Mondjuk amit eddig láncra felfújtam , felkentem , rácsepegtettem, stb. az azért előbb-utóbb le is jött. Üzem közben minden anyag megmelegszik , felhígul , és amikor a lánckerekeknél a "kanyarban" jár , a centrifugális erő ad neki rendesen , ez a kislánckeréknél különösen látható , hiszen ott nagyobbat fordul , és ritkábban is takarítja az ember . Ott egy csavarhúzóval kellett a több éves ragacsos masszát kikapirgálni legutóbb.
Az biztos , hogy mióta olajozom a láncot , takarítani nem kellett , csak időnként újraolajozom , és szép tiszta. Ráadásul a felnire is sokkal kevesebb kerül , mint a profi láncspraykből. Persze tudni kell , hogy földúton nem megy , és esőben sem.
A lényeg szerintem az, hogy nem szabad megvárni, amíg a retek megkövesedik a láncon.
Én nem olajat használok, hanem vagy veszek direkt lánckenő sprayt, de szerintem ez lehúzás, mert a Lidl-ben harmadáért lehet kapni ugyanolyan, fehér színű lánckenő zsírt.
Laboratóriumom nincs, de kinézetre ugyanaz, használata ugyanaz. Sőt van máááásik is, bagóért, igaz, arra olaj van írva.
Hát sok sikert hozzá , és régi versyses lévén hátha nem sértődik meg senki , ha feldobsz egy képet ide róla , kiváncsi vagyok a nagy "csatahajóra " :-)
Hát szép lett , nálam is a petróleum jön be leginkább erre a célra , de nincs gázabb tevékenység a motorozással kapcsolatban , mint a lánctisztítás :-)
Évekig fujkáltam száz féle láncsprayt , de most a sűrű motorolaj jobbnak tűnik , a felnire szór egy kicsit , de egyszerűen le lehet törölni , nem úgy ,mint a ragacsos vackokat .
Ráadásul nálam ezüst a felni , és rögtön látványosan ronda , ha rajtahagyom .
Nincs panaszom az biztos ; ) És abszolút igazad van a Versys-es alapozással is. Nem mintha a Versyst is maxra kimotorztam volna, mert távolról sem, de nem is az volt a cél, hogy csúcsra hajtsam. Nagyon jó visszagondolni rá - és a MV Klub fénykorára is.
Először petróleumba áztatott kefével végigdörgöltem, aztán először rongy, aztán papírral végigtöröltem, féktisztítóval a maradékot. Ma estig hagyom, hogy az esetleges maradék petróleum is elpárologjon és akkor jön a lánckenő zsír.
Közben persze a lánc útját is letisztítottam a lengővillán.
A két hely a mások által készített képek alapján nekem is tetszik, de amikor voltam pár éve Csíkszeredában, az elvette a kedvem, hogy az országot kelet felé hagyjam el. Pedig láttam ott csuda dolgokat, és rettentő barátságos emberek között jártam. Lehet, félre kéne tennem az előítéleteimet, akkor jobb lenne.
Én tervezek amikor és amennyit csak lehet, nyilván ismerve a korlátokat, nem esek túlzásokba. Nekem valahogyan ez jött be, olyan ez messziről, mint az, amikor azt mondják, hogy jobb ma egy veréb, mint holnap egy kettő.
Az utószezon a szimpatikusabb nekem, az valahogyan közelebb áll hozzám. Amúgy elvileg a jövő héttől talán mi is mehetünk a környékbeli országokba.
Megnézem, milyen lesz a nyaram, hogyan alakulnak a dolgok és annak függvényében én is csobbannék egyet valami öbölben a tengerben.
Most megnyílt két hét karantén nélkül Románia is , már arrafelé is nézelődöm , pedig a szocialista világban jártam néha arra , és megfogadtam , hogy oda csak akkor megyek , ha visznek. Ugyan ilyen időjárás van ott is , semmivel nem jobbak az előrejelzések. Ott a Transfogaras és Transalpina , ami két megalvással kényelmesen kivitelezhető lenne , és nekem az említett okokból még kimaradt .
Ha családos a kiruccanás mi is mindent előre lerendezünk , viszont nálam az egy személyes motoros túrának fontos alapköve a szabadság feeling , amit jelentősen rontana , ha egy előre foglalt szállásra kellene odaérnem minden este. Ezzel gyakorlatilag még itthon az egész túra vonalán pontosan meg kellene határozni mikor merre megyek ,és melyik este meddig kell eljutnom , ha törik -ha szakad.
Többnyire elő- és utószezonban szoktam külföldre menni , ilyenkor még ( már ) van szállás mindenhol, ha netán mégsincs ahová először betérek , akkor ott útbaigazítanak hol érdemes próbálkozni , és ott már tuti van.
Csillagtúrát nem nagyon szoktam csinálni ( talán Kotor az egyetlen ahol 2-3 éjszakát aludtam már egyszerre ) hanem minden nap máshol cuccolok le , így viszonylag rövid idő alatt is nagyokat lehet haladni.
Nálad sem rossz a kilátás, mert nálunk mondhatni semmi. Ezek szerint a mérleg egyik serpenyőjében ez van a másikban meg az.
Az volt jó a közelségben, hogy amikor lecuccoltunk, felvettem a fürdőgatyómat, egy pólót, sisakot, hátizsákba a papucs meg a törölköző és már tekertünk is le a vízhez.
És ja, előre foglalás az nekem fontos, szeretem mindenben azt, ami biztos, legalábbis a lehetőségekhez képest. Munkahelyen a legszarabb melót is megcsinálom ha kell, de az a halálom lenne, amikor reggel még nem tudnám, hogy aznap mi-meddig, vagy egy ilyen kiránduláskor hol aludnék aznap.
A tiétek is jó és igényes , ráadásul Bled remekül megközelíthető onnan . Ezek szerint előre foglalsz ? Bookingon ?
Legutóbb Ausztria felől jártam arra , és egy motoros ismerős ajánlotta a fent linkelt apartmant , csak egy éjszakát voltam , de teljesen rendben van , Bled ugyan messzebb van , viszont a többi látnivaló közelebb. Árra nem emlékszem.
Bled olyankor csak átutazós , a szomszéd falu ( 40 km ) Kranjska Gora a szálláshely , egy gyönyörű hegyi falu , minden második ház kiadó apartmanos. Innen jól támadható a a 206 -os a Vrsic hágóval , a Mangart látványútvonal , vagy Olaszba is ki lehet ugrani , csapatni egyet.
Én meg hiába mehetnék a karanténtól , az időjárás mindent meghiúsít , már legalább Bledbe lementem volna hétvégén , de akkora az a kis javulás is elmúlt , ami még látszott a hét közepén.