Keresés

Részletes keresés

csipike01 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70614

Köszi mindenkinek az elismeréseket. Megnyugodtam, jó választás volt. 

Ezek szerint az étvágya is rendben van. 

Azon gondolkodom, hogy ha holnap is ilyen idő lesz, hol kéne vízre rakni a ladikot?

A kölcsönzők is nyitnak lassacskán, szombaton már volt pár kölcsönzős ladik is a vízen. 

A vízparti házaknál elkezdődött a takarítás, rendrakás, indulgat a szezon. 

Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70613

Szép túra!

Én két napja voltam,meg ma is egy kicsit a másik csónakommal.Na,az fogyaszt rendesen!☹️

Előzmény: csipike01 (70608)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70612

A Suzuki ennél kicsivel lassabb átlagsebességnél,és valamivel nehezebb összsúllyal 20 liter körül fogyaszt 100 km alatt.

Előzmény: csipike01 (70610)
Takyka! Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70611

Jó kis túra, gratula a hajóhoz.

A fogyasztás is teljesen reálisnak tűnik egy ilyen gazdagon felszerelt RIBbel.

 

T.

Előzmény: csipike01 (70610)
csipike01 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70610

Elkezdtem számolgatni olyan egyszerű paraszt módszerrel.

A  tank 31 literes, a műszer 46%.-ot mutatott. 

Egy mérőpálcával (hegesztőpálca) megmértem a szintet és a betöltő nyílás aljáig a teljes magasságot. 

Ebből visszaszámolva a műszer helyesen mutatja az értéket. 

Kb lehet benne bízni. 

Kicsit tovább gondolva a számolásokat ( mivel tele tankkal indultam) a fogyasztás 19,6l/100 km.-re jött ki, kicsit meglepett az érték. Liter/üzemórára nem tudtam kiszámolni mert nem jegyeztem meg az időtartamot. 

Az viszont megnyugtat, hogy valamivel több mint 160 km az elméleti hatótávolság egy teli tankkal. 

 

Előzmény: csipike01 (70608)
spapda Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70609

Olyan anyagból van, mint pl. a túrahátizsákok.

Előzmény: Béci 72 (70607)
csipike01 Creative Commons License 2024.03.31 0 1 70608

Tegnap sikerült 81 km.-t mennem a Tiszán. Rövidujjús idő volt, de Tiszacsege környékén hideg szél fújt, kellett a hosszú felső. 

Visszaraktam a 11.-es csigát, kényelmes 30 körüli tempóval utaztam, Tiszaörvény-Tiszakeszi között. Nem volt infóm a fogyasztásról, (láttam a tank szintmutatóját, de nem tudtam mennyire megbízható.) így a Tiszaújvárosi forduló a következő alkalomra marad. Utólag kiderült, kevesebb üzemanyag fogyott, mint anno a Kolibrivel. 

Sok volt az uszadék még mindíg, több helyen nagyon kellett figyelni. Voltak területek, ahol összeálltak kisebb úszó szigetté. A nagyon nagy fák szerencsére már nem jöttek.  A rollbar még nincs kész (jó munkához idő kell, a rosszhoz meg még több) de bizakodó vagyok, jövő héten megsürgetem emberünket. 

Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70607

Akkor ez ruhaszerű anyag,nem ponyva?

Előzmény: spapda (70604)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70606

És az még hülyén is néz ki☹️

Előzmény: Takyka! (70605)
Takyka! Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70605

Az a baj, hogy nincs hely elhullámozni a felesleget. A vázcsőben megy a Bowden és csak 35cm-el a fartükör előt búvik elő. Ott még már nincs hely hullámozni, csak a végső 90 °-os kanyarra.

Végső esetben egy teljes karikát lehetne oda rakni mielőtt rácsatlakozik a motorra, de ahhoz meg +3láb kell.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (70602)
spapda Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70604

Gombvarrásig terjed a szabás-varrás tudásom, de amúgy működhetne: lehet, hogy futok egy kört a városban a varrodáknál, hátha elvállalja valamelyik.

Előzmény: Béci 72 (70603)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70603

Átszabod kicsit a ponyvát.Ez nem működik?

Előzmény: spapda (70600)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70602

7-es biztos van!Az csak 30 cm különbség🙂

Előzmény: Takyka! (70601)
Takyka! Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70601

Mindenképpen! Így darabokban nehéz használni. :-)

 

A gond az, hogy honnét lesz 6lábas M66-os bowdenem...

 

T.

 

Előzmény: Béci 72 (70596)
spapda Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70600

Ennél is így megy (menne) a rögzítés, de mivel a ponyva picit nagyobb, mint ami a Honwave orrára való, így egyszerűen nem feszül (eléggé) a ponyva alsó peremén végigfűzött gumikötél (ez jól látszik az előző fotómon, szemben a gyári csónakkal). Vagy a csónak oldalán lévő gumicsíkot kéne lejjebb rakni, vagy a ponyvának kéne keskenyebbnek lennie, hogy ne lógjon le annyira a gumicsíkhoz. Vagy kell egy szélesebb csónak! :) 

Előzmény: Béci 72 (70598)
dqr79 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70599

Ezer ilyen DIY megoldást láttam, nem szokott "lefittyedni" a zötykölődéstől. Ha lefittyed akkor ott valami baj van :))) 

Előzmény: Béci 72 (70598)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 70598

Nálam gumikötelek,és ponyvarögzítő fülek fogtàk a gumicsónakon körben lévő gumicsík aljához.

Előzmény: spapda (70597)
spapda Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70597

Nem marad a helyén, a zötykölődéstől kiakadnak a kampók, mert nem feszül meg eléggé. Emiatt aztán a legváratlanabb pillanatban lefittyed az egész. Ha csak "ráncos" lenne, nem zavarna, mert a cél a menetszél és az orron átcsapó víz csónakon kívül tartása az első utasok kényelme érdekében. Még átlátszónak sem kell lennie, átlátni fölötte kényelmesen. 

Előzmény: Béci 72 (70594)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70596

Hát,szép!

Ideje lesz cserélni.

Előzmény: Takyka! (70595)
Takyka! Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70595

Volt nekem egy (most már tudom) 15lábas kormánybowdenem. Annó használtan tettem rá szert. 

Egy pöttyet hosszú volt a 11lábas csónakomhoz... :-)

Most, hogy újra készül a kormányállás, gondoltam, ideje beszereznem egy passzoló hosszúságú bowdent. Sok nyűglődés során arra jutottam, 6lábas kell.

Mielőtt elköltöttem volna egy rakat pénzt, adtam neki egy esélyt, hátha sikerül házilag megrövidíteni. (Annó a yamahához a távkar bowdeneket sikerrel kurtítottam, így bizakodó voltam...)

 

Középen kettévágtam flexel. A kormánymű felöli köpenyből simán kicsúszott a bowden, de a másik vége szorult mint atom. Nekiálltam rombolni a motor felőli véget, de ott bármit változtatni reménytelen. 3cső csúszik egymásba, rétegenként úgy összekrimpelve, hogy utána esélytelen bármit is variálni vele. Bármiféle rövidítés csak a kormánymű felőli végén lehetséges. A krimpelt hüvelyből ki lehet bűvészkedni a köpenyt, vissza kell tágítani a krimpelést, majd a kellő hosszúságúra igazított köpenyre újból rá kell préselni. Mivel a belső végig spirálozott, ezért bármekkora bowdent lehet csinálni. Persze,  A

a feladat igényel némi műszaki vénát, illetve kellékeket. :-)

 

Sajnos nálam ez nem játszott, mert a bowden,  motor felőli vége belerohadt a köpenybe, szorult mint állat, illetve nem sok volt hátra, hogy a korrodált bowdenszálak ki ne szakadjanak a rúdból...

 

T.

Béci 72 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70594

És annyira gáz,ha nem tökéletesen passzol?A nagyja víztől megvéd...

Előzmény: spapda (70589)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70593

Klassz lett!

Előzmény: Takyka! (70588)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70592

Jó is ez!

Előzmény: andreas19 (70586)
L_áma Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70591

Így!

Előzmény: Takyka! (70588)
dqr79 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70590

Az egyik legismertebb skót gumicsónakos kalandor öregharcos fából csinálta a vázat a Quicksilver ribjére, és egy jó ideje tart neki, elég zúzós körülmények közt is, szóval azt se vetném el. 

https://www.youtube.com/watch?v=yOt1riArmnk olyan 1 perc 20 körül kezdi mutogatni hogy csinált a régi csónak anyagából meg némi lécből ilyet.

Előzmény: spapda (70589)
spapda Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70589

Igen, én is a brit "DIY szakirodalom" alapján indultam el a témában, már a létező összes fórumot átrágtam, de sajnos a házi megoldáshoz kevés vagyok (fából meg tudnám csinálni, mással nincs gyakorlatom), ezért keresek gyári sátrat. A mostani is a britektől van, de egyszerűen a Honwave hajszálnyit más alakú, mint a standard kínai csónakok (márkától függetlenül), és ahogy a méreteket néztem, a Kolibri is pont annyival nagyobb, hogy az ukrán sátor se stimmeljen pontosan. A német-kínai Bengarnak még adok egy esélyt, hátha az jó lesz. Ha az sem jó, akkor tényleg valami házi megoldás jöhet csak szóba, egy decathlonos strandsátrat felgumipókozok... 

Előzmény: dqr79 (70587)
Takyka! Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70588

Meghegeszttettem (hogy kell írni, ha nem én, hanem a mesterrel?)  a kormányvázam. Sokkal szebb az új hegesztés, masszívabbnak is látszik de sokkal drágább is lett...

 

Délelőtt átcsiszoltam, és le is töltőalapozóztam.

 

dqr79 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70587

A briteknél kb az összes ilyen kisebb csónakra barkácsolnak ilyen cuccot (bow canopy-ként érdemes rákeresni) az ottani szeles/hűvös idő miatt gyakorlatilag kötelező kellékként tekintenek rá. Mondjuk átlátszó része nem szokott lenni, simán csak fölötte néznek előre, az elejét meg gyakran tele is pakolják a ponyva rész alatt teljesen. De a 95% amit eddig láttam, barkács megoldás szokott lenni. Egy hasonló "gyárit" láttam a régebbi Honwavere, mint amit te is találtál:

https://www.rib.net/forum/f50/new-bow-canopy-and-pump-72753.html

 

De amúgy leginkább ilyen jellegű megoldások szoktak születni:

 

 

Előzmény: spapda (70584)
andreas19 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70586

Magam ilyen német katonai ponchoval csónakoztam esős időben anno.

Előzmény: Béci 72 (70571)
Béci 72 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 70585

Én már sokmindennel próbálkoztam,komplett sátor,ponyva,saját készítésű orrponyva.

Utóbbi jó volt,mert amikor az orrban lévő fix doboz fedelét akartam kinyitnyi(itt is volt egy nagy tank),vagy zavart a kilátásban,és épp nem volt szél,akkor egy mozdulattal elvehető volt.A ponyvát műanyag gumis kampók rögzítették a csónakon lévő gumicsík aljához,a boltívet meg egy darab,hajlítható műanyag cső képezte,melynek két végét a csónakon gyárilag lévő kötélzetbe lehetett bebujtatni.Ha az egyik végét kihúztam,akkor a cső kiegyenesedett,így a ponyva sík lett.Ez egy a balkánon használt vízvezeték cső darab,melyre fittingek is forraszthatók,a ponyva meg hőlégfúvóval ragasztható.

Előzmény: spapda (70584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!