Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Hat de ezzel csak rotalni lehet. Varit meg lehet varialni. alternalotol a homaroig, krumpli ultetotol a gyepszelloztetoig, ag daroltol a magas nyomasu mosoig:)
Ha megvan valakinek Terrához a gépkönyv (MJ5 motor, T20 váltó), az át tudná küldeni nekem? Magyar nyelvű képet láttam már itt a forumba, az lenne a legjobb.
"Fizikum kell" Talán csak az átszerelésekhez ha nincs magfelelő eszköz. Én könnyedén szántok tartani sem kell ,szállításkor is könnyen vezetem maximális nyomtávon 6x12 gumikkal akár betonon aszfalton, én csak szabadon futóval használom. Sok erőt lehet megspórolni megfelelő beállításokkal. Rotáláskor is mindig a talaj mondja meg a beállítást, ha kell akár 2x is csak egyengetek kis rota fordulaton s csak harmadszorra nagy fordulat és valódi rotálás. UI: kb 15-18 éve nem használom a rotaegységet ,azóta van +ban dragon. A kertek nem a háznál vannak.
Mint az előttem író is, én is csak az általam használt gépről tudok írni. Ez pedig az MPM 10. Ez lényegében ua. mint a 210, csak korábbi kiadás de ugyan az.
204 ccm, 10 LE. kétütemű motor. Elvileg 20- as benzinnel írják a használatot, de én 33 -as keverékkel Husquarna olajjal használom. Gépbe 2 helyre kell olajat önteni lent a ki hajtásnál, és fent a hajtásnál.
Ne tévesszen meg, ez nem sebességváltós gép.
igaz hogy 2 fokozatot lehet állítani, de ez úgy érhető el, hogy leállítod a gépet , jobb-bal oldalon meglazítod a szorító csavart, majd egy másik helyen "fogas léc" előbbre, vagy hátrébb spannolod az ékszíjat, attól függően hogy melyik szíjtárcsára tetted.
Igaz hogy 3 részes a szíjtárcsa, de csak 1, 2, és megint 2-es. a megint 2-es a szivattyúnak a szijját hajtja.
Szóval csak 2 fokozat van.
Ettől függetlenül nem egy játékszer a gép.
Van súlya, és 10 Le ha jó a motor akkor biztosan meg van.
Kerekeknek vagy a Terra, vagy a Robi 250 kerekét használják. 5.00x12" nálam 6.00-12" gumi van rajt. Orosz.
A kereket, ill. a kapatagokat, körmös kereket egy ha jól emlékszem 12-es menetes pálca fogja össze.. Ide célszerű több féle hosszúságot barkácsolni: - gumi keréknek, körmös keréknek, - kapatagoknak, attól függően mennyit használsz. 2x2, 2x3, max 2x4.
Utánfutónak a terra kocsi. vagy barkács megoldás.
Körmös kerék a gyári 2 féle átmérőjű van.
Nekem a nagyobb, van ehhez van egy nyomtáv növelő csonk. Kisebbnek csináltam fiat acélfelniből körmös kereket.
Gyári eke van hozzá, de ha a Terra váltva forgatósat akarod használni át kell barkácsolni a felfogatását.
Szántáskor minden a súlyon ill az eke beállításon függ. Nálam a keréken kívül belül robi súly van, + az orron egy barkács 30 kg. súly, + 5 terra orr súly, amit tudok csúsztatni egy csövön. akkor ha előbbre kerülnek könnyebb az ekét kiemelni.
Egyéb két strapa bíró gép, nem tudom mikori kiadás, használtan vettem kb. 8 éve de szerintem előtte a másik öreg tuljnál mint 15 évet volt. Szóval már bizonyított
Én csak r250-ről tudok nyilatkozni,ha egyszer rendberakták sokáig ok. Az én gépem most is 2 naponta használat igaz csak szállítás. valamikor 70 ezer alatt volt új-ként kerekek súlyok függesztő eke rotátor. Az eredeti motorja kikopott-perselyezés majd talán 6-8 éve kapott egy gcv160 at . A szabadonfutó kétszer elkopott-cserélve. A kerekeken a gumik 3x cserélve,2garnitura simára kopott a harmadik selejt(kínai) volt,most a negyedik garnitura fut 3éve. A váltóban 2x hézagolás és egyszer bemenő tengelyen csapágy csere. A váltó fogaskerekei most is tökéletesek egyedül a csigahajtás kopott de szerintem engem már kivisz. Nyögdíjas vagyok.
Segítséget szeretnék kérni. Olvasgatom a fórumot, és próbálok belőle tanulni. Ugyanakkor tanácstalan vagyok, mert váltós gépem még nem volt. Az ismerősök pedig ahány ember annyi gépet tanácsol a szokásos szerint.
Van jelenleg két darab Robi 55-ösöm általános rotálásra, fűnyírásra. Rendbe vannak rakva, és szeretem őket. Gépésztechnikusként szeretem mind a kétüteműeket, mind a négyüteműeket. Mindegy, csak börrögjön itt a faluban.
Szóval a két kisgép mellé szeretnék egy univerzális nagyobb váltós gépet, melyet sok mindenre tudok használni (hókotró, utánfutózni, váltvaforgatós eke, töltögető eke, krumplikiszedő, fűkasza, stb...). Elég sok domb miatt inkább a nagyobb teljesítményűekre (nem az 5 HP hanem inkáb 7-10 HP) gondoltam.
Sajnos még addig sem jutottam el, hogy melyik típusnak van kihajtási lehetősége pl. fűkaszához. Gondolom a vízszintes tengelyű ékszíjas gépekre könnyebb plusz lehajtást varázsolni. Neten és a videómegosztón szinte nulla összehasonlító teszt van. A milliós gépek nem játszanak az áruk miatt, a Ruris és a Hecht (habár a 7100-es nem tűnik rossznak) gépeket nézegetve pedig valahogy nem meggyőző az anyaghasználat, de ezt lehet megcáfoljátok. Eddig a következőket néztem Terra (itt sem tudom mi a különbség a több terra között), Honda F400 vagy inkább F600, Robi 250T és esetleg az MPM 210 (ez elég orrnehéznek tűnik), vagy esetleg egy jó állapotú Robi 151. A Robikról van gépkönyvem, de többiről nincs.
Szóval ez ügyben szeretnék segítséget kérni, hogy üzemeltetés, alkatrészellátottság, javíthatóság és a többi szempont szerint melyiket lenne célszerű beszereznem? Hosszú távban gondolkodnék, ha már beszerzem a kiegészítőket is.
Köszönöm a válaszaitokat. Nem használtam volna ki, de új állapotú volt, már a kézi kuplungos, el is vitték 250.000ft.ért igaz eszközök nélkül. Egyik oldalon nem kevés pénz, másik oldalon rendkívül ritka az ilyen állapotú gép.
Vas esetleg a szomszédos megyékben ha lenne valakinek hasonló vagy ilyen tipúsú gépe lehet, hogy érdekelne. Köszönöm.
Kedves fórumtársak! Nemrég jutottam hozzá egy Hódgép által gyártott rotációskapa utánfutóhoz.
Sajnos a régi gazdája eléggé leamortizálta, szeretném eredeti vagy ahhoz hasonló állapotát vissza adni. Elsősorban képeket, prospektusokat, használati utasítás, honlapot ahol találok infót stb. szeretnék kérni, valamint tippeket a színkódra, lámpákra, gumikra, stb. Minden információ jól jön.