Ezután a sztori után, hogy milyen fordulattal jutott el a CC-be, inkább szerencséje volt, mintsem peches. Lehet ha Wilson nem erőlködött volna annyira a Minardiba, belőle lett volna 4x-es CC bajnok. Sajna már nem lehet tőle megkérdezni, hogy mit is döntene azok után, hogy az F1-es kalandja 1 szezonig tartott mindössze. 04-re már ment is USA-ba.
Bourdais 2003-tól a DTM-ben folytatta volna, volt aláírt szerződése az Opelhez, de a menedzsere beletette kilépési záradékba az F1-es lehetőség mellett a CART/IRL-t is. Newmanék Junqueira mellé Wilsont szerették volna, de ő inkább az F1-es Minardit választotta, így adódott ez a lehetőség a franciának.
Sőt, még ilyenkor sem volt biztos az ülése, mert Zonta és közte egy teszt döntött Sebringen.
250 ezer eurós DTM lehetőségből lett végül egy 70 ezer dolláros Newman Haaas, de formaautókkal akart versenyezni
Többi már történelem :)
durva egyébként mi mindenen múlnak a dolgok, ha DTM-ben versenyzett volna a gyenge Opellel ki tudja milyen ívet vesz a pályafutása (lefelé)
Főleg hogy először a Renaultban reménykedett F1-ben, de Briatorét nem akarta menedzsernek, és nem is őt választották, Arrows lett volna még opció, de ott 2002-ben a csapat szűnt meg ott csak tesztig jutott.
szezonzárón (jogosan) de vitte a showt a bajnoki meccs, meg a szombati baleset de alig esett szó a Muth-helyettesítő Köhlerről, aki 4 pontot hozott a 2 hétvégés szerpelése során. Muth 6 hétvége alatt 0 pontot.
Osztrák hétvégén is már elsőre jól ment, pedig ismeretlen volt számára a BMW, sőt GT3-as kocsikkal is néhány versenyt ment idén mindössze.
Osztrákoknál a legjobb BMW-s volt az elsőre az időmérőn, a második versenyen vasárnap ahol célbaért pedig csak 1 másopderccel zárt Wittmann mögött. Hockenheimben voltak nehézségei, de így is pontokat szerzett, míg a csapattárs Wittman szombaton 3., vasárnap 1. lett
Nagy feltámadásának Wittmannak egyik oka az, hogy kocsit cseréltettek velük, bár Köhler finoman hárított azzal hogy GT3-as kocsikkal Hockenheimben nincs rutinja, meg a többiek sokkal többet teszteltek is már itt
Porsche idei szereplése meghozta a kedvet a Toksport-WRT-nek és valószínű nevezni is fognak. Elvileg a kocsik megvannak és a költségvetés is ehhez.
20, 21-ben ADAC GT-ben élcsapat voltak, igaz Mercedeses csapatként, és DTM-ben Stolzal jöttek is vendégversenyzőnek, de idén kimaradtak a Merci keretből, így váltottak. Astonnál is próbálkoztak, de végül Porsche lett a befutó.
Manthey csapat is élénken érdeklődik, GT3-as frontra akarnak jobban nyitni, a fő céljuk a DTM. Idei Porschés csapatnál az SSR-nél több Manthey mérnök is volt "kölcsönben" így ha jönnének értelemszerűen a mérnökeiket is viszik magukkal.
SSR csapatról meg erős a pletyka, hogy maradni szeretnének, viszont nem Porschés csapatként hanem BMW vagy akár Lamborghinivel.
Ez a lépés jól jönne az idén 1 autós Bernhard féle Porsche csapatnak is, mert a módosult szabályokkal 1 autóval nem jöhetnének, így könnyen lehetnének 2 autós csapat is. Ha viszont Bernhard 2, Manthey 2, Toksport 2 Porschét indítana már elérnék a 6 autós plafont. Valószínű emiatt is mozgolódik egy ideje SSR.
GruppeM Mercedes viszont leléphet, akik 2020 végén elsők között regisztráltak az új GT3-as DTM-be.
Így, hogy lecsengőben van a COVID és könnyebb az utazás mennének vissza teljes erőbedobással az Intercontinental GT Challenge-be.
DTM-ből mintha kiábrándult volna a csapatvezetés. Chen szerint lehetetlen pontos költségvetést tervezni a magas anyagi károk miatt. Két autója Chennek 2 millió eurós kárt szenvedett idén, autóként 1-1 millió átlagban. Csapatot 90 szazalékban ő viszi, BWT nem a csapat szponzora volt, hanem mint a Mercedes stratégiai partnereként voltak jelen az autóján. Norisringen Engel kocsiját, Ausztriában Grenierét kellett cserélni.
Sok anyagi kár egyik oka szerinte az Indy-startok is, gyakran kritizálta ezt. Elkinst bírálta az utolsó percekben történt restart miatt is, ami neki 55 ezer eurójába fájt.
itt sem történne nagy változás, mert a 6 autós limit a Mercedest így nem érintené nehezen, mert ha ők lelépnek akkor rögtön 6 autójuk maradna a DTM-ben.
Bár én azt mondom rohadt sok dolog történhet még, meg olyan messze a 2023-as szezon. Meg okosabbak leszünk ha megtörténnek a regisztrációk.
Amúgy arra ki leszek váncsi hogy mi lesz (főleg a fiatal, msot feltörekvő) WTCR-es arcokkal, meg zusammen a túraautózással. Megint eljön a 90-es évek második fele, hogy a nemzeti bajnokságok fognak felerősödni, vagy a TCR EU elviszi a prímet? Mi lesz egy Ehrlacher, Azcona, vagy hogy ne menjünk messzire, egy Tassi Attila sorsa?
Tiszta sor hogy egy ilyen helyzetet amibe most beledől a WTCR, egy F1 vagy akár egy WEC túlél (utóbbinál mondjuk ebben azért komoly tényező Le Mans, kb. mint az amerikai open wheelnek az Indy500).
ETCR-ről én nem igazán hallottam semmit, lesz, kb. ennyi hír van róla. De én kétlem hogy a WTCC/R helyébe léphetne, ahhoz még nagyon kevés.
"Csak egy adalék a citroenes indokláshoz: korábban a WEC-ben az Audi dominanciája nem szegte kedvét a Peugeot-nak, a Toyotának vagy a Porschének, és az F1-ben a Ferrari egyeduralom ellenére is ott volt a Renault, a BMW, a Toyota, majd később a Mercedes."
én ezt a részt találom a legnagyobb mellélövésnek
meddig is maradt a Peugeot? Mire WEC megalakult szerintem már le is léptek, igaz nyertek 24 órást, de végig az Audi tűnt az igazán erősnek mellettük. Legalábbis így több, mint 10 év távlatából én erre emlékszem.
Toyota mire igazán beérett ill. nem kotlott meg a gép az utolsó méterek előtt addig is Audi vitte a prímet, sőt jött a Porsche is. De ahogy jött a Porsche nyilvánvaló volt nem fognak sokáig a testvérmárka ellen menni. De aztán a Porsche is lelépett és évek óta csak a Toyota maradt mint tényező. Lásd. utóbbi évek.
Más kérdés a WEC nem szűnt meg sőt innentől lesz érdekesebb hogy jönnek vissza a gyártók és jön az új éra, mégis van érdeklődés nem lett elkaszálva a széria.
F1-ben meg a Ferrari korszakban (00-04), se végig voltak ott. Különböző szakaszokban jöttek, mentek vagy voltak motorpartnerek egy legendás istállóval szövetkezve. Eleve 02-re jött a Toyota gyári csapat és akkortól lett gyári a Renault csapat is hivatalosan a Benettonból. BMW meg 2006-ban jött teljesen gyári csapatként. Renault utóbbi 20 éve meg hol itt van hol nincs.
Itt is inkább csak a Toyota volt a legkitartóbb, vagyis legkitartóbb módon ők szórták ott is a pénzt, majd jöttek vissza hosszútávúzni. Meg volt ott v10, v8, v6 éra folyamatos változás ami mozgatja a gyártókat
"Nem, a TC1 távolról sem a Citroen fölényébe bukott bele, hanem abba, hogy az zöldmobilitás lobbi és az elektromos átállás egyre intenzívebb előretörése miatt az autógyárak már nem tudtak komolyabb pénzeket mozgósítani a benzines autósportra."
nem tudtak vagy nem akartak?
Ha egy széria jól működik, akkor nem menekülnek el onnan tömegével akármilyen fúj fúj oldszkúl benzines, mert akkor hamarosan arról beszélnénk hogy a Formula-E kinyírja a Formula-1-et.
az ETCR ennyire életképesnek tűnik az idei 3 gyártójával? Vagy milyen mozgások lesznek ott jövőre én nem ástam bele magam ebbe.
BOP körüli balhé nem a széria hibája? Mindig vannak hisztik emiatt, DTM sem kivétel, de ott ennyi picsogás 6 gyártóval meg majdnem 30 autóval nem volt. Kell ide rugalmasság is, hogy akár két versenynap között tudjanak változtatni vagy belátni ha szar valami.
meg nincsenek gyári csapatok, aztán a Lynk & Co mégis az volt lényegében nem?
meg az is sokatmondó egy szériára, hogy a közvetítő ES ennyire leszarta már. Na vajon miért? Ha az embereket érdekelte volna, akkor meghagyják élőben tévén. Amit falna a nép, nem fogják elrakni a szemek elöl, de ha drasztikusan csökken az érdeklődés nem fogják megtartani. Meg defektes balhés futamokra meg 12 fős mezőnyre ki kíváncsi? Nem beszélve arról, hogy a versenynaptárt is már-már lehetetlen követni. Ilyenre nem kíváncsiak -> nézettség nem jön -> átrakják fizetős playerre -> ki az a hülye aki ezért fizetne is? -> nem lesz nézettség -> szponzorok mérgesek lesznek, lelépnek -> csapatokhoz kevés pénz jön és így tovább
értem én a szerzőt, meg kétbites faszkalap vagyok tudom, de itt nagyrészt a széria ásta meg magának a sírját és feküdt szépen bele. Többi tényező meg max a földet szórta rá.
Ezekben amúgy van igazság, de nekem gyanús hogy volt a háttérben valami amit nem sikerült elrendezni és ezért lett inkább bedobva a törülköző, mert ha hosszú távú trendek alapján látják hogy nincs tovább akkor év elején közlik hogy ez a búcsúturné és lehúznak róla minden létező bőrt. Nem így szűnik meg hogy egyik nap még futamok időpontjáról van szó, a rá következőn meg hogy vége mindennek.
"Rengeteg nézői hozzászólás lesz, amely szerint az FIA tette tönkre a bajnokságot. Még több olyan, amely szerint a szervező tehet róla. De ezek az állítások csak annyi árulnak el tulajdonosukról, hogy keveset tud, keveset lát, és kétbites szintre próbál leegyszerűsíteni valamit, ahelyett, hogy a valóság érdekelné."
TCT oldalán is milyen szépen mutat: 22 órával ezelőtt a jövő évi dél amerikai futamok a téma meg versenynaptár, most kasza mindennek
előbb kellett volna már, idei év konkrét bohózat volt
cikk kissé próbálja arra terelni a dolgot, hogy COVID, meg orosz-ukrán háború de ezeknek nem ezen múlt. Autósport egésze érezte ezeket, mégis amelyik életképes az megy idén
Elkaszálták a WTCR-t. Meglepő. Ja, nem. Mondjuk vicces hogy tegnap még az volt a hír hogy nyáron lesznek a dél-amerikai futamok, ma meg már reszeltek az egésznek. Biztos minden a terveknek megfelelően zajlott.
1 sérültje mégis lett a hockenheimi balesetnek, David Schumacher. Otthon még mindig fájdalmai voltak, így elment az apjával Salzburgba MRI felvételt csináltatni és kiderült, hogy az ágyéki csigolyája sérült
Műteni nem kell, de fűzőt hordania kell, és több hét pihenő vár rá.
már megy a pletyka a köv. szezonra. Berger maximalizálna akarja, hogy 1 gyártó hány kocsival induljon illetve az 1 autós csapatokat sem engednék
Ez inkább a Mercedest érinti, hiszen nekik volt több autójuk, mint 6. Novembertől lehet regisztrálni a 23-as évre.
Berger szerint 26-30 autós mezőny nagyszerű, de a minőség is számít. 28 autó lenne az ideális, ezzel számolnának azzal, ha jönne olykor olykor vendégversenyző is.
Valamivel kevesebb mezőny mellett az is szól, hogy több pályán is szűkös a hely a boxokban.
Jelen állás szerint sikeresek a tárgyalások és azok a gyártók akik idén is itt voltak maradni fognak jövőre is.
Szezonzárón a Toyota is megjelent Rob Leupen és Kobayashi képviseletében (aki már kisebb vezetői szerepben is van a japánoknál). Látták még Pascal Zurlindent is az egykori Porsche sportigazgatót is, aki most a Multimaticnál dolgozik, akik pedig főszerepet játszottak az új Ford Mustang GT3 fejlesztésében.
Ha lesz is ezekből valami egy Toyota GR GT3, vagy Ford belépés az inkább 2024-ben.
DTM versenynaptárba nekik is bekavart az F1 Spa körüli kavarása, és az hogy több szériának is módosítani kell, de Tomczyk annyit már elmondott a szezonnak áprilisban kell kezdődnie. És szintén kint voltak a szezonzárón a Vila Real pálya vezeteői is, így elég esélyes hogy tényleg lesz ott futam
DTM Trophyban indult a szezonzáró hétvégén CV Performance Group csapat is, és ő volt az egyik versenyzőjük
magyar színekben ment
kb. ennyit találtam róla mikor bejelentették, hogy magyar, de Kaliforniában él
"Phillippe Denes ist ein Ungar, der in Kalifornien lebt. Im Jahr 2022 kehrte er in den reellen Motorsport zurück und startet mit der CV Performance Group erfolgreich im GTC Race. Zuvor war er in den vergangenen Jahren im Simracing aktiv. Bevor er sich dem virtuellen Motorsport gewidmet hat, fuhr er in den amerikanischen Nachwuchsserien der Road to Indy-Plattform und konnte im International GT Open und in der 24H Series erste Erfahrungen im GT-Sport sammeln."
http://denes-racing.com/weboldala kicsit kezdetleges, de itt írja magáról, hogy a szülei magyarok.
nem tudom így mik a tervei, de lehetne itt is találni egy külföldi magyart, nem csak a futballban
Mercedes GT ace Maximilian Buhk announces retirement at age of 29
Mercedes GT3 stalwart Maximilian Buhk has announced his retirement from racing at the age of 29, after the 2013 Spa 24 Hours winner concluded a two-year stint in the DTM.