Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2023.02.12 -1 1 2204

Mindenféle régi DR-es kocsi:

https://www.flickr.com/photos/34148515@N03/50619956063/in/photostream/

Tessenek lapozgatni is!

róbertke Creative Commons License 2023.01.19 0 0 2203

Berlini ismerősömtől megkaptam az információkat: 

 

Normál nyomtávon megszünt a menetrendszerinti gőzvontatás, de a keskeny nyomközön még működik 

 

Deutsche Bahn AG (két német vasút egyesüléséből jött létre 1994-ben)

 

DB AG BR 052 134-4 (ex 52 8134) 1994. november 6-án Berlin-Lichtenberg - Rheinsberg/Mark oda-vissza. 

 

DR -nél: BR 50 3559-7 gőzös űzemelt legutoljára, 1988. október 29.-én Halberstadt–Magdeburg–Thale–Halberstadt útvonalonn 

 

Azért jó tudni, hogy közel 1500 gőzmozdony van Németországban, ebből 300 naprakészen felfűthető. De van ebben egy csavar: Többségük keskeny nyomközű. 

JaniBAU Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2202

Köszönöm a hasznos információkat! Sokat segítettek ismételten!

Előzmény: M63,012 (2201)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.14 -1 2 2201

Jah, ott kimaradt egy sor a szedésnél, de ‘83-ban az is leállítva.

 

https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1406605&lang=1&id=44299&action=portrait

Előzmény: róbertke (2200)
róbertke Creative Commons License 2023.01.13 0 0 2200

Jó éjt, ez már a szőrön volt a szálhasogatás. 😄😎🤩

Előzmény: M63,012 (2198)
róbertke Creative Commons License 2023.01.13 0 0 2199

DR BR 01.531 még folyamatosan üzemben van a DB Múzeumában Armstadt -ban? 

Előzmény: M63,012 (2198)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.13 -1 2 2198

Előzmény: M63,012 (2197)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.13 -1 0 2197

Ez elképzelhető, de nem feltétlenül ezzel a sorozattal zárult. Azért voltak ott új(abb) építési sorozatok is. 😉

Előzmény: róbertke (2196)
róbertke Creative Commons License 2023.01.13 0 0 2196

1991-ben az akkor még létező Közlekedési Közlönyben lett kihírdetve, hogy az NDK -ban hívatalosan is lezárúlt a gőzöskorszak. 

Előzmény: M63,012 (2195)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.13 -1 2 2195

A nagyrészüket 1981/82-ben leállították és rövidesen le is selejtezték. 5-6 gép akkor még megmenekült, és néha talán még dolgozgatott is 1985-ig, de abban az évben leállították az utolsó két üzemelőt is.

Előzmény: róbertke (2194)
róbertke Creative Commons License 2023.01.12 0 0 2194

Pár éve beraktam ide ilyen 80' években készűlt képeket a BR 01.5 teherfordából. 

Akkor én a német ismerőstől azt az infót kaptam, hogy rendező-pályaudvarok egymás közti forgalmában,

könnyű 400-500 tonnás vonatok továbbítására használták elsősorban. 

Előre: 130 km/h -val, hátrafelé: 50 km/h-val tudott menni. Számított teljesítménye 2500 LE (Transpress kiadó könyvéből kilesett adatok) 

1991-ben lettek leállítva véglegesen. 

 

Előzmény: M63,012 (2193)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.12 -1 2 2193

Szia Kazi!

Félre ne érts; nincsen semmi harag, semmi gond. Sőt; inkább beteszek még egy "tucatnyi" képet a múltkori téma inverzéről, hátha valaki meg azt szeretné esetleg modellezni! ;-)

BR01.5 teherfordában...

 

Előzmény: róbertke (2191)
alkotasu Creative Commons License 2023.01.10 -1 1 2192

Óóóó, ehhez hasonló szerelvényt raktam össze régi NDK-s modellekből. Igaz, nem BR 44, hanem BR 23, de Pw4ü-30 és háború előtti laternás kocsik:

https://www.youtube.com/watch?v=157QD8HJRG4

Előzmény: M63,012 (2177)
róbertke Creative Commons License 2023.01.07 0 2 2191

Ezúton szeretnék elnézést kérni "tumikas" és "M63,012" -től  

 

44 1616 mit Doppelstockwagen in Neu-Ulm am 04.10.1998. 

 

Jumbo húzott mindent ugyanúgy, mint a többiek az NDK (DR) és az NSZK (DB) vasútján egyaránt. 

 

 

 

M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2190

Ez a kép biztosan nem 2021-ben készült, mivel az érintett gépet 1974-ben leállították, 1975-ben pedig selejtezték...

Előzmény: KZsoe (2169)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 1 2189

Igazán nincs mit.

Előzmény: JaniBAU (2179)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 1 2188

(Azért az tök jó, hogy beteszek ide egy csomó képet, és akkor jön a szokásos fingreszelés...)

M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2187

Igen, de peronos vágányon lehet hogy nem a tehervonatot állították épp össze.

A másik meg személyvonat, és elnézést, hogy nem azokkal a kocsikkal, amikre épp te gondoltál... ;-)

Előzmény: RhB (2181)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2186

Elnézést, valóban Ep.III. és Ep.IV. vegyesen.

Előzmény: M63,012 (2185)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2185

Nincsen igazad, az első két kép Ep.III.

Előzmény: RhB (2183)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2184

Igen, mint írtam is.

Előzmény: RhB (2180)
RhB Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2183

Na, itt már alakul, bár itt is van Epoche IV-es is. :D

 

Amúgy azért kérdeztem, mert van egy Epoche III-as gyorsvonat pár Modernisierungswagen-nel, egy középajtóssal (mind új Piko) és kettő kétszínű zöld Schürzenwagen-nel (Liliput szett - ezért volt a korábbi kérdés). A mozdonya jelenleg egy új Piko E11-es*, de mivel gyakorlatilag soha nem fut a szerelvény, és felsővezeték alatt nem is fog, így a mozdonyt eladnám. Viszont normális gőzösből csak egy Roco BR44 van Epoche III-ban - mondjuk ráadásul az enyém nem füstterelős. a betett képeken meg csak olyat látni. (Most nem szedem elő megint a füzetet, de szerintem a tehervonatokkal láttam ilyet is.)

 

Van egy régi Piko BR01-es új Piko szerkocsival, de ez Epoche IV-es...

 

*Ha kell valakinek szóljon, hamarosan felteszem a börze topikra. :DDD

Előzmény: M63,012 (2178)
RhB Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2182

Nekem a különszám nagyon el van ásva, csak amikor mellőle mást is elő kellett szedni, belelapoztam, és vissza is tettem. Épp csak a DR-es fejezetet futottam át, ott csak tehervonattal van. Ez nyilván elől van valahol. :-) Mondjuk nem egy elit gyorsvonatnak tűnik... :D

Előzmény: M63,012 (2177)
RhB Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2181

Ez tényleg Epoche III-as, de az első nem egyértelmű (ilyen kocsi volt tehervonati kalauzkocsiként is), a második határeset, mert nem gyorsvonat. :-)

Előzmény: M63,012 (2176)
RhB Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 2180

Ez mind Epoche IV-es... :-)

Előzmény: M63,012 (2175)
JaniBAU Creative Commons License 2023.01.06 -1 0 2179

Köszönjük! Nagyon jó és szép(hasznos) képek! 

Előzmény: M63,012 (2178)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.06 -1 3 2178

Éshátazért vannak még szép képek különböző könyvekben is, nah… ;-)

 


Előzmény: M63,012 (2177)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.06 -2 3 2177

Ezt konkrétan az EJ BR44-es különszámából fényképeztem ki, elnézést a minőségért:

 

Előzmény: M63,012 (2176)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.06 -1 3 2176

Vannak ellenőrzőszám nélküliek is:

 

Előzmény: M63,012 (2175)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.06 -1 4 2175

A tumikas által nemrég linkelt dampflokomotivarchiv-on találni képeket, aki nem rest megnézni.

Aki rest, annak pár korabeli DDR felvétel a '70-es évekből, és a '80-as évek elejéről:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!