Igaz, igaz, állhat a kerekén is. Ez tökre kiment a fejemből.
Azért ez elég izmos feladat lesz. Eleve nem tudjuk, mennyit bír el a horog. Fix horgod van, vagy levehető?
Felrakni hogy fogod a motort? Ez legalább kétemberes munka, de ami engem főleg aggasztana, az a vészfékezéskor meginduló 80kg. Nem tudom lehet-e ezt spaniferrel úgy rögzíteni, hogy ne törjön össze mindent. Egyáltaláb mihez rögzíted majd? Magához a tartóhoz? És a tartót? A Thule tartók max. 60 kiló teherbírásúak, ez még megáll a horgon, de a 80kg az +33%.
80 kg körül van. A kerékpárok sem feltétlenül a felső vázcsőnél vannak rögzitve. Olyanra gondoltam, mint egy motorszállitó utánfutónál, első-hátsó kereket valamilyen sinbe beleállitani, az megad neki egyfajta stabilitást, a másik rögzítési pont spaniferrel a tetősín, akkor nem esne le hátra.
Ilyesmit kellene gyártanom:
Másik gondolat volt, hogy tetőre épitek neki biciklitartós szerkezetet, de úgy tuti nem engednek fel a kompra (Írországba viszem).
Én egy robogót szeretnék szállitani egy kombi Alfa 156-oson. Arra gondoltam hegeszteni kéne egyett, van valakinek képe esetleg erősebb vonóhorgos tartóról? Illetve lehet külön kapni olyan fejet, ami a horogra szorítódik?
Ezzel nem tudok vitába szállni, de nem is akarok, mert nem a meggyőzésed a célom. Csak beszélgetünk. A kerékpártartót csakis mint műszaki kérdést nézem: mennyire jól látja el a funkcióját, mennyire könnyű használni, van-e olyan hiányossága, amit úgy lehet pótolni, hogy közben az eddigi előnyeit nem veszíti el.
Ne haragudj, lehet hogy ezt a mondatodat félreértettem:
"Pl. az autó tetejére rögzített kerékpároktól rosszul vagyok, ha csak ránézek :) "Mikor fog az onnan lerepülni, vajon jól rögzítette, aki felszerelte?" kérdés türemkedik ki gondalataimból."
Ezt úgy értettem, hogy szerinted a tetős tartók eleve instabilak, ezértkell a bringát az autó mögé tenni.
Hogy lehet stabilabb, ha egyszer már a mostaniak is atomstabilan állnak a horgon? Él benned egy téves képzet, miszerint a golyón nem lehet egy ilyen szerkezetet megbízhatóan rögzíteni, ezért az egész tartó instabil. De ez nem igaz. Olyan stabil, hogy még 3 bringával (mondjuk 3 x 14kg) plusz a tartó önsúlyával (legyen 8kg) összesen 50 kilós szerkezet is biztonságosan megáll a horgon. Ezt kérlek próbáld tényként kezelni, mert ez így van a valóságban is.
Vajk azt mondja, hogy a leesés mint veszélyforrás nem tartó, hanem emberfüggő. A te leendő klassz tartódra is fel lehet majd rakni rosszul a bringát, és ha az leesik, akkor az nem a tartó hibája lesz.
Ebből következik, hogy a tetőn szállított bringa esetén sem nagyobb a leesés esélye.
De hát akkor ez nem hogy jobb lesz mint az eddigi megoldások, hanem pont hogy rosszabb, hisz macerásabb felszerelni, mert nem 1 hanem 3 rögízítési pont lesz.
Te meg olvasd el és értelmezd, hogy én mit írtam. Mert csak hajtogatod a magadét, ami lényegében ugyanaz, mint amit én írtam. De úgy állítod be, mintha én mást és rosszat írtam volna.
Vonóhorogra szerelt kerékpárszállító esetén a bringák oldalra nem lógnak szélesebbre, mint pl. a visszapillantók. Kivéve, ha pl. Smart-od van. De arra meg ne rakj vonóhorgos szállítót.
Ergo ha parkolásnál az zavar, akkor a tükreid is zavarnak, és inkább csak teszkóparkolóban parkolj, a legtávolabbi sarokban :)
megegyszer: a gyakorlat az mutatja, hogy a bringa nem szabadul el, csak ha elbaszta valaki a felrakast. elbaszni a felrakast viszont barmilyen kialakitasu tartonal el lehet.
tehat az a problema hogy a bringa csak ugy eesik a tetotartorol, nem letezik csak azt hiszed.
az a problema, hogy a szarul rogzitett bringa leesik, az letezik, viszont nem oldja meg semmilyen ujszeru tarto. egyetlen megoldasa van, a bringat bent a kocsiban szallitani vagy otthonhagyni.
És ha már elszabadul a bringa, akkor lehetőleg ne fentről essen rá az autóra. Mondjuk nem lehet előre megmondani, hogy pl egy hátul szállított bringa hogyan bukfencezik az úton, az is okozhat akkora kárt.
azert ezt jo lenne levetkozni. a kerekpartarto-vonohorog egy muszaki kerdes. nem jo erzelmeket belevinni, nem vezet sehova. ugyanigy muszaki donteseket hozni erzelmek es hiedelmek alapjan nem tul jovoallo dolog. ha van egy erzes/hiedelem, akkor meg kell vizsgalni, es tenyszeruen igazolni vagy elvetni, aztan lehet tovabbmenni.
pl hallani sztorikat hogy leesett utkozben bringa kocsi tetejerol. de mindig azert, mert rosszul volt rogzitve, vagy mert nem fert at valami alatt.
Pl. az autó tetejére rögzített kerékpároktól rosszul vagyok, ha csak ránézek :) "Mikor fog az onnan lerepülni, vajon jól rögzítette, aki felszerelte?" kérdés türemkedik ki gondalataimból.