Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
Az enyém piros színű (96 évjárat), a-head kormánycsapágyra átalakítva teljes lx szett (a féktesteket kivéve), manitou sx teló, bontrager 2.2-es bütykös gumi. jelenleg is aktív szolgálatban, lazább terepekre.
Váltókart a legalsó (hacsak nem fordított váltású) pozicióba kell pöckölni, hogy a váltó a legkisebb fogaskerék alatt legyen. egyik kezeddel picit megfeszíted a belefűzött bovden kilógó végét, a másikkal rögzíted.
nem baj, ha egy picit laza a bovden, azt még a váltón feszítheted, de légy figyelmes, nehogy nagyon megfeszüljön. mert akkor fel akar kapaszkodni a következő fogaskerékre, ami pontatlan váltáshoz vezet.
Új bovdent vegyél , nem tétel kb. 150 Ft-tól már lehet kapni , nem érdemes a régivel szórakozni. De ha nagyon csak azt akarod visszarakni akkor a bovdenházat tekerve betolás közben megpróbálhatod befűzni. Befűzés után sima csípőfogóval vágható , csak tegyél kupakot is a végére , hogy ne szálasodjon ki később.
persze tudom hogy nem megérős. a helyzet az hogy elkezdett érdekelni a bicikliszerelés , van helyem, pár szerszám, stb. ennyi. ha lehet nem 50-100 ezres bicikliken szereznék gyakorlatot..
viszont elakadtam . rakom össze. kifűztem a hátsó bowdent a váltóból és lehet h elcsesztem mert esélytelen visszafűznöm hiába sodrom össze a bowdent ezen a 20 centis csővön nem tolom vissza át az tuti.
van erre valami trükk?
gondolom új bowdent kell vennem de itt a hossza az szabvány? vagy vágnak.? én nem tudok vágni csak szenvedek.
krimpelő fogó illetve blankoló fogóval nem lehet vágni?