Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2024.02.03 0 1 62471

De szerencsére, ez egy nyílt fórum.

 

Ennek megvan az a lehetősége, hogy bárki leírhatja a véleményét.

Még ha másnak nem is teszik, vagy akár nem is igaz akoor is.

Ez már nrm az egypárt rendszer, kommunizmusm hogy csak 1 irány van.

Előzmény: loganos (62470)
loganos Creative Commons License 2024.02.02 0 1 62470

Hagyd, szegény lúzernek fáj az igazság. Azt hiszi valakit még érdekel az okoskodása, hogy mindenhol mindenbe is beleszól.  Az életben nem sokra vitte, itt online éli ki magát. Meg most párhozamosan épp a Lodgy topicban.

Előzmény: DLCBP (62468)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.02 -5 0 62469

Neked se ment át vizsgán az autód Győrben?

Előzmény: DLCBP (62468)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.02 0 1 62468

Rajtad kívül mindenki (is) értette.  😈

Előzmény: Garfield007 (62467)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.02 -5 0 62467

Mit szerettél volna mondani?

Előzmény: loganos (62466)
loganos Creative Commons License 2024.02.02 0 1 62466

Na ismét egy téma, amihez az ország túlfeléről megint jobban értesz. Lesz@rom :)
Üdvözlöm a haverod, legalább volt egy jó napja, nem úgy mint neked, aki bánatosan itt kötekedik szabadidejében (ismét). Röhögni rajtad szoktak okoska, ha nem is a fél világ, csak azok a csoport tagok, ahonnan épp kiraknak, állnéven is. 
Hogy te meg a haverjaid a túlkoros bontószökevényeitekkel mit csináltok, az itt senkit nem érdekel. Ebben a topicban Daciákról van szó, ami neked soha nem volt. De tudjuk te mindenhez is értesz, az index fórumon vagy 100 csoportban, meg az egész Facebookon is. 

Előzmény: Garfield007 (62463)
saválló Creative Commons License 2024.02.02 0 0 62465

" Csak kíváncsi, én ha megyek akkor sokat megyek, nem nagyon érint."

 

Tudtommal diesellel jársz, azokra nem jellemző ( írtam ) a zuhanyrózsa effektus, ezek kipufogói ki sem lyukadnak a bent megálló kondenzvíz miatt, pedig nem mindenki jár hosszú távokon gázolajos autóval.

 

De most tényleg, én még sosem javíttattam/cseréltettem kipufogót diesel autónál, pedig km aztán ment bele mindegyikbe rendesen.

Volt amelyiket 700 ezer km-el adtam el originál kipufogóval, és ez nem egyedi eset volt.

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62462)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.02 -5 0 62464

Nincs, de viszonylag kevés autót érint és ha már a hátsódob emiatt korrodál kilyukadásig, ott más gond is lesz. 

Egyszerűbb rendes rendszert felrakni és néha meghajtani, ahogy a regenerálás miatt is. 

Ha láttál már szétvágva rendes hátsó dobot, ott látszik, hogy a legtöbb esetben egy lyuk nem is lenne elég ha hatékony akarsz lenni. 

 

ui.: egyébként van ahol az utángyártott dobra eleve fúrnak a szervizben is lyukat felrakás előtt, de ott a kialakítás miatt. Igen, ezek is átmennek vizsgán.  

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62462)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.02 -5 0 62463

Felhívtam már havert, ott lakik tőled nem messze, tehát legalább látott vizsgaállomást ott a fejlett Győrben is és hangosan vihogott rajtad. Most ezt megint ne vedd sértésnek, csak itt az Alföldön az ökrösszekerek között sétálva meglepődtem, hogy ott ilyen szigor van. De azt mondja a srác, hogy a horgászós Nivája átment 12,5 perc alatt a vizsgán Győrben, pedig azon nem csak egy lyuk van.

Előzmény: loganos (62461)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.02 0 0 62462

Izgi. 

Van esetleg olyan autó amelyiken gyárilag van ilyen csepegtető? 

Csak kíváncsi, én ha megyek akkor sokat megyek, nem nagyon érint.

 

Előzmény: loganos (62461)
loganos Creative Commons License 2024.02.02 0 0 62461

Régen ez a pici lyuk, megfúrás nagyon elterjedt volt, és hasznos is. Az LPG-s Loganom anno nekem is fúrva volt. kb. 540ezer km-nél kellett a közép dobot cserélni, még akkor sem a hátsót.
Aztán ahogy egyre szigorodtak a vizsga szabályok, vagy is egyre jobban betartatták azokat, meg büntetik a vizsgabiztosokat, megszűnt ez is. Győrben nincs az a hely, ahol egy megfúrt (4mm) hátsó dobbal átmegy. De hegesztett, foltozott dobbal se semmi. Mindeközben az alföldön meg ha hiányzik a katalizátor (is, meg a küszöb és a fél futómű) akkor is elnézik.

Előzmény: saválló (62458)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62460

Úgy. Hosszabb a szénlánc, kevesebb a hidrogén (minden újabb 2ős kovalens kötés 2 H-val kevesebbet jelent....

 

Metán CH4

Etán C2H6

A kettő oxidációja (égés) során a "dupla akkora" etán 2x több CO2-t jelent, de csak 50%-al több vizet.

És így tovább a C13-C15 szénszámú láncokig, ami a gázolaj. A benzin 'asszem a C6-C7 körül van, fajlagosan több hidrogénnel, ami több víz...

 

 

 

Előzmény: dokeee (62459)
dokeee Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62459

Eleve sokkal kevesebb.

Előzmény: saválló (62458)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62458

"1. A mérnök vajh miért nem tervezte bele a dobba még a gyárban? "

 

A megfelelő furat mérete csodát tehet:)

 

Ez a kipuffból folyó/fröcsögő kondenzvíz igazából sok rövid távot futó benzinesekre jellemző.

Kérdés:

Szvsz nem kevés diesellel is ugyanúgy sok rövid távot mennek mégsem jellemző ugyanez a jelenség náluk, ott hová lesz a kondenzvíz?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62457)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62457

Igen, ezt annak idején az ezermester újság is lehozta :)

Megközelítés kérdése:

1. A mérnök vajh miért nem tervezte bele a dobba még a gyárban? 

2. Mekkora legyen, hogy a.) ne kifújás legyen, b.) ne rohadjon szét miatta, c.) ne tömődjön el?

3. Valóban rossz ott a víz? Pára + levegő jobban katalizálja a rozsdásodást, mint az oxigénhiányos víz (max oldott CO2 lesz benne, mert CH felesleggel üzemel dúsított hidegüzemben, nem O2 felesleggel).

 

Előzmény: saválló (62456)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62456

Itt a megoldás (okosba ) a zuhanyrózsa effektus ellen:

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62454)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62455

Jöhetett mosóból is, alsó-felső :O)

Előzmény: saválló (62450)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62454

Én soxor látom, valszeg korábban megyek melózni, általában hűvösben :)

Előzmény: saválló (62453)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62453

Azért azt nem mondanám, hogy ez a fajta zuhanyrózsa effektus teljesen mindennapos látvány ( lehet vkinek az ), mert ha az lenne nem tűnne fel az embernek.

 

 

Még jó, hogy errefelé nincsenek tartós kemény mínuszok, mert könnyen pórul járhat a zuhanyrózsás kipufogó:

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62451)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62452

 

 Igen, az a levehető, amelyikhez nem kell szerszám és pillanatok alatt lekapható.

Egyébiránt, mindegyik leszerelhető, kérdés, mennyi idő kell hozzá.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62449)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62451

Ja. A széhidrogének szénből és hidrogénből állnak. Oxigénnel reagálva előbbiből CO2, utóbbiból H2O lesz. Ha hideg a kipuff, lecsapódik és a kondenzvíz feltölti a dobot. Lötyögtetéstől meg kifolyik. Nincs itt semmi látnivaló :) 

Előzmény: saválló (62450)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62450

Ment ma előttem városban egy Duster (S-es rendszám ) feltűnt, hogy szaporán csöpög, gázadástól, gyorsítástól függően fröcsögött a kipufogóból a víz.

Nyilvánvaló, hogy rövid távon használt benzines lehetett, persze láttam hasonlót, sőt kipuffból mintha locsolóslagból ömlene/fröcsögne nyomással a víz pl. Vitarából is.

1x vmi alfa ment előttem, fordult ki a főútra, na az beterített rendesen a kipuffból tűzoltóslagszerű nyomással ömlő, fröcsögő kondenzvízzel, mint vmi esőfelhőbe értem volna......a tulajt biztosan nem zavarta, hiszen ő volt elől....:(

 

A sok ( benzines ) rövid táv átka, sokszor olyan mögöttük menve, mintha nem lenne elzárva a kerti csap rendesen, és szaporán csöpög, folyik a víz kifelé a csövön.

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.26 0 1 62449

Abból indulok ki, a levehető vonóhorog nálam a szerszám nélkül, kulccsal kivehető vas. Amihez már kell egy 17-es kulcs, nem kell hozzá értsek, az már autószerelő, tehát nem levehető a vonóhorog, csak leszerelhető :)

 

Előzmény: Spriccpumpa (62447)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 62448

 

 Ezek szerint, a Te autód már nagyon okos.

Persze, ez nem baj.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62439)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 62447

 

 Elvi síkon, a levehető vonóhorog csak akkor lehet a járművön, ha azzal ténylegesen vontatnak.

Ergo, ha nincs rajta, nem találhatja el a sípcsontot, vagy a szegélykövet.

 A szervek egyelőre nem harapnak a leszereletlen horog miatt. Még nem...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62426)
peterssen Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62446

Ezt a méretet csak emelt autón láttam eddig, ott is lehet kell a hőlégfúvó testvér segítsége. A 215/70/16 elfér macera nélkül is. Emelésből a rugó-csillapító párosokat szeretik, mert a hátsó gyári csillapító nem a szilárdság mintaképe. Pedders, Bilstein jól megoldja a leckét, jó áron persze. Nekem Eibach-Bilstein szett volt a régi autón, le is vizsgáztattam vele. A futómű persze beállítandó, ez nem kérdés. 

Előzmény: Zoli 2 (62440)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62445

A linkelt anyagban a 2.2.4 és 2.2.6 pontokban ha megnézed az ábrát, 1értelműen mutatja, miért nyafognak a szakértők a nem váltóméretű abroncstól. 

 

És nem csapszeg, hanem csak csap, megszaladt a bill. elnézést.

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62444)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62444

Illetve ez a konkrét futóműtől függ. Nagyobb keréktől biztosan elmászik a geometria.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62443)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62443

Túlságosan nem. Csak pont annyira, mint a nagyobb/kisebb kerékátmérőtől. Ugyanúgy elmászik tőle a csapszeg talajra vetített döféspontja, csakúgy mintha telepakolod az autót és "leül", vagy a seggét/vonóhorgát terheled és égnek áll  az orra. Azért mondtam, mert a nagyobb átmérőjű abroncs beleérhet a doblemezbe kitekert állapotban. De nem értek hozzá igazándiból, rég tanultam már géptant...

 

Esetleg ők:

https://mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html#ch-II.1.1 

 

 

Megj: terepezéskor én még mindig vinnék magammal hóláncot sárban elakadás esetére. Trepnivel, faággal, galyakkal is ki lehet vakarni, de egy kínszenvedés 2 méterenként újra és újra alápakolni a dzsuvában. Na, hólánccal már biztosan belever a nagyobb abroncs. 

Előzmény: Zoli 2 (62442)
Zoli 2 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62442

Az emeléstől nem megy el túlságosan a futómű geometria?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!