Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laikus11 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5208

Köszönöm a segítséget, a tanácsot. 

Az autó napi használatban volt, de csak pár km.....

pl 14 km a legutolsó héten

Laudat Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5207

Az általad felsorolt hibák , egy olyan autó lehet, amely 10 évig ,  egy garázsban állt mozdulatlanul

vagy nem  46000 km van benne .

Első, hátsó fékbetét cseréje

Kézifék kötél vizsgálata

Váltó bofden átvizsgálása ( fülke, két ülés kőzt) nincs fellazulva

hátsó ajtó teleszkopok cseréje

stb ,stb

Szerintem igy  ne menj vele egy métert sem, amig nincs rendben minden !!      Üdv

Előzmény: laikus11 (5206)
laikus11 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5206

A fék úgy derült ki ,hogy üresben nagyon hamar megállt az autó, plusz a teremgarázsnál fék nélkül állt a lejtőn.

Nagy a baj?

 

 

Még egy bónusz kérdés: a tompított fényszórónak van visszajelzése a műszerfalon? mert csak a refinél világít a refi jele

laikus11 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5205

Sziasztok! 

 

Ismét boldog tulajdonosa lett a család egy Matiz nak (2002). Volt már 10 éve is. Semmi gond nem volt, csak kicsi lett!

Most egy 22 éves Suzuikit cseréltünk le a17 éves Matizra, 46000 km, első tulajdonostól. Ezüstgolyó! Nagy a boldogság!

Ami kérdés lenne:

a csomagtartó megáll félúton, annak a cseréje kb mennyibe kerülhet? Bontóban keressek?

a váltónak brutális a holt játéka, kb 3-5 cm simán lifeg sebességben

 

Azon kívül a fék teljesen be van rohadva, most befújtam és folyton fékezgetek, holnap leszedem a kereket és befújom közelről is.

 

Van egyéb tanácsotok, ötletetek ,hogy mivel lehetne friss vért tenni a kicsikébe?

 

Köszönöm az együtt gondolkodást és a segítséget!!!

 

:-)

 

Botond

haka64 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5204

Üdv mindenkinek. Azt szeretném megkérdezni, hogy a képen látható könyv nem orosz nyelven esetleg megvan-e valakinek? Nem papír alapon, hanem elektronikus formában keresném. Más szervizkönyv is megfelelne ennek hiányában. Köszönöm. 

 

GPS Creative Commons License 2019.10.30 0 1 5203

 

lehet nálam is elég lenne egy váltóbowden csere?

 

Felesleges bowdent cserélni - nem az a hibás, nem a bowden miatt akad a kettes.

A gond a váltóban van, elkopott a kettes fokozat cucca odabent - ez okozza a problémát.

 

És állítani semmit sem lehet - ez ilyen. A váltó egyébként felújítható, nem akkora nagy kunszt.

.

Előzmény: MlRRMuRR (5202)
MlRRMuRR Creative Commons License 2019.10.30 0 0 5202

Nekem is néha elég nehezen veszi a kettest, lehet nálam is elég lenne egy váltóbowden csere? Vagy esetleg állításra nincs lehetőség, mint pl. a kézifék bowdennél?

Előzmény: adingos (5198)
kószafa Creative Commons License 2019.10.08 0 0 5201

Köszönöm a gyors választ.

GPS Creative Commons License 2019.10.08 0 0 5200

 

Szeretném megkérdezni, a műszerfal visszajelző izzók mekkora teljesítményűek? Közönöm

 

1-3 W - de nincs jelentősége - a lényeg hogy formára-méretre férjen be a helyére.

 

De létezik LED-el helyettesítő megoldás is - az lényegesen többet bír, mint a kis izzók.

.

Előzmény: kószafa (5199)
kószafa Creative Commons License 2019.10.07 0 0 5199

Tisztelt Matiz tulajok! Szeretném megkérdezni, a műszerfal visszajelző izzók mekkora teljesítményűek? Közönöm

adingos Creative Commons License 2019.09.24 0 0 5198

Köszi a beszámolót, hasznos lessz!!!!

 

A sebváltó miatt csak váltó bówdeneket kell cserélni, nem az egész váltót!  De számodra ez már mindegy.

Előzmény: KisdutraTamás (5197)
KisdutraTamás Creative Commons License 2019.09.23 0 1 5197

Sziasztok! Csak egy tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. (Lehet, hogy volt már ilyen hozzászólás a fórumon.) Vásároltam egy 2003-as Matiz II-est 0.8. (alapfelszereltség) A probléma úgy indult, hogy az autó hidegen indításkor először felprögött ahogy kell és pár másodperc után a fordulat leesett és az alapjárati motor nem tudott korrigálni és lefulladat az autó. Ezen kívűl egyenletlen volt az alapjárat. Második indításkor kicsi gázzal már nem fulladt le. (fogyasztás 7.2 liter) Elsőkörben kicseréltem az alapvető dolgokat pl.: gyertyák, gyertyakábelek, légszűrő, vezérlés, generátor ékszíj. Nem lett jobb. Beszereztem egy donorautót. (váltót is kellett cserélni mert nehezen vette 2.és 3.fokozatot visszaváltáskor.) :) Átpakoltam az EGR rendszert és az alapjárati motort(kitisztítva a motor és a szelep is a csővel együtt) Természetesen a motor újra lett tanítva tehát az a hiba is kizárható volt. Ezen kívül kitisztítottam a folytószelepházat is. Kicsit jobb lett de nem javult meg. Vettem egy új vízhőfok jeladót (ami az ecu-nak küldi a jelet), cseréletem a donorból a levegő hőmérséklet jeladót is. A probléma még mindig fennt állt. Cseréltem Map szenzort is (szintén donorból). Átnéztem a vákuum csöveket, de rendben voltak. Az injektorokat nem bántottam. Hibakód nem volt. Probálkoztam állítani a folytószelepálláson multiméterrel kimérve. Már csak az üzemanyag rendszer maradt hátra. Átcseréltem a donor tankjából a komplett üzemanyagszivattyú rendszert valamint vettem egy új benzinszűrőt és teletankoltam. Azóta mentem vele már vagy 1000 km-t. A probléma megszűnt. Hidegen is szép alapjárat. Fogyasztás visszaesett 5,8-6 literre vegyesen. Ha valaki ugyanezzel a problémával küzd azt tanácsolom, hogy először nézessen egy benzinnyomást. Nekem szerencsém volt, mert voltak csere alkatrészeim. Minden jót mindenkinek!

adingos Creative Commons License 2019.09.19 0 1 5196

És mi lett a megoldás?????? Lehet mást is érdekelne!!!

Előzmény: jetkarcsi (5195)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.09.12 0 0 5195

Megoldottam. 

Előzmény: jetkarcsi (5194)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.09.04 0 0 5194

Üdvözlöm a Cartársakat.

Egy kis segítséget-tanácsot szeretnék kérni. A családunkban van egy 2003-as Matiz. Tönkrement  a gyújtáskapcsolója, kicseréltem. Immós volt és immósat kapott. A gyújtáskapcsoló betét is cserélve lett. Az autó nem indul, csak forgat. A régi immókarikához hozzátettem a régi kulcsot de nem változott semmi. Lehetséges, hogy tanítani, vagy felismertetni kellene az újat?  A válaszokat előre is köszönöm. 

 

György Galambos Creative Commons License 2019.09.01 0 0 5193

Sziasztok! Eladtam a Matizomat és megmaradt egy új dobozos (2db) fékpofám. Ha valakit érdekel, keressen! Biztos megegyezünk. (JH Brake Lining)

vondra Creative Commons License 2019.08.27 0 0 5192

Köszönöm szépen a választ :)

Iagzából nekem tegnap az araszolásnál mintha töbször is bekapcsolt volna.. obd olvasóval próbáltam követni és néha felment 93 körülre, aztán vissza 84 ig. Akkor gondolom kapcsolt a ventillátor (elég nagy dugó voltnem igazán halottam hogy most megy vagy mivan vele).

Ha ennyiszer bekapcsol akkor már gond lehet valahol?

Előzmény: GPS (5191)
GPS Creative Commons License 2019.08.27 0 0 5191

 

Igen, nagy melegben, dugóban, bekapcsol a ventilátor.

 

De - ha egyébként minden rendben van a hűtéssel - akkor ez igen ritkán fordul csak elő és valóban csak extrém kánikulában.

Nekem 10 év alatt megszámlálható (5-6) alkalommal kapcsolt csak be - de akkor tényleg pokoli hőség volt és tényleg csak araszolás folyt.

 

Egyébként a Matiz hűtőrendszere nagyon hatékony, normál üzemben egyszerűen nincs szüksége a ventilátorra semmilyen körülmények közt.

 

Ugyanakkor (meghibásodási szempontból) a hűtőrendszer a Matiz egyik gyenge pontja.

 

Több helyen is elfolyhat a vize - és az bizony azonnali hengerfej-tömítés átégéssel jár. Ha elment a víz és nem veszik észre azonnal - az bizony "hengerfej-mókát" okoz. Néha, mire az óra mutatja a "hőemelkedést" addigra már késő.

 

Személyes ajánlásom a hűtőfolyadék a szokásosnál is gyakoribb ellenőrzése, akár a hideg-vízszint megjelölésével a tartályon.

Már 1 újnyi fogyás is aggodalomra adhat okot.

.

Előzmény: vondra (5190)
vondra Creative Commons License 2019.08.27 0 0 5190

Még egy kérdés felmerült bennem a tegnapi dugóban araszolgatás közbe... Normál menetbe a víz hőfok 83-85 fok körül van, a dugoba volt hogy felment 93 körülre is. Valahol itt kapcsol a ventillátor? Esetleg tudja ennek a menetét? :)

Köszönöm előre is.

(vagy akár más tudja? :) )

Előzmény: GPS (5188)
vondra Creative Commons License 2019.08.18 0 0 5189

Értem, köszönöm :)

Előzmény: GPS (5188)
GPS Creative Commons License 2019.08.18 0 0 5188

 

A másik cső nyomáskiegyenlítő-szellőztető (a zárt körön belül).

 

Főleg zárt állapotú termosztátnál, (ha annak el van dugulva, vagy le van ragadva a kiegyenlítő-szelepje) - akkor léphetnek fel érdekes nyomáskülönbségek rendszeren belül.

Ez a cső kiküszöböli hogy ez előforduljon.

.

Előzmény: vondra (5187)
vondra Creative Commons License 2019.08.18 0 0 5187

A két felsöböl a vékonyon jol értem? A másik akkor mi célt szolgál?

Ez már csak tanulmányi kérdés inkább :)

Előzmény: GPS (5186)
GPS Creative Commons License 2019.08.18 0 0 5186

 

Nem.

Járó motorral csak a vékony csövön kell jöjjön.

.

Előzmény: vondra (5185)
vondra Creative Commons License 2019.08.18 0 0 5185

Még egy kérdlsem lenne, a kiegyenlitö tartályba lévö mind a két csövön jönnie kéne a hütöviznek?

Nekem sajnos csak a tüzfal felöli végén jön, a másikon semmi.

Üzemi hön már a másikbol is jönni kéne nem? Vagy hogy van ez pontosan?

Elöre is köszönöm.

vondra Creative Commons License 2019.08.16 0 0 5184

Köszönöm szépen a választ

Hol találom ezt a táblázatot? Multiméterem van a mérés nem gond. 

Előzmény: puckandúr (5183)
puckandúr Creative Commons License 2019.08.15 0 0 5183

Nekem gyanús a hőmérséklet érzékelő. Ha az nem a valós értéket adja, eltolódhat a keverékszabályozás.

Ez egy negatív karakterisztikájú ellenállás. Vagyis hidegen nagyobb az ellenállása, melegedve pedig csökken. Van egy általános táblázat. Aszerint ki kellene mérni.

Előzmény: vondra (5182)
vondra Creative Commons License 2019.08.08 0 0 5182

Üdv a klubbtagoknak!

Problémám lenne a matizunkal (2003 -as II es matiz)

Rendszerint leáll hidegen, de nem motor hidegen hanem hideg időbe. Reggel az első indításnál egyszerűen pöccre indul 10-20 másodpercig megy majd egyszerűen leáll. Utána indítva is néha leáll, de általába másodikra már megmarad. Ha indítom és adok neki egy-egy gázfröccsöt akkor nem áll le. De ez rendszerint csak reggel van "hűvösebb" időbe. Ha pl már délbe indítom először hétvégén, akkor nem fullad le..   Ma reggel munkába jövet már az alapjárat sem akart visszaesni 950 -re... 1500 körül maradt..

 

Új a gyertya, az olaj a szűrővel, légszűrő. Egr tisztítva, alapjárati szelep is tisztítva, aztán cserélve (kaptam egyet kölcsön)

 

Mi lehet a gond, ha esetleg valakinek lenne ötlete szívesen venném :)

A210 820 08 21 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 5181

A Hahu-t elnézve 280-330 környékén kínálnak ilyeneket ebből az évjáratból,gondolom a realitás a 250-300.

Mi két éve adtuk el egy ugyanilyen 2003-as,teljesen fapados,de újszerű Matizunkat feleennyi kilométerrel,de nagyon gyorsan 320-ért.

Előzmény: adingos (5180)
adingos Creative Commons License 2019.08.07 0 0 5180

Matíz II. 2003.3.havi 800ccm 110900km napi használatból mindene működik, semmi extra nincs benne. Korához képest egyben van. Szerintetek mit érhet???????? 

solak Creative Commons License 2019.08.03 0 0 5179

Üdvözlök mindenkit itt a fórumon 

Matiz 2004 esről beszélek! 

 

"Állítólagos vezérlés csere" után vagyok,tudom e azt én valahogy ellőrizni valamiként hogy valójában minden ki lett e cserélve a vezérlésnél? Mert nekem gyanús a dolog, szerintem a vízpumpa lehet nem lett cserélve  mivel a hűtő folyadék ugyanazon a szinten áll mint mikor odavittem.

Plusz ami még érdekelne mi az ami kopog azóta a vezénylés oldalon ami előtte nem volt? Ellehet tenni a vezénylést mondjuk egy foggal, de attól még beindul és megy a motor? ? Mint laikusként kérdezem.

Köszönöm előre is a választ  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!