Jó múltkorában, alig egy hónapja S21 (egy egység Uzsgyi) PsztImre -> KöKi, Kökin a 8.-ra jártunk be, zajlik az utascsere, majd jön a jegyvizsgáló, szólt mindenkinek, hogy ne lepődjünk meg, de visszamegyünk egy kicsit, mert a 8.-ról váltóhiba miatt nem fogunk tudni kijárni... Ajtók becsuk, és tényleg, visszakocogtunk a bejárati jelző mögé, aztán újra bejártunk, a 2. vágányra. Ez úgy +20 percet rádobott a menetidőre....
Utasokkal a fedélzeten nem szabad tolatási mozgást végezni?
Úgy olvastam, ezt elvileg lehet, főleg, ha kocsikat csatolnak át egyik vonatról a másikra, vagy kivesznek egy vagont a vonatból.
Engem az érdekelne, megtörténhet-e az, hogy az utasokat magába zárja a vonat, és nem lehet kinyitni az ajtókat. Én eddig úgy tudtam, ilyen nem történhet meg...
Megtörtént. Nem törtènhetett volna meg, ezért nyilván lesz egy nem túl magas rangú felelőse az esetnek. Az hiba volt, hogy nem szállították le az utasokat a tolatás előtt.
"Az atommozdonyok gyártását is magába foglaló mániában Csehszlovákiában turbinás gépeket építettek. 1954 novemberében a Nehézipari Minisztérium feladattal bízta meg a VI. Pilzeni Lenin Üzemet - azaz a KODA céget."
" az első komoly korszerűsítésben ott is a hajtóművet dobták ki."
a hajtómű csere nem az első, (nem számítva a k motort-és a 3023 vezérlését) inkább az utolsó korszerűsítés volt. Igaz, ez volt a legjelentősebb, 10 évvel hosszabbította meg a sorozat életét.