Igen, az Electrolux ipvk. környékén van 40/50 emeletes lassújel (de ez a motorvonatok számára 10 km/h-val több sebesség egy rövid szakaszon nem számottevő).
Lassújelek tekintetében jelenleg kb így fest a vonal:
Nyíregyháza-Nagykálló:
9-48: 40/50
48-49: 20, ez egy útátjáró
49-65: 40/50, ennek a vége az Electrolux ipvk. Nagykálló felőli előjelzőjénél
Emeletes lassújelet én csak Nyíregyháza és Nagykálló között, az Ipari Park vágány-kiágazása körül láttam, amely a (jelen esetben) Bz sebességét 50, míg a mozdonyok sebességét 40 km/h-ban határozza meg. A vonal állapota inkább Nagykálló után kritikus (legalábbis 2 éve még így volt).
A Csörgős időkben, még jóval kevesebb lassújel és nagyobb forgalom volt mindkét (113, 116) vonalon.
Nagyobb mértékű bézésedésre, a 90-es évek közepétől emlékszek, igaz akkor még 4-5, 6 részesek voltak.
A zajtai gyorsnál debrecenben történik gépcsere, vagy pestig csörgő viszi a vonatot? Már csak azért kérdezem, mert a 103-as csörgő van rajta, ami nem debreceni gép.
Papiron megvan. Vasárnap általában az megy, mivel nem kell kiadni a 6316-t. Pénteken erre a járatra is inga kell, így aztán vagy sikerül kiadni, vagy nem, és megy ami van.
Korábban már volt szó róla, hogy Porcsalma és Ököritófülpös között (valószínűsíthetően) szintén van egy nyomvonal-korrekció, ott határozottabban rövidebb lett a pálya egy kicsivel, mint volt.
Utólagos, de nem teljes váltókörzet-áttelepítéses átépítés létezik? Van a környéken két állomás, Fehérgyarmat és Csenger, amelyeknél az első vágány kiágazása eléggé furcsa, jóval hosszabb, mint a második, amely Fehérgyarmatnál a rakodóterület környékén már visszatér a harmadik vágányba, míg az első megy tovább, és jjóóóóóó messsze csatlakozik csak.
Csengernél ugyanez van. Ezek vajon azt jelzik, hogy egyrészt az állomás egykoron rövidebb volt, másrészt ezeket a vágányokat utólag meghosszabbították (gondolom a rakodáshoz), de amihez nem volt feltétlen szükséges, nem nyúltak, jó az úgy alapon?
Van néhány régi fénykép a neten Csengerről, ott is 3 vágány látszik csak.
Két kép, az elsőn az első vágány váltója, a másodikon a többi. A leghátsó vágány meg az árvíz után épült oda.
Akkor szoktak ilyet csinálni, amikor az állomást meghosszabbítják, és a váltókörzet áthelyezése (és/vagy sebességemelés) miatt a kiágazó vonal becsatlakozását is át kell építeni.
Ma 125 éves a Nyíregyháza-Mátészalka közötti vasút. 16 órakor emléktáblát avatnak Mátészalkán az első vasútállomás épületénél (Kórház utca 13). Legalább ennyi megemlékezés legyen az évfordulóról.