Nálunk a 2 éves szervízen szólt a Feleségem, hogy az anyós ülésen, a lábánál ömlik be a hideg levegő, pályán, fűtés 2-esen lefagy a lába csizmában.
Szervízes: Hát persze, mert a külső levegő be van engedve az utastérbe.
Mondom: A többi autónkat is így használjuk és azok bem ilyenek.
Akkor a feleségem rosszul érzi, hogy hideg a lábánál.
Mondom: A Feleségem 1998. óta vezet és 2000 óta mindig volt saját kocsija és vezet is. Pontosan tudja, hogy mit érez.
Akkor beszél a szervíz vezetővel.
Kisebb szópárbaj után jött a szervíz vezető és mentek egy próba kört, ahol hőmérővel kimérték, hogy tényleg sokkal hidegebb a lábnál, mint a kocsi hőmérséklet.
Hát ők még ilyet nem láttak, de nem is hallottak, de még másik szervízek se jeleztek ilyen problémát.
Mondom, akkor mi lesz?
Megbeszélt időre hagyjam itt. Aztán szétszedik, aztán megnézik, megrendelik, kiveszik, beteszik, vagy, vagy, úgy vagy amúgy.
Mondtam jó.
Elvittem, otthagytam.
Majd szóltak, hogy kész.
Mondom: mi volt a gond?
"Ja! A cső szét volt csúszva, vissza pattintottuk és ennyi"
Ennyit a szakszervízről, ahol én jártam.
Itt a fórumon kérdezgettem, hogy milyen a fűtés a diesel Lodgy-ban.
( vissza ellenőrizhető, hogy így volt).
Most tök jó a fűtés. De símán leráztak volna minket, ha hagyjuk.
December vagy Január. Csak kiváncsi voltam hogy cserélik e a fék olajat. Mert valami nem jó mert fel tudom pumpálni a féket szerintem levegős. 2 éve küzdök velük szerintük jó. Mérettem privátban fék padon ott is megfelelő. Márkafüggetlen helyen mérték mondtam nekik ott azt mondták hogy egy légtelenítést javasolnak, nekik sem egyértelmü. Ismétlem padon a fék rendben.
1.5 blue dci be érdemes üzemanyagszűrőt cserélni 25 ezernél az előírt 50 ezer km helyett?
Szerintem nem. A pár ezer forintos üzemanyagszűrő súlyos anyagi teher lehet egy milliós injektor és nagynyomású szivattyú cseréhez képest. Szóval akkor mégis igen.
- " egyszerűen dillemázok, hogy a régi 18 éves, törésmentes családi autónkat adjam el 500 ezerért, úgy hogy most műszakiztattam, de előtte rá költöttem 200 ezret.
Úgy, hogy a Lodgyban egy olaj csere + "átnézés" ( a 2 éves) 73 ezer volt. Illetve ha gari után az Adblue dci-be bele kell nyúlni az több lesz, mint a régi kocsi komplett ára.
Illetve ha a " sapit" kivezetik és 740 lesz a diesel, már ha lesz egyáltalán, akkor én a 640-es benzinnel, vagy a 390-es Lpg-vel még pont elvagyok. " -
Ezzel viszont éppen engem igazolsz, hiszen nem igaz, hogy :
A marketing nálam is működik, a vadiúj autóval lett a flotta átlagéletkora 12 év :-) A 3 autóból jelenleg egyiket sem akarjuk elengedni, nálam mondjuk nem is volt dilemma, mert még egy öreg lakóbusz is érkezik hozzájuk tavasszal. A Multipláról egyelőre lemondtam. Marketing :-)
Egyszerűen dillemázok, hogy a régi 18 éves, törésmentes családi autónkat adjam el 500 ezerért, úgy hogy most műszakiztattam, de előtte rá költöttem 200 ezret.
Úgy, hogy a Lodgyban egy olaj csere + "átnézés" ( a 2 éves) 73 ezer volt.
Illetve ha gari után az Adblue dci-be bele kell nyúlni az több lesz, mint a régi kocsi komplett ára.
Illetve ha a " sapit" kivezetik és 740 lesz a diesel, már ha lesz egyáltalán, akkor én a 640-es benzinnel, vagy a 390-es Lpg-vel még pont elvagyok.
Sokat használod a tompítottat? Az enyém két éves múlott júniusban, mindjárt 30.000 km, de nem kellett még cserélni. Alapvetően keveset közlekedem vele sötétben/éjszaka, így csak a nappali fény megy.
Sziasztok! Nálatok hogy bírják az izzók? Még nincs 3 éves a verda, ment 30ezret, de màr számát se tudom, hány izzót kellett cserélnem. Főleg a fényszóróizzó problémás. Például júliusban cseréltem a bal oldalit, és most megint a bal oldalit kellett. Mitől lehet ez?
Szia! Kizártnak tartom. Alapjáraton a kipufogó fojtó szelep részben lezár, és a 2. kis nyomású EGR szelepen visszavezeti a levegőt a légszűrő ház és a turbó közé. De nyilván ettől nem menne a motor, szív ott mellé bőven rengeteg friss levegőt is. Egy belsőégésű motor több köbmétert. Ha a hengerfejben a kipufogó szelep nem zárna rendesen, attól ,,böföghetne vissza", régi kopott benzinmotorok szoktak is. Ha a mai vilgban ilyen lenne, a MAP szenzor azonnal letiltana. Valószínűnek tartom, hogy levegő áramlást, annak változását, turbulenciát észlelsz, nem levegő kifújást.
Tudja valaki, hogy 1.5 dci nél a kulso levegö , levegőszűrőhöz való bearamlasara szolgalo műanyag összekötőcső tetején levő ovalis lyukakon jöhet e kifelé levegő? És miért? Alapjaraton is erezni kézzel is.
Euro6 óta 2db EGR szelep van. A nagy nyomású, mint ami a régiekben is. És egy kisnyomsú a részecskeszűrő után. Meg egy szelep, ami elzárja a kipufogó csövet. Akkor a kipufog gázt lehűtve direktben küldi be a levegőszűrőt kihagyva direktben a turbóra. a nagynyomású EGr úgy működik mint eddig. (csak sokkal többet van nyitva amikor visszavezeti a szennyet) Ha kis terhelésen, alacsony fordulaton, motorfékkel jár a motor, akkor ezek bizony elég gyakran nyitva vannak. Ezért nem elég ezeknek már az mint a korábbi euro5-ösöknek, hogy egész heti városi gyilkolás után hétvégén kerülnek vele egyet az M0-áson. Persze ez nem egy rögtön előálló folyamat, garancia időt ki fogja bírni. Ha mégsem, akkor pedig nincs garancia a nem megfelelő használat miatt.