Ha 1991 ben 40 km volt a határ ami elég volt a legközelebbi vasútállomásig való eljutáshoz, akkor legyen max 50 km, hogy beleférjen a Zalaegerszeg-Keszthely is.
A Budapest Gödöllő buszról ez nem mondható el, mert egy része az M3 ason megy, a másik része a régi 3 as úton, de azt lefedné a HÉV és a MÁV 80 as vonala együttesen.
Most leírtad, hogy a vasútállomások közelében hol van buszmegálló. Ez pont az, ami jelenleg nem érdekel, merthogy nem vonatot szeretnénk busszal kiváltani, hanem buszt vonattal. Próbálkozz inkább más vonalakkal.
vasárnap du./este, a károgó nyugdíjas banyák is igenis fizessenek, ne csak a 90%-ukat vagy a személyi igazolványukat lobogtassák
OFF
Valamelyik még ezt se hajlandó lobogtatni, láttam olyat, hogy csak a mellétt döngette a kalauznak, hogy "én 42 évet dolgoztam, te kis taknyos hogy jössz ahhoz hogy JEGYET kérjé' tőlem!" Nem vicc, tényleg láttam ilyet, nem is egyszer.
Volt buszon is ilyen. Jön egy ilyen ingyen utas, szó nélkül megy befelé, sofőr rászól, mire ő: "Nekem jogom van ingyen utazni!"
A sofőr meg visszavágott: "Nekem jogom van megválogatni, kit viszek el!"
Elírás igen Ajkáról Budapestre Budapestről Ajkára IC vel nem lehet utazni, de nem lehet Egerbe sem Budapestről de ugyanez a helyzet a Baja-Szekszárd Budapest gyorsvonatok megszűnése, a Salgótarján-Bp gyors lelassítása majd megszünetése azaz állt Hatvanban meg Szurdokpüsköpin Taron Kisterenyén stb úgy hogy ne legyen veresenyképes.
Ez a jegytrükközősdi nem mindenütt divat. Csak olyan helyeken szokás ezt, ahol nem vonják kellően felelősségre érte. Ahol van másik 3-4 ember is a sofőr helyére, mert akkora a munkanélküliség, jobban megbecsüli a munkahelyét annál, hogy trükközzön.
Néhány viszonylaton szerintem fölösleges versenyeznie a vasútnak a busszal. Pl. Bp-Siófok viszonylatban a busz közel 1 órát(!) ver menetidőben a vasútra. És sokszor annyi utas van ezen a viszonylaton, hogy akár egy harmadik buszt is beállíthatnának rendszeresre a két gyorsjárat (6.30 Bp-Zeg, 6.45 Bp-N.atád) mellé.
Viszont nehéz megfelelő csatlakozásokat biztosítani a vasúthoz, ha borul az egész menetrend, mert egyik vonat várja a másikat, a másik az egyiket. Vagy mert süt a nap vagy fúj a szél, esetleg esik az eső vagy havazik.
Hány meg hány olyan vonathoz való buszcsatlakozás szűnt meg az elmúlt időben, ami azért történt, mert nem jött időben sosem a vonat, a busznak menni kellett, mert még másik 2-3 csatlakozást biztosítania kellett más irányokba tovább... És nehéz úgy építeni egy egész dominó-elvű buszmenetrendet a vasúthoz igazítva, hogy késik a vonat, vagy épp gaskópapa (ismertem személyesen, köszönöm, nem kell bemutatni) besztrájkol.
Egy másik előnynek azt tartom a busznál, hogy olyan helyeken is megáll, ahová vonattal nehezebben jutsz el: pl. közintézmények (kórházak/rendelők, hivatalok, közszolgáltatók). A vonat általában letesz egy helyen, aztán ha van helyi járat, szerencséd, ha nincs, akkor gyalogolhatsz.
De el kell ismerni, hogy vannak helyek, ahol szükséges a vasút, mert közút sem nagyon van, hogy buszt járathasson az ember arrafelé. Pl. Vác-Drégelypalánk-Balassagyarmat vonal.
A szubjektív megítélésem a vonatról: a kosztól már csak az utazóközönség összetétele szokott jobban zavarni (pl. dohányosok a nemdohányzó vonaton).
A korábbi hozzászólásokra reagálva:
Néhány kedvezményt át kell alakítani, az tény. Pl. amikor a kollégisták vonulnak péntek du./szombat reggel haza ill. vissza vasárnap du./este, a károgó nyugdíjas banyák is igenis fizessenek, ne csak a 90%-ukat vagy a személyi igazolványukat lobogtassák, hogy ezek a hüjemajifijatalok, mikor épp pancsikolni van kedvük Hévízen vagy Igalban. :@
Na, ez az én véleményem, nem akarok senkit megbántani a vonathoz vagy a buszhoz kötődő érzelmeiben. Nem vitatkozni akarok. :)
Nézzünk! Kérlek tégy javaslatot, hogy hogyan csinálnál ezeken a vonalakon optimálisabb rendszert. De előbb kérlek értelmezd a "totálisan vasúttal párhuzamos vonal" fogalmát, mert ezek közül alig néhány olyan van, amelyre ez rásüthető...
Próbál adni 90 % os jegyet miközben teljes árú jegyet kérek és közben a különbséget zsebre szeretné tenni.
Nem áll meg a közbülső megállóban, elmegy hamarabb jóval az indulási idő előtt.
Meg X faluban nem állok meg hiába kellene menetrend szerint megállni, menjen a másik buszal.
Arról nem beszélve, hogy ha nem viszek aprópénzt akkor megtagadja az elszállításom, mert ő nem várja meg amíg elad x darab jegyet hogy vissza tudjon adni.
"ha egyszer a magyar vasút ennyire pontatlan, koszos, büdös, U T A S E L L E N E S , megbízhatatlan, kiszámíthatatlan, igénytelen, gyomorforgató, undorító, lassú, drága, S E M M I T É R Ő kupleráj, akkor miért kell szerencsétlen utasokat tűzzel-vassal rákényszeríteni a használatára."
Ez ugyan így elég "erős" megfogalmazás, de sajnos van benne némi igazság. Ha pontos, tiszta, megbízható, kiszámítható, igényes és gyors vasutunk lenne, egész más lehetne a munkamegosztási arány...
Ne haragudjál már de nem érzed ezt kicsit viccesnek és egyben szánalmasnak?
Ja persze azért olyan gyors, me mindenhol túllépi a sebességet, meg bla-bla-bla. Ha még azt a 2-3 percet ráraknánk a menetidejére, akkor sem változna lényegileg semmit a helyzet. Nem azért mennek az utasok vele, mert ha 50 helyett 60-al megy, akkor 20 másodperccel gyorsabb lesz, és akkor már egyből átül az utas a vonatról...
Gödöllőre megy HÉV is, megy vonat is, de rengetegen mennek busszal is. Legalábbis a vasárnap reggeli palotási busz mindig tele van, és Gödöllőn szinte mindenki leszáll róla. Igaz, van majdnem annyi új felszálló is, szinte mind Aszódig. Pedig itt a Bp-Gödöllő-Aszód vonalon a vonat veri menetidőben a buszt.
"Egy Eger - Budapest viszonylaton az utasszámok megoszlása a két közlekedési mód között hogyan alakul? Meg kell mondjam, én kb. 40-60%-ot tippelnék a busz javára."
Ennél több. A rendszeres utasok túlnyomó többsége busszal jár. Az alkalmi utasoknál esetleg, és a diákcsoportoknál pedig biztosan jobban áll a vonat.