Amúgy élőben a zöld színe sokkal élénkebb nincs bematulva, itt a képeken rósszabbúl néz ki mint élőben pedig fordítva szokott leni. A gyújtás dekni nincs rajt mert szerelés közben fotóztuk, meg kapott ujj imbusz csavarokat a blokk.
Helló! A kuplung témában visszaolvastam másik kiemelő kar plusz lamellák, az a verzió lesz be építve most csak egyelőre kuplung kosarat cseréltem, meg főtengely szimeringet plusz ujj kuplungbovdent. Majd blokk generál lesz rajt úgy is, amúgy fémházas szimering volt benn most szépen kiemel és veszi a sebességet. Bizniszeltem egy komplett blokkot abból vettem ki a kuplungkosarat, azt vettem észre az én blokkomban a főtengely végén az anya nagyobb méretű meg a főtengely vége vastagabb. Meg még azt csinálja a motor hidegen elindítom jár 8-10 másodpercig aztán megáll, ezt 4-5 szőri indítás után is ha bemelegszik akkor nem. Meg karburátor megreszeltem mert nem feküdt fel a henger szívócsonkjára,de most alánéztem olyan mintha még mindig lenne egy kis rés, lehet falsot szív az ér áll meg hidegen. Majd holnap még reszelek rajt, meg a karburátor alján az egyik csavart nem lehet meghúzni rendesen mert a menet nem tökéletes, és amikor szívatom a motort indítás közben ott spriceli ki a benzint. Meg még a hátsó kerék küllőit kellet kicseréltetnem mert meg voltak nyúlva, meg ma kapott egy ujj hátsó gumit meg az első kerék felnijét kell még megtisztítani, plusz előre is kap majd ujj külőket. Holnapi teendők kilóméter spirál beszerelés féken állítani, meg a váltóbovden beállítása mert ha kettesbe váltok az üreset jelzi. Az a komár találkozó helyileg hol szokott lenni és mikor?
Praktikus a doboz de nem túl szép. Mopedre kosár felszerelhető az is praktikus de az se szép.
Ahogy Robaj kolléga írta a 35 fogas lánckerék ideális. Elöl 12. Eredetileg 41 volt. Tényleg érdemes visszaolvasni főleg motorgenerál előtt. A fotó kérést én is támogatom :)
Hali, ha a kuplung már tiszta ügy vagyis visszaolvastál a parafás lamellákról és a hozzá tartozó kiegészítőkről akkor az áttétel nálam is 35 fogas a hátsó lánckerék ezzel a negyvenet kényelmesen viszi, az első maradhat a gyári nem tudom hány fogas, a nyári találkozóra eltudsz jönni ha van utánfutód azzal hoznád a motort vagy más szállító járművel az esemény 3 napos szokott lenni.
Errefelé is kevés Komar motort lehet látni, de azért van. A motorokról tegyél fel képeket hadd nézzük meg.
A blokkot lehet még tovább is tuningolni, de szerintem nem szükséges részedre nem kell a munkába járáshoz.
Helló! Nagyon patika a TS ed az enyém nem ilyen szép, de az se rossz kicsit kopottas amolyan patinás de így szeretem. Az enyém is 125 csak fel lett fúrva 150 re hogy nyomatékosabb legyen, emelkedőkön könnyebben fel megy. A doboz szerintem nem csúnya gondolom praktikus, én is akarok ilyet mert ha túrázgatunk nem kell hátitáska. A Komár áttételét leírhatnád az én hátsó fogaskerekem 35 fogas, az elsőt nem tudom még nem néztem meg. Mifelénk nem igen látni Komárokat az MZ is ritka, találkozó erre nem igen van, a veterán találkozó is megszűnt már 2 éve nem tudjuk mér. Pedig ott jó kis veteránokat lehetett látni,legközelebb tőlünk 20km re Váton szokott még lenni. A Komárt majd hétvégén folytatom, meló után mire haza érek 5 óra akkor már nincs olyan jó idő, hogy szerelni lehessen.
Nekem is van TS 125 MZ.https://www.youtube.com/watch?v=Lvqyh-cn32A (tudom a doboz ronda rajta....) Győr -Balaton távra szoktam leginkább használni. Városba Romet Kadet és bicikli. A Kadettel néha elmegyek messzebbre is. 50 el tud tartósan menni. Ehhez kellet némi módosítás a blokkban és az áttételezésen is.(ezeket szoktam Komarnál is ajánlani) Összejött már egy Romet- Komaros baráti csapat. Együtt motorozásra és találkozókra is eljárunk.
Halli! A kuplunggal kapcsolatban erre nem is gondoltam, majd akkor visszaolvasok kuplung témában. Hát akkor főtengely az csere lesz, amúgy azért vettem mert tetszik a formája meg a pattogós hangja. Nem napi használatra arra ott lesz a Ts, a héten 2-3 szor elmenni vele dolgozni, plusz boltba elugrani. De amúgy bírom jó kis fílingje van.
Nyilván a kuplung nem emelhet ki jól ha a golyót a kinyomócsap nem egy ponton nyomja a főtengely kóválygása miatt. 2352 es Komarnál érdemes modernizálni a kuplungot. Nem rég veséztük a témát. Olvassál visszafele kb tavaly decemberben lehetett. A főtengely kóválygását meg kell csinálni előbb. Gondolom MZ ket ismered amik kiváló minőségűek. Lengyel minőségnél készülj fel arra, hogy nincs két egyforma méret ugyanazon alkatrésznél, baltával faragott az egész.
Helló! Hát a főtengely nem kicsit üt olyan mintha nyolcas lenne benne, most azt nem tudom hogy a kuplung problémám megoldódik ha a kuplung kosarat kicserélem. Mert okkés hogy nem voltak sebességek, de a kuplung miért nem emelt ki mert a fogaskerék levált azért nem volt hajtás, de a kuplungnak attól még ki kéne emelnie nem?
Ritka hiba, hogy a kuplungkosárnál leválik a hegesztés. Sajnos ezeknél típushiba a főtengely ütése. Vagy rosszul szerelték be vagy elmozdult a laza illesztés miatt. Mindenképp a blokk teljes szétszerelésével jár.
Üdv! Most vettem egy Komár 3-ast, és egyszer csak nem emelt ki a kuplung, utána meg menet közben kidobta sebességből de ma nekiálltam szét szettem. A kuplung kosár mögötti fogaskerék ami a kuplungkosára van sajtolva, elengedte a sajtolás ezért ment el a kuplung meg a sebességek. Hál isten rájöttem a hibára, meg a lenkerék felől kézzel megpörgettem a főtengelyt és a másik felén észrevettem, hogy a főtengely üt mintha nem lenne kicentirozva.
a hengerfej felfogatásához rögzített bovden tartó nem rossz ötlet Riga motoroktól való koppintás, meglehet oldani másképpen is a gyertyakábelt kell összefogni egy kis műanyag karikával ami alig észrevehető a képen látható bovdennel és nem fog hozzá érni semmihez.
Szevasz Lacus, ez nagyon szépen felújított Komar 3as amit linkeltél , meg is kérik az árát, pár dolog ami nem tetszik a motoron :
- mindkét oldalt felpolírozott oldal dekli ez által csillog villog a gyári sose volt ilyen
- a csomagtartóra felfogatót barna szerszámos táska, a gyári szerszámos éppen elég a plusz felesleges
- a felpolírozott hátsó teleszkópok a gyári mattos jellegű ezek túl szépek
- a visszapillantó tükör nem gyári és ami rajta van az nem mutat jól rontja az összképet
- a nyomkodós duda nekem nem tetszik, bár sok motoron látom, helyette a gyári csengő kéne, de az meg nem látszik hogy van e rajta ?
- az első teleszkópon a porvédő gumi túl bumszli nem néz ki jól, nem tudom melyik motorról van...
- az első sárhányó végén nem olyan a porvédő mint ami fent van az nem oda való a gyári egy "kacsafarok" szerű
- a tankmatrica a Komar egyesé de így nézve elég jól mutat rajta, bár beszerezhető a gyári is egy kis keresgéléssel
Amúgy tetszetős lett a motor az eladó szerint vitrinbe való darab szerintem kár lenne nézegetős motornak veterán találkozós kirándulós motor is lehetne.
Ezek szerint neked nem távsegítségre van szükséged hanem személyes javításra ? ( lehet tudni, hogy miről is van szó ? ) azon a környéken személy szerint nem tudok szakembert ajánlani, talán jelentkezik majd valaki...
Az email címed jó lenne ha inkább publikus lenne mert lehet egyből oda akar írni a segítő szándékú illető.
Ezen gyári a markolat és a nyereggumi is. Szürke kéderek, bowdenek voltak rajta de kissé megsárgultak. A markolat is világosabb lehetett (krémszínű) kb mint amit újonnan árulnak. Fehér bowden kapható de olyan nem volt. Ez már 69 es és modernebb h lámpája van a tankra sem volt a betét belefestve. Árulkodó a fekete gy kapcsoló és a fekete tanksapka is. Ha a tieden ezek fehérek akkor vajszínű kéder kell. És betét a tartályra meg macskaszem a H sárvédőre. Az első sárfogó szürke PVC volt felirat nélkül. Csak feliratos vajszínűt láttam utángyártottban. Ha eredeti állapotra törekszel akkor a fehér oldalú guminak semmi keresnivalója nincs. Persze lehet giccsezni, kinek mi az ízlése.
Szia! Jó kis gépet sikerült begyűjtened. :) A szokásos felújítás után biztos parádés lesz. Csak fehér oldalú gumit ne tegyél rá. Giccses. Olyan mint az agyonpolírozott alu alkatrészek. Mikori évjárat?
Gratulálok Lacus, ahogy nézem elég jó állapotban hiánytalan a szerszámos és a karbi takaró is rajta van ez a kettő a kritikus pont nagy baj már nem lehet megvan minden ami a felújításhoz kell, mi a terv ?
A Pony és a Kadet munkáid után ha ez is hozza azt a szintet akkor pompásan fog kinézni.
Már csak egy kérdésem maradt mostanra miért a Komar egyes ? mi az mi megfogott benne ?
A munkálatokat természetesen kérjük hadd lássuk hogy alakul.