szerűen szerintem nem lehet, mert a járvány hatása egészen másképpen csapódik le egy belvárosi, lakótelepi járat esetén, mintegy nyugis kertvárosi mellékvonalon. Nemrégiben pont azért mutattam képet, hogy lehessen látni milyen tömegnyomor van du. 4-5 körül Pesterzsébet felé. 

 

Ha ritkítunk csúcsidőben, akkor még több emeber távolodik el a tömegközlekedéstől, még több embernek nem lesz munkája (buszvezetők) és akkor ez egy ördögi spirál. Mert jogos érv, hogy csökkentsük a kiesést, de a serpenyő másik felén ott van az, hogy BKV-VT-VB stb. több száz embernek munkát ad, fizetést, ezáltal ennyivel is kevesebb munkanélküli van. Pont ezért az állam adhatna egy kisebb mentőövet a Budapestnek, amire sajnos nincs sok esély. De bízzunk abba, hogy 2021-re visszaáll szépen lassan minden a normál kerékvágásba, és ezt az ingyenes parkolást is elfelejtik, mert értelme a 0-hoz közeli Budapesten. 

Előzmény: gorcher (24880)
toto92 Creative Commons License 2020.12.12 -1 2 24887

Mekkora részét lehet lefaragni azzal, hogy este ritka helyett picit ritkábban járnának a buszok?

Előzmény: gorcher (24885)
08-73 Creative Commons License 2020.12.12 0 2 24886

És ebből a szempontból kezet csókolhatunk Tarlósnak, hogy a HÉV-vonalakra és az agglós Volán járatokra Budapestnek már nem kell költenie...

Előzmény: gorcher (24885)
gorcher Creative Commons License 2020.12.12 0 1 24885

Persze. Csak én pont attól félek, hogy addig lesz húzva-halasztva némi racionalizáció, amíg elő nem áll valaki egy újabb Hagyó tervvel, ami pedig oda vezet, amit írtál. Ha jelenleg viszonylag könnyebben le lehetne faragni ennek a 20 milliárdnak egy részét, akkor miért kell arra várni, hogy majd az állam megment? Amit elképzelhető, hogy nem is fog megtenni, vagy olyan áron, hogy csak regionális közlekedésszervezés marad, nem önálló budapesti.

Előzmény: toto92 (24884)
toto92 Creative Commons License 2020.12.12 -1 0 24884

Pénzt kell tolni a rendszerbe. Hogy ezt milyen címszóval (állami segély, EU segély, csillagközi segély) az lényegtelen. 20-22 milliárdot nem fogsz megspórolni, csak ha drasztikusan megnyírbálod a hálózatot. Azon még kevesebb utas lesz, még kevesebb bevétel, további teljesítmény csökkenés és így tovább. Biztos jó lenne.

Előzmény: gorcher (24880)
18-09 Creative Commons License 2020.12.12 0 0 24883

Érdemi megtakarítást, ami mondjuk 10 milliárdos nagyságrendű, olyan méretű szolgáltatáscsökkentéssel lehet csak elérni, ami már káros a közlekedés valamennyi résztvevőjére. Nem utolsó sorban lehet épp a visszájára sül el a dolog, mert lehet megtakarítani 10-20 milliárdot, de lehet a bevételkiesés a kevesebb szolgáltatás miatt -30 milliárd lesz. Akkor tovább csökkentük amíg el nem megy az utolsó busz?

 

Lehet itt 50-es, 60-as évek Amerikáját csinálni. Persze ahhoz megfelelő közúti infra kell és nem a lovaskocsik számára megépített úthálózat. Aztán nem hisztizni, hogy nincs busz 5 percenként.

 

Előzmény: 08-73 (24881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!