Keresés

Részletes keresés

-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 83
Jó, akkor hozzak 50km fölötti példát? :)

"ami elég volt a legközelebbi vasútállomásig való eljutáshoz"
Zeg-en és Keszthelyen is helyben van a vasútállomás... :)
Előzmény: f_k (82)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 82

Ha 1991 ben 40 km volt a határ ami elég volt a legközelebbi vasútállomásig való eljutáshoz, akkor legyen max 50 km, hogy beleférjen a Zalaegerszeg-Keszthely is.

:)

Előzmény: -c.v- (80)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 81

Kezdjük akkor a párhuzamosságok felszámolását itt. Reszkess Gödöllői HÉV!

 

Kötöttpályás közelekedést nem számolunk fel!!!

 

A HÉV más útvonalon jár mint a 80 as vonal.

Gödöllő Mogyoród-Kerepestarcsa Cinkota-Örs Vezér tere.

 

A Budapest Gödöllő buszról ez nem mondható el, mert egy része az M3 ason  megy, a másik része a régi 3 as úton, de azt lefedné a HÉV és a MÁV 80 as vonala együttesen.

Előzmény: Carpy (77)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 80
" Én a diákot ahogy nekem is 1991 ben csak 40 km re adnám.
A felett vasúttal utazzanak. "


És ahol nincs vasút?

OK, ott legyen buszra is diák.
Hol (hány átszállásnál, ill. mekkora kerülőnél) húznád meg a határt?

Pl Zalaegerszeg-Keszthely:

Busszal 46km, 1:05
Vonattal 93km, 2:20, 1 vagy 2 átszállás
Előzmény: f_k (32)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 79

Budapest-Gödöllő Bag-Aszód-Hévízgyörk-Galgahévíz Tura-Hatvan.

 

1. Több vonat közelekedtetése.

 

2 A hatvani Gödöllőtől lehetőleg zónázó legyen azaz ne álljon meg a Keleti pu. ig.

Vissza irányban szintén.

 

3 A jelenlegi vonatok megtartása mellett több vonat így hétvégén is és a gödöllői betétjáratok mindennapő való közlekedtetése.

 

A helyijárat esetében kedvezményes tarifák az utasoknak , BKSZ hez hasonló Közlekedési Szövetség. /Gödöllő, Aszód, Tura/

 

Aszódon a jelenlegi buszos ráhordás növelése jelenleg is van pár vonal aminek a végállomása Aszód, vá.

 

pl.: Kartal, Verseg, Kálló Szirák, stb,

 

Budapest Dány járatok lekorlátozása Isaszeg Dány közé.

 

Minden elővárosi vonat minőségi Flirt vagy Talent motorvonat legyen ne postabéhávé.

Előzmény: Carpy (75)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 78
Elmehetnél politikusnak. Komolyan mondom...
Előzmény: f_k (28)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 77
"Stadionok és a Keleti pu közel van egymáshoz mindekettő metrón megközelíthető"
"Gödöllő a vasútállomás gyalog könnyen megközelíthető"

Értem. Kezdjük akkor a párhuzamosságok felszámolását itt. Reszkess Gödöllői HÉV!
Előzmény: f_k (69)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 76
" A külföldi gyárak pedig olyanok, mint a Tesco árúház vagy a ... áruház ahhol olcsón megveszed de alig használod és máris tönkremegy. "

Jaaaajjjjj... ez fájt :)
Előzmény: f_k (21)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 75
Most leírtad, hogy a vasútállomások közelében hol van buszmegálló. Ez pont az, ami jelenleg nem érdekel, merthogy nem vonatot szeretnénk busszal kiváltani, hanem buszt vonattal.
Próbálkozz inkább más vonalakkal.
Előzmény: f_k (69)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 74
" a menetrendet mindenképp összehangolnám,úgy,hogy a vonat indulás időpontja körül ne induljon buszjárat is "

És ahol 2 órás ütem mellett a busz 1 órát ver a vonatra? Ott mit csinálnál? :) Vagy órás ütem mellett fél órás időnyereségnél?

("lyukban" indulna el a busz, de közben utolérné az előző vonatot :))
Előzmény: Rangun (11)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 73
Legalább a topic címét írtad volna le helyesen... Volán. Nagy "V"-vel.

" Ide mindent ami vasútmániások billentyűzetéből a volánnal kapcsolatos. "

Értem. Akkor én pl. nem is írhatok ide? :)
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 72

vasárnap du./este, a károgó nyugdíjas banyák is igenis fizessenek, ne csak a 90%-ukat vagy a személyi igazolványukat lobogtassák

 

OFF

Valamelyik még ezt se hajlandó lobogtatni, láttam olyat, hogy csak a mellétt döngette a kalauznak, hogy "én 42 évet dolgoztam, te kis taknyos hogy jössz ahhoz hogy JEGYET kérjé' tőlem!" Nem vicc, tényleg láttam ilyet, nem is egyszer.

Volt buszon is ilyen. Jön egy ilyen ingyen utas, szó nélkül megy befelé, sofőr rászól, mire ő: "Nekem jogom van ingyen utazni!"

A sofőr meg visszavágott: "Nekem jogom van megválogatni, kit viszek el!"

Előzmény: Törölt nick (63)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 71

Elírás igen Ajkáról Budapestre Budapestről Ajkára IC vel nem lehet utazni, de nem lehet Egerbe sem Budapestről de ugyanez a helyzet a Baja-Szekszárd Budapest gyorsvonatok megszűnése, a Salgótarján-Bp gyors lelassítása majd megszünetése azaz állt Hatvanban meg Szurdokpüsköpin  Taron Kisterenyén stb úgy hogy ne legyen veresenyképes.

Előzmény: Carpy (67)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 69

Budapest Gödöllő Aszód Hatvan

Budapest-Hatvan Ecséd-Gyöngyöspata

Budapest Apc

 

Stadionok és a Keleti pu közel van egymáshoz mindekettő metrón megközelíthető 1 megállóra vannak egymástól.

 

Gödöllő a vasútállomás gyalog könnyen  megközelíthető nem is tudom miért utaztak olyan sokan Gödöllőről vagy Gödöllőre vonattal.

 

Aszód a vasútállomás és a legközelebbi buszmegálló 600-700 méterre van egymástól.

 

Hatvan a helyközi járatok egy része kijár ide.

helyijárat hangolva lett a ütemeshez  (1 es helyijárat)

Gyalog elérhető mind Óhatvanból mind Újhatvanból.

 

Ecséd, Hort Stb kimennek a járatok a vasútállomsára.

Apc van vasútállomása van helyijárat a vasútállomásra.

 

Budapest Tura

 

A viszonylatot lefedi a 80 as vasútvonal.

Tura

A kisebb megállók tény távolabb vannak a vasútállomástól de helyijárattal megoldható.

Bag, Galgahéhíz Hévízgyörk szintén.

 

Én például a 90% os jegyet meg a diákbérletet diákjegyet csak vasútra adnám ki ezeken a párhuzamos viszonylatokon.

 

Ha van elég dolgozó bérletes akkor azoknak maradjon annyi amenyi "teljesárú jegyből" fenntartható.

 

 

 

 

 

Előzmény: Carpy (62)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 68

Az az igazi vagány sofőr aki szemrebbenés nélkül megy 80-90 el belterületen.

 

100-zal a tempo100-as busszal... Lásd Bp-Nagyatád-Bp Volánbusz-alvállalkozó.

Előzmény: f_k (64)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 67
"Ajkára Ajkáról miért nem lehet IC vel utazni?"

Szerintem erre a helyijárat való.
Előzmény: f_k (64)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 66
"Ha a buszvezetők tachográf korongjait is úgy ellenőriznék, mint a mozdonyvezetőkét azt hiszem rend lenne"

Az milyen királyság lenne! :)
Előzmény: f_k (57)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 65
Ez a jegytrükközősdi nem mindenütt divat. Csak olyan helyeken szokás ezt, ahol nem vonják kellően felelősségre érte. Ahol van másik 3-4 ember is a sofőr helyére, mert akkora a munkanélküliség, jobban megbecsüli a munkahelyét annál, hogy trükközzön.
Előzmény: f_k (61)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 64

Nem 2-3 percekről van szó.

 

Az az igazi vagány sofőr aki szemrebbenés nélkül megy 80-90 el belterületen.

 

 

Miért mennek vele?

 

Mert a helyközi járatoknak nem a vasút a végállomásuk.

 

Mert nincs közvetlen IC, minőségi vonat.

 

Amíg volt hétvégén különösen tele volt.

 

Most is le tudna érni a vasút 1:40 alatt Egerbe IC ként 1:45 1:48 között gyorsvonatként, de szándékosan el van rontva a menetrend.

 

Akárcsak jó pár mellékvonalon fővonalon.

 

Vonatkoztassunk el Egertől:

 

Ajkára Ajkáról miért nem lehet IC vel utazni?

 

Miért nincs olyan vonat amivel fel lehete érni 7:45 8.00 körül Budapestre és vissza lehetne indulni 20:00 kor?

Valakiknek ez az érdeke, hogy a busz vigye el a bevételt közben meg lehet mondani hogy kevesen utaznak vonattal.

 

Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 63

Néhány viszonylaton szerintem fölösleges versenyeznie a vasútnak a busszal. Pl. Bp-Siófok viszonylatban a busz közel 1 órát(!) ver menetidőben a vasútra. És sokszor annyi utas van ezen a viszonylaton, hogy akár egy harmadik buszt is beállíthatnának rendszeresre a két gyorsjárat (6.30 Bp-Zeg, 6.45 Bp-N.atád) mellé.

 

Viszont nehéz megfelelő csatlakozásokat biztosítani a vasúthoz, ha borul az egész menetrend, mert egyik vonat várja a másikat, a másik az egyiket. Vagy mert süt a nap vagy fúj a szél, esetleg esik az eső vagy havazik.

 

Hány meg hány olyan vonathoz való buszcsatlakozás szűnt meg az elmúlt időben, ami azért történt, mert nem jött időben sosem a vonat, a busznak menni kellett, mert még másik 2-3 csatlakozást biztosítania kellett más irányokba tovább... És nehéz úgy építeni egy egész dominó-elvű buszmenetrendet a vasúthoz igazítva, hogy késik a vonat, vagy épp gaskópapa (ismertem személyesen, köszönöm, nem kell bemutatni) besztrájkol.

 

Egy másik előnynek azt tartom a busznál, hogy olyan helyeken is megáll, ahová vonattal nehezebben jutsz el: pl. közintézmények (kórházak/rendelők, hivatalok, közszolgáltatók). A vonat általában letesz egy helyen, aztán ha van helyi járat, szerencséd, ha nincs, akkor gyalogolhatsz.

 

De el kell ismerni, hogy vannak helyek, ahol szükséges a vasút, mert közút sem nagyon van, hogy buszt járathasson az ember arrafelé. Pl. Vác-Drégelypalánk-Balassagyarmat vonal.

 

A szubjektív megítélésem a vonatról: a kosztól már csak az utazóközönség összetétele szokott jobban zavarni (pl. dohányosok a nemdohányzó vonaton).

 

A korábbi hozzászólásokra reagálva:

 

Néhány kedvezményt át kell alakítani, az tény. Pl. amikor a kollégisták vonulnak péntek du./szombat reggel haza ill. vissza vasárnap du./este, a károgó nyugdíjas banyák is igenis fizessenek, ne csak a 90%-ukat vagy a személyi igazolványukat lobogtassák, hogy ezek a hüjemajifijatalok, mikor épp pancsikolni van kedvük Hévízen vagy Igalban. :@

 

Na, ez az én véleményem, nem akarok senkit megbántani a vonathoz vagy a buszhoz kötődő érzelmeiben. Nem vitatkozni akarok. :)

Előzmény: Rangun (38)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 62
"Nézzünk totálisan vasúttal párhuzamos vonalakat:"

Nézzünk! Kérlek tégy javaslatot, hogy hogyan csinálnál ezeken a vonalakon optimálisabb rendszert.
De előbb kérlek értelmezd a "totálisan vasúttal párhuzamos vonal" fogalmát, mert ezek közül alig néhány olyan van, amelyre ez rásüthető...
Előzmény: f_k (27)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 61

A másik dolog a próbálkozások:

 

Nem oda adja a jegyet ahova kérem.

 

Próbál adni 90 % os jegyet miközben teljes árú jegyet  kérek és közben a különbséget zsebre szeretné tenni.

 

Nem áll meg a közbülső megállóban, elmegy hamarabb jóval az indulási idő előtt.

 

Meg X faluban nem állok meg hiába kellene menetrend szerint megállni,  menjen a másik buszal.

 

Arról nem beszélve, hogy ha nem viszek aprópénzt akkor megtagadja az elszállításom, mert ő nem várja meg amíg elad x darab jegyet hogy vissza tudjon adni.

Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 60
"ha egyszer a magyar vasút ennyire pontatlan, koszos, büdös, U T A S E L L E N E S , megbízhatatlan, kiszámíthatatlan, igénytelen, gyomorforgató, undorító, lassú, drága, S E M M I T É R Ő kupleráj, akkor miért kell szerencsétlen utasokat tűzzel-vassal rákényszeríteni a használatára."

Ez ugyan így elég "erős" megfogalmazás, de sajnos van benne némi igazság.
Ha pontos, tiszta, megbízható, kiszámítható, igényes és gyors vasutunk lenne, egész más lehetne a munkamegosztási arány...
Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 59

Ne haragudjál már de nem érzed ezt kicsit viccesnek és egyben szánalmasnak?

Ja persze azért olyan gyors, me mindenhol túllépi a sebességet, meg bla-bla-bla. Ha még azt a 2-3 percet ráraknánk a menetidejére, akkor sem változna lényegileg semmit a helyzet. Nem azért mennek az utasok vele, mert ha 50 helyett 60-al megy, akkor 20 másodperccel gyorsabb lesz, és akkor már egyből átül az utas a vonatról...

Nem ezen múlik.

Előzmény: f_k (57)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 58

Ja a leállósávon való haladásról ne is beszéljünk a dugókban.

 

A VOLÁN sofőrökre a KRESZ nem vonatkozik se a sebesség betartása.

 

Ha betartják a sebességet akkor meg késik a járat.:)

Előzmény: f_k (57)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 57

A mostani menetidőt a következőképpen tartja a busz:

 

1 Lakott területen lehetőleg nem 50 km/h val hanem 70-80 km/h val közlekedik.

Hungária Krt után az M3 bevezetőn ha tud haladni tolja neki és befelé is ugyaez a körvasút sori felüljáró előtt és után.

Kimegy a Szerencs u ból és még nem éri el a Budapest táblát de már tolja neki 90 el.

Gyöngyösön vagy amelyik Ludasnak megy tolja neki legalább 70-75 el.

Kápolna 60-65 legalább.

Kerecsenden se megy 50 el hanem túllépi, 60-65 körül szokott lenni.

Eger belterület 60-70 között.

Autópályán a nem tempo 100 as busz mehet 80al , de ez meg megy 90-105 el.

Az amelyiknek nincs megengedve jogszabályilag.

Ha a buszvezetők tachográf korongjait is úgy ellenőriznék, mint a mozdonyvezetőkét azt hiszem rend lenne.

 

Amúgy meg nekem buszon közlekedni megalázó.

 

Példa:

 

Késve szállít be a sofőr.

Pl van olyan járat aminél az óra 15 ös busz beáll óra 13 kor.

 

Tolakodás és ugyanazon a kocsiálláson több busz utasai is várakoznak jó szokás szerint, hogy legyen helye beáll előtte 20-30 perccel.

Az egész jegy a soföknek azt is jelenti, hogy nem akarnak adni jegyet el szeretnék tenni a jegy árát.

 

Késés:

 

Nos Hajdú Volán Debrecen-Eger álló utasok késik 20 percet mire beér Egerbe 25 perc lesz csak 17 km en vettem szerencsére igénybe.

Miskolc Eger Borsod Volán késés átlag 10-12 perc mert a menetidőt nem lehet tartani.

 

Ha mégis megkísérlik akkor Miskolc belterület 80 Mályi 70-80  Nyékládháza 70-80 Emőd 70(parnak fel) Vatta 70 Bükkábrány 70 Mezőkövesd 60-65.

Andornaktálya 70-80 km/h Eger belterület 70-75km/h

 

Külterületen 70 helyett 80-90 között.

 

Ok: a kisebb megállókban ha jegyet vesznek elmegy vele az idő.

 

Még egy apróság:

 

0 perces átszállások:

 

Beér a busz 17.15 re de indul amivel tovább indulnál 17.15 kor

Ugyanez megismétlődik többször pl 18.50 re érk és 18.50 kor indul.

9.15 ös érkezés 9.15 ös indulás.

stb.

Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 56
Gödöllőre megy HÉV is, megy vonat is, de rengetegen mennek busszal is. Legalábbis a vasárnap reggeli palotási busz mindig tele van, és Gödöllőn szinte mindenki leszáll róla. Igaz, van majdnem annyi új felszálló is, szinte mind Aszódig. Pedig itt a Bp-Gödöllő-Aszód vonalon a vonat veri menetidőben a buszt.
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 55
"Egy Eger - Budapest viszonylaton az utasszámok megoszlása a két közlekedési mód között hogyan alakul? Meg kell mondjam, én kb. 40-60%-ot tippelnék a busz javára."

Ennél több. A rendszeres utasok túlnyomó többsége busszal jár.
Az alkalmi utasoknál esetleg, és a diákcsoportoknál pedig biztosan jobban áll a vonat.
Előzmény: timetable (49)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 54
Mert pók van. Az egri sebes oda ráhord, annak "egyik lába", bevárja az összes beérkező vonatot, és csak utána húz fel Egerbe.
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 53
Ja, és a legfontosabb: miért van ott Füzesabonyban az a tizenöt perc?
Előzmény: Törölt nick (52)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!