Keresés

Részletes keresés

Takyka! Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1485

Köszönöm a megerősítést, én is erre jutottam. A szimeringekkel együtt meg is rendeltem, holnap kezemben lesz. Tömítéskészlet, lendkeréklehúzó már beszerezve:-)

 

T.

Előzmény: L_áma (1483)
emodigyu Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1484

Szivesen nézegetnék képet a szerelés fázisairol. Meg a TX4RS típus nem is gyakori versenyző szerintem. Vagy csak az én látótetembe nem kerult. Facen is van tomos csoport, ott van egy par éves felujítás képekben, ha van rá időd nézz rá. Ott aktív tag Kiss Ottó szeged környékéről, aki hirdet sok alkatrészt a jofogáson valamint szivesen ad tanácsot/infot is a javítással kapcsolatban. Én is nekiállok egy kis karbantartásnak majd ha beáll a fagy. Addig horgászok. 

Előzmény: Takyka! (1479)
L_áma Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1483

Táppénzen, és tényleg pihengetve vagyok. Pl ilyeneket nézegetek:

Tomos MP2 főtengely csapágy 6203 C3  alul-felül. Az MP2 az a vízszivattyú emlékeim /tudod, a likacsos/ szerint ez a motor ugyan az a motor.....

 

Persze, eredetileg lapvibrátor kuplungot kerestem....

 

:)))

Előzmény: Takyka! (1482)
Takyka! Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1482

Látszik, nagyon ráérsz! :-)

 

Az ilyen vackokkal való foglalkozásra innen-onnan lopom az időt. Rendszeresen előfordul, hogy két alkalom között hetek is eltelnek. Ezért aztán akkor szoktam nekiállni egy részfeladatnak, amikor megvan hozzá minden ami kell és a szét-össze belefér egy alkalomba. Ha közbejön egyéb elfoglaltság, akkor meg pakolhatnám el a szétdöntött rozsdakupacot...

 

 

T.

Előzmény: L_áma (1481)
L_áma Creative Commons License 2018.10.08 0 0 1481

Számolgatok az erősen likacsos memóriámban..... 16 csavar. És megvan a mérete.

 

 

 

Tudom, menjek a p... :)))

Előzmény: Takyka! (1479)
emodigyu Creative Commons License 2018.10.08 0 0 1480

Ez a csapágyas téma nekem eddig fel se tűnt. Egy ilyen művelet előtt állok én is már vagy 3 hónapja kb. Erre kíváncsi vagyok én is.

Előzmény: Takyka! (1479)
Takyka! Creative Commons License 2018.10.08 0 0 1479

Sziasztok,

 

 

Szert tettem egy Tomos TX 4 RS csónakmotorra. Működik, de alapos törődést igényel. A Motorcsónakos fórumon már kaptam tippeket, honnét tudok alkatrészt beszerezni hozzá. Az alkatrészkatalógust is letöltöttem, jól jön. 

 

két dolog nem tiszta.

1. Mi a felső főtengelycsapágy típusa? (hiányzik a rajzokról)

 

2. Hogyan működik eredetileg a felbillenés elleni reteszelés?

A pirossal karikázott alkatrészek megvannak, a retesz mozog, de nem akad be. A zöldel karikázottak nincsenek. Azok lennének a reteszelő alkatrészei?

 

 

Esetleg létezik hozzá szervízmanuál?

 

Előre is köszönöm,

 

 

T.

gyula224 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 1478

Ilyen méretű szimering nincs benne.  17x35x7-vagy 17x40x7 ezek a főtengelyhez való szimeringek. A gyujtás oldalon 17x35x7, a lehajtásnál pedig a szétszerelés után tudod meg melyik méretűvel szerelték össze. A propellerhez 12x28x7 való.Üdv:Gyula 224

Előzmény: Janesz51 (1477)
Janesz51 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 1477

Tessik János itt van: Rafássziget45 perce ˇ Szigetszentmárton

Segítséget szeretnék kérni.4.5-ös motorhoz kaptam tartalék alkatrésznek.Tudja valki,hogy meyik szimmering hova való?Adatok sajnos nincsenek rajta csak az egyiken az 1-esen 25*37*7.Előre is köszönöm ha tudtok segíteni!

emodigyu Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1476

Nem látom, első körben az ajánlott. Választhatsz: https://olajshop.hu/2T-ketutemu-vizijarmu-olajok ne szennyezzük a vizet

Előzmény: G-Olivér (1475)
G-Olivér Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1475

Csak egy karburátort kell rajta kitakarítani? O.o
Milyen olajat ajánlasz hozzá?

Előzmény: emodigyu (1474)
emodigyu Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1474

Szia. Ha  visszaolvasol pár oldalt, olvashatsz tapasztalatokat, okosságokat. Ugyanúgy kell takarítani mint bármelyik karburátort. Szétszed, kitakarít összerak, semmi extra nincs benne. Savazni is szokták meg van spéci karbi tisztitó folyadék. Nekem mannol márkájú van ha jól emlékszem. A gépkönyve 1:50 es keveréket ír, de kinek hogy ízlés szerint :) olyan olaj javasolt a keverékbe, ami lebomlik a vízben.

Előzmény: G-Olivér (1473)
G-Olivér Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1473

Üdv. Minap kaptam egy ősrégi Tomos 4-es csónakmotort a szomszédtól, mondván hogy nem használta 2 éve és mivel most vásároltam egy igen könnyű csónaktestet, azon használnám. Az volna a kérdésem/kérésem, hogy valaki nem-e tudná elmagyarázni a tisztítás folyamatát, illetőleg hogy milyen arányban keverjem hozzá az üzemanyagot, plusz milyen olajat kéne a keveréshez vennem? Igen nem volt még csónakmotorom soha az életben, de traktor bütyköltem nem keveset. Előre is köszönöm a segítséget.

emodigyu Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1472

Szia. A T4 direkt hajtású. Valószínű fogaskerék probléma lesz. 

Előzmény: Sziifster (1471)
Sziifster Creative Commons License 2018.07.15 0 0 1471

Üdvözlet mindenkinek!

Egy kis segítséget kérek.

Tomos 4 -el tó közepén sikerült elindítani, de a sebességbe rakásnál nem akadt. A csiga nem hajt. hol lehet a probléma?

A válaszokat előre is köszönöm!

gyula224 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 1470

Heló RSD SZSZM! Így néznek ki a régen nem használt motorok szimeringjei.Én azért mégegyszer meg próbálkoznék avval a karbi tisztítással.A levegő csavart /a karbi fölső részén van/ teljes becsavarás után 3/4-re kitekerem és utána innen finomítom a beállítást. Üdv Gyula224

Előzmény: RSD SZSZM (1467)
gyula224 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 1469

Előzmény: RSD SZSZM (1467)
emodigyu Creative Commons License 2018.07.10 0 0 1468

Akkor szerintem sanszos egy főntengely szimering csere, álltában tönkre megy. A csavart meg csavard eb tökig és feleket vissza csavarva tudod belőni a megfelelő állást. Talán másfél csavarás vissza az előírt, de lehet rosszul emlékszem.

Előzmény: RSD SZSZM (1467)
RSD SZSZM Creative Commons License 2018.07.10 0 0 1467

szia,

 

a 100-as az oktán, nem a keverék :-), 1:50-re keverem.

Szimmering cseréről nem tudok, állítólag a benzinpumpát szerelgették tavaly, de nem voltak túl közlékenyek.

A karbin lehet valamit állítgatni a csavarokkal?

Most olvasom a 200. körüli párbeszédet, ilyesmikről beszéltek.

 

Előzmény: emodigyu (1466)
emodigyu Creative Commons License 2018.07.09 0 0 1466

Szia. Annyira nagyon én sem vagyok szaki az ügyben, csak olvasgatok és  szedem az infot, illetve kísérletezek a sajátomon. Az eddigi ismereteim alapján vagy nem volt elégséges a karbi tisztítás vagy falsot szív valóban. A 15 év állás után volt főtengely szimering csere? Illetve még a 100as keverék sem biztos, hogy nagyon jó, 50est ír a manual hozzá.

Előzmény: RSD SZSZM (1465)
RSD SZSZM Creative Commons License 2018.07.08 0 0 1465

Sziasztok,

T4-es, kb. 15 évig garázsban állt, tavaly szerelő rendbe rakta, jól működött. 

Idén a problema: szivatóval indult, alapjáraton lerohadt. Gyertya kipucol, friss 100-as benya betölt, karburátor szétszed, kipucol, kompresszorral átfúj, összerak (nagyon büszke voltam magamra, mert fogalmam sincs ezekről a dolgokról, a Ti hozzászólásaitok, tanácsaitok alapján történt). A változás annyi, hogy alapjáraton nem fullad le, kis gázzal kb 25%-os teljesítményre képes, ha fokozatosan több gázt adok, nem gyorsul, ha hirtelen fullgázt adok, akkor kb 3 másodpercig megugrik, aztán lefullad. Szivatóval szépen megy, kb 60%-os teljesítménnyel.

Korábbi hasonló kérdésekre adott válaszok alapján felmerül:

a karburátor tisztítása elégtelen? (szerintem nem tudok többet tenni az ügy érdekében).

benzinpumpa?

falsot szív?

 

Köszönöm, hogy időt szakítotok rám.

üdv

Tóni

Dikrisz Creative Commons License 2018.07.02 0 0 1464

Szia! Neharagudj  hogy írok, látom  hogy ez már egy régi bejegyzésed . Azt szeretném kérdezni hogy amit említettél 225/275 csigátol mennyivel reagált másként a test és motor  mint a gyári csigával, ez alatt értem sebesség  fogyasztás stb?! Hasonlóan össze állításom van mint Neked volt.

Válaszod előre is köszönöm ! 

Előzmény: Ádám82TLT (437)
emodigyu Creative Commons License 2018.06.26 0 0 1463

Megjött a 160as :) 

emodigyu Creative Commons License 2018.06.26 0 0 1462

160as

emodigyu Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 1461

Túl pörög??? 2 személlyel más a súly elosztás és kavitál, nem a vizet csak levegőt nyom a lapál azért hallod, hogy gyorsabban pörög. Súly elisztás változtatás és trimmelés szerintem, de ebben a témában vannak tőlem okosabbak pl. a motorcsónakosban

Előzmény: Dikrisz (1460)
Dikrisz Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1460

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne gondolom van tapasztalatottok! Múlt héten vettem egy 18 tomost gyári csigával,, tegnap kipróbáltam,  egyszemélyel nincs is gond 30 km /h ig tnagyon gyorsan felsíklik! Két személyel viszont ha már negyed gázon is hagyom kb 10-15 másodperc múlva elkezd húpogni és begavitál és persze 10-12 km/h jobban nem is megy 

! Szerintetek a csiga lehet a baj  hogy túl pörög? 

emodigyu Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1459

De igen bocs, csak most keltem még fel.... http://www.mopedservis.com/index.php?cPath=78_157

Előzmény: triker (1458)
triker Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1458

Elnézést, de nem a

http://www.mopedservis.com

-ra gondoltál?

Előzmény: emodigyu (1457)
emodigyu Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1457

Nem titok. www.mopedservice.com

Előzmény: gyula224 (1456)
gyula224 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1456

Helló Emodigyu! Ha nem titkos akkor elárulnád mennyit fizettél az alkatrészekért?

Üdv Gyula224

Előzmény: emodigyu (1455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!