Ezt nem csak te reméled, révén, hogy ha jól tudom ő az utolsó tarka eredeti E95. És ha már ott jár a KM akkor karolják fel az IAW-467 et is. És egyébként nem csodálkozok, hogy az EJG túlélte a dolgokat. Kábé két éve körbe lett lakatolva és visszafényezték eredeti színére, ezelőtt pedig nem sokkal teljesen felgenerálozták a motorját egy főzőcske után. A végére a váltója is pöpec lett, s időközben műszerfalat is cseréltettek az öregben.
Alapjaiba véve egy kellemes kis kocsi lett pedig a vonatpótlóra romjaiban hozták át. Szinte a fülembe van az a bődületes erő és harsogás amit egy kövér gáznál magából kiadott...
Kapcsolódó téma, nemrégiben a HGS-213 valami gyakorlatra lett odaadva. Ott lelte halálát. Megfelelő helyen volt róla fent fénykép mielőtt elpusztították.
Ha visszanézünk a múltba sok jármű pusztulása pont a KK-nak köszönhető. Szabad ég alatt áll minden buszuk, nehogy aztán a saját lábukon rohadjon le mind.
Egy kérdés: melyik E94-es protó volt kész hamarabb, a Scania vagy a Rába alvázas? Ugye mind a kettő 94-es gyártás, de időben volt egyáltalán szignifikáns különbség közöttük?
nincs ilyen topic hogy Ikarus börze, adok veszek stb.? kereső alapján nem találok. Csak mert én is adnék el és vennék is alkatrészeket, és itt jobban megtalálnák egymást az Ikarusosok szerintem. Jobb híján egyelőre ide teszem a hirdetésem, ha ez szabálytalan - bár láttam sokan szoktak hirdetni és keresni is itt alkatrészeket -, vagy zavar valakit, akkor törölni fogom, de jó lenne egy ilyen Ikarusos börze topic, sokat tudnak segíteni az eladók és az alkatrész keresőknek is a topitársak, ahogy sok hozzászólásban láttam.
Eladó Ikarus busz ülések a busz átépítése miatt (lakóbusz lesz belőle, nem elbontom). Összesen 32 db, egyenként is eladók. Szép megkímélt állapotúak, szürke színűek IMAG „Halas 1” típusúak az ülések. Ugyanitt eladó a busz Ikarus 543.38.M utastér tartozékai, függöny, kárpit, leszállásjelzők, lámpák, világítás kapaszkodók, kapcsolók stb. 06 70 8 8 3 9 9 4 0
Persze, mert inkább elmegy kamionozni. Amikor én felálltam, 3 hónapon belül mentek mások is. Mondjuk én maradtam a Volánnál akkor csak más beosztásban. De akinek nem volt más végzettsége, lehetősége, kapcsolata az ment kamionra...
"Ezáltal nem is pusztultak le rohamos tempóban a kocsik mint napjainkban akár pár éves járművek"
Meg nem készültek ki sem pszichésen, sem fizikailag a buszvezetők sem. Én 10 év után mondtam búcúst a volánnak. Amikor bemondtam az unamast akkor h-sz 3:30-12:30 szolgálat, 6 napon át... akkor már az volt a harmadik 6 napos hetem olyan fordán ahol 11-től vol fél óra szünetem... kösz b+. a szolgálat vége előtt, addig fordultam, mentem, fordultam, mentem... két kanyar között annyi időm volt, hogy felvettem az utasokat, esetleg gyors mellékhelyiség látogatás. Menetközben ettem rendszeresen a nyamvadt szendvicseimet...
Akkoriban a sofőrt se köpték le vagy ütötték meg mert a buszon utazók egyből már dobták is le a buszról. A Csobánkaiaknál pl nem egyszer és kétszer dobták le a részeg állatokat a buszról utasok.
Gy-S megyében láttam a Győr-Pér-Győrság járaton, hogy egy tini elővett egy zöld filc tollat és az ik-266 előtte lévő ülése háttámlájára odaírta Erika.
( gondolom a vágya volt Erika ?)
Erre egy álló utas akkora taslit lenyomott a gyereknek, hogy az majdnem elharapta a majré vasat.
Az utas csak utas volt.
Nem rendőr.
Senki se.
Úgy lebaszarintotta ott a buszon, jó hangosan, mindenki előtt szegény srácot, hogy ha az nem ül, biztosan belerottyantott volna gatyába.
Végül azzal fejezte be. Holnapután találkozok apáddal, elmondom neki.
A kölök nem győzte a nyálas mutató újja hegyével meg zsebkendővel törölgetni az út hátralévő részében azt az Erika feliratot, hogy mire a falujukba (Győrság) érnek ne látszódjon.
A busz közönségének 90%-a símán egyetértett azzal, hogy az idegen lekevert egy nyakleveset ezért a diáknak.
Az volt még a hőskor, nekem is ezeket mesélték az öreg nyugdíjasok régről. Nem volt hetente busz meg forda variálás mint most. Ezáltal nem is pusztultak le rohamos tempóban a kocsik mint napjainkban akár pár éves járművek. A néhai Vértes Volán területén a helyközin még ma is vannak hasonlók mind buszilag mint forda szervezésileg.
Feltételezem a jelenlegi állapotából, hogy Szeged már a végállomása lesz. Mióta tartalék lett Szentendrénél az állapota folyamatosan csak romlott, Szegedről remélhetőleg elviszi a Közlekedési Múzeum.