Kormány fele nekem is maradt a kezembe egy kereszteződésben elindulva. Mert ugye nagy a nyomaték meg támaszkodunk is... Csodával határos módon nem taknyoltam el! :) A nap hátralévő része különösen izgalmasan telt, főleg amikor fékezni kellett! XD
annó nekem is letört egy kemping kormány egyik oldala a kezemben, hatalmasat pereceltem, azótza BMX kormányokat teszek föl... :) a kiccsávó jobban tette volna ha nem ívvel hegeszt, mertaz úgyis eltörik, természetesen lánggal, vagy CO-val, az ÉN öreganyám nem ilyennel járt a boltba :))
:) Fixi kölcsönben volt nálam és nem is sokáig használtam, szerintem lefele szarabb vele menni mint felfele. Nekem akkor már az egysebességes használatra jobban tetszik. Amúgy se vagyok nagy váltogatós.
Bringázásból egy hetet hagytam ki, mert most csak az országútim működik amivel pompás eséseket tudok bemutatni havon
Küzdök én is a havon egy orosz 28"assal. Szegeden nem igazán voltak a helyzet magaslatán... :S Amíg csal letaposták a havat egyenletesenkivállóan lehetett menni, csak aztán egy idő után jön az a rész mikor elkezd lefagyni az alja a teteje meg puha. Néha úgy éreztem magam mint egy kezdő salakmotoros! Mostanra kezdett normalizálódni a helyzet.
Nem, nincs. Nincs fűtött műhelyem, se időm mostanában.
Riger: miért te mit csinálsz ott? :)
Tegnap a szél háromszor borította le a sztenderről a biciklit, és elhagytam a nagy hátsó villogómat. Tavaly még ki voltam bukva rajta, hogy sehol nem takarítják a havat, ma már szó nélkül tolom át a bringát a buckákon. Egy titka van: csinálni kell. Van, amikor nem gondolná az ember, hogy lehet menni és mégis lehet, aztán van, amikor meg nem lehet. Nálam is becsúszott 3 nap BKV, sajnos.
Ki biciklizik mostanában rajtam kívül? Ilyenkor a igazi! Ma pl elcsúsztam a főúton egy hóátfúvásos jégdombon, szerencsére nem közvetlenül egy kamion előtt. De sorolhatnám még a téli mókákat.
Van valakinek fényképe Csepel Apollo-ról? Ez egy piros 10 sebességes változat. Egy elég gyári állapotú került hozzám! :) Raktam rá egy eredeti csomagtartót meg kicseréltám már a villát, de az ülés az első lámpa meg a kormány bandázs szerintem sántít...
Igen, hát ennyi pénzem nincs. Nem mondom, hogy drága, de az biztos, hogy nem olcsó.
( Itt egy szerencsétlen alkoholista szavai jutnak eszembe: "Venni mindenki tud, bazmeg! Lopni kell!!!" Hahaha. )
Ami a kérdésedet illeti, én kifelé "dűtteném" a kerekeket, egy kicsit. Ennyit a precíz méretekről. Műszaki analfabéta lévén, de némi tapasztalat birtokában ennyit tudok mondani. A téma volt már ezen a fórumon tárgyalva egyébként, nagyjából annyiban maradtunk, hogy a két kereket alul kifelé, valamint elől összefelé érdemes bepozicionálni, ha jól emlékszem.
Ugyanitt van egy másik video is, ami körben mutatja a gépet. Itt látni, hogy csak egy bowden megy a motorhoz, valószínüleg a gáz. Más kezelőszervet nem látok.
Itt találhatsz elérhetőséget is a gyártóhoz de én a videót a "Barkácsoljunk kistratktort" testvér fórumban találtam.
Szerintem a kuplung röpsúlyos. Ahogy elnézem a videót a gyári motor egy az egyben rá van építve az elő futóműre. A hajtást nézve, nekem feltűnt az igen nagy méretű meghajtott lánckerék, ami gyakorlatilag az első felni átmérőjével egyezik meg. Ezt lehet is látni a videón 0:40-né, é 1:01-nél is.
A kormány szerintem láncvezérelt. Más mechanizmust, -szerintem- nem lehet 180 fokra elfordítani.
Más: Kétkerekű, egy tengelyes bringautánfutó kerekét kell-e, és ha igen milyen mértékben "pozítívba" tenni, illetve mennyi legyen a kerékösszetartás a jó futási tulajdonságok érdekében.
A rugó(zás) mindenképpen hasznos. Aki gyereket szállít pl. kerékpárutánfutón, nem tudom, hogyan csinálja, hogy a kölykök nem dobják ki a taccsot. Én a kutyát vittem a hátsó dobozban ( nem is utánfutón ), vastag szivacson és odafelé okádott, visszafelé meg csak tolni mertem. Szóval szerintem teleszkóp=menő.
Fantasztikus. Több dokumentáció nincs róla? Nagyon ötletes a hátramenet megoldása. A fűnyírómotornál hogyan lehet megoldani a kuplung-váltó problémát? Vagy nincs rá szükség? Nekem robbanómotoros fűkaszám van, 25cm3-is, és a váltó hiányán kívül az zavar, hogy alapjáraton is forgatja a pengét, tehát egy kereket is mozgatna, elképzelésem szerint.
Ennél a traktornál jó lenne még tudni valamit a kormányműről is.