Ez a topik csak a kerékpárosok MÁV-os élményeinek leírására szolgál. Hátha egyszer kedve támad a MÁV-nak egyben elolvasni, vagy valamelyik érdekvédelmi szervezet fel tudja használni egy tárgyaláson. Van jó és rossz tapasztalat, segítőkész és tapló kalauz, százezer forintért kínált és egyetlen telefonhívásra felcsatolt kerékpároskocsi, kényelmes kerékpárszállító és fél lábon utazás a bagós peron vécéajtajában... Sok mindenfélét olvasunk a túrabeszámolókban, ide velük! Nem kell az egész túraleírás, csak a vonatozás, hogy áttekinthető maradjon. Ha lehet, adatokkal.
Én bringa-vonat kombinációval járok egyetemre és az állomáson hagyom a bringát egész napra. Na persze az is tény, hogy nem a full felszerelt nagyértékű bicómat hagyom ott hanem egy erre a célra fenntartott régi kerékpárt.
Na, ez az, aminek nincs semmi értelme... Épeszű ember nem fogja otthagyni egész napra a kerékpárt, ha nincs legalább bekamerázva a tároló. Én is figyeltem az építést (kinn lakom Tétényben), mintha a Városház téren is épülne egy ugyanilyen (Budafok-Belváros mh.). Kicsit OFF: Ugyanitt autók számára is épül parkoló, kérdés, mekkora sikere lesz Hároson, ott én még nem nagyon láttam autókat parkolni egész nap az állomás előtt - bár ez lehet, hogy pont a kulturált parkolóhelyek hiánya miatt volt eddig így. Budafok-Belvárosnál is épül a parkoló, ami szintén szép, kulturált lesz (eddig a kerületi önkormányzat épülete mögötti rész jobbára murvával volt felszórva) - csak épp szerintem kevesebb autónak jut majd hely, mint eddig.
Nyilván erre lehetett pályázni, így ez épült meg... Egyébként elképesztő pénzeket lehet egy ilyen építésénél lehúzni... :p
Nem tudom kiszervezte, Balatonföldvárról indultunk, ott volt a cél is, mi némi technikai probléma miatt rövidítettünk. a befutó most lesz 9 körül utánna critical mass.
Ez a mai Balaton kör volt. Íme a rajt. Gondolom a közel 1000 induló közt volt egy pár tucat aki vonattal közelítette meg a helyszínt, illetve vonattal fogja elhagyni.
2006.06.28. Nagyjános Nagydorog után fa dőlt a pályára, a Bz nekifutott. Én Bárányfok-Szekszárd köz5t ß@rrá áztam. Száraz ruhám 1 darab nem maradt. Így talán érthető, hogy nem volt kedvem a napi 80km mellé még vagy 30at tekerni.
Nem volt túl jó a tükör, nagyon nem sirattam, de azért mégis.... Kénytelen volt elvinni, mert érvényes krp. jegyem volt Szexárd-Sárbogárd-Bp, és fadölés-siklás miatt, Nagyjános(?)-Sárbogárdot kellett potlózni.
4 éve voltunk Fekeden, egy egész napot utaztunk Nagykőrösről, Pesten keresztűl, Pécsre onnan Pécsváradra, a jegyünk Fekedik szólt, de mivel onnan csak busz ment arra nem engedtek minket bringákkal, így mire Pécsváradról a hulla fáradt gyerekkel letekertünk Fekedre este 10 lett. Hála neked MÁV! http://kep.tar.hu/odin88/50118027?o=12#2
Ez viccesen hagzik, de arról senki nem beszél, hogy mi mekkora vesztesei vagyunk a vonalbezárásoknak. Mert ugye a Volánbusz sok mindenre , csak arra nem, amire kéne.
Eleve ingyenessé kellene tenni a kerékpárszállítást, és minél több kapacitást nyújtani a vonaton a kerékpárok számára. Miért is?
Lehet, hogy a vasúton kerékpárt szállítók száma jelenleg kicsi, de potenciálisan hatalmas! És itt az egész csoportot tudná megfogni a MÁV.
A települések jelentős részén a vasútállomás rossz helyen van, hosszú a rágyaloglási idő. Kerékpárral viszont rövid idő alatt ki lehet érni, és a célállomáson leszállva is kerékpárral folytatható az út. A vonat megnövelné a kerékpár "hatósugarát": 10 helyett 100 kilométeres körre terjesztve azt ki. A naponta ingázóknak jelentős előny lenne a vonat+kerékpár kombináció szabadsága a buszhoz képest. Ez egy olyan többletszolgáltatás, amire a közút nem képes. Jelentős utasszámot szerezhetne vissza a vasút, különösen mellékvonalakon.
Bukjuk a kerékpárjegy árát? Igen. Cserébe megnyerjük a kerékpárost!
Szükséges persze fejlesztésként a kerékpártárolás és szállítás, le-feladás megkönnyítése, ne a biciklipakolászás miatt szedje össze a késést a vonat. Megérné kidolgozni a rendszert.