Keresés

Részletes keresés

Vegaaa Creative Commons License 2010.11.13 0 0 1470

én meg tegnap unalmamban ráültem a vázra a belvárosi hid szegedi hidföjében és számolgattam a bicajosokat:

7,5mp/kerékpáros

 

egy középkorú úr le is baszott hogy ezzel a bicajjal az országutat kellene falni és nem cigarettázva bámészkodni:)

Előzmény: sirdavegd (1469)
sirdavegd Creative Commons License 2010.11.11 0 0 1469

No lássuk, ki hol áll:

- Csimi öt csillagos őszi kerós jótanácsokkal látta el a DM olvasóit, a trollok legnagyobb örömére... :(

- Tízperc bringa is bemutatta, mi történik esős időjárás esetén :)

- Szegedbicaj eljutott a Marsra és tetszik neki

- Fixie építő barátunk már lecsiszolta a vázat, lealapozta és megvannak a kerekek is. De ezzel még nincs vége...

...

- én meg tegnap felpumpáltam a hátsó gumimat XD

sirdavegd Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1468

Wow! Modernizálták a hozzászólások felületét!

 

Nos, ha már a múlt héten kihagytam az UP-ot (For Mother Russia...) meg tegnap is el kellett szelelnem a rendőri ellenőrzősről a megfelelő mennyiségű KRESZ oktatási célzatú brossúra szétosztása után, legyen itt kárpótlásul egy vidám (=beteg) 2003-as Orosháza-Szolnok túra leírása. Eredetileg kedden írtam úton Sopron irányába, de a tápom Szegeden maradt bedugva, szóval eddig tartott, amíg legépteltem a gyöngy betűkkel rótt kaparványt. 

Csüllög Imre Creative Commons License 2010.10.30 0 0 1467
Csüllög Imre Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1466
Tudtommal ahogy mindig, 18:00-kor a Széchenyi térről, a Kárász utcával szemből.
Előzmény: esattila (1465)
esattila Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1465
Az UP mikor, honnan indul?
koller andor Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1464
Erdészeti út. Diósjenő felől k@rvára meredek, de kárpótol a 16 km kényelmes gurulás az északi oldalon. Kettes út forgalmas, de jó minőségű. Semmi gond sem szokott lenni. Bp. sokkal veszélyesebb.

Nagybörzsönyből van kb. 4km földút, de aztán az is átváltozik .
Előzmény: sirdavegd (1463)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.26 0 0 1463
Nem is tudtam, hogy Diósjenő és Kemence között van aszfaltozott út! (pontosabban a guglimaps nem tudja) Így már nagyon guszta :) 2-es út nem túl forgalmas (ez mondjuk elég hülyén hangzik, pont tőlem)?
Előzmény: koller andor (1462)
koller andor Creative Commons License 2010.10.25 0 0 1462
Többször indultam a BEAC maxin.
Azon az útvonalon nem érdemes.:-))

Legkedvesebb-jórészt- aszfaltos Börzsöny köröm: Kismaros-Szendehely-Nógrád-Diósjenő-Kemence-Vámosmikola-Nagybörzsöny-Nagyirtás-Kóspallag-Kismaros.
Előzmény: sirdavegd (1461)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.25 0 0 1461
Uff. Riszpekt!
Egyébként milyen útvonalakon lehet érdemes tekerni a Börzsönyben?
Előzmény: koller andor (1459)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.25 0 0 1460
Nekem a kerékpározás hobbi. CM fórumon János és tsai az MK HQ-ból kerek-perec megmondták, hogy a kis ujjam nem elég, kell a karom is. Ezek után megkapták a középső ujjam - onnentől meg úgy elegáns, ha az ember feláll az asztaltól és veszi a kabátját.
Mint "KGD" egyébként sem akarok érvényesülni aktivistaként. Aktívkodni "tedd ide-tedd oda" módon szeretek. CM/RM-en történő részvételhez, UP-ozáshoz, teaosztáshoz nem kell az MK tagsági. Tekintsük a dolgot tehát az erőforrásaim hatékonyabb felhasználásának. A felhasználás céljáról majd beszélünk UP-on.
Előzmény: Vegaaa (1458)
koller andor Creative Commons License 2010.10.25 0 0 1459
Könnyű helyzetben vagyok, hiszen amikor éjszaka dolgozom, nappal ráérek. :-))

Én a Börzsönyt a kismarosi vasúti megállóból szoktam megközelíteni.:-))
Előzmény: sirdavegd (1455)
Vegaaa Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1458
hehe, hát szinte biztos voltam abban hogy gyakorlatilag csak a SZIN miatt vagy kiakadva. a rendszeren van még mit fejleszteni, amely fejlesztés nem fog egyik napról a másikra csak úgy leesni az égböl. merthogy ennyi erövel azon véleményeket is csont nélkül elfogadhatnád, amelyek arról szólnak hogy milyen veszélyesek a kerékpársávok. bár Szeged kerékpársávjain nemigen történtek balesetek (mintahogy a SZIN alatt sem történtek olyan iszonyatosan veszélyes szituációk), de azért attól még balesetveszélyesek és szüntessék be! mint ahogy nekünk meg kellett dolgoznunk a SZIN alatt, úgy az egyszeri kerékpárosnak meg kell tanulnia használnia a sávot. nem lehet andalogni rajta, de a hivatásforgalomnak tökjó.

amit ezen felül irtál, az sajnos az egész országra jellemző: Budapest vízfej.

a harmadik pontodra pedig csak annyit tudok mondani, hogy sok sikert az érvényesüléshez mint KGD, de te is tudod hogy mint MK tag többre juthatsz. mielött elküldöd a tagsági kártyádat, szerintem tisztázd magadban hogy te akarod e egyszemélyben szarni a spanyolviaszt (mert akkor MK háttér szevasz), vagy esetleg egy mások által kitaposott ösvényen indulsz el bár nem 100%-os hatékonysággal, de azért magyar viszonylatban jótétlélek maradsz.
Előzmény: sirdavegd (1457)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1457
Nem akarom ezt a topicot szétoffolni a témában, a trolltanya http://criticalmass.hu/forum/20101013/van-e-kerekparos-erdekvedelem-magyarorszagon alapján döntöttem végleg úgy, hogy egyszerűbb lezárni az ügyet.
1 és legfőbb:
SZIN-es kerékpártároló körüli bénáskodások, majd a dolog kezelése. Ennek kapcsán mondjuk nem voltam doromboló kiscica, ellenben semmilyen munkaadótól nem fogadok el olyan magatartást, ami a profit érdekét előtérbe helyezve a munkavállaló és az általa őrzött érték veszélyeztetésével jár.
1a.
Biztonsági hiányosságok. Lehet persze mutogatni a SZIN-re, hogy az ő feladatuk, de az MK telepítette a tárolót, és biztosította az emberi erőforrást (= velük írtuk alá a szerződést). Az alábbi kérdéseket vetettem fel a SZIN előtt, közben és után és a CM-en is, mindmáig válasz nélkül:
- milyen intézkedések szavatolják a kerékpárok és az MK aktivitsák biztonságát?
- az MK aktivitsának milyen jogosultségai vannak a helyszínen az általa őrzött kerékpárok biztonságának szavatolására?
2010. június 15-i levél (http://m.blog.hu/mi/midnight-rider/image/szin.jpg)
MK HQ válasza: "örző védő nem lesz, miénk a felelősség"
szóval kedves gaze és aron igen, itt kellett volna azt mondanom, hogy sztoj, nem kérek belőle és igen, hülye voltam, hogy nem vettem komolyan a június 16-i választ.
Merthogy az alábbiak nem voltak definiálva "a miénk a felelősségben"
- az aktivista vagyoni felelősséget vállal az általa beléptetett kerékpárért?
- milyen eszközeim vannak például, ha valaki besétál a karámba és kifelé nem hajlandó megállni és azonosítani magát? illetve azonosítom, de az adatok nem passzolnak (tehát lopás forog fenn?)
- mi a teendő az aktivistákat érő inzultus esetén?
- mi a teendő a kerékpártároló épségét veszélyeztető inzultus esetén?
- mi a teendő akkor, ha a bent tárolt kerékpárok megsérülnek egy fesztiválozó gondatlansága miatt?
Erre vonatkozóan írásos/szóbeli eligazítás nem történt, de a CM-en se jött semmi érdemi válasz. Vállvonogatás, terelés na az igen, de annak a jele, hogy esetleg elgondolkoztak a dolgon, vagy fel is fogták, na az nem.
Önkéntesként a munkaerőmet adtam az MK-nak, "életemet és véremet" nem. Nem vagyok én magyar nemes... :P
1b.
Kulturális különbözőségek. Szóval a ellátmány-téma. Felénk természetes, hogy természetben "fizetünk" annak, aki segít, Pesten meg nem. Ezen persze túl lehet lépni, de ott figyel a "bunkóság" tag.
A tavaszi dóm téri kerós hétvégén/kitelepülésen pl tök jókat szórakoztam a Greenpaceseken, ahogyan lopva mertek csak kajálni, mert a sajtó nem láthatja őket semmilyen márkával a kezükben. Ettől még az ő kabátjuk is csak pár ezer év múlva bomlik le... :P Szóval ezek után igencsak rosszul esett a Szandi pizzás szórólapos kirohanása. Pizzériát nem reklámozunk, de lámpát éjszakára azért elfogadunk tőlük (mert olyat az MK nem küld le Pesteről...). Meg vásárolj helyben... :P

2. minden más:
Egyszerűen nem látom értelmét annak, hogy egy olyan szervezet tagja legyek, ami farmolja a BP határain kívül eső tagságot. Befizetem az X pénz tagságot, de mit kapok érte? Biztosítást (ennek volna is értelme), vasúti kedvezményt (amihez persze legalább 10 percet kell állnom a MÁV-nál mire a pénztárosnéni körbetelefonálja a fél galaxist minden egyes alkalommal...). Börger kinget hagyjuk ki, mert oda amúgy se mennék. :P
De egyébként?! CM/RM-et amúgy is nyomom, UP, HNÜEM ettől függetlenek, szóval akkor inkább fogom azt a pénzt és a szegedi kerós élet fejlesztésére költöm a magam módján. Itt, helyben.
Emellett az a nagy arcú megközelítése a problémának, ami a CM-en történt az MK HQ részéről, nos nem vagyok hozzászokva az ilyesmihez, és ezután sem leszek.

3. belső etikai indíttatás
Világ életemben független és semleges voltam ideológiai és minden értelemben. Kutatóként ezt tartom tisztességesnek. Az MK tagság előtt elég komolyan hezitáltam, hogy kell-e nekem ez, hát most sikerült róla meggyőzniük, hogy nem. Szóval kártyát borítékba beletesz, és Pestre felüküld, csináljanak vele, ami jólesik. Részemről befejezve.
A továbbiakban csak a szegedi kerósélet ügyei izgatnak, mert azt érzem vontosabbnak.
Előzmény: Vegaaa (1456)
Vegaaa Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1456
"Hétfőn pedig levélben visszaküldöm az MK-nak a tagságit."

tételesen leirnád ennek okait?
Előzmény: sirdavegd (1453)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1455
Nálam is mindig ott figyel egy tekercs ezüstfényű erősített szigszallag. Úgy látom, Börzsöny népszerű a csongrádiak és szentesiek körében, Ember a gátonos útitársam is gyakran járt arra. Én összesen csak egyszer, de akkor egy teljes napon át baktattam Kemencéről a Csóványosra majd vissza. Tesóm azóta nem hajlandó velem túrázni...
Keróval mindig csak terveztem, de elég hülye helyen van Szegedről nézve. Úgy persze el lehetne érni, hogy egyik napon felmegyek Pestre, majd következőn Bp-Szentendre-Pilisszentlászló-Visegrád-(komp)-Nagymaros és utána uzsgyi felfelé az Ipoly mentén. Csak a Laci már nem nyomja, Dovát nem kérdeztem, márpedig ez több emberes móka kéne, hogy legyen. Bezzeg, ha borvidék lenne, akkor ott lenne valamelyik pszichomókus, mint önként jelentkező, de így macera :(
Előzmény: koller andor (1448)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1454
Köszönöm, van a tarsolyomban egy vidám 2003-as történet az első szolnoki utamról. Illetve a 2004-es ország körüli túrának továbbra sem lelem a leírását, így kénytelen leszek emlékezetből azt is újraírni. A fotók ellenben megvannak, az útvonalat pedig becsukott szemmel is ismerem :)
Egyébként jól megszívtam ezekkel az új belsőkkel, amiket az előző két hétben raktam be. Valahol vettem őket még nyáron, B+ márkájúak, szóval úgy voltam vele, hogy tartaléknak jó lesz. Aztán egész néztem, hogy de hülyén megy az első kerék - bizonyos fordulatszám fölött elkezd huplisodni. A külső is zsír új, kampón lógott a boltban és nálam is, szóval a belső az anyaghibás. És ciki lenne úgy járni, mint Andor - nagy bada bumm, aztán széles szigszallaggal operálni... Kár, hogy Borisz becsukott, Maniacban gondolom vannak önragasztós belsők, vagy legalább valami nem B+ gumi :P
Előzmény: TZiky (1452)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1453
Nyár elején szoktam rá a milstory.blog.hu-ra. Gyönyörű stílusban tudnak történeteket mesélni, és nagyrészt így sikerült levetkőzni a DM-en két év alatt elszegényesedett stílusomat. Azt a blogot olvasva feléledt bennem a remény, hogy igen is van tere a kedvtelésből történő mesélésnek - terelő és trollkodó gleccsertatárok nélkül.
Szóval a mai napon ünnepélyesen megszüntettem a DM-es működést, a továbbiakban itt szorgoskodom, és energiáimat inkább posztok megírására fordítom. Hétfőn pedig levélben visszaküldöm az MK-nak a tagságit.
Előzmény: TZiky (1452)
TZiky Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1452
Bízom benne, hogy van még párszáz ilyen és hasonló megíratlan sztorid...

Olvasnám.

Mindet.

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: sirdavegd (1451)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.24 0 0 1451
Vega biztatására íme itt a második történet a hőskorból. Először kicsit meleg volt, utána meg nagyon sötét. De mindig van a b-terv, egy barát és egy sátor!
http://midnight-rider.blog.hu/2010/10/24/papriskascsirke_hadmuvelet_szeged_kecel_hajos_kalocsa_night
(2010.10.24 9:00-tól lesz aktív)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1450
Pedig mély nyomot hagyott ám bennem, még posztot is írtam róla :)
http://midnight-rider.blog.hu/2010/06/29/bicycle_repairman
Egyébként meglepően hirtelen ütött be ez a hideg, vennem kellene pl új kesztyűt, mert az előzőt még tavasszal hajtottam szét. Gondolom, már van bőrkesztyű a Tecsóban/Severben. (a sünöm pl tegnap éjjel fél kettő körül már alig cincogott, úgy meg volt dermedve szegény)
Előzmény: Csüllög Imre (1449)
Csüllög Imre Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1449
Vettem a finom utalást. Amíg élünk, ezt emlegetni fogod :) (az algyői olajos utakon történt afférről, és az azt követő mentőakcióról van szó. És sirdavedg nem értékeli kellőképpen, hogy szerelhette a biciklimet, ami elég kevés embernek adatik meg ezen a világon. :D)
Előzmény: sirdavegd (1445)
koller andor Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1448
Én egyszer a Börzsönyben kaptam egy durva defektet. A külső is szétment egy darabon. Ezért szigetelőszalag használatával lehetett csak megoldani az ideiglenes helyreállítást.:-))
Előzmény: sirdavegd (1447)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1447
Ez esetben szívesen látunk, de sajnos meg kell küzdened a tisztelt kollégák két kerék iránti defektusával, illetve azzal, hogy Ami nekem a 3-8-as fokozat, meg a 25km/h feletti utazó sebesség, az pl CsIminek a kerékpársáv/nyom. Vagy adott esetben egy szép, tiszta, frissen felrakott fogaskeréksor és lánc kombó, ami vidáman ragyog - az első sárban történő elázásig.
Egyébként a spec érdeklődési körrel kapcsolatban: jópár oldalszeles-szakadó esős-hegyre feles szituációban kérdeztem már magamtól, hogy mi a rákot élvezek én ebben?! De utána túlteszem magam az efféle kérdéseken. Mert ahol emelkedő van, ott előbb-utóbb lejtő is lészen :D
Előzmény: LeatherLady (1446)
LeatherLady Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1446
Az érdeklődési köröm valóban meglehetősen sajátos. :) Az megint csak tény, hogy ilyen érdeklődéssel nem lehet hétköznapi módon ismerkedni, elvégre minden bozótos alatt nem találni hasonlót. :) Ettől függetlenül viszont szegedi vagyok, és hiányolok egy aktív szegedi topikot, ami nem a közlekedésről, meg fejlesztésekről, vagy épp sikertelenségekről szól, helyi hírek gyanánt, hanem a társaságról. Mindig is szívesen ismerkedtem, barátkoztam helyiekkel, kértem tanácsot, mit hol lehet beszerezni, vagy kértem segítséget, amit nyilván viszonoztam is, ha valaki olyan témában kért, amiben tudtam, stb... Csak a chatek szeged szobáiban egy bennfentes kör van, akik meglehetőst, nem tudom szebben, primitívek és bunkók.
Előzmény: Vegaaa (1444)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1445
OMG. Ez itt kerékpáros topic. Sportág és életforma, amit a természet lágy ölén meg őőő közterületen szoktak űzni. Sisakban és kapcsolódó személyi védőfelszerelésben, vagy anélkül. Tapasztalt túrakerós pl sose hagyja el a várost tartalékgumi és óriáspumpa nélkül. És mindig van kéznél néhány gyorskötöző a röpködő csavarok miatt. :D
Előzmény: Vegaaa (1444)
Vegaaa Creative Commons License 2010.10.22 0 0 1444
"Értem. És ismerkedős, keresgélős, hirdetős témákkal? :)"

az imént megnéztem hogy melyek azok a topicok amikhez hozzászóltál. na most ezek után konkrétan mire gondoltál az elöbb?:)
Előzmény: LeatherLady (1439)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.22 0 0 1443
Hideg is van, Canga meg már bezárt, mire elballagtam gumibelsőért. Szóval inkább maradt a monitor előtt és elmesélem Nektek az első hőskori 100km-es túrám történetét :)
Az első 100km-es ugrás Orosháza-Gyomaendrőd-Kisújszállás-(Abádszalók)-Kisújszállás-Mezőtúr-Szarvas-Orosháza
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.22 0 0 1442
M-R-ról annyit, hogy a történetek ("túra és útleírások") többsége, ami már az elmúlt időkben készült, térképekkel és fotókkal van alátámasztva. Illetve a blog címéből adódóan minden egyes etaphoz passzol valami oda illő muzsika (ez volna a speciális színfolt). A régi bejegyzéseket is kellene frissíteni, térképekkel kiegészíteni, mert azokban vannak a sokkal izgalmasabb, ország körüli tekerészések. Sajátos módon ugyanis hamarabb tekertem el Orosházáról Sopronba/Miskolcra, mint Szegedről Mórahalomra. Most, hogy közelít a tél és véget ér a szezon, lesznek majd szép visszatekintős posztok is, például az első 11km-es, majd 40 km-es távokról - nem beszélve az első 100 km fölötti túráról... :)
Előzmény: sirdavegd (1441)
sirdavegd Creative Commons License 2010.10.22 0 0 1441
Ha már "helyközi" ("minden állomáson és megállóhelyen megáll, csak másodosztályú kocsikkal közlekedik") és "gyorsított" témánál tartunk, elkészültem egy szép, összefoglaló poszttal a 47-es Szeged és Orosháza közötti szakaszáról. A munka annyiban sajátos, hogy a 47-es leírása mellett végig bemutat alternatív útvonaljavaslatokat is - ha valaki mégsem szeretne egy főútvonalon tekerni.
http://midnight-rider.blog.hu/2010/10/20/biciklivel_a_47_esen_szeged_es_oroshaza_kozott
Előzmény: Csüllög Imre (1438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!