Elkezdtem számolgatni olyan egyszerű paraszt módszerrel.
A tank 31 literes, a műszer 46%.-ot mutatott.
Egy mérőpálcával (hegesztőpálca) megmértem a szintet és a betöltő nyílás aljáig a teljes magasságot.
Ebből visszaszámolva a műszer helyesen mutatja az értéket.
Kb lehet benne bízni.
Kicsit tovább gondolva a számolásokat ( mivel tele tankkal indultam) a fogyasztás 19,6l/100 km.-re jött ki, kicsit meglepett az érték. Liter/üzemórára nem tudtam kiszámolni mert nem jegyeztem meg az időtartamot.
Az viszont megnyugtat, hogy valamivel több mint 160 km az elméleti hatótávolság egy teli tankkal.
Tegnap sikerült 81 km.-t mennem a Tiszán. Rövidujjús idő volt, de Tiszacsege környékén hideg szél fújt, kellett a hosszú felső.
Visszaraktam a 11.-es csigát, kényelmes 30 körüli tempóval utaztam, Tiszaörvény-Tiszakeszi között. Nem volt infóm a fogyasztásról, (láttam a tank szintmutatóját, de nem tudtam mennyire megbízható.) így a Tiszaújvárosi forduló a következő alkalomra marad. Utólag kiderült, kevesebb üzemanyag fogyott, mint anno a Kolibrivel.
Sok volt az uszadék még mindíg, több helyen nagyon kellett figyelni. Voltak területek, ahol összeálltak kisebb úszó szigetté. A nagyon nagy fák szerencsére már nem jöttek. A rollbar még nincs kész (jó munkához idő kell, a rosszhoz meg még több) de bizakodó vagyok, jövő héten megsürgetem emberünket.
Az a baj, hogy nincs hely elhullámozni a felesleget. A vázcsőben megy a Bowden és csak 35cm-el a fartükör előt búvik elő. Ott még már nincs hely hullámozni, csak a végső 90 °-os kanyarra.
Végső esetben egy teljes karikát lehetne oda rakni mielőtt rácsatlakozik a motorra, de ahhoz meg +3láb kell.
Ennél is így megy (menne) a rögzítés, de mivel a ponyva picit nagyobb, mint ami a Honwave orrára való, így egyszerűen nem feszül (eléggé) a ponyva alsó peremén végigfűzött gumikötél (ez jól látszik az előző fotómon, szemben a gyári csónakkal). Vagy a csónak oldalán lévő gumicsíkot kéne lejjebb rakni, vagy a ponyvának kéne keskenyebbnek lennie, hogy ne lógjon le annyira a gumicsíkhoz. Vagy kell egy szélesebb csónak! :)
Nem marad a helyén, a zötykölődéstől kiakadnak a kampók, mert nem feszül meg eléggé. Emiatt aztán a legváratlanabb pillanatban lefittyed az egész. Ha csak "ráncos" lenne, nem zavarna, mert a cél a menetszél és az orron átcsapó víz csónakon kívül tartása az első utasok kényelme érdekében. Még átlátszónak sem kell lennie, átlátni fölötte kényelmesen.
Volt nekem egy (most már tudom) 15lábas kormánybowdenem. Annó használtan tettem rá szert.
Egy pöttyet hosszú volt a 11lábas csónakomhoz... :-)
Most, hogy újra készül a kormányállás, gondoltam, ideje beszereznem egy passzoló hosszúságú bowdent. Sok nyűglődés során arra jutottam, 6lábas kell.
Mielőtt elköltöttem volna egy rakat pénzt, adtam neki egy esélyt, hátha sikerül házilag megrövidíteni. (Annó a yamahához a távkar bowdeneket sikerrel kurtítottam, így bizakodó voltam...)
Középen kettévágtam flexel. A kormánymű felöli köpenyből simán kicsúszott a bowden, de a másik vége szorult mint atom. Nekiálltam rombolni a motor felőli véget, de ott bármit változtatni reménytelen. 3cső csúszik egymásba, rétegenként úgy összekrimpelve, hogy utána esélytelen bármit is variálni vele. Bármiféle rövidítés csak a kormánymű felőli végén lehetséges. A krimpelt hüvelyből ki lehet bűvészkedni a köpenyt, vissza kell tágítani a krimpelést, majd a kellő hosszúságúra igazított köpenyre újból rá kell préselni. Mivel a belső végig spirálozott, ezért bármekkora bowdent lehet csinálni. Persze, A
a feladat igényel némi műszaki vénát, illetve kellékeket. :-)
Sajnos nálam ez nem játszott, mert a bowden, motor felőli vége belerohadt a köpenybe, szorult mint állat, illetve nem sok volt hátra, hogy a korrodált bowdenszálak ki ne szakadjanak a rúdból...
Az egyik legismertebb skót gumicsónakos kalandor öregharcos fából csinálta a vázat a Quicksilver ribjére, és egy jó ideje tart neki, elég zúzós körülmények közt is, szóval azt se vetném el.
Igen, én is a brit "DIY szakirodalom" alapján indultam el a témában, már a létező összes fórumot átrágtam, de sajnos a házi megoldáshoz kevés vagyok (fából meg tudnám csinálni, mással nincs gyakorlatom), ezért keresek gyári sátrat. A mostani is a britektől van, de egyszerűen a Honwave hajszálnyit más alakú, mint a standard kínai csónakok (márkától függetlenül), és ahogy a méreteket néztem, a Kolibri is pont annyival nagyobb, hogy az ukrán sátor se stimmeljen pontosan. A német-kínai Bengarnak még adok egy esélyt, hátha az jó lesz. Ha az sem jó, akkor tényleg valami házi megoldás jöhet csak szóba, egy decathlonos strandsátrat felgumipókozok...
Meghegeszttettem (hogy kell írni, ha nem én, hanem a mesterrel?) a kormányvázam. Sokkal szebb az új hegesztés, masszívabbnak is látszik de sokkal drágább is lett...
A briteknél kb az összes ilyen kisebb csónakra barkácsolnak ilyen cuccot (bow canopy-ként érdemes rákeresni) az ottani szeles/hűvös idő miatt gyakorlatilag kötelező kellékként tekintenek rá. Mondjuk átlátszó része nem szokott lenni, simán csak fölötte néznek előre, az elejét meg gyakran tele is pakolják a ponyva rész alatt teljesen. De a 95% amit eddig láttam, barkács megoldás szokott lenni. Egy hasonló "gyárit" láttam a régebbi Honwavere, mint amit te is találtál:
Én már sokmindennel próbálkoztam,komplett sátor,ponyva,saját készítésű orrponyva.
Utóbbi jó volt,mert amikor az orrban lévő fix doboz fedelét akartam kinyitnyi(itt is volt egy nagy tank),vagy zavart a kilátásban,és épp nem volt szél,akkor egy mozdulattal elvehető volt.A ponyvát műanyag gumis kampók rögzítették a csónakon lévő gumicsík aljához,a boltívet meg egy darab,hajlítható műanyag cső képezte,melynek két végét a csónakon gyárilag lévő kötélzetbe lehetett bebujtatni.Ha az egyik végét kihúztam,akkor a cső kiegyenesedett,így a ponyva sík lett.Ez egy a balkánon használt vízvezeték cső darab,melyre fittingek is forraszthatók,a ponyva meg hőlégfúvóval ragasztható.