Igen, ezen gyárilag kb 1/16 áttétel van, így forogja mondjuk a 900-at centrifugázásnál a dob. A fázishasításos megoldással az lehet a gond, hogy az alacsonyabb fordulatszámmal együtt gyengébb is lesz a motor.
Nézegettem persze a youtube-on egy csomó izét, amit mosógépmotorból csináltak, de egyelőre még nem kívántam rá egyre sem.
Remekül kinéző dolgokat tákoltak belőle emberek, pl
csakhát minek? Ez kb játékra jó. Egy ekkora szalagfűrész...
Dehát nincsenek csodák, a 370W azért nagyon sok mindenre nem elég egy műhelyben.
Jó eséllyel sose csinálok belőle semmit, csak érdeklődést tanúsítok éppen, mert annyiszor láttam hallottam már mosógép motor felhasználásról, hogy azért nem dobtam ki.
Ezt a tacho-s kimenőfeszültséget momentán nem értem, de ez egyelőre nem baj.
Én az ilyen apró vasdarabokat konkrétan egy patentfogóval szoktam megfogni, mielőtt nekiereszteném a szalagcsiszolónak vagy a drótkefének. A menetet védendően lehet rátekerni egy anyát is - de nélküle sem sikerült eddig tönkretenni egy menetet sem.
Urak, biztonságtechnikai kérdés. Mert össze vagyok zavarodva.
Ugyebár tudjuk, hogy forgó mozgást végző gépek közelében nem viselünk kesztyűt, mert ha bekapja akkor egy két ujjunk mehet a.....
És azt is tudjuk, hogy csak munkavédelmi felszerelésben (szemüveg, ha van akkor félmaszk, kesztyű, zárt öltözet) drótkefézünk, mert fájdalmas érzés egy a lábunkba álló kefeszál, a szemünkről nem is beszélve.
Nade mi a helyzet a köszörűn (vagy rögzített fúrógépen) lévő tisztítókoronggal? Azt miben közelítjük meg? Nekem a kesztyű is meg a kesztyű nélküliség is veszélyesnek tűnik.
6-8-10 x 20-120 mm csavarokon kellene végigmenni és bár a 120 mm nem gond, de a kétcentis csavar esetén azért elég közel van az ember keze a forgó szálakhoz.....
Az összes mosógép fázishasítással vezérli a motort. Szóval működnie kell. A fordulatszám szabályzáshoz viszont már ki kell használni, hogy a motoron van tacho, és annak a kimenőfeszültségéhez vezárelni a triakot, mert terhelésre nagyot tud esni a fordulatszáma. A nagy fordulatszám miatt viszont áttétellel lehet belőle erőt kicsikarni.
Ezek a kefés mosógépmotorok 14e-16ezret forognak max fordulaton. Ami csak max fordulatú centrifugázásnál fordul elő. Ez nem szokott több lenni 5percnél.
Mindig van kivétel, de mi mint üzlet szeretjük a márkát, visznek rendesen hozzá szerszámot xd
A km meg nem olyan sok. Győri oktató sztem mai napig a kis ignissel oktat, már vagy 2 éves adat az 1.5 milla km benne és még csak bontva se volt a motor, szelepállítást nem kapott, csak 100.000-ként gyertyát, váltó gyári szintén benne.
Minden kolléga röhögött rajta, hogy miért nem cseréli le, amikor mondja nekik mennyi van benne eltűnik a mosoly rendszerint xd
Előző sx4-et 167000km-el vettem, 500.000-es Ignis után full nyugodtan, épp be lett járatva alapon, nem is volt gond vele (bár annál a hűtő gomba tud meglepit okozni és jön a hengerfej hiba :()
Most scross van, 2019, se egr, se részecske szűrő, nem hinném nagy nyűg lenne majd vele, taxis 800.000-es visszajelzés már volt a típusról mindenféle hiba nélkül.
Anno szerelőm annyit mondott, ha japán csak benzin, ha európai márka, akkor dízel. Japán dízelt nem tud csinálni, EU meg benzint, mindenki mást fejlesztett és igaza van.
Ez a toyota/BMW vezérlés akasztott ki, ekkor mondta főnök van Toyota palettán nagy benzines, ami BMW xd
Volt egy kocsim, 2007-es évjárat, 2 literes common rail dízel. Ha a belét kitapostam sem evett többet, mint 8 liter, ha bírtam volna 130-al menni pályán, akkor inkább 6 körül. Nagy, 1,5t-s utazóautó. A motor se nem volt túlhúzva, se nem alulméretezve, dinamikusan lehetett közlekedni vele.
410e km-el adtam el, gyári turbó, gyári kettőstömegű, minden is. Az egyetlen probléma az izzítógyertyákkal volt, azok szerettek bekormolódni, ezen kívül csak kopóalkatrészek, olajcsere.
Ez egy E60-as bömbi volt, szóval nem kell leírni a márkát feltétlenül :)