Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1459

Íme a II. rész:

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (1458)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1458

Felétek jártam, I. rész:

Db.-Mátészalka-Tiborszállás-Záhony-Nyíregyháza.

 

 

A kis képre kattintva galéria nyílik! Alul az ízelítő:

 

  

 

  

V43 1279 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 1457

Így van.

Igen, az Electrolux ipvk. környékén van 40/50 emeletes lassújel (de ez a motorvonatok számára 10 km/h-val több sebesség egy rövid szakaszon nem számottevő).

 

Lassújelek tekintetében jelenleg kb így fest a vonal:

 

Nyíregyháza-Nagykálló:

9-48: 40/50

48-49: 20, ez egy útátjáró

49-65: 40/50, ennek a vége az Electrolux ipvk. Nagykálló felőli előjelzőjénél

65-100: 30, 16 m-es "c" sínes szakasz

100-134: 40

 

Nagykálló-Kállósemjén:

134-143: 30

143-202: 20, ideiglenes

202-300: 30

 

Kállósemjén-Nyírbátor:

300-306: 40

306-321: 20

321-350: 30

350-363: 40, ideiglenes

363-373: 40

Előzmény: 2241 132-6 (1456)
2241 132-6 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 1456

Emeletes lassújelet én csak Nyíregyháza és Nagykálló között, az Ipari Park vágány-kiágazása körül láttam, amely a (jelen esetben) Bz sebességét 50, míg a mozdonyok sebességét 40 km/h-ban határozza meg. A vonal állapota inkább Nagykálló után kritikus (legalábbis 2 éve még így volt).

 

A Csörgős időkben, még jóval kevesebb lassújel és nagyobb forgalom volt mindkét (113, 116) vonalon.

Nagyobb mértékű bézésedésre, a 90-es évek közepétől emlékszek, igaz akkor még 4-5, 6 részesek voltak.

Előzmény: V43 1279 (1455)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 1455

Csoda, hogy Bz-n kívül még mást engednek arra a pályára (régen még járt arra Csörgős inga is, mint a 116-oson).

Mennyivel? Annyival amennyivel a Bz, nem rémlenek arról a vonalról emeletes lassújelek.

Előzmény: Nyírség IC (1454)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.18 0 0 1454

+1, ha nem tolakodás, engem is érdekelne. Ritka madár ezen a vonalon egy ilyen mozdony.

 

Egyáltalán, egy relatíve nehéz Bobó mennyivel haladhat ezen a pályán, ha egy bz se száguldhat?

Előzmény: GA0425 (1453)
GA0425 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1453

És nem akarja megosztani?

Előzmény: Bbmot_634 (1451)
peti 19 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1452

Az M47 topicban lenne egy kérdésem...

Előzmény: Bbmot_634 (1451)
Bbmot_634 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1451

Tudja. Illetve inkább tudta.

Előzmény: GA0425 (1446)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1450

Biztos megkoszorúzta az utolsó tolatás emlékművét. :) 

 

Biztos, hogy nem a rendszer bugzott? 

Előzmény: GA0425 (1446)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1449

Emigen megnéztem, tényleg van gépcsere. Mondjuk érdekes is lenne, ha pestig vinné a csörgő. :)

Előzmény: V43 1279 (1448)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1448

Debrecenben van gépcsere, onnan Szili viszi (legalábbis amikor én utaztam vele még az vitte).

Előzmény: Ricsi89 (1447)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1447

A zajtai gyorsnál debrecenben történik gépcsere, vagy pestig csörgő viszi a vonatot? Már csak azért kérdezem, mert a 103-as csörgő van rajta, ami nem debreceni gép.

GA0425 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1446

Meglepve látom, hogy Máriapócs és Nyírbátor között robog a 417-es bobó. Tudja valaki, milyen okból járkál erre?

Nyírség IC Creative Commons License 2012.09.20 0 0 1445

Ez igen, ez szép egy metszés volt! 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1441)
jbaal Creative Commons License 2012.09.19 0 0 1444

Köszi!

Előzmény: M28-1014 (1443)
M28-1014 Creative Commons License 2012.09.18 0 0 1443

Papiron megvan. Vasárnap általában az megy, mivel nem kell kiadni a 6316-t. Pénteken erre a járatra is inga kell, így aztán vagy sikerül kiadni, vagy nem, és megy ami van.

Előzmény: jbaal (1442)
jbaal Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1442

Tiszalök felé még megvan a Csörgős vonat pénteken és vasárnap?

Most pénteken Bzmot volt.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1441

A 87-es vobnalon volt egy nagyobb nyimvonal korrekció, ott Mikófalvát kerülte el a vonal, és rövidebb is lett.

Előzmény: M61 021 (1439)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1440

Korábban már volt szó róla, hogy Porcsalma és Ököritófülpös között (valószínűsíthetően) szintén van egy nyomvonal-korrekció, ott határozottabban rövidebb lett a pálya egy kicsivel, mint volt. 

 

 

Előzmény: M61 021 (1439)
M61 021 Creative Commons License 2012.09.16 0 0 1439

Létezik olyan korrekció is, amikor rövidül a sínek hossza? Mert eddig mindig csak olyat láttam, hogy hosszabb lett a pálya:(

Előzmény: Lovrin (1433)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.09.12 0 0 1438

Ma járt a síndiagnosztikai mérővonat Mátészalkán. Most néztem meg mi is volt ez a szerelvény, mivel nem sokat látni errefelé ilyet. :)

http://imageshack.us/photo/my-images/705/snc00143p.jpg/

M28-1014 Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1437

Pálya építés/átépítés. Kissé le volt rongyolódva a vonal és most egy kicsit gatyába rázzák.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1436)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1436

Tudja valaki, hogy pontosan miért is van vágányzár Biharkeresztesnél? Esetleg fényképezőgéppel járt is arra?

Nyírség IC Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1435

Én is valami hasonlóra gondoltam. 

 

Utólagos, de nem teljes váltókörzet-áttelepítéses átépítés létezik? Van a környéken két állomás, Fehérgyarmat és Csenger, amelyeknél az első vágány kiágazása eléggé furcsa, jóval hosszabb, mint a második, amely Fehérgyarmatnál a rakodóterület környékén már visszatér a harmadik vágányba, míg az első megy tovább, és jjóóóóóó messsze csatlakozik csak.

 

Csengernél ugyanez van. Ezek vajon azt jelzik, hogy egyrészt az állomás egykoron rövidebb volt, másrészt ezeket a vágányokat utólag meghosszabbították (gondolom a rakodáshoz), de amihez nem volt feltétlen szükséges, nem nyúltak, jó az úgy alapon? 

 

Van néhány régi fénykép a neten Csengerről, ott is 3 vágány látszik csak. 

 

Két kép, az elsőn az első vágány váltója, a másodikon a többi. A leghátsó vágány meg az árvíz után épült oda. 

 

 

Előzmény: Lovrin (1433)
benbe Creative Commons License 2012.08.20 0 0 1434

Arról nem is beszélve, hogy a csatlakozó vonal nem minden esetben az állomás leghosszabb vágányába csatlakozik be - lásd Putnokon a 87-est!

Előzmény: Lovrin (1433)
Lovrin Creative Commons License 2012.08.20 0 0 1433

Egyértelműen nyomvonalkorrekció történt itt.

Akkor szoktak ilyet csinálni, amikor az állomást meghosszabbítják, és a váltókörzet áthelyezése (és/vagy sebességemelés) miatt a kiágazó vonal becsatlakozását is át kell építeni.

Előzmény: Nyírség IC (1429)
GA0425 Creative Commons License 2012.08.20 0 0 1432

Szerintem nem valószínű mert a váltókörzet közepénél ér oda.

Előzmény: Nyírség IC (1429)
M44 211 Creative Commons License 2012.08.20 0 0 1431

Ma 125 éves a Nyíregyháza-Mátészalka közötti vasút. 16 órakor emléktáblát avatnak Mátészalkán az első vasútállomás épületénél (Kórház utca 13). Legalább ennyi megemlékezés legyen az évfordulóról.

Nyírség IC Creative Commons License 2012.08.16 0 0 1430

Előzmény: Nyírség IC (1429)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!