egyébként a két nap alatt beletett 30 km jót tett neki és talán a fék spray is...nem lassul már üresben az autó úgy ahogy első alkalommal, gurul szépen...
Üdv mindenkinek. Azt szeretném megkérdezni, hogy a képen látható könyv nem orosz nyelven esetleg megvan-e valakinek? Nem papír alapon, hanem elektronikus formában keresném. Más szervizkönyv is megfelelne ennek hiányában. Köszönöm.
Nekem is néha elég nehezen veszi a kettest, lehet nálam is elég lenne egy váltóbowden csere? Vagy esetleg állításra nincs lehetőség, mint pl. a kézifék bowdennél?
Sziasztok! Csak egy tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. (Lehet, hogy volt már ilyen hozzászólás a fórumon.) Vásároltam egy 2003-as Matiz II-est 0.8. (alapfelszereltség) A probléma úgy indult, hogy az autó hidegen indításkor először felprögött ahogy kell és pár másodperc után a fordulat leesett és az alapjárati motor nem tudott korrigálni és lefulladat az autó. Ezen kívűl egyenletlen volt az alapjárat. Második indításkor kicsi gázzal már nem fulladt le. (fogyasztás 7.2 liter) Elsőkörben kicseréltem az alapvető dolgokat pl.: gyertyák, gyertyakábelek, légszűrő, vezérlés, generátor ékszíj. Nem lett jobb. Beszereztem egy donorautót. (váltót is kellett cserélni mert nehezen vette 2.és 3.fokozatot visszaváltáskor.) :) Átpakoltam az EGR rendszert és az alapjárati motort(kitisztítva a motor és a szelep is a csővel együtt) Természetesen a motor újra lett tanítva tehát az a hiba is kizárható volt. Ezen kívül kitisztítottam a folytószelepházat is. Kicsit jobb lett de nem javult meg. Vettem egy új vízhőfok jeladót (ami az ecu-nak küldi a jelet), cseréletem a donorból a levegő hőmérséklet jeladót is. A probléma még mindig fennt állt. Cseréltem Map szenzort is (szintén donorból). Átnéztem a vákuum csöveket, de rendben voltak. Az injektorokat nem bántottam. Hibakód nem volt. Probálkoztam állítani a folytószelepálláson multiméterrel kimérve. Már csak az üzemanyag rendszer maradt hátra. Átcseréltem a donor tankjából a komplett üzemanyagszivattyú rendszert valamint vettem egy új benzinszűrőt és teletankoltam. Azóta mentem vele már vagy 1000 km-t. A probléma megszűnt. Hidegen is szép alapjárat. Fogyasztás visszaesett 5,8-6 literre vegyesen. Ha valaki ugyanezzel a problémával küzd azt tanácsolom, hogy először nézessen egy benzinnyomást. Nekem szerencsém volt, mert voltak csere alkatrészeim. Minden jót mindenkinek!
Egy kis segítséget-tanácsot szeretnék kérni. A családunkban van egy 2003-as Matiz. Tönkrement a gyújtáskapcsolója, kicseréltem. Immós volt és immósat kapott. A gyújtáskapcsoló betét is cserélve lett. Az autó nem indul, csak forgat. A régi immókarikához hozzátettem a régi kulcsot de nem változott semmi. Lehetséges, hogy tanítani, vagy felismertetni kellene az újat? A válaszokat előre is köszönöm.
Iagzából nekem tegnap az araszolásnál mintha töbször is bekapcsolt volna.. obd olvasóval próbáltam követni és néha felment 93 körülre, aztán vissza 84 ig. Akkor gondolom kapcsolt a ventillátor (elég nagy dugó voltnem igazán halottam hogy most megy vagy mivan vele).
Ha ennyiszer bekapcsol akkor már gond lehet valahol?
Igen, nagy melegben, dugóban, bekapcsol a ventilátor.
De - ha egyébként minden rendben van a hűtéssel - akkor ez igen ritkán fordul csak elő és valóban csak extrém kánikulában.
Nekem 10 év alatt megszámlálható (5-6) alkalommal kapcsolt csak be - de akkor tényleg pokoli hőség volt és tényleg csak araszolás folyt.
Egyébként a Matiz hűtőrendszere nagyon hatékony, normál üzemben egyszerűen nincs szüksége a ventilátorra semmilyen körülmények közt.
Ugyanakkor (meghibásodási szempontból) a hűtőrendszer a Matiz egyik gyenge pontja.
Több helyen is elfolyhat a vize - és az bizony azonnali hengerfej-tömítés átégéssel jár. Ha elment a víz és nem veszik észre azonnal - az bizony "hengerfej-mókát" okoz. Néha, mire az óra mutatja a "hőemelkedést" addigra már késő.
Személyes ajánlásom a hűtőfolyadék a szokásosnál is gyakoribb ellenőrzése, akár a hideg-vízszint megjelölésével a tartályon.
Még egy kérdés felmerült bennem a tegnapi dugóban araszolgatás közbe... Normál menetbe a víz hőfok 83-85 fok körül van, a dugoba volt hogy felment 93 körülre is. Valahol itt kapcsol a ventillátor? Esetleg tudja ennek a menetét? :)
A másik cső nyomáskiegyenlítő-szellőztető (a zárt körön belül).
Főleg zárt állapotú termosztátnál, (ha annak el van dugulva, vagy le van ragadva a kiegyenlítő-szelepje) - akkor léphetnek fel érdekes nyomáskülönbségek rendszeren belül.
Nekem gyanús a hőmérséklet érzékelő. Ha az nem a valós értéket adja, eltolódhat a keverékszabályozás.
Ez egy negatív karakterisztikájú ellenállás. Vagyis hidegen nagyobb az ellenállása, melegedve pedig csökken. Van egy általános táblázat. Aszerint ki kellene mérni.
Problémám lenne a matizunkal (2003 -as II es matiz)
Rendszerint leáll hidegen, de nem motor hidegen hanem hideg időbe. Reggel az első indításnál egyszerűen pöccre indul 10-20 másodpercig megy majd egyszerűen leáll. Utána indítva is néha leáll, de általába másodikra már megmarad. Ha indítom és adok neki egy-egy gázfröccsöt akkor nem áll le. De ez rendszerint csak reggel van "hűvösebb" időbe. Ha pl már délbe indítom először hétvégén, akkor nem fullad le.. Ma reggel munkába jövet már az alapjárat sem akart visszaesni 950 -re... 1500 körül maradt..
Új a gyertya, az olaj a szűrővel, légszűrő. Egr tisztítva, alapjárati szelep is tisztítva, aztán cserélve (kaptam egyet kölcsön)
Mi lehet a gond, ha esetleg valakinek lenne ötlete szívesen venném :)
Matíz II. 2003.3.havi 800ccm 110900km napi használatból mindene működik, semmi extra nincs benne. Korához képest egyben van. Szerintetek mit érhet????????