Elnézést kérek a megkésett válaszért -- köszönöm mindenkinek az ötleteket, APT-nek meg különösen a részletes, mértékadó tanácsait! Már majdnem vettem egy másik szerkezetet, de négy év után még egyszer rá akartam nézni előtte az órára. Ma jött el a nap, de az óra előtte még utazott velem negyed órát egy motor oldaltáskájában.
Hazaérve ez a (soha korábban nem látott) vicces látvány fogadott:
Most hajlok rá, hogy ennek az órának tulajdonképpen semmi komoly baja -- ebben az állapotában a szegény ember vibrográfján egészséges vonalat húz (valami öt másodperc periódusidejű kóválygása van csak talán):
Elviszem egy helyi óráshoz, aztán meglátjuk. Köszönöm még egyszer!
Elgondolkodtató, hogy ilyen előélet mellett előbb be kellene szerezni - akár egy régi, roncs állapotú - szerkezet-donort, és utána nekiállni. A tapasztalatom ugyanis tényleg az, hogy a gyártás vége felé (már egy ideje megszűnt) szakaszosan romlott a minőség, végül selejtgyártásba csapott át - vélhetően érdemi karbantartás és a maró-vágó szerszámok üzemszerű kopás miatti cseréje nélkül nyomták ameddig tudták, és ha egy szerkezetben tényleg de facto selejtes minőségű alkatrészek vannak, akkor azon azok cseréje nélkül segíteni már nagyon nehéz (vagy éppen lehetetlen).
A 3133 ugyanakkor nem igazán egyszerű és nem túl könnyen szervizelhető szerkezet, ergo szét- és összeszerelni, kipucolni egynapos munka, és ennek ára van akkor is, ha aztán az eredmény magának a szerkezetnek az önmagában már nem korrigálható hibája miatt nem kielégítő, miközben az ezzel foglalkozó órás erről nem tehet - az sem kizárt, hogy igazán nem is látszik, hogy tűrések fölé csúszott már a kerekek fogprofilja, és a teljesen tisztán, frissen kenve még azért elvánszorgó werk aztán pár hónap múlva akadozni kezd.
Szóval én a helyedben vadásznék hozzá a neten valami nagyon lepukkant kinézetű, az sem biztos, hogy feltétlenül működőképes 3133-ast, lehetőleg régit (a 70-80-as években készült szerkezetek minősége látványosan jobb), és abból valószínűleg már össze lehetne egy megnyugtató állapotút legózni.
Tanácsot szeretnék kérni, hova lehetne javításra vinni egy elátkozott 3133-at.
Kb. 15 éve vettem újonnan, Németországból egy Poljot Ruslant (igen, tudom, ez egy szörnyű Navitimer koppintás, főleg a szánnivaló, forgathatatlan, ámde recézett és hiányzó fél logarskálás lünettájával). Ma már nem venném meg, de ettől még a szívemnek kedves (és annyira Navitimert sem vennék, mert ott meg nem érzem a műszaki tartalom és az ár közötti kapcsolatot).
Viszont a szerkezet, na az vagy hétfőn, vagy pénteken készült: Szerjózsa vagy még másnapos volt, vagy már készült a hétvégére. Nehéz visszaemlékezni, de szerintem már az elején feltűnt, hogy az óra rendszertelenül késik, és bizonyos helyzetekben nagyon nem egészséges hangja van. Innentől:
Szerviz 1, egy hónaposan (régi órás Pest belvárosában, látott már mechanikus órákat bőven, de többnyire már inkább csak elemet cserél): kértem, hogy cserélje ki a domború üveget sík ásványira és nézzen rá a szekezetre, mert nem tetszik. Az óra nem lett jobb, talán egy hónapig működött valahogy, de a mester legalább tönkretette a dátumváltást (visszafelé tekerve visszaugrik a dátum). Egy ideig hordtam ékszerként, utána elengedtem -> fiók tíz évre.
Szerviz 2, öt éve (több, itteni fórumon is ajánlott, neves órásmester): megjavította a dátumváltást, de az óra megint csak kb. egy hónapig működött megbízhatóan (nem szeretnék nevet írni, mert természetesen vissza lehetett volna vinni garanciában, de egyrészt külföldön élek, másrészt itt már tényleg tele lett a hócipőm) -> fiók újabb öt évre.
Eddig a pontig kb. nulla használattal elköltöttem javításra nagyjából az óra vételárát, de most megint motoszkál bennem, hogy azért csak kéne valamit kezdeni vele.
Ez a cég - eléggé kivonatos, felületes - történelmi leírása.
De igazándiból maga az "alap Poljot", az "Első Moszkvai Óragyár" per pillanat (és már egy jó ideje, jó pár éve) mint működő óragyár már nem létezik. Poljot International még van - de az ugye voltaképpen német cég, és az is inkább már a Sorokhoff neve alatt forgalmaz órát (most aztán végképp nem cseng jól semmi, ami orosz, és a cég nem is tudna exportálni...).
Szomorú, de úgy tűnik, lezárult egy történelmi fejezet.
Ez valami hibrid párosítás. Lehetséges, hogy egy csupaszon kallódó ETA werkhez találtak egy ilyen tokot, amibe beleillett. De a Poljot a "végóráiban" gyártott valóban ETA werkes órákat is (már acél tokokban - amik már jórészt kínai beszállítótól származtak), akár zafír üveggel, stb.. is - ezek viszont nem "antikok", viszonylag újkeletűek.
Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a fórumon,és mindjárt egy kérdéssel fordulok a hozzáértőkhöz. A minap vásároltam egy antik 23 köves automata Poljot karórát. Nem értek a karórákhoz de nagyjából utánanéztem a szovjet szerkezetek számaihoz. Ebben az órában 2616-os szerkezetnek kéne lennie. De nem az van hanem a híres 2824-es automata, svájci ETA eredetű.Az óra nem volt megbontva.Napok óta keresgélek a neten de nem találtam ilyet. Csináltak ilyet az "elvtársak" csak rendkívül ritka?
Nem tudom van alkatrész adok veszek:) nem offolnám szét a fórumot, de hátha elfér itt
Optimalizálom az óráimat , mivel főleg japán mechanikus és quatrz/digitális órákat gyűjtök, így az évek alatt összegyűlt innen onnan "osztályidegen" alkatrész, amit valószínűleg nem fogok soha felhasználni de valakinek jól jöhet itt most a orosz cuccokat jelzem.
Az évek során elég sok orosz óra gyűlt össze, vadi új alkatrészek és donor órák,
tok, számlap, szerkezet, és mivel várhatóan nem fogok ennyit elhasználni,
Mivel nehéz forintosítani,mert ha nincs de pont az kell akkor aranyat ér , így nem anyagi , hanem seiko, citizen, orient stb alkatrészre cseréném vagy donor órára.