A vonal Somogy megyében a 68-as számú főúttal párhuzamosan helyezkedik el.A személy és teherforgalom az utóbbi években kritikus szintre esett,sajnos a személyforgalom szüneteltetése is kilátásba került... :(
A vonal 55km hosszú,sebesség személyvonatoknak 30 és 40 km/h,tehervonatoknak 20km/h.
Ebbe a topicba várom a vonallal kapcsolatos egyéb információkat és sok-sok képet!
Hát kérem ezek az állapotok uralkodtak 2011.10.30-án Böhönye állomáson.Szeretném ha ez a vonal nemlenne az enyészeté úgy mint a többi leállitott mellékvonal.Szeretnék még utazni vonattal ezenn a pályán.Sajnos az esély egyre kissebb lessz úgy értesültem hogy Mesztegnyö és Marcali között amatör fémgyüjtö szakkör megkezdte a pálya elbontását.Hát várjunk a csodára mert csodák ugye vannak?
Ez az állomás Mesztegnyö felé nézö képe.A vágányok vastagon rozsdásak tehát mozdony vagy kocsi mát rég járhatott rajta.Azt a farakatot ottfelejthették mert nemkell senkinek.
Ez nagyon jó hir hogy vannak még akik harcolnak a vasutak-ért.Remélem sikerrel jár majd az eröfeszités.Az önkormányzatok szerepe sokat lendit a dolgon de sajnos az önkormányzatok is szegények igy nemhiszem hogy anyagilag beletudnának szállni a vasutak felujjitásában.Márpedig ahhoz pénz kell nem is kevés.Na de mint irtad csodákra lehet mindig számitani.Hát várjuk ki hátha megtörténik.
Csodára mindig lehet számítani.Mi most a Veszprém- Lepsény vasútvonalért kűzdünk.Az önkormányzatok hajlandósága minden álmomat felülmúlta.Viszont a vezetők hozzáállsán lehetne mit változtatni.
Sajnos a pálya rossz állapota nemteszi lehetövé azt hogy a vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek.És mind tudjuk az idö az pénz igy az utazó közönség is szivesebben választja a Volán járatokat.Sajnos a teherfuvarozás is gyakorlatilag majdnem nullára csökkent.És ahogy értesültem "vasuttörö" vasgyüjtök állitólag nekiálltak a pálya elbontásának is.Ugyhogy sajnos a vonal újraélledéséhez semmi reményem.Igaz csodák még történhetnek.Hát várjunk a csodára.
Szerintem az elkövetkezendő időben sajnos lehetetlen.Az ötlet nem rossz.Én pl arra gondoltam,hogy Keszthely és Nagyatád között kellene közlekedni.De a KTI nem tervez további vonal újranyitást.És mindent megtesznek,hogy ahol lehetne,ott busszal megoldják a dolgot,hogy az emberek elfelejtsék a vasutat. :(
"GA0425"szép ez a kép sajnos én tegnap nem ezeket az állapotokat tapasztaltam.Bár jólett volna.Még ugy is szebblett volna a látvány ha mozdonyt nem is de egykét rakodásraváró vagont láttam volna.Az megnyugtató lenne,hogy nemhalt meg ez a szakasz teljesen.
"kb másfél hónapja Marcali és Mesztegnyő közt a fémtolvalok akkora kárt tettek a pályában,hogy a pályamester kizárta ezt a szakaszt a forgalomból"
Az lehet, hogy másfél hónappal ezelőtt megkopasztották a pályát és emiatt lezárták (jogilag is) a forgalom elől, de:
Mesztegnyőn a Cargo már január 1 óta nem vállalja kocsirakományú küldemények továbbítását. Márpedig ennek az az oka, hogy a MÁV Pályavasút irgalmatlanul sok hülye előírás betartását követeli meg a mellékvonali (különösen a szünetelő személyforgalmú) teherszállításnál, hogy annak betartása sok pénzbe kerül (mert nagy az előírt létszámigény, vagy mert lassú és nehézkes a kiszolgálás, ez mind idő és pénz. Személyzet, mozdony).
Ehhez jön az európai szintnél sokkal drágább, és aljasabb módon megszerkesztett pályahasználati díjrendszer, mely a mellékvonali forgalmat hátrányba hozza.
Ha mindezek ki lennének küszöbölve (mondjuk úgy, hogy nem a MÁV hanem más cég kezelné a mellékvonalakat) akkor azonnal megjelennének a tehervonatok újra Mesztegnyőn (is, és az ország további kb 150 kisállomásán, persze amit még nem szedtek fel ezek a férgek).
Egyet kifelejtettél: amikor a kisvasút melletti erdőt vágják ki, és nem kell beiktatni közúti szállítást.
Kisvasút+nagyvasút.
Ja, hogy ez neked rémálom? :D
MÁS, nem csak neked írva hanem mindenkinek akit érdekel:
Ha a MÁV egy tökös cég lenne, akkor már régesrég kidolgozták volna, hogy mellékvonalakon vonatmentes időben a nyílt pályán rakodni lehessen (csak halkan jegyzem meg: volt ilyen, a hetvenes években meg is szüntették).
Forgalomszüneteltetett vonalakon (mint pl a 37-es bizonyos szakaszai) napokig kint lehetne hagyni előre meghatározott (és a fuvaroztatóval megbeszélt) helyen a vasúti kocsikat, akár szétkapcsolva több kocsicsoportot is.
Ezzel jelentősen megnövekedne a vasúttal közvetlenül kiszolgálható erdő (más esetben mgazd-i) terület. Fa, cukorrépa, szalma, trágya, föld, homok, stb ki/berakodása.
Mindehhez az kellene, hogy a mellékvonalakat ne a MÁV vagyonkezelje, hanem területi alapon szerveződő magánvasúti cégek (vagy állami tulajdonú mellékvonali társaságok, mert manapság a "magán" már nem divat).
Látom te ezekben a dolgokban pengevagy.Igy részemröl befejeztem a tályékozódást ezügyben. A választ tulajdonképp megkaptam a kérdésemre.Igaz nem töled mert töled csak okoskodások jöttek.Örülök hogy mégis akadt itt olyan aki épkézláb használható felvilágositással tudott szolgálni.Köszönöm neki.