Azt tapasztalom, hogy az elmúlt 2 évtizedet tekintve egy rövid időszak után, már nem annyira nagy érdem kereszténynek lenni. Inkább egye többen titkolják és égő számukra. Az a kérdés lesz-e olyan időszak, amikor ez egyenesen szégyen is lesz?
Nos nem zagyvaság, hanem tiszta ész kritikája barátom, észrevetted akkor meg ne ámuljál annyit, hanem valami módon igazold is állításaidat és fellengzős idézgetéses rá/m/olvasásaidat!
1-et nem értek, hogy református létedre mi a fityuláért idézgetsz nekem a Tanach-ból? Mi köze a kereszténységnek akár Jóbhoz, akár Ésaiáshoz, netán Mózeshez, Dávidhoz?
" Mert így szól az Úr Isten, Izráelnek Szentje: Megtérve és megnyugodva megmaradhattatok volna; csöndességben és reménységben erősségetek lett volna: de ti nem akartátok;"
" Mert így szól az Úr Isten, Izráelnek Szentje"
Nem a kereszténység pogány kuluszainak zutyulatos bvallásainak szektásaihoz szól Isten, hanem Izraelhez, Izrael Szentje az Isten! Olvasod, kapishálod?
Most menj, írd ezt táblára náluk, és jegyezd föl könyvbe ezt, hogy megmaradjon az utolsó napra bizonyságul örökre. Ésa. 8,1., 5 Móz. 31,19., 5 Móz. 31,21., 5 Móz. 31,26. Mert pártütõ nép ez, apát megtagadó fiak, fiak, kik nem akarják hallani az Úr törvényét; Jób. 31,28., Péld. 30,9. Kik ezt mondják a látóknak: Ne lássatok; és a prófétáknak: Ne prófétáljatok nekünk igazat, beszéljetek kedvünk szerint valókat, prófétáljatok csalárdságokat! 1 Kir. 22,8., Jer. 38,4., Ámós. 2,12., Mik. 2,6., Mik. 2,11. Hagyjátok el az útat, térjetek le már ez ösvényről, vigyétek el előlünk Izráelnek Szentjét! Jób. 21,14., Csel. 19,9., Csel. 19,23., Zsolt. 139,24. Azért így szól Izráel Szentje: Mivel megútáltátok e beszédet, és bíztok a nyomorgatásban és a hamisságban, és ezekre támaszkodtok: Azért e bűn olyan lesz tinektek, mint a leesendõ falhasadék, a mely már kiáll a magas kőfalon, a melynek aztán nagy hirtelen jön el romlása; Zsolt. 62,4. És romlása olyan lesz, mint a fazekasok edényének romlása, a mely kimélés nélkül eltöretik, és nem találni töredékei közt olyan cserepet, a melyen tűzhelyrõl tüzet lehetne vinni, avagy vizet meríteni a tócsából. Mert így szól az Úr Isten, Izráelnek Szentje: Megtérve és megnyugodva megmaradhattatok volna; csöndességben és reménységben erősségetek lett volna: de ti nem akartátok;
Nos, ha a bibliába tekintenek a gyanútlan olvasók, akkor látniuk kell, hogy a "HISZEK egy" mantrálat nem más, mint önbecsapás!
Már, amikor kijelenti azt, hogy " HISZEK EGY ISTENBEN"....., EGYBEN KIJELENTI EZZEL, HOGY NEM IS ISMERTE SOHASEM, NEM TUD RÓLA SEMMIT, CSAK AZOKAT A TÉZISES DOGMÁKAT, AMIKET VALLÁSI VEZETŐK ÉS REKLÁMMENEDZSEREI ÁLLÍTANAK RÓLA ELKÉPZELÉSEIK SZERINT!!!!!!!!!! / nagybetűs rész kiemelés és nem ordítás!/
Jézus krisztusban? Hinni kell benne is? mi a fittyenet formájában? Jézus egy krisztus? Hol írja a biblia, hogy Isten bárki által felkenette őt bármire is? Ha senki, SENKI!!!!!!!!!!, még isten sem!!!!!, nem válthatja meg atyjafiát, nem adhat érte váltságdíjat, akkor hogyan erőszakolják meg a reformárusok is az igét, hogy az illjen a " hiszek egy" hoaxált tanításaikhoz?
Szentlélek? Mi az, mi fán terem? Valami léleklebeny?
+" vagyis egyenesen magára Istenre bízza rá magát és az Ő tulajdon szavára támaszkodik hitének minden bizonyosságával" ????????????? Istenre támaszkodik, jól olvastam? Arra az Istenre, akit egyetlen református sem ismert sohasem, nemhogy keresztény?????????? Arra bízzod rá magad? Nem egy bibliált asszociatíve értelmezett íráselemzéseket magyarázók magyarázataira biztad magad? Hol az Istened? A biblia az, akit csüreményelhettek? Ja és Isten nevében hírdetők az eleve elrendeléses porhintését se felejtsük el....., mint igazságnak beállított ordenáré hazugságait az egyházaknak, akik ezt vallják!
" Isten személyesen hozzánk szóló, élő beszédeként szólít meg bennünket. Isten""
Már csúsztatsz, avagy hamsitanítasz? Hol van a személyes isteneid? Melyik istenedről van szó? Jézus-ról? Szentszellem-ről? Isten-ről? Avagy reformált hősökről?
" Ő mondja nekünk" Mit barátom, mit? Hol? Mikor? Merre? Mondjál már valami valóséágost is és ne beszélj már mellé!
"A református keresztyén a legszigorúbb értelemben veszi a Hiszekegynek e szavait: „Hiszek egy Istenben....a Jézus Krisztusban...Szent Lélekben....”, vagyis egyenesen magára Istenre bízza rá magát és az Ő tulajdon szavára támaszkodik hitének minden bizonyosságával. Azért teheti ezt meg, mert Isten, aki a múltban szólt, a jelenben is szól az emberhez világosan felfogható, élő kijelentésével. Nem az égből harsan meg ez a szava. Sem nem titkos elrévülésekben halljuk megszólalni. A távoli múltból érkezik hozzánk azokon az embereken át, akiknek és akik által valamikor Isten kijelentette magát. Ezért oda kell figyelnünk, ahol ez a hajdan megtörtént kijelentés meg van számunkra örökítve: a Biblia régi írásaira. De amikor odafigyelünk, a hajdani kijelentés mai kijelentéssé elevenedik meg számunkra és Isten személyesen hozzánk szóló, élő beszédeként szólít meg bennünket. Isten maga fölénk hajol, miközben mi a Biblia előtt kitárjuk a lelkünket, és biztosít bennünket afelől, hogy amit onnan hallunk, azt Ő mondja nekünk."
Mit vársz tőlem? Kíséreljek meg bizonyítást adni Isten létezésére, miután kifejtettem, hogy én biztosan nem tudok, de a hívők sem valószínű, hogy ezt tiszta lelkiismerettel meg tudnák tenni? A meggyőzés nem az én feladatom, én elmondtam, hogyan gondolom, ennyi telik tőlem. És ha bárki meg akarna győzni téged, ne hagyd, nem emberi bizonyítás vezet Istenhez, de ha úgy adódik, emberi bizonyságra mégis érdemes odafigyelni, ezért voltam bátor megosztani a gondolataimat.
Az, hogy valami nem cáfolható, az egyenlő a nullával.
Ezt a logikai bukfencet sokan sokszor kitárgyaltuk már a fórumokon. Még Gödel nemteljességi tételei is terítékre kerültek párszor.
Ez egy emberi képesség, ami a képességet igazolja, nem azt amire irányul.
Honnan erednek ezek (vagy bármilyen) emberi képességek?
Mondok egy érdekes dolgot. A fizikáról azt tartják sokan, na ott aztán minden flottul körbe van bástyázva meghatározásokkal, és ami nem mérhető, az nem is létezik. Ez tényleg elemi feltételezés, legyen mérhető az adott dolog. Látod, ezt írom, dolog. A matematika ettől sokkal elvontabb, ott a nem mérhető dolgok hétköznapiak, sőt, különleges tulajdonsága egy halmaznak (hogy már ne is "dolgot" írjak, hanem valami általánosabbat) a mérhetőség, ami komoly megszorításokat (általánosságtól való leszűkítést) jelent. Hát a fizika, különösen annak emberi léptékű ágai (nem a parányok és nem a csillagok fizikája)? Létezik súly, hőmérséklet, áramerősség? Hát persze, hiszen mérhető. Na ez a gondolkodás visz félre sokakat! Csak ezek léteznek? Ez mind létezik? Mert mi van, ha létezik valami nem mérhető dolog a hétköznapi fizikában? (Igen, létezik.) Ezért nem hagyatkozhatunk kizárólag a közvetlenül érzékelhető, mérhető, megfogható dolgokra, mert a többit ezzel kirekesztjük és hamis képet alkotunk a minket körülvevő világról. De ez benne van a Bibliában is. Tamás története tanulságos, érdemes kikeresni a Bibliából. Mitől is hitte, hogy Jézus az akinek mondja magát? Talán mert teljesítette e kérését, és láthatta a sebes kezeket, megérinthette a sebzett testet? Talán igen. De ezt a kérését mikor mondta el Jézusnak? Csak nem az Úr tolmácsolta a kérését Jézusnak? Akkor Jézus beszélő viszonyban van az Úrral? Esetleg nagyon is közeli kapcsolatban van vele?
Félreértesz! Azt mondom: a hívők nem állítják, hogy Isten létezése tudományosan igazolható, míg a nem hívők állítják, hogy Isten nem létezik, de ezen állításukat nem tudják tudományos érvekkel alátámasztani. Tehát az istentagadók olyat állítanak, amit nem tudnak bizonyítani, míg a hívők ilyet nem tesznek, mert mi nem tudományos érvek alapján állítjuk, hogy létezik Isten. Ez a csodálatos, hogy mégis megtapasztalható Isten. Ha Isten ismeretére tudományos módszereken keresztül vezetne az út, akkor sokan eleve ki lennének rekesztve a lehetőségből, hogy megismerjék Istent, tehát a józan ész is azt diktálja, valami általánosabb dologról van itt szó, valami olyasmiről, amit nem kizárólag tanulással szerezhetünk meg.
Sokminden távolt tarthat az Istenre figyeléstől, talán éppen leginkább a többiek elismerése és csodálata tárgyi tudásunkért. Ez igaz a teológusokra is! A hívők szerények, nem kérkednek tudásukkal, talán mert az igazán okos emberek (akár hívők, akár nem) tudatában vannak, mennyire keveset is tudnak. Csak a féligazsággal megelégedők, az áltudományokban és részismeretekben megragadt emberek gondolják, hogy már mindent tudnak, és boldogulnak egyedül is. A hívők nem állítják, hogy Isten létezése tudományosan bizonyítható, a nem hívők pedig nem tudják bizonyítani sem tudományosan, sem másként, hogy nem létezik Isten. Ezért része a "nagyvonalúság" (vagy ha jobban tetszik: felelőtlenség) a hívő életének, aki nem a maga ura, nem maga irányítja az életét.
Szerintem nemcsak elvi szinten lehet fellelni közös vonásokat, hanem gyakorlatias dolgokban is, ami főleg hat ránk....., tehát azonos feltételek mellett is lehetünk különbözőek....
M A kereszténység már nemigazán jelent nívót, tiszta erkölcsiséget....., igazságot, emberséget, szeretetet.....
Mai tényeket mondjak? Hogy reggel felkeltem, reggeliztem a társammal, van kivel, van mit reggelizzek, el tudtam menni dolgozni, van hova mennem dolgozni, ezek mind-mind olyan tények és történések, amik közvetlenül nem bizonyítják Isten létezését, de mégis mindez Isten jelenlétében és tevékeny közreműködésével zajlott/zajlik.
A hit nagyvonalúságot feltételez, meg kell előlegezzünk bizonyos dolgokat, el kell fogadjunk látatlanban olyan dolgokat, amelyek tökéletes megismerésére nincs esélyünk, és ezek majd utólag igazolnak vagy cáfolnak minket. De ez nem jelentheti azt, hogy akkor ezeket -mint megismerhetetleneket- vessük el és ne foglalkozzunk velük, hiszen úgysem ismerhetjük meg egészen. Istennel kapcsolatban ráadásul sok biztos dolgot tudhatunk, mert kijelentette magát a számunkra, nem bújkál előlünk, sőt, ő keres minket, ahogy az előbb idézett 139. zsoltárban is olvassuk, bárhová bújjunk is, mindig Isten szeme előtt maradunk.
Akik Isten megismerhetetlenségét hírdetik, azok azért vallják ezt, mert nem is akarják megismerni Istent, elfordulnak, becsukják a szemüket és fülüket. De ezt is lehet, engedi Isten egy darabig. Aztán mikor nagyon elszúrtuk a dolgot és rájövünk, mitől fosztottuk meg magunkat, akkor szeretettel belenyúl az életünkbe. Ha ugyan... Mert lesz aki későn ismeri meg Istent, mikor ítélet elé áll. Ezért egyetlen ésszerű dolog, nyitottank lenni Isten hívására, mert nem rajta múlik, ki ismeri meg időben őt és ki fog későn észbe kapni, mert végül mind találkozunk Jézussal! És vajon ismerősként fogad majd minket?
" nehogy szájtátva vágyjon olyasmire, amit soha sem kaphat meg"
Szerintem se.
Sok hülye van a keresztény vezetők között, ők hivatásos keresztények, abból élnek, hogy "keresztények", fenntartással szabad csak hinni nekik. Nagyon szűrni kell a tanításukat. Csak a több független forrásból jött "tanítás"-t szabad "elhinni".
Tuti vannak a nemhívők között is anonimkeresztények és a nagyonkeresztények között is hitvány emberek. De ezt ne is akarjuk megérteni.
Különbözőek vagyunk, különböző az életünk, elvi szinten van csak közös bennünk.
Azért az az elvi közös nevező úgy ahogy megállapítható.
30 évig én is fabrikáltam, a megfelelő helyen és időben, asszociáltam a többiekkel istenes bizonyság" tételeket"...., csak aztán ezek elmei hitbizinyosségok voltak , mint valóságos......, de már nem akarok senkit megvezetni, sem elálmélázni....., nehogy szájtátva vágyjon olyasmire, amit soha sem kaphat meg.... Persze a bizonyságtételek nem mások, mint a sorstörténéseket kivetíteni a szellemi világ elképzelt mozgatóira......, mintha azokon múlt volna bármi is......., akiket hitünk megszemélyesített!
Mondj egy bizonyságtételt......, pl. te találkoztál személyessen Isteneddel, akit hiszel, ha vallásos vagy persze..... Mi az, hogy bizonyság tétel? Már tételekre épül a milyen bizonyság is?
" Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden útamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram! Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet. Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt." "
Ez egy költemény....., amit az író elképzelését próbálja szavakbaönteni..., hogy Isten milyen is...., hasonlókat Homérosz eposzaiban lehet olvasni....., ami nem jelent személyes ismeretséget... költeményének szereplőivel!
Valakiknek a nevei azt jelentik, hogy Isten oltalmában....., mégis meghalnak különböző módon....., balesetben, természeti katasztrófák áldozataként, betegségekben, avagy gyilkosok kezeitől.... Akkor számonkérhető Isten ezekért? Nem!
Nem tudom, hogy miért kell kiragadni igerészeket és hitből életrekellteni olyan jelenségelt gondolatiságokat, amik a valóságban meg sem történtek, avagy meg sem történhetne, avagy nem úgy van!
Ahogy a számítógép-programozók nagyrésze nem tudja, hogyan is működik hardveresen a gép, mégis remekül elboldogulnak a szoftveres réteggel, úgy én sem látok bele Isten tervébe, csak annyit tudok, amennyit a szükséges időben szükségesnek tart megismertetni velem. És akinek ez kevés, az keveredik bele a misztikus többet-tudok-mint-mások tévtanításokba.
Igen is jogában áll megismernie mindenkinek az igazságot, hazugságokat pedig le kell leplezni, hogy ember embert be ne csapjon, ne hittessen el, se ne tegye lelkét rabbá!
Szívemből szóltál, magam sem fogalmazhattam volna kerekebben, köszi!
Ez is egy Isten-ismeret:
Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden útamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram! Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet. Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt.
Én is így vagyok, nem értem, nem tudom, miért vagyunk fontosak Istennek, miért szeret minket Isten, nem értem, nem tudom az okát, de tudom, hogy így van.