Nos, ha már a múlt héten kihagytam az UP-ot (For Mother Russia...) meg tegnap is el kellett szelelnem a rendőri ellenőrzősről a megfelelő mennyiségű KRESZ oktatási célzatú brossúra szétosztása után, legyen itt kárpótlásul egy vidám (=beteg) 2003-as Orosháza-Szolnok túra leírása. Eredetileg kedden írtam úton Sopron irányába, de a tápom Szegeden maradt bedugva, szóval eddig tartott, amíg legépteltem a gyöngy betűkkel rótt kaparványt.
Erdészeti út. Diósjenő felől k@rvára meredek, de kárpótol a 16 km kényelmes gurulás az északi oldalon. Kettes út forgalmas, de jó minőségű. Semmi gond sem szokott lenni. Bp. sokkal veszélyesebb.
Nagybörzsönyből van kb. 4km földút, de aztán az is átváltozik .
Nem is tudtam, hogy Diósjenő és Kemence között van aszfaltozott út! (pontosabban a guglimaps nem tudja) Így már nagyon guszta :) 2-es út nem túl forgalmas (ez mondjuk elég hülyén hangzik, pont tőlem)?
Nekem a kerékpározás hobbi. CM fórumon János és tsai az MK HQ-ból kerek-perec megmondták, hogy a kis ujjam nem elég, kell a karom is. Ezek után megkapták a középső ujjam - onnentől meg úgy elegáns, ha az ember feláll az asztaltól és veszi a kabátját. Mint "KGD" egyébként sem akarok érvényesülni aktivistaként. Aktívkodni "tedd ide-tedd oda" módon szeretek. CM/RM-en történő részvételhez, UP-ozáshoz, teaosztáshoz nem kell az MK tagsági. Tekintsük a dolgot tehát az erőforrásaim hatékonyabb felhasználásának. A felhasználás céljáról majd beszélünk UP-on.
hehe, hát szinte biztos voltam abban hogy gyakorlatilag csak a SZIN miatt vagy kiakadva. a rendszeren van még mit fejleszteni, amely fejlesztés nem fog egyik napról a másikra csak úgy leesni az égböl. merthogy ennyi erövel azon véleményeket is csont nélkül elfogadhatnád, amelyek arról szólnak hogy milyen veszélyesek a kerékpársávok. bár Szeged kerékpársávjain nemigen történtek balesetek (mintahogy a SZIN alatt sem történtek olyan iszonyatosan veszélyes szituációk), de azért attól még balesetveszélyesek és szüntessék be! mint ahogy nekünk meg kellett dolgoznunk a SZIN alatt, úgy az egyszeri kerékpárosnak meg kell tanulnia használnia a sávot. nem lehet andalogni rajta, de a hivatásforgalomnak tökjó.
amit ezen felül irtál, az sajnos az egész országra jellemző: Budapest vízfej.
a harmadik pontodra pedig csak annyit tudok mondani, hogy sok sikert az érvényesüléshez mint KGD, de te is tudod hogy mint MK tag többre juthatsz. mielött elküldöd a tagsági kártyádat, szerintem tisztázd magadban hogy te akarod e egyszemélyben szarni a spanyolviaszt (mert akkor MK háttér szevasz), vagy esetleg egy mások által kitaposott ösvényen indulsz el bár nem 100%-os hatékonysággal, de azért magyar viszonylatban jótétlélek maradsz.
Nem akarom ezt a topicot szétoffolni a témában, a trolltanya http://criticalmass.hu/forum/20101013/van-e-kerekparos-erdekvedelem-magyarorszagon alapján döntöttem végleg úgy, hogy egyszerűbb lezárni az ügyet. 1 és legfőbb: SZIN-es kerékpártároló körüli bénáskodások, majd a dolog kezelése. Ennek kapcsán mondjuk nem voltam doromboló kiscica, ellenben semmilyen munkaadótól nem fogadok el olyan magatartást, ami a profit érdekét előtérbe helyezve a munkavállaló és az általa őrzött érték veszélyeztetésével jár. 1a. Biztonsági hiányosságok. Lehet persze mutogatni a SZIN-re, hogy az ő feladatuk, de az MK telepítette a tárolót, és biztosította az emberi erőforrást (= velük írtuk alá a szerződést). Az alábbi kérdéseket vetettem fel a SZIN előtt, közben és után és a CM-en is, mindmáig válasz nélkül: - milyen intézkedések szavatolják a kerékpárok és az MK aktivitsák biztonságát? - az MK aktivitsának milyen jogosultségai vannak a helyszínen az általa őrzött kerékpárok biztonságának szavatolására? 2010. június 15-i levél (http://m.blog.hu/mi/midnight-rider/image/szin.jpg) MK HQ válasza: "örző védő nem lesz, miénk a felelősség" szóval kedves gaze és aron igen, itt kellett volna azt mondanom, hogy sztoj, nem kérek belőle és igen, hülye voltam, hogy nem vettem komolyan a június 16-i választ. Merthogy az alábbiak nem voltak definiálva "a miénk a felelősségben" - az aktivista vagyoni felelősséget vállal az általa beléptetett kerékpárért? - milyen eszközeim vannak például, ha valaki besétál a karámba és kifelé nem hajlandó megállni és azonosítani magát? illetve azonosítom, de az adatok nem passzolnak (tehát lopás forog fenn?) - mi a teendő az aktivistákat érő inzultus esetén? - mi a teendő a kerékpártároló épségét veszélyeztető inzultus esetén? - mi a teendő akkor, ha a bent tárolt kerékpárok megsérülnek egy fesztiválozó gondatlansága miatt? Erre vonatkozóan írásos/szóbeli eligazítás nem történt, de a CM-en se jött semmi érdemi válasz. Vállvonogatás, terelés na az igen, de annak a jele, hogy esetleg elgondolkoztak a dolgon, vagy fel is fogták, na az nem. Önkéntesként a munkaerőmet adtam az MK-nak, "életemet és véremet" nem. Nem vagyok én magyar nemes... :P 1b. Kulturális különbözőségek. Szóval a ellátmány-téma. Felénk természetes, hogy természetben "fizetünk" annak, aki segít, Pesten meg nem. Ezen persze túl lehet lépni, de ott figyel a "bunkóság" tag. A tavaszi dóm téri kerós hétvégén/kitelepülésen pl tök jókat szórakoztam a Greenpaceseken, ahogyan lopva mertek csak kajálni, mert a sajtó nem láthatja őket semmilyen márkával a kezükben. Ettől még az ő kabátjuk is csak pár ezer év múlva bomlik le... :P Szóval ezek után igencsak rosszul esett a Szandi pizzás szórólapos kirohanása. Pizzériát nem reklámozunk, de lámpát éjszakára azért elfogadunk tőlük (mert olyat az MK nem küld le Pesteről...). Meg vásárolj helyben... :P
2. minden más: Egyszerűen nem látom értelmét annak, hogy egy olyan szervezet tagja legyek, ami farmolja a BP határain kívül eső tagságot. Befizetem az X pénz tagságot, de mit kapok érte? Biztosítást (ennek volna is értelme), vasúti kedvezményt (amihez persze legalább 10 percet kell állnom a MÁV-nál mire a pénztárosnéni körbetelefonálja a fél galaxist minden egyes alkalommal...). Börger kinget hagyjuk ki, mert oda amúgy se mennék. :P De egyébként?! CM/RM-et amúgy is nyomom, UP, HNÜEM ettől függetlenek, szóval akkor inkább fogom azt a pénzt és a szegedi kerós élet fejlesztésére költöm a magam módján. Itt, helyben. Emellett az a nagy arcú megközelítése a problémának, ami a CM-en történt az MK HQ részéről, nos nem vagyok hozzászokva az ilyesmihez, és ezután sem leszek.
3. belső etikai indíttatás Világ életemben független és semleges voltam ideológiai és minden értelemben. Kutatóként ezt tartom tisztességesnek. Az MK tagság előtt elég komolyan hezitáltam, hogy kell-e nekem ez, hát most sikerült róla meggyőzniük, hogy nem. Szóval kártyát borítékba beletesz, és Pestre felüküld, csináljanak vele, ami jólesik. Részemről befejezve. A továbbiakban csak a szegedi kerósélet ügyei izgatnak, mert azt érzem vontosabbnak.
Nálam is mindig ott figyel egy tekercs ezüstfényű erősített szigszallag. Úgy látom, Börzsöny népszerű a csongrádiak és szentesiek körében, Ember a gátonos útitársam is gyakran járt arra. Én összesen csak egyszer, de akkor egy teljes napon át baktattam Kemencéről a Csóványosra majd vissza. Tesóm azóta nem hajlandó velem túrázni... Keróval mindig csak terveztem, de elég hülye helyen van Szegedről nézve. Úgy persze el lehetne érni, hogy egyik napon felmegyek Pestre, majd következőn Bp-Szentendre-Pilisszentlászló-Visegrád-(komp)-Nagymaros és utána uzsgyi felfelé az Ipoly mentén. Csak a Laci már nem nyomja, Dovát nem kérdeztem, márpedig ez több emberes móka kéne, hogy legyen. Bezzeg, ha borvidék lenne, akkor ott lenne valamelyik pszichomókus, mint önként jelentkező, de így macera :(
Köszönöm, van a tarsolyomban egy vidám 2003-as történet az első szolnoki utamról. Illetve a 2004-es ország körüli túrának továbbra sem lelem a leírását, így kénytelen leszek emlékezetből azt is újraírni. A fotók ellenben megvannak, az útvonalat pedig becsukott szemmel is ismerem :) Egyébként jól megszívtam ezekkel az új belsőkkel, amiket az előző két hétben raktam be. Valahol vettem őket még nyáron, B+ márkájúak, szóval úgy voltam vele, hogy tartaléknak jó lesz. Aztán egész néztem, hogy de hülyén megy az első kerék - bizonyos fordulatszám fölött elkezd huplisodni. A külső is zsír új, kampón lógott a boltban és nálam is, szóval a belső az anyaghibás. És ciki lenne úgy járni, mint Andor - nagy bada bumm, aztán széles szigszallaggal operálni... Kár, hogy Borisz becsukott, Maniacban gondolom vannak önragasztós belsők, vagy legalább valami nem B+ gumi :P
Nyár elején szoktam rá a milstory.blog.hu-ra. Gyönyörű stílusban tudnak történeteket mesélni, és nagyrészt így sikerült levetkőzni a DM-en két év alatt elszegényesedett stílusomat. Azt a blogot olvasva feléledt bennem a remény, hogy igen is van tere a kedvtelésből történő mesélésnek - terelő és trollkodó gleccsertatárok nélkül. Szóval a mai napon ünnepélyesen megszüntettem a DM-es működést, a továbbiakban itt szorgoskodom, és energiáimat inkább posztok megírására fordítom. Hétfőn pedig levélben visszaküldöm az MK-nak a tagságit.
Pedig mély nyomot hagyott ám bennem, még posztot is írtam róla :) http://midnight-rider.blog.hu/2010/06/29/bicycle_repairman Egyébként meglepően hirtelen ütött be ez a hideg, vennem kellene pl új kesztyűt, mert az előzőt még tavasszal hajtottam szét. Gondolom, már van bőrkesztyű a Tecsóban/Severben. (a sünöm pl tegnap éjjel fél kettő körül már alig cincogott, úgy meg volt dermedve szegény)
Vettem a finom utalást. Amíg élünk, ezt emlegetni fogod :) (az algyői olajos utakon történt afférről, és az azt követő mentőakcióról van szó. És sirdavedg nem értékeli kellőképpen, hogy szerelhette a biciklimet, ami elég kevés embernek adatik meg ezen a világon. :D)
Én egyszer a Börzsönyben kaptam egy durva defektet. A külső is szétment egy darabon. Ezért szigetelőszalag használatával lehetett csak megoldani az ideiglenes helyreállítást.:-))
Ez esetben szívesen látunk, de sajnos meg kell küzdened a tisztelt kollégák két kerék iránti defektusával, illetve azzal, hogy Ami nekem a 3-8-as fokozat, meg a 25km/h feletti utazó sebesség, az pl CsIminek a kerékpársáv/nyom. Vagy adott esetben egy szép, tiszta, frissen felrakott fogaskeréksor és lánc kombó, ami vidáman ragyog - az első sárban történő elázásig. Egyébként a spec érdeklődési körrel kapcsolatban: jópár oldalszeles-szakadó esős-hegyre feles szituációban kérdeztem már magamtól, hogy mi a rákot élvezek én ebben?! De utána túlteszem magam az efféle kérdéseken. Mert ahol emelkedő van, ott előbb-utóbb lejtő is lészen :D
Az érdeklődési köröm valóban meglehetősen sajátos. :) Az megint csak tény, hogy ilyen érdeklődéssel nem lehet hétköznapi módon ismerkedni, elvégre minden bozótos alatt nem találni hasonlót. :) Ettől függetlenül viszont szegedi vagyok, és hiányolok egy aktív szegedi topikot, ami nem a közlekedésről, meg fejlesztésekről, vagy épp sikertelenségekről szól, helyi hírek gyanánt, hanem a társaságról. Mindig is szívesen ismerkedtem, barátkoztam helyiekkel, kértem tanácsot, mit hol lehet beszerezni, vagy kértem segítséget, amit nyilván viszonoztam is, ha valaki olyan témában kért, amiben tudtam, stb... Csak a chatek szeged szobáiban egy bennfentes kör van, akik meglehetőst, nem tudom szebben, primitívek és bunkók.
OMG. Ez itt kerékpáros topic. Sportág és életforma, amit a természet lágy ölén meg őőő közterületen szoktak űzni. Sisakban és kapcsolódó személyi védőfelszerelésben, vagy anélkül. Tapasztalt túrakerós pl sose hagyja el a várost tartalékgumi és óriáspumpa nélkül. És mindig van kéznél néhány gyorskötöző a röpködő csavarok miatt. :D
M-R-ról annyit, hogy a történetek ("túra és útleírások") többsége, ami már az elmúlt időkben készült, térképekkel és fotókkal van alátámasztva. Illetve a blog címéből adódóan minden egyes etaphoz passzol valami oda illő muzsika (ez volna a speciális színfolt). A régi bejegyzéseket is kellene frissíteni, térképekkel kiegészíteni, mert azokban vannak a sokkal izgalmasabb, ország körüli tekerészések. Sajátos módon ugyanis hamarabb tekertem el Orosházáról Sopronba/Miskolcra, mint Szegedről Mórahalomra. Most, hogy közelít a tél és véget ér a szezon, lesznek majd szép visszatekintős posztok is, például az első 11km-es, majd 40 km-es távokról - nem beszélve az első 100 km fölötti túráról... :)
Ha már "helyközi" ("minden állomáson és megállóhelyen megáll, csak másodosztályú kocsikkal közlekedik") és "gyorsított" témánál tartunk, elkészültem egy szép, összefoglaló poszttal a 47-es Szeged és Orosháza közötti szakaszáról. A munka annyiban sajátos, hogy a 47-es leírása mellett végig bemutat alternatív útvonaljavaslatokat is - ha valaki mégsem szeretne egy főútvonalon tekerni. http://midnight-rider.blog.hu/2010/10/20/biciklivel_a_47_esen_szeged_es_oroshaza_kozott