Mindent ami a csodaszép Csehország vasútjával kapcsolatos, képeket, véleményeket stb. szeretettel várom ide!! Továbbá a nagyobb városok tömegközlekedéséért rajongókat is szeretettel várom!!
Köszi! A következő és egyben utolsó kérdésem az lenne, hogy mennyire érdemes 5-10 perces átszállásokkal számolni IC/EC-kről/kre, mennyire gyakoriak a késések?
Pótjegy nem kell semmire, nem is váltható. Helyjegy csak a SC (Supercity) vonatokra kötelező, ezekre meglehetősen drága is (200 korona kb. 2200 forint). Helyjegy egyébként a legtöbb EC/IC/gyorsvonatra váltható, de nem érdemes, kivétel esetleg péntek vagy vasárnap délután egyes relációkban, nem is szokás a helybiztosítás, mert ez is kissé sokba kerül (70 korona kb. 770 forint).
meg szeretném kérdezni, hogy a cseheknél mely vonatokra kötelező a hely/pótjegy váltása? A honlapjukon nem találtam semmilyen utalást erre vonatkozólag(lehet, hogy csak rossz helyen kerestem). Úgy lenne, mint az osztrákoknál, hogy csak akkor kell foglalni, ha biztos ülőhelyet szeretnénk? Előre is köszönöm a választ.
A cseheket érdekli az a 16 Railjet, amit végül nem vesz meg az ÖBB a Siemenstől. 4.5 milliárd korona lenne a komplett ár a 16 szerelvényért. (Ez olyan 50 milliárd forint körül van) Viszont csak akkor akarják megvásárolni, ha nem kell tenderezni, hanem egyenesen az ÖBB adja el nekik.
Meg Csehországban nagy kedvenc a MÁV-kocsik színezése. Nem véletlenül van image-váltás cseh kocsik és mozdonyoknál (az egységes színezés hiánya az ottani vezetőknek is feltűnt).
Ma elősször a ČD 380-as típus önálóan a személyforgalomban!!
Egykis szerencse folytán épp az EC 171 Hungária élén :)) Praha hl.n. - Břeclav közt.
A 171-es már a DB-ről kb 60-70 perces késéssel érkezett Prágába, ezért a Hungária idejében indították az IC 571 Zdeněk Fibich szerelvényét a 171-es pedig az 571 idejében közlekedett Břeclavig, ahol le is cserélték a 380.008-ast a 350.005-re :))
Tudm, hogy M.o.-n, ilyet nem lehet megcsinálni, mert a MÁV-nak "nincs pénze is és nem is lesz", s ezért a szakértői leépítésen kívül semmilyen út nem járható, de mégis nem érné meg lecsérni a Bzmotokat újabbra, mondjuk cseh 814-esekre?
Hátha értékelné a kedves, nyájas nagyérdemű a bel- és külbecs változást.
Csehországban ma délután-este közlekedni nem érdemes. A prágai tömegközlekedés felszíni része beborult rendesen. Egy 15 perces buszút 1 óra volt, a kimaradó járatokat beleszámítva meg a dugót. Volt olyan busz, ami 30 percenként se járt, a rendes 8 helyett. Az utak is szar állapotban vannak. Egyedül a metró állja a sarat...
Az R471 Amicus vonaton Prága és Brno között cserélnek-e mozdonyt ( egyáltlám ezen a vonalon milyen áramnem van ?) Mert Prágában még egy 162 mozdony állt elől, Brnoban meg már egy 363, igaz onnan a Metropollal mentünk tovább !