Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.11.15 0 1 3913

Nálunk a 2 éves szervízen szólt a Feleségem, hogy az anyós ülésen, a lábánál ömlik be a hideg levegő, pályán, fűtés 2-esen lefagy a lába csizmában.

Szervízes: Hát persze, mert a külső levegő be van engedve az utastérbe.

Mondom: A többi autónkat is így használjuk és azok bem ilyenek.

Akkor a feleségem rosszul érzi, hogy hideg a lábánál.

Mondom: A Feleségem 1998. óta vezet és 2000 óta mindig volt saját kocsija és vezet is. Pontosan tudja, hogy mit érez.

Akkor beszél a szervíz vezetővel.

Kisebb szópárbaj után jött a szervíz vezető és mentek egy próba kört, ahol hőmérővel kimérték, hogy tényleg sokkal hidegebb a lábnál, mint a kocsi hőmérséklet.

Hát ők még ilyet nem láttak, de nem is hallottak, de még másik szervízek se jeleztek ilyen problémát.

Mondom, akkor mi lesz?

Megbeszélt időre hagyjam itt. Aztán szétszedik, aztán megnézik, megrendelik, kiveszik, beteszik, vagy, vagy, úgy vagy amúgy.

Mondtam jó.

Elvittem, otthagytam.

Majd szóltak, hogy kész.

Mondom: mi volt a gond?

"Ja! A cső szét volt csúszva, vissza pattintottuk és ennyi"

Ennyit a szakszervízről, ahol én jártam.

Itt a fórumon kérdezgettem, hogy milyen a fűtés a diesel Lodgy-ban.

( vissza ellenőrizhető, hogy így volt).

Most tök jó a fűtés. De símán leráztak volna minket, ha hagyjuk.

Bocs ha hosszú lett.

 

Előzmény: ponty25 (3911)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.11.15 0 0 3912

Decemberben esedékes.

62 v. 63.000-at mondtak rá.

 

Előzmény: WendelkeS (3910)
ponty25 Creative Commons License 2022.11.14 0 0 3911

December vagy Január. Csak kiváncsi voltam  hogy cserélik e a fék olajat. Mert valami nem jó mert fel tudom pumpálni a féket szerintem levegős. 2 éve küzdök velük szerintük jó. Mérettem privátban fék padon ott is megfelelő. Márkafüggetlen helyen mérték mondtam nekik ott azt mondták hogy egy légtelenítést javasolnak, nekik sem egyértelmü.  Ismétlem padon a fék rendben.

WendelkeS Creative Commons License 2022.11.14 0 0 3910

Meg volt a 3 éves? Mennyibe fájt?

Előzmény: Gyümölcsfás (3909)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.11.14 0 0 3909

Átnézik.

Pollen szűrő és fék folyadék csere.

Előzmény: ponty25 (3908)
ponty25 Creative Commons License 2022.11.14 0 0 3908

Sziasztok.

1.5 DCI 3.-éves szervízbe mi tartozik bele.

Rumcice Creative Commons License 2022.11.08 0 0 3907

1.5 blue dci be érdemes üzemanyagszűrőt cserélni 25 ezernél az előírt 50 ezer km helyett?

 

Szerintem nem. A pár ezer forintos üzemanyagszűrő súlyos anyagi teher lehet egy milliós injektor és nagynyomású szivattyú cseréhez képest. Szóval akkor mégis igen.

Előzmény: DaLod (3905)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.11.08 0 0 3906

Részemről a 3. év utáni garancia kibővítése 5 évig megoldódott.

Mivel ezt csak az 1 évben lehetett kérni, így tárgytalan.

Ami infót kaptam, hogy a 3. éves szervízt csináltassam meg.

Igaz, hogy 61.000 Ft, de van valami szavatosság, ami a garin túl (3 év)

után is fizethet h a gond van.

Erről van infója valakinek? Mi is ez a szavatosság?

DaLod Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3905

Sziasztok

1.5 blue dci be érdemes üzemanyagszűrőt cserélni 25 ezernél az előírt 50 ezer km helyett?

köszi a válaszokat

Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.10.05 0 0 3904

Nincs.

De miért is lenne.

Előzmény: sat-man (3903)
sat-man Creative Commons License 2022.10.05 0 0 3903

 

 

 - " egyszerűen dillemázok, hogy a régi 18 éves, törésmentes családi autónkat adjam el 500 ezerért, úgy hogy most műszakiztattam, de előtte rá költöttem 200 ezret.

Úgy, hogy a Lodgyban egy olaj csere + "átnézés" ( a 2 éves) 73 ezer volt. Illetve ha gari után az Adblue dci-be bele kell nyúlni az több lesz, mint a régi kocsi komplett ára.

Illetve ha a " sapit" kivezetik és 740 lesz a diesel, már ha lesz egyáltalán, akkor én a 640-es benzinnel, vagy a 390-es Lpg-vel még pont elvagyok. " -

 

 

Ezzel  viszont éppen engem igazolsz, hiszen nem igaz, hogy :

 

 

 - " pont nem érint a fogysztói társadalom "

 

 

De nincs harag, ugye ?

 

 

 

Előzmény: Gyümölcsfás (3901)
Garfield007 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 3902

A marketing nálam is működik, a vadiúj autóval lett a flotta átlagéletkora 12 év :-) A 3 autóból jelenleg egyiket sem akarjuk elengedni, nálam mondjuk nem is volt dilemma, mert még egy öreg lakóbusz is érkezik hozzájuk tavasszal. A Multipláról egyelőre lemondtam. Marketing :-) 

Előzmény: sat-man (3900)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.10.04 0 0 3901

rosszul gondolod.

Pont nem érint a fogysztói társadalom.

Egyszerűen dillemázok, hogy a régi 18 éves, törésmentes családi autónkat adjam el 500 ezerért, úgy hogy most műszakiztattam, de előtte rá költöttem 200 ezret.

Úgy, hogy a Lodgyban egy olaj csere + "átnézés" ( a 2 éves) 73 ezer volt.

Illetve ha gari után az Adblue dci-be bele kell nyúlni az több lesz, mint a régi kocsi komplett ára.

Illetve ha a " sapit" kivezetik és 740 lesz a diesel, már ha lesz egyáltalán, akkor én a 640-es benzinnel, vagy a 390-es Lpg-vel még pont elvagyok.

Ez a dilemma. Nem a " marketing".

Előzmény: sat-man (3900)
sat-man Creative Commons License 2022.10.04 0 0 3900

 

 

Írod: " 3 autót fenntartani luxus.  melyik ujjad harapod? ezzel dillemázok én "

 

 

Azért jó, ha tudod, hogy a "piac urai" és a marketing-es guruk pont EZT akarták elérni -> -> -> SIKERÜLT  is nekik :-((

 

 

 

Előzmény: Gyümölcsfás (3868)
sat-man Creative Commons License 2022.10.04 0 0 3899

 

 - nem olvastam vissza, hogy milyen autód van, de a halogén izzók rövid élettartama (zömmel) sz alábbiak miatt tapasztalható:

 

        - a H7-es izzók vmi. okból gyorsabban 'döglenek'

        - az emelt fényerejű izzók (értelemszerűen) kevesebb ideig működnek /túlhajtás/

        - a sz@r utak miatt fokozott rezgés - rázkódás jelentősen csökkenti az élettartamot

        - a folyamatos tompított - használat igen sok üzemórát okoz, nem is gondoljuk, mennyit -> kiég

 

 

 

Előzmény: _cvisoma_ (3893)
WendelkeS Creative Commons License 2022.10.03 0 0 3898

Ja, azt az izzószál nem szereti, ha még rázkódik is. :-(

Előzmény: _cvisoma_ (3897)
_cvisoma_ Creative Commons License 2022.10.02 0 0 3897

Városon kivül általában megy a tompitott is, ami azt jelenti, hogy sokat használjuk.

Utoljára akkor volt ilyen gyakori kiégéses jelenség egy korábbi autóban, amikor macskaköves úton voltunk kénytelenek sokat járni. 

Előzmény: WendelkeS (3896)
WendelkeS Creative Commons License 2022.10.02 0 0 3896

Hali!

 

Sokat használod a tompítottat?  Az enyém két éves múlott júniusban, mindjárt 30.000 km, de nem kellett még cserélni. Alapvetően keveset közlekedem vele sötétben/éjszaka, így csak a nappali fény megy.

Előzmény: _cvisoma_ (3893)
yenoee Creative Commons License 2022.10.02 0 0 3895

Nálunk volt ezzel gond.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=159973151&t=9213026

Azóta viszont talán ha 1-szer kellett cserélni.

Nemsokára következik a 90 ezres szerviz :)

Előzmény: _cvisoma_ (3893)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.10.02 0 0 3894

Nekem decemberben lesz 3 éves.

19.000 van benne és 1-et se kellett cserélni.

Előzmény: _cvisoma_ (3893)
_cvisoma_ Creative Commons License 2022.10.01 0 0 3893

Sziasztok! Nálatok hogy bírják az izzók? Még nincs 3 éves a verda, ment 30ezret, de màr számát se tudom, hány izzót kellett cserélnem. Főleg a fényszóróizzó problémás. Például júliusban cseréltem a bal oldalit, és most megint a bal oldalit kellett. Mitől lehet ez?

 

loganos Creative Commons License 2022.09.15 0 0 3892

Szia!
Kizártnak tartom.
Alapjáraton a kipufogó fojtó szelep részben lezár, és a 2. kis nyomású EGR szelepen visszavezeti a levegőt a légszűrő ház és a turbó közé. De nyilván ettől nem menne a motor, szív ott mellé bőven rengeteg friss levegőt is. Egy belsőégésű motor több köbmétert.
Ha a hengerfejben a kipufogó szelep nem zárna rendesen, attól ,,böföghetne vissza", régi kopott benzinmotorok szoktak is. Ha a mai vilgban ilyen lenne, a MAP szenzor azonnal letiltana.
Valószínűnek tartom, hogy levegő áramlást, annak változását, turbulenciát észlelsz, nem levegő kifújást.

Előzmény: DaLod (3891)
DaLod Creative Commons License 2022.09.11 0 0 3891

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 1.5 dci nél a kulso levegö , levegőszűrőhöz való bearamlasara szolgalo műanyag összekötőcső tetején levő ovalis lyukakon jöhet e kifelé levegő? És miért? Alapjaraton is erezni kézzel is.

Köszönöm

Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.09.04 0 0 3890

Köszönöm.

Előzmény: loganos (3889)
loganos Creative Commons License 2022.09.04 0 0 3889

Mindenképp érdemes megvenni a +2 évet szerintem. Valamire úgy is kelleni fog.

Előzmény: Gyümölcsfás (3887)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.09.02 0 0 3888

Szinte csak hosszú távon használjuk ( pályán).

Előzmény: Gyümölcsfás (3887)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2022.09.02 0 0 3887

Köszönöm, hogy elmagyaráztad.

Igy már értem.

Kb 22 ezer km lesz az 1,5 d i Lodgynkban 3 évesen.

Addig garis.

Szerinted érdemes megvenni a + garit?

Előzmény: loganos (3886)
loganos Creative Commons License 2022.09.02 0 0 3886

Euro6 óta 2db EGR szelep van. A nagy nyomású, mint ami a régiekben is. És egy kisnyomsú a részecskeszűrő után. Meg egy szelep, ami elzárja a kipufogó csövet. Akkor a kipufog gázt lehűtve direktben küldi be a levegőszűrőt kihagyva direktben a turbóra. a nagynyomású EGr úgy működik mint eddig. (csak sokkal többet van nyitva amikor visszavezeti a szennyet) 
Ha kis terhelésen, alacsony fordulaton, motorfékkel jár a motor, akkor ezek bizony elég gyakran nyitva vannak. Ezért nem elég ezeknek már az mint a korábbi euro5-ösöknek, hogy egész heti városi gyilkolás után hétvégén kerülnek vele egyet az M0-áson.
Persze ez nem egy rögtön előálló folyamat, garancia időt ki fogja bírni. Ha mégsem, akkor pedig nincs garancia a nem megfelelő használat miatt.

Előzmény: Gyümölcsfás (3880)
loganos Creative Commons License 2022.09.02 0 0 3885

hibrid

Előzmény: BBSzentendre (3884)
BBSzentendre Creative Commons License 2022.08.28 0 0 3884

Köszönöm mindenkinek az infokat: okosabb lettem, csak előrébb nem jutottam. Ötletelek tovább.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!