Keresés

Részletes keresés

.ZsL. Creative Commons License 2012.08.11 0 0 214

Erzsike néni szólt, hogy legújabb unokája sikeres születést hajtott végre, ezért az átmeneti "Nagyi +" feladatok időszakának vége, vagyis újra ráér vendégeket fogadni és főzni rájuk is...

Előzmény: .ZsL. (211)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 213

Ja, beindult a siklóernyős-maffia. Laci bácsi lett a keresztapa. :-DD

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (212)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.11 0 0 212

Ez már kartellezés! :)))

Előzmény: .ZsL. (211)
.ZsL. Creative Commons License 2012.08.08 0 0 211

Egy unatkozó hacker miatt egyelőre használhatatlan a www.paramania.hu honlapunk, de nagy az érdeklődés az augusztusi lehetőségek iránt Fedémesen, ezért itt teszem közkinccsé a szálláshelyek listáját. A honlap problémáját ráérünk később megoldani, talán egy új, "Paramánia 4" című honlappal (ami arra utal majd, hogy 1998 óta ez lesz a 4. változat), talán másképp, de tudni fogjátok ugyaninnen, hogy miképp sikerült.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Szálláslehetőségek:

 

 1) Fedémes, MOL Üdülő. A faluba Tarnalelesz felől vezető útnak közvetlenül a faluba vezető meredek kanyar előtti balra leágazása mentén kb. 1 km. (10 fő részére) 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-30-383-9790, Vámos Gábor gondnok.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

2) Fedémes, Petőfi u. 82. Edit Néni háza, (3 db 2 ágyas szoba) 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-36-367-318. Csak a fűtési szezonon kívül kiadó!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

3) Fedémes, Petőfi u. 131. Erzsike Néni, (3 szoba 2-2 főnek), 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-36-367-695. (Itt étkeztetés is kérhető; az eddigi vendégek szerint Erzsi néni finomakat főz! Napi 3x kajával együtt a szállás napi 5000Ft) Augusztusban családi okok miatt szünetel!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

4) Fedémes, Petőfi út 57. Márta néni, (2 szoba 3-3 főnek) 2500Ft/fő 1 napra.

Tel.: 06-36-411-004, 0630-357-9855.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

5) Fedémes, Felszabadulás u. 8. Panzió, 3 ágyas szobákból 4 db, berendezett konyhával, társalgóval. 2500Ft/fő 1 napra, plusz takarítási díj. Tulajdonos: Botos Csaba. Tel.: 0630-205-2411, 06-52-719-675.  http://13almafa.hu/

-------------------------------------------------------------------------------------------------

6) Fedémes, Petőfi út 35. (a nagyobbik vegyesbolttal szemben, a „Cifra Palota”) Panzió, 2-4 ágyas szobák, konyha, fürdőszoba. 2500Ft 1 napra. Tulajdonos: Hoffmann Ica. Tel.: 0630-9519-349, 06-1-2578-578.

 http://www.hungarotravel.hu/print.php?id=1682

________________________________________________________________

 

Érdeklődés és szálláslefoglalás a fenti telefonszámokon, legkésőbb előzőleg 1 nappal!!! További szálláshelyek Fedémesen és a közeli falvakban is találhatók (2500-3000Ft között)! Ez utóbbiakkal kapcsolatban érdeklődés: Utassy Györgynél (szakosztályvezető helyettes és siklóernyős műszaki vezető), Tel.: 06-30-209-4372.

 

Tanácsos minél előbb lekötni a szállást, mert azonnalra nem biztos, hogy akad, főleg a több napos ünnepekkor! Több napos szállásfoglalás esetén, vagy teltházat jelentő létszámú csoport díjkedvezményt kérhet a panziókban is.

 

Sátorozás az ifjonti módon romantikára hajlamos, gyűrődésálló növendékeknek a starthely közelében, vagy a parkoló alsó végében nem tilos, bár viharos éjszakákon nem biztonságos! A kihelyezett víztartályok tartalmával és a rőzsefával lehetőleg spóroljunk! Tűzrakás csak az arra kialakított helyen engedélyezett!!! Ivóvíz az ügyeleti kabinból kérhető.

 

Étkezési lehetőségek:

- Főzési lehetőség: a szállásadóval megbeszélve.

- A faluban vegyesbolt is van, a „Cifra Palota” panzióval szemben, reggel 7-től hétköznap 13-ig, szombaton 11-ig nyitva (főleg 7-8 ó. Között célszerű felkeresni…), vasárnap zárva!!!

- Pékség és nagyobb CBA Tarnaleleszen; nyitva hétköznap és szombaton délelőtt.

- Étterem Pétervásárán („Arany Kakas” Fogadó, „Western” étkezde.)

- Ételhordós ebédrendelés legkésőbb előző nap: 06-36-367-006 (Háromrészes csere-ételhordozó szükséges!)

- Legalább 5 fő esetén telefonon megrendelhető a starthelyre készétel a szomszéd falu étterméből az előre kiadott étlap alapján! Étlap itt, az ügyeleti kabinban és a MOL Üdülő gondnokánál (0630-383-9790).

- Igazi falusi tömény tehéntej (friss csapolásból) kapható szerdán, pénteken és vasárnap reggel 8 órakor a Petőfi út 126-ban, Margitka Néninél; literje 160 Ft!

 

Figyelem! A legközelebbi nonstop bevásároló hely Egerben van! Aki hétvégén érkezik, Fedémesen csak szombat kora reggeli órákban talál választékot! 

 

Egyéb hasznos infó:

 

Starthelyre visszaszállítás terepjáróval a lerepülések után:

Legalább 5 fős, csoportos igény esetén előre megrendelhető, fejenként és fuvaronként 300 Ft!

Tel: 0630-383-9790, Vámos Gábor.

 

Legközelebbi benzinkút: Pétervásárának a főváros felőli végén.

 

Bankautomata: Pétervásárán, kb. az Arany Kakas Fogadóval szemben.

Pénzfelvétel bankkártyával a mozgópostán (a kis zöld furgonnál) is lehetséges, hétköznap dél körül, amikor Fedémesen tartózkodik egy-két óra hosszat.

 

Lakatos műhely, 200-féle igen olcsó termékkel, Fedémesen, a Petőfi út 98. alatt!

Tel.: 06-36- 367-081 Szombat kivételével látogatható!!!

 

Papírmerítő műhely. Országos kuriozitás!

Fedémes, Petőfi u. 61. Hétköznap munkaidőben látogatható, de igény esetén a helyi siklóernyős oktató (Zsédely László) beprotezsálja az érdeklődőket akár vasárnap délután is a műhely főnökéhez, aki hajlandó olyankor is bemutató előadást és tárlatvezetést tartani. A kiállított termékek megvásárolhatók!!!

 

.ZsL. Creative Commons License 2012.08.02 0 0 210

Talán Ti is tudtok a dologról, amiről az egyik szomszédos topikban írtam. A végén kiderül, hogy valamelyest kapcsolódik a mi ügyünkhöz is.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9177661

Lásd a 102480. hozzászólást.

 

(Persze az is lehet, hogy helikopter formájú "UFO" érkezik, és a légirendészet munkatársai szállnak ki belőle, ezért aki jön szombaton, hozza magával az iratait!)

.ZsL. Creative Commons License 2012.08.02 0 0 209

Jártam már így. Akkor kéznél volt egy metlachival borított terasz, meg egy slag a kerti csaphoz, és vegyszer meg szivacs nélkül lemostam. Előbb persze a teraszt...

Utána örültem, hogy a nyári meleg ellenére nem süt a Nap, és ott maradhatott az ernyő egész nap, száradni. Nem lett semmi baja. Némelyik típusú zsinór a száradáskor zsugorodik, de ennek következménye és elhárítása bizonyára ismerős...

Előzmény: elpazarolt tehetség (208)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.02 0 0 208

Óbudán hihetetlen porban startolgattunk, a felszedett szőnyegek alól előkerült kopasz starthelyen. Iszonyú poros, mocskos,szines lett az ernyőm. Elsősorban a por zavar, mert feltételezem, nem tesz jót az ernyőnek a polírozás.

Mi ebben a speciális szennyeződés esetében a legjobb tisztítási eljárás?

Slag?

Nedves szivacs?

Vegyszer, és utána slag?

ecetes ollót ne javasoljon senki, kivételesen komoly, szakmailag megalapozott válaszokat várok :)

.ZsL. Creative Commons License 2012.07.30 0 0 207

Továbbított közlemény:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

BUDAÖRSI REPTÉR NAPOK


A budaörsi repülőtér átadásának 75.évfordulója alkalmából jótékonysági rendezvény!

A rendezvény fő attrakciója


az   I.Magyar Gliding Air Race (GAR ®)  

   www.garinfo.eu    

       vitorlázó repülő, siklóernyős, sárkányrepülő és ejtőernyős versenyzők részvételével.


Budaörs -  2012. Augusztus 31- Szeptember 02.

A rendezvény fővédnökének felkérve: Kövér László az országgyűlés elnöke

Rendező: GHS Invest Kft -  Magyar Repülő Szövetség


PROGRAMOK:

Augusztus 31.

16-18 óra – sétarepülések  helikopteren és  repülőgépeken –

                     modellbemutató és  motoros sárkányrepülő , siklóernyős bemutató

18 óra  A reptér átadásának 75 évfordulójára kiállítás megnyitás

Meghívott diszvendégek: Orbán Viktor miniszterelnök,  

                                         Kövér László, az országgyűlés elnöke                  

                                         Hende Csaba, honvédelmi miniszter

                                         Czene Attila, sportért felelős államtitkár

                                         L Simon László, kultúráért felelős államtitkár

                                         Győri Gyula, NKH LI igazgatója

                                         Dr. Hoffmann Tamás, XI. kerület polgármestere                                          Wittinghof Tamás, Budaörs polgármestere,

                                         Szponzoraink, támogatóink

                                         Ausztria a Cseh, Lengyel, Német Köztársaság           

                                              szakszövetségeinek elnökei,

                                         A londoni olimpia arany érmes sportolói

 

19 óra  VIP fogadás

   sétarepülések  a VIP vendégek számára,

20 óra 30 tól  - ROCK koncertek  

                         az est a motorosoké és a rock rajongóké!  ….. buli éjjel 2-ig

 

Szeptember 1.

 9 óra  -   futóverseny +  díjátadó

11 óra - divatbemutató

12,óra  - motoros sárkányrepülő  ügyességi bemutató

13 óra - ejtőernyős verseny

16 óra  - sárkányrepülő verseny

19.50   - díjátadók – olimpikonok részvételével

20. 30-tól   - NAPJAINK  SZTÁRJAI est,    -  koncertek, buli  éjjel 2-ig

egész nap gyermek animációs programok és játszóház 5000 m2-en

 

Szeptember 2.

9 óra  -   terep-kerékpárverseny + díjátadó

11 óra  - divatbemutató

12 óra -  motoros siklóernyős és motoros sárkányrepülő bemutatók

13 óra  - vitorlázó repülő versenyek

16 óra  - siklóernyős versenyek

19.50 díjátadók - olimpikonok részvételével

20. 20-tól - NOSZTALGIA est - koncertek 24 óráig

egész nap gyermek animációs programok és játszóház 5000 m2-en

 

 A részletes programokról, aktuális eseményekről és a fellépőkről rendszeres tájékoztatást nyújtunk médiapartnereinken keresztül.

GHS Invest Kft -  Magyar Repülő Szövetség.


 

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.06.29 0 0 206

Több alkalommal is összefutottam már légi rendészekkel, meg természetvédőkkel is.

Ha nem azzal indítasz hogy menjenek a k anyjukba, segítőkész, elnéző, normális viselkedésű emberek. A konfliktus inkább abból adódik hogy faszságokat erőltetnek ránk olyan politikusok, szakemberek, akik a sport nevét sem tudják helyesen leírni, és kiküldik a légirendészt hogy tartassa be ezeket... Eleve vesztett helyzet. Kár hogy ha néha, valami lánglelkű aktivista elér eredményt, akár pilisi starthely, akár óbudai légtérkérés ügyben, mindíg van néhány gátlástalan fasz, aki ezt tönkreteszi, és mi egy félreértelmezett összetartásból nem rúgjuk szét a seggét ezeknek a károkozóknak.

Előzmény: .ZsL. (205)
.ZsL. Creative Commons License 2012.06.29 0 0 205

A legutóbbi (két héttel ezelőtti) légirendészeti ellenőrzés után érdekes szempontról eszmecseréztünk Fedémesen. Arról, hogy az oktatónak az oktatás ideje alatt nem feltétlenül kell, hogy érvényes reporvosija legyen...

 

Az oktatói jogosítás ugyanis legalább egy év repülésből kimaradás után szűnik meg (pontosabban az után kell az oktatónak újra levizsgáznia), vagyis aki pl. tavaly év végén a továbbképzésen részvétellel meghosszabbította a jogosultságát, idén év végéig oktathat, ha addig a lejárt (vagy el nem intézett) orvosija miatt, vagy más okból nem is repül. Mellesleg az ernyő felhúzásának alapvető fogásait bemutathatja egy magára öltött beülőhöz csatolás nélkül is, ami viszont nem számít repülésnek, ahhoz bárkinek joga van. Igaz, hogy úgy a start előtti kifordulást és egyebeket nem lehet bemutatni, de arra a jelenlévő B vizsgások is alkalmasak lehetnek, ha jól csinálják. Az más kérdés, hogy akkor az már a repülés megkezdésének számít, vagyis a légirendész kérheti a B vizsgás orvosi igazolását.

 

Nehéz az életünk, szerencsére nálunk ritka a légirendészeti ellenőrzés, mert köztudott, hogy itt mindig minden rendben van. Azon a bizonyos napon se találtak sok kifogásolni valót a rendészek, mert amikor a helikopterük leszállt a parkolóban (és így jól elfujta annak porát), épp senki sem repült a jelenlévő kb. három tucat tanuló közül. Az oktatók ugyanis előzőleg úgy negyed órával rendelték el a termikesedés miatt a leállást (ebédszünetet, majd elméleti foglalkozást a nagy napernyő alatt), és csak az egyik oktató tartott épp kis bemutató repülést, ezért egyedül őt igazoltatták az ellenőrök.

 

Tanulság: akinek rendben vannak a papírjai (startkönyv a megfelelő bejegyzésekkel és az ernyő légialkalmassági kártyája), és nála is vannak, nem kell félnie, az ellenőrzés aránylag baráti lesz.

.ZsL. Creative Commons License 2012.05.10 0 0 204

Legyetek szívesek elnézni a Sírius főnökének, Kubicsek Attilának azt a sajátosságát, hogy a közlendőibe mindig belekever néhány humorzsát! Szegény nem tehet róla, hogy valamikor a hazai siklóernyős őskorban hivatalosan az én tanítványom volt, ezért tőlem is tanult valamit...

Előzmény: .ZsL. (203)
.ZsL. Creative Commons License 2012.05.10 0 0 203

Továbbított közlemény:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

B-vizsga és biztonságtechnikai tábor Szlovéniában

 

Helyszín: Szlovénia, Bohinj

Időpont: 2012. június 20 - 24.

Szállás: kemping vagy apartman

Étkezés: önellátó

 

A tábort a festői szépségű Bohinj-i tónál tartjuk, ahol a nemcsak a B és C elemek gyakorlására van lehetőség, hanem örömrepülésekre is.

 

Program:

 

Budapesten:

 

Elméleti oktatás, és felkészítés B-vizsgához és C-elemekhez (B, és C elemek részletes elemzése, végrehajtásuk módja, adódható problémák, okok, vészhelyzetek felismerése, megoldásuk, egyebek), a tábor előtti héten.

 

 Szlovéniában:

 

Első nap:

-     megérkezés, szállás elfoglalása

-     helyi repülési szabályok, ismeretek

-     felszállítás

-     bemelegítő repülés, örömrepülés

-     előadás, elméleti oktatás

-     tábor programjának ismertetése

 

Második nap:

-     eligazítás

-     felszállítás

-     repülési feladatok a képzési program szerint

-     örömrepülés

-     a nap értékelése, feladatok végrehajtásának átbeszélése

 

Harmadik nap:

-     eligazítás

-     felszállítás

-     repülési feladatok a képzési program szerint

-     örömrepülés

-     a nap értékelése, feladatok végrehajtásának átbeszélése

 

Negyedik nap:

-     eligazítás

-     felszállítás

-     repülési feladatok a képzési program szerint

-     örömrepülés

-     a nap értékelése, feladatok végrehajtásának átbeszélése

 

Ötödik nap:

-     eligazítás

-     felszállítás

-     repülési feladatok a képzési program szerint

-     örömrepülés

-     a nap értékelése

-     hazautazás

 

Részvételi feltételek:

-     mentőernyő

-     norvég és török felsőfokú nyelvtudás (indokolt esetben nem kötelező)

 

A túra ára: 189 Euro

 

A túra ára tartalmazza:

-     elméleti oktatásokat

-     gyakorlati oktatásokat, és a feladatok felügyeletét rádióirányítással

-     mentőmellényt

-     mentőcsónakot

-     rádiót

-     felszállítást

-     starthely napidíjakat

-     videofelvételt a gyakorlatokról

-     szervezési költségeket

 

nem tartalmazza:

-     szállásköltséget

-     étkezést

-     kiutazást

-     fürdőnadrágot, fürdőruhát, napernyőt, szánkót

 

Egyéb infók, költségek:

-     kemping kb. 4-5 Euro / fő / nap

-     apartman kb. 10-18 Euro / fő / nap

-     utazás:  540 km, kb. 5 óra

 

A tábor előtt, természetesen lesz egy találkozó, ahol minden egyéb szükséges tudnivalót megbeszélünk.

 

Bővebb infóért keressetek a megadott elérhetőségek egyikén!

 

Jelentkezni e-mailben vagy telefonon lehet, előleg: 100 Euro

 

Várjuk jelentkezésetek!

Sirius Repülő Klub

Tel:      06-30-911-8275

06-30-715-1507

e-mail: info@5x.hu

            zsofi@dominet.hu

 

www.sirius-se.hu

www.5x.hu

.ZsL. Creative Commons License 2012.04.24 0 0 202

Továbbított közlemény:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Főpilóta helyettesi búcsú

2012. április 23. hétfő, 18:24

 

Tájékoztatom a Magyar Repülőszövetség siklóernyős és sárkányrepülő társadalmát, hogy a hatóság felszólítására az MRSz megszüntette sárkányrepülő főpilóta helyettesi és sárkányos és siklóernyős főmérnök helyettesi megbízásomat. Az eljárásról az MRSz főtitkára tájékoztatott, a személyem a hatóság egyes beosztottai számára nem fogadható el. Az indok, hogy jogerős ítélet van velem szemben nem felel meg a valóságnak, mert az érvek között az szerepelt, hogy oktatási tevékenység, illetve a sportorvosi miatt megbüntettek és ezt a másodfok is helybenhagyta. Azt már elhallgatták, hogy a bírósági felülvizsgálati kérelmemre érdemi választ a mai napig nem kaptam, tehát az ügy még lezáratlan. Igaz ugyan, hogy korábbi ombudsmannak írt panaszomra is a bepanaszolttól kért az országgyűlési biztos útbaigazítást, így nem tudom mire számítsak, azonban azt megjegyezném, hogy az oktatási tevékenységem miatt nem lehetett velem szemben eljárást folytatni, mert az elméleti előadásokon kívül gyakorlati oktatási tevékenységet a vizsgált időszakban nem folytattam. Úgy emlékszem éppen a hatóság képviselője tájékoztatott, hogy annak tartok előadást, akinek akarok, ahhoz nem kell engedély. Sportorvosi miatt sem volt velem szemben eljárás, hanem azért, mert éltem a törvényben megfogalmazott jogaimmal. Ma már kétségtelenül más a véleményem, mint a hatóság képviselőié, de megjegyzem, hogy 2008. február 19-én a hatóság által írt jegyzőkönyvben az áll: "A Hatóság képviselői elismerik, hogy jelenleg nincs hatályos, speciális szabályozás a lajstromozásra nem kötelezett légijárművek vezetőire". Talán az a bűnöm, hogy erre még emlékszem, sőt bizonyítani is tudom.

Sárkányrepülő főpilóta helyettesként az elmúlt 22 évben mindig szakmai tudásom legjavával szolgáltam a repülést. Ezen a területen írtam diplomamunkámat és készültem kandidátusi értekezésre, amit anyagiak miatt nem tudtam befejezni. Témavezetőm javaslata ellenére ugyan nem írtam belőle doktorit, de hét évig ezt tanítottam a Gödöllői Agrártudományi Egyetemen és számtalan publikációm és könyvem született a témában.
1980 óta vagyok sárkányrepülő oktató, nem hiszem, hogy van még hasonló szakmai tapasztalatú ember a hazai sárkányrepülésben. Mindent megcsináltam
sárkánnyal, amit lehetett, néha azt is amit nem. Voltam válogatott versenyző, versenyszervező, EB rendező, szövetségi kapitány. Részt vettem
sárkányrepülő fejlesztésben és készítettem hatósági típustervet. Azonban a szakmai érvek helyett ma a demagógia és a gőg hazug prófétái döntenek.

Búcsúzóul köszönöm Matuz Istvánnak, az MRSz főpilótájának a több mint két évtizedes együttműködést, jobb főnököm semelyik munkahelyemen nem volt. Tudom, hogy Neki köszönhetem Paul Tissandier diplomámat és még számtalan szakmai elismerést.
Szakmai tevékenységem során különösen büszke vagyok arra, hogy a szokásjoggal ellentétben bevezethettem az oktatóink képzésébe az oktatásmódszertant és a bizottsági vizsgáztatást. Tudom, hogy ennek most vége lesz, már látom, hogy a hatóság felhatalmazásával felkészületlen és alkalmatlan emberek is oktathatnak, talán az is bűnöm, hogy ezt nem tudom tolerálni. Remélem, hogy ennek a törvénytelen és alkotmánytipró hatósági munkának egyszer vége szakad és világos gondolkodású vezetőkkel ismét szakmai alapokon lehet majd egyeztetni. Ahogyan megtehettem ezt dr.Németh Mártonnal, Antal Zoltánnal, Báthori Lászlóval, Mónus Ferenccel, Moys Péterrel, Fejéregyházi Lászlóval, mint a hatóság vezetőivel. Nekik is köszönöm a 22 éves együttműködést.

Sajnos nem tudom ki az aki a hatóságnál ilyen arcpirító döntést hozhat, vélem, hogy nem is ismer és nem tud rólam semmit. Meggyőződésem, hogy aki mások véleménye alapján ítél azt nem a szakma, hanem az előítéletek vezetik. És ez a repülésben a biztonság kárára megy. Szakemberként pedig ezért nem tudom elfogadni a hatóság egyes személyeinek ezt a döntését.

Tisztelettel:
Kerekes László

.ZsL. Creative Commons License 2012.04.24 0 0 201

Továbbított közlemény (forrás: www.hffa.hu):

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az MRSZ elnökének levele

2012. április 20. péntek

 

Tisztelt Klubvezetők, MRSZ tagok!

Engedjétek meg, hogy a május 5-i Közgyűlés előkészítéseként tájékoztassalak Benneteket a Szövetség helyzetéről és annak személyes vonatkozásairól.

Mint talán emlékeztek rá, 2011 januárjában választott meg a Tagság elnöknek nagy többséggel. Azon a Közgyűlésen elmondtam, hogy ismereteim szerint a Szövetség kritikus helyzetben van, úgy anyagilag, mint morálisan. A túlélés esélyei nem túl jók, becslésem szerint, ha 2-3 évet túlélünk, van remény a talponmaradásra.

Az elmúlt alig több, mint egy év alatt sokmindent sikerült elérni, de rengeteg kritikus ügyben a helyzet nem javult úgy, ahogy azt sokan szeretnénk.
Első feladatként gazdaságilag kellett életben tartani az üres kasszát és hatalmas adósságot felhalmozó, morálisan szétesett szervezetet. Ennek súlyos ára volt: a gazdálkodás teljes átalakítása, a könyvelés rendbe tétele, a bevételek növelése, a kintlévőségek beszedése, az elmaradt adók és járulékok befizetése, a mutyizások lehetőségének csökkentése és természetesen személycserék, jövedelem csökkentések, elbocsájtások. Az új Főtitkárral, Simon Sándorral, vitákban kiforrott együttműködésben igyekeztünk az MRSZ -t talpon tartani.

A Szövetség az első év végére anyagilag egyensúlyba került. 20 év óta először nem volt veszteség, vagyon felélés. Ezt is tükrözi a Közgyűlés elé terjesztett Éves Beszámoló. Az igazsághoz tartozik, hogy nem is nagyon volt már MRSZ vagyon, tehát itt már főleg a csőd elkerülése és a megmaradás volt a tét.

A hatósági kapcsolatok alakulása dinamikus volt. Megválasztásom után nem egészen egy héttel a Hatóság az állítása szerint hosszú évek óta történő meg nem felelés miatt vissza kivánta vonni üzembentartási engedélyünket. Ezt az aktust sikerült megakadályozni, igéretet téve arra, hogy a szervezetet mind személyzetileg, mind szervezetileg alkalmassá tesszük a jogszabályoknak történő megfelelésre. Ezen a téren sokmindent megtettünk, az év folyamán még kétszer akarták visszavonni engedélyünket, mely történet azzal végződött, hogy egy teljes sikeres repülési szezon és egy téli visszavonás után ma az MRSZ rendelkezik üzemben tartási engedéllyel. A történet hosszú és komplikált, itt nem is untatlak vele Benneteket.

Sikerült nagyon szép bel- és külföldi kapcsolatokat kialakítani, a Magyar Honvédséggel és a FAI-val különösen jó a viszonyunk.

Amikor a tisztséget elvállaltam, tudtam, hogy sok konfliktusom lesz. Rengeteg ember érdekét sérti, ha az addig megszokott források elapadnak, a kaotikus állapotot pedig felváltja egy rendszer, akármilyen kezdetleges formája. A kapcsolati rendszer kiépülése is hosszabb folyamat, tele buktatókkal, siker és kudarc élményekkel. Ezzel a résszel nincs semmi baj, hiszen ez így működik évszázadok óta. Küzdeni kell, és egy csapatnak hozzá kell szoknia ahhoz, hogy az út turbulens.

Ami tulajdonképen meglepett, az az, hogy a repülős társadalomban nem az öszefogás a jellemző, mégcsak nem is a széthúzás, hanem az, hogy folyamatos intrika, puccsolási hangulat és ártó szándékú megnyilatkozások, cselekedetek megállás nélkül folynak csapaton belül. Amikor egy olyan húsz éves probléma, mint az üzembentartás végkifejleténél nem az a következtetés, hogy fogjunk össze, csináljuk meg, hanem az, hogy az elnököt le kell váltani és akkor elkövetkezik a rózsaszín jövő, és ezt a megoldást egy szakág vezetősége testületileg magáévá teszi. Amikor az érintettek nem a szolidaritást, az egymásért tevést választják, hanem kaparják kis gesztenyéjüket, gépeiket kivonják a flottából, hogy ők azért boldoguljanak, ha többi kétszáz elpusztul akkor is, az már olyan szint, ami nekem sok. Amikor a Felügyelő Bizottság tagjai munkájuk végzése helyett, a tények valós értékelése, munkájuk Alapszabályban meghatározott végzése helyett puccsot szerveznek, gyűlöletet szítanak, embereket lopással gyanúsítanak, majd amikor kiderül, hogy alaptalanul, még csak elnézést sem kérnek, viszont személyes sértegetésekig alacsonyodnak le, akkor el kell gondolkozni azon, érdemes-e maradni? Amikor a munkahelyüket elvesztő, vagy nem elvesztő alkalmazottak lejáratni próbálják volt, vagy meglévő munkaadójukat, aláásva saját jövőjüket, felvetődik a kérdés: érdemes-e értük dolgozni? Amikor egy nem választott, hanem delegált elnökség nem a Szövetség szempontjait próbálja szintetizálni saját szakágával, hanem még a haldokló Szövetségből is ki akarja venni, amit tud, az pedig már a Szövetség értelmét kérdőjelezi meg.

Amikor az elmúlt év alatt válaszutakhoz érkeztünk, mindig megpróbáltam a lehetőségeket elemezve szélesebb körben felmérni, mit szeretne a tagság. Ismertettem az érveket pro és kontra, felhívtam a figyelmet arra, hogy a csatában nem csak mi osztjuk a pofonokat, hanem mi is kaphatunk keményen. A Hatósággal való tárgyalások bekeményedésekor szintén így tettem, és a döntő többség azt választotta, hogy álljunk ki az igazunkért. Én is ezt tartottam becsületesnek, annyi év elvtelen megalkuvása, sógor-koma-bratyó stílusú, végülis zsákutcába vezető taktikája helyett. Amikor a válasz retorziók megérkeztek (véleményem szerint teljesen alaptalanul), akkor nem a kiállás, hanem ismételten a személyes kapcsolatok elvtelen alkalmazásának elmaradását hiányolták és egyéni informális csatornákon a Hatóságnál az MRSZ vezetését mószerolva probáltak saját maguknak, vagy társaságuknak előnyöket kicsikarni. Magukat is és az MRSZ-t is lejáratták. A csatát végül megnyertük, de közben előjött a szokásos házon belüli bűnbak keresés és a vezető fejének vétele iránti igény, mint az üdvözítő megoldás. Szokásos hazai reflexek.

Jómagam megszoktam, hogy keményen meg kell küzdenem minden eredményért. Kezdetektől felvállaltam a küzdelmet a Szövetségért. Azt azonban nem hiszem, hogy fel kell vállalnom, hogy házon belül küzdjek alacsony színvonalú, a földi élet kezdetleges szakaszán még túl nem lépő egyedekkel és azokkal, akik nem fogják fel, mit jelent az Országos Szövetség és az építés. Támogatás helyett a haszonlesést, a partikuláris érdekek a közösség érdekei fölé helyezését gyakorolják bármi áron. Azon az áron is, hogy a Szövetséget bebuktatják. A kemény kéz, az értékek védelme és a konzisztens kiállás az értékek megőrzése mellett számukra elfogadhatatlan életelmük a potyázás és a simliskedés. Aki ezt megérti, biztosan egyetért velem. Sokan vannak ilyenek, többek között azok, akik óvva intettek az elnöki poszt vállalásától és azok is, akik hozzám hasonló módon bíztak az eredményességben, az összefogás erejében. Kettő közülük már lemondott tisztjéről.

Most én is megteszem ezt a lépést és ezúton lemondok az elnöki posztról 2012. május 5-i hatállyal. Ezen döntésemet csak akkor vonom vissza, ha a május 5-i Közgyűlés túlnyomó többséggel kiáll mellettem, és azok, akik az MRSZ túlélését fontosnak tartják és ehhez vállalják is a nehézségeket, felállnak és ezt ki is mondják. Ellenkező esetben döntésem végleges.

Tudom, vannak, akik azt mondják, megfutamodok. Lelkük rajta. Én viszont úgy gondolom, hogy ez egy csapatmunka, ami a bizalmon alapul. Ha ez nincs, nem érdemes játszani és főleg úgy nem, ahogy az elmúlt 20 évben szokás volt.

A Szövetség feje felől nem múltak el a sötét felhők. Túléltünk egy évet, amit a hozzáértők nem tartottak valószínűnek. De még rengeteg a tennivaló, ahhoz, hogy idén, vagy jövőre az MRSZ ne bukjon be. A feladatok az Elnökség és a tagság előtt jól ismertek, hiszen a jelenlegi vezetés többet kommunikált a tagsággal, mint az összes többi megelőző együttvéve.

Ezt a kis dolgozatot kérem, ne vegye senki panaszáradatnak. Egyszerűen szerettem volna emondani, mik vezettek döntésemhez. Nincs bennem semmi harag, én úgy érzem, megtettem, ami tőlem telik. Lehet, hogy ez kevés.

Végezetül szeretném ezúton is megköszönni mindazoknak, akik hittek az általam vallott alapelvekben és munkájukkal támogattak az eredmények elérésében. Nem voltak kevesen és nem kis munka volt, tényleg köszönöm.

Sok sikert kívánok a megválasztandó új elnöknek és biztosítom arról, hogy ezúttal olyan szervezetet vehet át, amely átlátható, a szabályozottság jeleit már felmutatja és úton van a túlélés felé.

Köszönöm mindenkinek, aki ezt elolvasta.

Sportbaráti üdvözlettel,

Dr. Kecskeméti Tamás
Elnök
Magyar Repülő Szövetség.

zimi78 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 200

Mennék én, de nem tudok,

csak nézem a tárcám; tök üres..

 

Szóval jó lenne, de marad Fedémes és Eged - egyenlőre..

Előzmény: .ZsL. (199)
.ZsL. Creative Commons License 2012.03.23 0 0 199

Továbbított közlemény:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sirius Repülő Klub

 

Kedves Mindenki!

 

Szeretnénk figyelmetekbe ajánlani következő túránkat:

 

Erdély - Torockó április 28 - május 1.

 

Egy nagyon kellemes repülőhely, gyönyörű környezet, távrepülési lehetőség, esti gyogyi. A hely jellegzetessége, hogy délután már oda-vissza repülhető a völgy (Ordaskő-Székelykő). A starthely az Ordaskő alatt található, ahová terepjáróval szállítjuk fel a pilótákat. Továbbá délután már a Székelykő alól is szoktunk startolni, ahonnan kiemelkedve kétszer nézhetjük meg a naplementét.

 

Egyéb programok: kirándulási és sziklamászási lehetőség (Székelykő, várrom, Tordai-hasadék...), Gondűző túra, Székely kutya pöccintés ÁP-vel (ott majd érteni fogod), stb.

 

Szállás: Torockó központjában, vendégházban. Párok előre szóljanak, ha külön kétágyas szobára van igényük!

 

Étkezés: kitűnő ellátás, háznál főzött bőséges reggeli és vacsora, eredeti ízek. Vegetáriánusoknak külön menü!

 

Részvételi díj: 28.000 Ft / fő / 4 nap, felszállítással együtt!

Kísérőknek: 24.000 Ft

 

Út: kb. 400 km.

Ki- és hazautazás: egyénileg, de mint mindig, össze szoktunk ülni több autóba.

 

Kérünk Titeket, mielőbb jelezzétek, ha jönnétek Torockóra, mert a május 1. hosszúhétvégén sok egyéb program is lesz a faluban és szállás már csak korlátozott számban van! 

 

Várjuk jelentkezéseteket!

 

Üdv:

 

Sirius zsofi@dominet.hu info@5x.hu +36 30 911 8275 +36 30 715 1507

.ZsL. Creative Commons License 2012.03.21 0 0 198

Továbbított közlemény:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az MRSz siklóernyős oktatói képzés vizsgái

2012. március 24-én, szombaton 16 órától kezdődnek!

Helyszín: Dagály utca 11. 2. emelet.

A vizsgák nyíltak, bárki számára megtekinthetők.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forrás: www.hffa.hu

 

zimi78 Creative Commons License 2012.03.18 0 0 197

Csak beleolvasás szinten néztem bele a pg.c2-s linkbe. Tényleg elborzaszt, mennyi s..fej van a világon, aki örömmel lerombolja/ná mások nehezen felépített, a köz örömére szerkesztett honlapját. Ez így van. Én viszont ellentétben a pg.c2-s stábbal siklóernyős vagyok és lehet kissé elfogult vagyok, a honlapommal kapcsolatban, de ki ne lenne, ha egyedül szerkeszt meg egy ilyen honlapot. Pedig tudom, többet, jobban kellene, dehát mivel siklóernyős vagyok, az én időm is véges, hiszen dolgozok, családot tartok fenn, szabadidőmben repülök és ami marad (főleg éjszaka) az a honlapé. Ezért fejlődik lassan.

Persze ezúton kérek mindenkit, ha valamilyen ötlete van a lappal kapcsolatban, szívesen veszem. Cikkeket, youtube-os, vagy sima ernyős videókat, képeket is szívesen veszek. Bár a pg.5mp terjedelme már most a honlapszerkesztő program határait feszegeti, már van ötletem, hogyan duplázhatom/triplázhatom meg azt.

A másik gond, hogy kissé egysíkú a lapom. A legtöbb kép, video (ez talán nem), meg anyag az Egedről, meg Fedémesről szólnak. Az Ernyőteszt is az ott megfordult ernyőkről szól (Naná, 90%-ukat valóban teszteletem. Van már annyi típusvizsgám, mint egy ernyős veteránnak...). De ez is azért van, mert csak nagyon ritkán kapok anyagot az oldal színesítéséhez. Azoknak viszont akik tényleg küldik, ezúton köszönöm a képeket! Nekem már az is segítség, ha valaki felhívja a figyelmem a Yutubán egy érdekes ernyős videóra, amit általában azonnal beágyazok a honlapra. Tavaly az oktatóvideók között még komplett külföldi siklóernyős oktatófilmek is voltak (Paragliding-Learn to fly, Paragliding-Advanced Maneuvers. Sajnos azóta a szerzői jogvédők leszedették a Yutubáról, ezért csak az előzetese van fent, de azért találtam más érdekességeket helyettük. Pl Simonics Petiék világrekord repülése is fent van (aki még nem látta nézze meg, jó film), vagy a most balesetet szenvedett Takáts Pali tavalyi akrós újítása a "gömb" fejkamerás felvétele, és még sok minden.

A legjobban a starthelyek leírásai/képei vannak lemaradva. Jó ötletnek bizonyult, hogy az adott starthely alá az aktuális windguru és windfinder előrejelzést is belinkeltem, meg az időképes automata adatainak a linkjét is. Van forgalma ezen oldalaknak. Sajnos a képek/starthelyinfók még jórészt a pg.c2 korszakból valók. Ahol jártam, ott kicseréltem a képeket (ha volt képem), meg szöveget is írtam hozzá. De a Budapest környéki, meg a Nyugat-Magyarországi starthelyeket nem igazán látogatom, ehhez jól jönne pár kép, meg szöveg, de komplett leírás is, olyan starthelyről, ami fönt sincs. Mert ilyen is van. Az Időkép automatái is folyamatosan bővülnek, ha valaki tud olyan automatáról, ami közel van egy starthelyhez, és jól mutatja az aktuális szélirányt/erősséget és nincs még fent a honlapomon a linkje, csak írjon nekem.

Emilcímem jelenleg (a freemail gyengeségei miatt): zvadalaci@citromail.hu

 

facsega Creative Commons License 2012.03.15 0 0 196

Hogy mennyire nehéz egy ilyet csinálni, az leszűrhető abból is, hogy mennyi alapvetően különböző nézet jelent meg pl. ebben a régi fórumban:

http://pg.c2.hu/index.php?pid=10&topicid=1&num=10000

meg hogy mennyi megvalósítatlan ötlet..

facsega Creative Commons License 2012.03.15 0 0 195

Szia, Tudom, hogy te vagy az egyik, és hidd el, abszolút nem rossz értelemben akarom kritizálni a te próbálkozásodat, vagy a többiekét, akik eddig csinálták. Sőt azt is pontosan tudom, hogy mekkora meló az ilyesmi, csináltam épp eleget. Pont az a probléma, hogy rengeteg meló, és pont emiatt nem vállalja fel senki úgy, ahogy a pg.c2 készítői tették. Sajnos az is nyilvánvaló, hogy igazából még hálátlan is a feladat, mivel mindig lesznek kritikusok, sőt olyanok is, akik direkt ki akarnak szúrni a készítőkkel. Ez lett a veszte annak az oldalnak is, és még ha lenne is szabadidőm az ilyesmire (sokszor bebizonyosodott, hogy nincs), akkor se csinálnám, pont amiatt, mert vegignéztem, hogy sikerült kicsinálni a régit. Viszont ha valaki igazán komolyan felvállalja, annak talán megpróbálok segíteni, amiben tudok. A repules.cc az elején úgy tűnt ilyen lesz, aztán egyszer csak kihúzták ott is dugót, úgyhogy eléggé szkeptikus vagyok már az egésszel.

 

Szóval bocs mégegyszer, tényleg nem akarom elvenni senkinek a kedvét, lehet, hogy egyszer pont a te verziód lesz az, amire azt mondjuk, hogy ez már döfi. :)

Előzmény: zimi78 (194)
zimi78 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 194

Én lennk az egyik "próbálkozó".

Lehet nem tudom a honlapommal azt a funkcionalitást hozni (vagy talán többet is?), dehát programozó sem vagyok, de legalább próbálkozok. Te próbáltál hasonlót csinálni? Vagy csupán leszólni tudsz 2000 embert, amiben Te is benne vagy..

 

Na mindegy, csak rávilágítanék, hogy kritizálni könnyű, alkotni valamit viszont nehéz.

Egyébként a pg.c2 továbbra sem üzemel, csak az üres oldalak jelentek meg ismét.

Előzmény: facsega (193)
facsega Creative Commons License 2012.03.15 0 0 193

Most vettem észre, hogy hosszabb kihagyás után újra elérhető a régi oldal:

http://pg.c2.hu/

http://pg.c2.hu/index.php

Azért érdekes, hogy majd 2000 emberből nem akad senki, aki annyira elszánt lenne, hogy csináljon egy hasonlót. Oké, tudom, vannak próbálkozások, de egyik se képes ugyanezt a funkcionalítást hozni.

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 192

Én is erre gondoltam, jó volt ez az oktató, csak ne az én ismerőseim közül oktasson valakit!

Előzmény: zimi78 (191)
zimi78 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 191

Sajnos a videót hiába kerestem... :-((

Jó volt a kamion hasonlat, csak ne az én házam előtt ritmusozzon az a kamionsofőr.. :-))

Előzmény: elpazarolt tehetség (190)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.12 0 0 190

Képzelj el egy kamiont, amelyik jó irányban, csak rossz ritmusban fordul be egy kereszteződésbe :))))

Ezek szerint mégsem vakok, csak udvarias emberek ültek ott :))))

Előzmény: zimi78 (189)
zimi78 Creative Commons License 2012.03.11 0 0 189

Én is láttam a videót és nekem is feltűnt, hogy a frontstall ugyan odaillő szavakkal lett levezényelve, de rossz ritmusban. A pilóta is állítólagosan fáradt volt, ezért szúrta el a frontstallból való kivezetést. Legalábbis így emlékszem.

 

Mindenesetre én sem mertem szólni, mert túl kisembernek éreztem magam ebben a témában. A videót még megnézem, mert lehet, hogy nekem is megvan, ezért nem lehetetlen hogy rövidesen felteszem ide..

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.11 0 0 188

Nekem a beton felett kellett a frontstallokat bemutatnom,ezért az elsőnél annyira fostam hogy csak szép óvatosan húztam le az ernyő elejét,és ezért szinte nem is lendültem előre,és az ernyő 1-2 másodpercig el sem akart indulni,mintha zsákesésben lett volna.

Aztán mikor rendesen lerántottam,akkor elég lendülete volt újra megindulni.

De ebben az egész történetben az zavar, amit napról napra tapasztalok kezdőknél hogy a különböző oktatók egy része üres fejjel küldi a feladatba a növendéket!

Előzmény: .ZsL. (186)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.11 0 0 187

Csak annyit tudok hogy Zsuzsi meg tudja mutatni, de nem piszkálnám vele,mert már ott sem mertem a véleményemmel zargatni,nem haragítanám magamra szivesen, mert egy rendes csaj.

Előzmény: istvan1023 (185)
.ZsL. Creative Commons License 2012.03.11 0 0 186

Még a siklóernyős ókorban (a '80-as évek végén) járta az a szóbeszéd, hogy frontcsukódáskor szimmetrikus fékhúzással kell segíteni a kupola újranyílását. Szerencsére olyan ritka volt a frontcsukódás, hogy csak két esetre emlékszem. Az egyikre úgy 13 évvel ezelőttről, amikor egy Discus 3000-es kapott frontot a Szalma Gabi fölött, akkora széllökéstől, hogy még lent a starthelyen állva is megéreztük, amikor odaért. Más kérdés, hogy az az ernyő azonnal újranyílt, nem különösebben nagy bólintással, aztán repült tovább, mintha mi sem történt volna. A másik eset is akkoriban volt, egy Falhawk Apex-szel, azonban talajközelben, közvetlenül leszállás előtt, amikor az ernyő gazdája (már B vizsgás, ügyes srác) épp a kilebegtetéshez húzta volna a féket, ezért a hanyatt dőlt ernyő le is tette.

 

Ezek miatt, de ettől függetlenül is, el szoktam mondani a tanulóknak az elméleti anyag megbeszélésekor, hogy a frontcsukódáskor nem kell elkapkodni a fékhúzást, mert a tünet rendszerint magától gyógyul, ráérnek fékezni, ha utána a kupola akkorát bólint előre, amit már nem nézhetnek tétlenül, de akkor se kell halálba fékezni az ernyőt, csak komótosan, megnyugtatólag. Nem jó kialakítani a növendékekben azt a téves reflexet, hogy minden rendellenességet nagy fékkel próbáljanak megoldani. Egyáltalán nem érzem magam nagytudású oktatónak, mert szinte minden nap találkozom olyan kérdéssel, amin el kell gondolkodnom, hogy mi is történik fizikailag, és agybéli modellezéssel keresem a választ, ha épp nincs kéznél senki, aki megmondaná. Lehet, többet kellene konzultálnunk...

Előzmény: elpazarolt tehetség (184)
istvan1023 Creative Commons License 2012.03.11 0 0 185

Ez a videó nincs véletlenül fent valamelyik videómegosztón? Érdekelne!

Előzmény: elpazarolt tehetség (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!