Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.11.11 0 4 66729

XK-00-74

(Simon Dezső gyűjteményéből)

apron64 Creative Commons License 2024.11.11 0 3 66728

Ikarus gyárban, Bp. Mátyásföld, Egyedi gyáregység.

 

PRÓBA 06-61  /Ikarus-Volvo/

 

Előzmény: apron64 (66727)
apron64 Creative Commons License 2024.11.11 0 1 66727

Sajnos már nem találom pont azt a gyűjteményt a net-en, amiből szemezgettem (írtam, hogy nekem régebbről vannak belőle képeim).

A kerület történetéről több oldal is található az interneten. Van több ígéretes Fb oldal is, de én nem vagyok Facebook tag, ezért nem tudom megnézni ott mi van. De barátod a Google is!

Több képem a (néhány esetben sajnos már csak volt) szomszédoktól-ismerősöktől, az említett kerületi gyűjteményből, volt Ikarus-os dolgozóktól és a gyári archívumból származik.

 

Előzmény: pizo (66713)
mados Creative Commons License 2024.11.10 0 4 66726

Polski Fiat 125 kasznik is pihentek a hullaiban, egy időben gyakran kinéztünk. Emlékszem volt azokból is készre szerelt,de volt üres is. A sógoromnak volt egy olyan Polskija,amin kasznit cseréltek. Egy leszakadt farzseb volt az egész, 2140-es Moszkvics első ülések voltak benne és alapvetően elég random módon volt összerakva ,azt szerintem egészen biztos,hogy nem márkaszervíz csinálta,de úgy tudom,hogy nem is kellett márkaszervíznek csinálnia elég volt az autószerelő végzettség igazolása. Nem egy ismerős cserélt otthon kasznit,pl volt,aki 2103-as Ladára már csak 21061-es kasznit tudott szerezni,de az is nagy szó volt, Lada kasznihoz volt a legnehezebb hozzájutni. Emlékeim szerint nagyon drágák voltak a karosszériák,ha "fizette a biztosító" akkor persze nem volt gond,de csak úgy zsebből kifizetni nem sokan engedhették meg maguknak.

Előzmény: pizo (66712)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.11.09 0 5 66725

Első trabimat én is átmokoltam műanyag kilincsesre és szögletes lökháritósra, pedig 79 es PG s volt.

...kapott piros tetőt, ködlámpát, krómos lökháritót ....tulképpen "irigyelt" DDR es de luxe t csináltam belőle.

....volt hogy integettek az NDK trabik :).....de rég volt

Bocsi az OFF ért

Előzmény: vt976 (66723)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.11.09 0 2 66724

Barátoméknak zöld 1978 as PL rendszámú trabija lett totálkáros, és uj homokszínű szögletes lökháritós kasznit kapott kb 1985 ben.

Érdekes hogy ugyanúgy átépítettek mindent, 6 voltos is maradt, s a balesetben leesett műszerfal keret sem pótlódott.

A balesetben a hátsó szélvédö megmaradt, s az került bele. Tizenéves gyerekek voltunk, a barátom ott esett ki a trabiból hátul az egyben maradt szélvédővel.

Előzmény: vt976 (66723)
vt976 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66723

Köszönöm az infókat!
Szerintem a Trabant 601 esetében is sok lehetett a kasznicsere: sok olyan 601-est láttam - akár annak idején, akár itt a fórumon -, amik pl. I-s rendszámúak voltak, de szögletes volt a lökhárítójuk.

Előzmény: trizs77 (66695)
gumidani Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66722
Előzmény: John Howard (66720)
toto92 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66721

Ezen videó szerint (1:40-től van említve, elvileg a link rögtön oda ugrik) 17 éven át üzemelt Pozsonyban egy kisebb flotta a hatvanas években.

 

https://youtu.be/WpFb1BRIsM8?si=fHwanfje7u1X_l70&t=100

Előzmény: John Howard (66720)
John Howard Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66720

Autóbusz vontatmány? Azta...! :-o

Előzmény: gumidani (66714)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.09 -1 0 66719

Ez a Bosnyák téri Zöldség piac lehet ?

Előzmény: Wrecker-Wrecker (66706)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66718

Ez az !

 

köszönöm.

Na ilyeneket hoztunk.

Előzmény: gumidani (66716)
toto92 Creative Commons License 2024.11.09 0 4 66717

Tőlem nem kell elnézést kérni, felesleges pöcsméregetésnek tartom a mótván rugózást. Nyilván szerencsés ha nem 10 hozzászólásonként ismétlődik egy kép, de így 66 ezer hozzászóláson (ami eleve egy visszaolvashatatlan mennyiség) túl előfordulhat hogy valaki nem emlékszik arra hogy 2016. április 8.-án már szerepelt az az adott fotó (a fórummotor keresője meg finoman szólva sem partner ebben). Arról nem is beszélve hogy egy-egy ismétléssel mindig elindulhat egy új diskurzus a képről ami esetleg új információkat hoz a topikba.

Előzmény: apron64 (66701)
gumidani Creative Commons License 2024.11.09 0 2 66716

Škoda 706 RTTN a Miskolci Húsüzemben. A félpótkocsin levő olvashatatlan felirat elrendezése magyar járművet sejtet.

gumidani Creative Commons License 2024.11.09 0 3 66715

Biztosan vótmán.

Škoda 706 RTTN             VM 18-73

 

gumidani Creative Commons License 2024.11.09 0 4 66714

Netalántán ilyen volt?

Előzmény: trizs77 (66710)
pizo Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66713

Az előbb pont itt parkoltam :) Az a kerületi gyűjtemény hol érhető el? Megnézném.

 

Zoli  

Előzmény: apron64 (66701)
pizo Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66712

Wartburg karosszériából kétféle volt, üres, fényezett, és teljesen komplett, berendezett. Trabantból is. Visszatérve a rendszámügyre: ha karosszériát és motort cserélt a márkaszerviz, akkor évjáratmódosítást lehetett kérni - új autó - és akkor új rendszámot is kapott. De ez nem volt kötelező tudtommal.

 

Zoli  

Előzmény: trizs77 (66695)
pizo Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66711

Ha elveszett mindkét rendszám, akkor csere. Ha kivonták az autót a forgalomból, akár a hatóság, akár a tulajdonos kérésére, egy év után selejtezték a 2 betű 4 szám rendszámot, és a visszahelyezésnél újat kapott. 

Ha állami autót adtak el magánembernek, akkor is újat kapott.   

 

Zoli

Előzmény: napocza (66692)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66710

Köszönöm.

Valami ilyesmi.

 

Másik topicban volt pár hozzászólás a gyárból, új, autóbusz, teherautó haza (megrendelőnek)  szállítására.

Egyszer hoztunk (bérmunkában) LIBEREC-ből 10 db Skoda 706 nyergest (ennél talán kicsit régebbi kiadást) albánoknak.

 

Budapesten kellett átadni.

Azzal a furcsa alakú csehszlovák próba/ideiglenes rendszám táblákkal.

 

Olyan lekerekített zárt pótkocsik voltak hozzájuk csatolva mint amilyenek idehaza a BUDA Jármű Kft vagy a Csepel Autó csinált a '60-as évek legelején.

 

Az átadás helyszínének a diszpozíción az volt írva : Budapest, V.ker Steindl Imre utca.

A csoport vezetőnk meg azt mondta : egy lóf@t.

Még csak az hiányozna, hogy oda bemenjünk 10 db nyergessel.

 

 

 

 

Előzmény: Wrecker-Wrecker (66709)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.11.09 0 5 66709

Esetleg?

 

 

Fotó: Flickr/Komlósfecskés

Előzmény: trizs77 (66708)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66708

Kérdés :

 

A Skoda 706 nyergesből volt magyar rendszámos amelyik zárt (nem ponyvás) nyerges pótkocsit (esetleg hűtőst) vontatott ?

 

John Howard Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66707

"Vajon mikortól lett kötelező vészvillogó berendezés?"

 

Ha jól rémlik a 6/1990 KöHÉM rendelet, most sem kötelező felszerelés az elakadásjelző lámpa. A háromszög, az igen...

Előzmény: M.Bandi (66704)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.11.09 0 1 66706

YP 87-38

 

varjúistván Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66705

És előtte se sokat adtak el mert 1500 köbcenti felett adót kellett fizetni a benzines autókra. Az a plusz három lóerő meg némi nyomatéktöbblet nem nagyon érte meg ha figyelembe vesszük a magasabb vételárat és üzemeltetési költségeket.

Előzmény: scsabi (66703)
M.Bandi Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66704

A vészvillogós 45-ös busz,- ha ugyanarra a képre gondolunk-, pont nem látszik, h villog e, mert a féklámpája világít inkább.🤭

Én '93-ban ültem rá, egy nem a legújabb Ifára. Na azon nem is volt ilyen  úri huncutság. Később lett. A kitett irányjelzéskor kellett megnyomni egy másik gombot is. Vajon mikortól lett kötelező vészvillogó berendezés?

Előzmény: toto92 (66697)
scsabi Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66703

Ez 21061-es. A 2106-ok értékesítését valamikor '83-ban hagyta abba a Merkur.

Előzmény: Gordon Zsigmond (66680)
apron64 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 66702

Anno a Hullay Jenő úton levő Autóker raktárban lehetett vásárolni teljesen komplett, teljes belsővel is rendelkező, fényezett Skoda S100 karosszériát (arrébb láttam Trabant kasznikat is, de ezt néztem meg közelről). Csak a motor, a váltó, a kormánymű és a futóművek kellettek bele és kész volt az autó. Ha az új kaszni mellé még egy (kettő?) fődarabot is kicseréltek, akkor műszaki vizsga után hivatalosan is meg volt fiatalítva az autó, ha a papírok rendben voltak.

 

Előzmény: trizs77 (66695)
apron64 Creative Commons License 2024.11.09 0 3 66701

Elnézést, ha volt már a kép a 45-ről. A fórum működésének hosszú évei alatt nem emlékeztem rá és a kereső sem hozta. Az általam publikált képeket felrakás előtt mindig leellenőrzöm a keresővel is.

A kép a kerületi helytörténeti gyűjteményből származik (ami régen megvan). Ahogy az alábbi is, ami szintén nem volt még a kereső szerint és nem is emlékszem, hogy lett volna itt.

 

BY-76-36  /Ikarus-280. Bp. XVI. Futórózsa utcában./

 

Előzmény: toto92 (66697)
gumidani Creative Commons License 2024.11.08 0 2 66700

A tegnapi nap "tiszteletére":

FM 23-25 AFPECS197601230010

 

Moszkvics 407 CF 85-41 AF_CEL196312110005

 

Moszkvics 407 CH 34-11 AF_SZT196311260010

 

Moszkvics 412 IF 61-71 AF_MET197405300058

 

Pobeda CC 394 AF__PE195703120011

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!