Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.30 0 0 21270

Cora milyen harcias anyuka, instán szólogatott be Preiningnek, védte a fiát :D

nicko Creative Commons License 2022.10.30 -11 0 21269

Elmehyek pecázni és rögtön elfelejtkezem róla. 

Szóval volt egy versenyhétvége a Surfersben. ;)

Előzmény: nicko (21265)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.29 0 0 21268

Gyíkemberek!

 

Ezután a sztori után, hogy milyen fordulattal jutott el a CC-be, inkább szerencséje volt, mintsem peches. Lehet ha Wilson nem erőlködött volna annyira a Minardiba, belőle lett volna 4x-es CC bajnok. Sajna már nem lehet tőle megkérdezni, hogy mit is döntene azok után, hogy az F1-es kalandja 1 szezonig tartott mindössze. 04-re már ment is USA-ba.

Előzmény: Generic Jingle (21267)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.10.29 0 0 21267

Bourdais is része az összeesküvéselméletmenek...

Előzmény: JarnoTrulli (21266)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.29 0 0 21266

Egy kis érdekesség

 

Bourdais 2003-tól a DTM-ben folytatta volna, volt aláírt szerződése az Opelhez, de a menedzsere beletette kilépési záradékba az F1-es lehetőség mellett a CART/IRL-t is. Newmanék Junqueira mellé Wilsont szerették volna, de ő inkább az F1-es Minardit választotta, így adódott ez a lehetőség a franciának. 

Sőt, még ilyenkor sem volt biztos az ülése, mert Zonta és közte egy teszt döntött Sebringen.

250 ezer eurós DTM lehetőségből lett végül egy 70 ezer dolláros Newman Haaas, de formaautókkal akart versenyezni

 

Többi már történelem :)

durva egyébként mi mindenen múlnak a dolgok, ha DTM-ben versenyzett volna a gyenge Opellel ki tudja milyen ívet vesz a pályafutása (lefelé)

Főleg hogy először a Renaultban reménykedett F1-ben, de Briatorét nem akarta menedzsernek, és nem is őt választották, Arrows lett volna még opció, de ott 2002-ben a csapat szűnt meg ott csak tesztig jutott. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/rueckblick-sebastien-bourdais-hatte-dtm-vertrag-fuer-2003-dann-kam-alles-anders-22102901

nicko Creative Commons License 2022.10.22 -11 0 21265

1 hét múlva Gold Coast 500, ebből az alkalomból egy 10 évvel ezelőtti emlékezetes rajtra emlékeztek. ;) 

https://www.supercars.com/videos/championship/gold-coast-flashback-taylors-scary-start-line-rollover/

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.21 0 0 21264

szezonzárón (jogosan) de vitte a showt a bajnoki meccs, meg a szombati baleset de alig esett szó a Muth-helyettesítő Köhlerről, aki 4 pontot hozott a 2 hétvégés szerpelése során. Muth 6 hétvége alatt 0 pontot. 

Osztrák hétvégén is már elsőre jól ment, pedig ismeretlen volt számára a BMW, sőt GT3-as kocsikkal is néhány versenyt ment idén mindössze. 

Osztrákoknál a legjobb BMW-s volt az elsőre az időmérőn, a második versenyen vasárnap ahol célbaért pedig csak 1 másopderccel zárt Wittmann mögött. Hockenheimben voltak nehézségei, de így is pontokat szerzett, míg a csapattárs Wittman szombaton 3., vasárnap 1. lett

 

Nagy feltámadásának Wittmannak egyik oka az, hogy kocsit cseréltettek velük, bár Köhler finoman hárított azzal hogy GT3-as kocsikkal Hockenheimben nincs rutinja, meg a többiek sokkal többet teszteltek is már itt

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-entdeckung-koehler-chassistausch-mit-marco-wittmann-vor-dessen-sieg-22102002

 

Porsche idei szereplése meghozta a kedvet a Toksport-WRT-nek és valószínű nevezni is fognak. Elvileg a kocsik megvannak és a költségvetés is ehhez.

20, 21-ben ADAC GT-ben élcsapat voltak, igaz Mercedeses csapatként, és DTM-ben Stolzal jöttek is vendégversenyzőnek, de idén kimaradtak a Merci keretből, így váltottak. Astonnál is próbálkoztak, de végül Porsche lett a befutó.

Manthey csapat is élénken érdeklődik, GT3-as frontra akarnak jobban nyitni, a fő céljuk a DTM. Idei Porschés csapatnál az  SSR-nél több Manthey mérnök is volt "kölcsönben" így ha jönnének értelemszerűen a mérnökeiket is viszik magukkal. 

 

SSR csapatról meg erős a pletyka, hogy maradni szeretnének, viszont nem Porschés csapatként hanem BMW vagy akár Lamborghinivel. 

Ez a lépés jól jönne az idén 1 autós Bernhard féle Porsche csapatnak is, mert a módosult szabályokkal 1 autóval nem jöhetnének, így könnyen lehetnének 2 autós csapat is. Ha viszont Bernhard 2, Manthey 2, Toksport 2 Porschét indítana már elérnék a 6 autós plafont. Valószínű emiatt is mozgolódik egy ideje SSR. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/porsche-andrang-in-der-dtm-kommen-2023-toksport-wrt-und-manthey-22101901

 

GruppeM Mercedes viszont leléphet, akik 2020 végén elsők között regisztráltak az új GT3-as DTM-be. 

Így, hogy lecsengőben van a COVID és könnyebb az utazás mennének vissza teljes erőbedobással az Intercontinental GT Challenge-be.

DTM-ből mintha kiábrándult volna a csapatvezetés. Chen szerint lehetetlen pontos költségvetést tervezni a magas anyagi károk miatt. Két autója Chennek 2 millió eurós kárt szenvedett idén, autóként 1-1 millió átlagban. Csapatot 90 szazalékban ő viszi, BWT nem a csapat szponzora volt, hanem mint a Mercedes stratégiai partnereként voltak jelen az autóján. Norisringen Engel kocsiját, Ausztriában Grenierét kellett cserélni. 

Sok anyagi kár egyik oka szerinte az Indy-startok is, gyakran kritizálta ezt. Elkinst bírálta az utolsó percekben történt restart miatt is, ami neki 55 ezer eurójába fájt. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/amg-team-gruppem-vor-dtm-ausstieg-die-kosten-sind-unberechenbar-22102101

 

itt sem történne nagy változás, mert a 6 autós limit a Mercedest így nem érintené nehezen, mert ha ők lelépnek akkor rögtön 6 autójuk maradna a DTM-ben.

 

 

 

Bár én azt mondom rohadt sok dolog történhet még, meg olyan messze a 2023-as szezon. Meg okosabbak leszünk ha megtörténnek a regisztrációk. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.18 0 0 21263

lesz egy jó erős europe mezőny, ami komolyabb lesz mint ez a wtcr

Előzmény: toto92 (21261)
toto92 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 21262

Nagy Dani beszél benne a WTCR megszűnéséről (is), 30:59-től.

 

https://youtu.be/xUDkI4yc23I?t=1859

toto92 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 21261

Amúgy arra ki leszek váncsi hogy mi lesz (főleg a fiatal, msot feltörekvő) WTCR-es arcokkal, meg zusammen a túraautózással. Megint eljön a 90-es évek második fele, hogy a nemzeti bajnokságok fognak felerősödni, vagy a TCR EU elviszi a prímet? Mi lesz egy Ehrlacher, Azcona, vagy hogy ne menjünk messzire, egy Tassi Attila sorsa?

Előzmény: toto92 (21260)
toto92 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 21260

Tiszta sor hogy egy ilyen helyzetet amibe most beledől a WTCR, egy F1 vagy akár egy WEC túlél (utóbbinál mondjuk ebben azért komoly tényező Le Mans, kb. mint az amerikai open wheelnek az Indy500).

 

ETCR-ről én nem igazán hallottam semmit, lesz, kb. ennyi hír van róla. De én kétlem hogy a WTCC/R helyébe léphetne, ahhoz még nagyon kevés. 

Előzmény: JarnoTrulli (21258)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.17 0 0 21259

Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

 

https://racingline.hu/touringcar/wtcr/tom-coronel-ugyanarra-gondol-a-wtcr-megszunese-kapcsan-mint-a-magyarok-jo-resze/2022/10/15/

 

Kétbites ő is akkor 

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.15 0 0 21258

"Csak egy adalék a citroenes indokláshoz: korábban a WEC-ben az Audi dominanciája nem szegte kedvét a Peugeot-nak, a Toyotának vagy a Porschének, és az F1-ben a Ferrari egyeduralom ellenére is ott volt a Renault, a BMW, a Toyota, majd később a Mercedes."

 

én ezt a részt találom a legnagyobb mellélövésnek

meddig is maradt a Peugeot? Mire WEC megalakult szerintem már le is léptek, igaz nyertek 24 órást, de végig az Audi tűnt az igazán erősnek mellettük. Legalábbis így több, mint 10 év távlatából én erre emlékszem. 

Toyota mire igazán beérett ill. nem kotlott meg a gép az utolsó méterek előtt addig is Audi vitte a prímet, sőt jött a Porsche is. De ahogy jött a Porsche nyilvánvaló volt nem fognak sokáig a testvérmárka ellen menni. De aztán a Porsche is lelépett és évek óta csak a Toyota maradt mint tényező. Lásd. utóbbi évek.

Más kérdés a WEC nem szűnt meg sőt innentől lesz érdekesebb hogy jönnek vissza a gyártók és jön az új éra, mégis van érdeklődés nem lett elkaszálva a széria.

 

F1-ben meg a Ferrari korszakban (00-04), se végig voltak ott. Különböző szakaszokban jöttek, mentek vagy voltak motorpartnerek egy legendás istállóval szövetkezve. Eleve 02-re jött a Toyota gyári csapat és akkortól lett gyári a Renault csapat is hivatalosan a Benettonból. BMW meg 2006-ban jött teljesen gyári csapatként. Renault utóbbi 20 éve meg hol itt van hol nincs. 

Itt is inkább csak a Toyota volt a legkitartóbb, vagyis legkitartóbb módon ők szórták ott is a pénzt, majd jöttek vissza hosszútávúzni. Meg volt ott v10, v8, v6 éra folyamatos változás ami mozgatja a gyártókat

 

"Nem, a TC1 távolról sem a Citroen fölényébe bukott bele, hanem abba, hogy az zöldmobilitás lobbi és az elektromos átállás egyre intenzívebb előretörése miatt az autógyárak már nem tudtak komolyabb pénzeket mozgósítani a benzines autósportra."

 

nem tudtak vagy nem akartak?

Ha egy széria jól működik, akkor nem menekülnek el onnan tömegével akármilyen fúj fúj oldszkúl benzines, mert akkor hamarosan arról beszélnénk hogy a Formula-E kinyírja a Formula-1-et. 

az ETCR ennyire életképesnek tűnik az idei 3 gyártójával? Vagy milyen mozgások lesznek ott jövőre én nem ástam bele magam ebbe.

 

BOP körüli balhé nem a széria hibája? Mindig vannak hisztik emiatt, DTM sem kivétel, de ott ennyi picsogás 6 gyártóval meg majdnem 30 autóval nem volt. Kell ide rugalmasság is, hogy akár két versenynap között tudjanak változtatni vagy belátni ha szar valami. 

meg nincsenek gyári csapatok, aztán a Lynk & Co mégis az volt lényegében nem?

 

meg az is sokatmondó egy szériára, hogy a közvetítő ES ennyire leszarta már. Na vajon miért? Ha az embereket érdekelte volna, akkor meghagyják élőben tévén. Amit falna a nép, nem fogják elrakni a szemek elöl, de ha drasztikusan csökken az érdeklődés nem fogják megtartani. Meg defektes balhés futamokra meg 12 fős mezőnyre ki kíváncsi? Nem beszélve arról, hogy a versenynaptárt is már-már lehetetlen követni. Ilyenre nem kíváncsiak -> nézettség nem jön -> átrakják fizetős playerre -> ki az a hülye aki ezért fizetne is? -> nem lesz nézettség -> szponzorok mérgesek lesznek, lelépnek -> csapatokhoz kevés pénz jön és így tovább

 

értem én a szerzőt, meg kétbites faszkalap vagyok tudom, de itt nagyrészt a széria ásta meg magának a sírját és feküdt szépen bele. Többi tényező meg max a földet szórta rá.

Előzmény: toto92 (21256)
nicko Creative Commons License 2022.10.15 -11 0 21257

engem nem tudsz vele, mert mikor Lanti kirakta már akkor se olvastam el, mert nem érdekelt. :)

Előzmény: JarnoTrulli (21255)
toto92 Creative Commons License 2022.10.15 0 0 21256

Ezekben amúgy van igazság, de nekem gyanús hogy volt a háttérben valami amit nem sikerült elrendezni és ezért lett inkább bedobva a törülköző, mert ha hosszú távú trendek alapján látják hogy nincs tovább akkor év elején közlik hogy ez a búcsúturné és lehúznak róla minden létező bőrt. Nem így szűnik meg hogy egyik nap még futamok időpontjáról van szó, a rá következőn meg hogy vége mindennek.

Előzmény: JarnoTrulli (21253)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.15 0 0 21255

igazából csak provokálni akartam vele az ittenieket :)

Előzmény: F1mre (21254)
F1mre Creative Commons License 2022.10.15 0 0 21254

Ez a három mondat hárommal több volt, mint amennyi érdekelt a véleményéből. :) 

Előzmény: JarnoTrulli (21253)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.15 0 0 21253

Lantos gyászbeszéde:

 

VÉLEMÉNY: MIÉRT SZŰNIK MEG A WTCR 2022 VÉGÉN?

 

https://www.eurosport.hu/wtcr/velemeny-miert-szunik-meg-a-wtcr-2022-vegen_sto9186199/story.shtml

 

"Rengeteg nézői hozzászólás lesz, amely szerint az FIA tette tönkre a bajnokságot. Még több olyan, amely szerint a szervező tehet róla. De ezek az állítások csak annyi árulnak el tulajdonosukról, hogy keveset tud, keveset lát, és kétbites szintre próbál leegyszerűsíteni valamit, ahelyett, hogy a valóság érdekelné."

nicko Creative Commons License 2022.10.14 -11 0 21252

161 körös, 6:41 órás Bathurst 1000 verseny 19,5 percben egész mozgalmasra sikerült. :) 

https://youtu.be/69f2PeuVZn8

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.14 0 0 21251

tervek azért vannak:

 

WSC Group launches TCR World Tour as new global platform

 

https://www.touringcartimes.com/2022/10/14/wsc-group-launches-tcr-world-tour-new-global-platform/

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.14 0 0 21250

TCT oldalán is milyen szépen mutat: 22 órával ezelőtt a jövő évi dél amerikai futamok a téma meg versenynaptár, most kasza mindennek

 

előbb kellett volna már, idei év konkrét bohózat volt

 

cikk kissé próbálja arra terelni a dolgot, hogy COVID, meg orosz-ukrán háború de ezeknek nem ezen múlt. Autósport egésze érezte ezeket, mégis amelyik életképes az megy idén

Előzmény: toto92 (21249)
toto92 Creative Commons License 2022.10.14 0 0 21249

Elkaszálták a WTCR-t. Meglepő. Ja, nem. Mondjuk vicces hogy tegnap még az volt a hír hogy nyáron lesznek a dél-amerikai futamok, ma meg már reszeltek az egésznek. Biztos minden a terveknek megfelelően zajlott.

 

https://www.touringcartimes.com/2022/10/14/fia-wtcr-end-current-format-2022-campaign/

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.13 0 0 21248

1 sérültje mégis lett a hockenheimi balesetnek, David Schumacher. Otthon még mindig fájdalmai voltak, így elment az apjával Salzburgba MRI felvételt csináltatni és kiderült, hogy az ágyéki csigolyája sérült

Műteni nem kell, de fűzőt hordania kell, és több hét pihenő vár rá.

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/anzahl-der-autos-pro-marke-limitiert-das-plant-die-dtm-fuer-die-saison-2023-22101201

 

már megy a pletyka a köv. szezonra. Berger maximalizálna akarja, hogy 1 gyártó hány kocsival induljon illetve az 1 autós csapatokat sem engednék

Ez inkább a Mercedest érinti, hiszen nekik volt több autójuk, mint 6. Novembertől lehet regisztrálni a 23-as évre.

Berger szerint 26-30 autós mezőny nagyszerű, de a minőség is számít. 28 autó lenne az ideális, ezzel számolnának azzal, ha jönne olykor olykor vendégversenyző is. 

Valamivel kevesebb mezőny mellett az is szól, hogy több pályán is szűkös a hely a boxokban.

Jelen állás szerint sikeresek a tárgyalások és azok a gyártók akik idén is itt voltak maradni fognak jövőre is. 

 

Szezonzárón a Toyota is megjelent Rob Leupen és Kobayashi képviseletében (aki már kisebb vezetői szerepben is van a japánoknál). Látták még Pascal Zurlindent is az egykori Porsche sportigazgatót is, aki most a Multimaticnál dolgozik, akik pedig főszerepet játszottak az új Ford Mustang GT3 fejlesztésében. 

Ha lesz is ezekből valami egy Toyota GR GT3, vagy Ford belépés az inkább 2024-ben.

 

DTM versenynaptárba nekik is bekavart az F1 Spa körüli kavarása, és az hogy több szériának is módosítani kell, de Tomczyk annyit már elmondott a szezonnak áprilisban kell kezdődnie. És szintén kint voltak a szezonzárón a Vila Real pálya vezeteői is, így elég esélyes hogy tényleg lesz ott futam

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.10 0 0 21247

Phillippe Denes 

 

DTM Trophyban indult a szezonzáró hétvégén CV Performance Group csapat is, és ő volt az egyik versenyzőjük

 

magyar színekben ment

 

kb. ennyit találtam róla mikor bejelentették, hogy magyar, de Kaliforniában él

 

"Phillippe Denes ist ein Ungar, der in Kalifornien lebt. Im Jahr 2022 kehrte er in den reellen Motorsport zurück und startet mit der CV Performance Group erfolgreich im GTC Race. Zuvor war er in den vergangenen Jahren im Simracing aktiv. Bevor er sich dem virtuellen Motorsport gewidmet hat, fuhr er in den amerikanischen Nachwuchsserien der Road to Indy-Plattform und konnte im International GT Open und in der 24H Series erste Erfahrungen im GT-Sport sammeln."

 

 

http://denes-racing.com/ weboldala kicsit kezdetleges, de itt írja magáról, hogy a szülei magyarok.

nem tudom így mik a tervei, de lehetne itt is találni egy külföldi magyart, nem csak a futballban

 

nicko Creative Commons License 2022.10.10 -11 0 21246

még a legelején mondták ezt neki. 

szoftvercsere segítene rajta csak. ;)

Előzmény: JarnoTrulli (21243)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.10 0 0 21245

Mercedes GT ace Maximilian Buhk announces retirement at age of 29


Mercedes GT3 stalwart Maximilian Buhk has announced his retirement from racing at the age of 29, after the 2013 Spa 24 Hours winner concluded a two-year stint in the DTM.

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/mercedes-gt-ace-buhk-announces-retirement/10382577/

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.09 0 0 21244

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.09 -15 0 21243

azt közöljétek vele, ha 150 mínuszt ad 150 profilról, az se ér tiltást, meg semmi hátránya nem származik belőle az illetőnek

 

még azt sem látni, hogy egy adott kommentelőnek összesen mennyi mínusza van, vagy plusz jele. Moderátorként sem. 

Szerintem azt hiszi tilt ezzel vagy nem tudom, de egy pszichiáter segítene. 

Előzmény: nicko (21242)
nicko Creative Commons License 2022.10.09 -11 0 21242

ahogy látom aztán hozzátett még 10-et. ;) 

 

itt leírják miféle elmebeteg. 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162674188&t=9018142

Előzmény: JarnoTrulli (21209)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.09 0 0 21241

Auert kinyírta ennyi plusz súly semmi esélye nem volt 

 

Grat van der Lindének, lehet így is nyerni címet nem úgy ahogy a tesó akart volna tavaly 

Wittmann is kemény volt Rast ellen, de volt sportszerűtlen

 

Spengler jól összetörte Auer trófeáját, mielőtt átadta volna 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!