2013. 09. 29. - Szenta állomáson a II. sz. vágányra behaladó 88843 sz. vonat 18-22.-nek besorozott kocsija a szolgálati hely 3 sz. váltóján kisiklott. Személyi sérülés nem történt.
Amíg a szentai I. vágányt vissza nem adják a forgalomnak, addig 3-as kereszt nem lehet az állomáson. Nem nagy gond, mert Csurgó és Somogyszob nincs túl messze. Elvben peron nélküli vágányon nem fogadhatna vonatot, de nincs más megoldás. Annak a pár eltévedt utasnak biztos nincs ínyére a semmiből való fel-és leszállás. De ezt itt messze van mindentől, egy sötét vidék. Senkit nem érdekel, ez az igazság.
Tavaly Kaposváron is hónapokig eljátszották, hogy sok vonat a jóformán peron nélküli 5. vágányra járt be és nagy utascserét bonyolítottak le. (tudom régesrégen is érkeztek oda vonatok...)
Szerintem valami olyan vonattal utaztál, ami nem sietett. Vannak olyanok, amikor tényleg csak vánszorog, mert 40-es tempóval is beleférne a menetidőbe. De azt túlzásnak tartom, hogy minden állomásra vánszorogva járnak be a vonatok. Baté, Mérő, Korpád, Jákó tele vannak vízzsákokkal, lassújelekkel. Csurgón viszont úgy vágtunk be és ki tegnap is 80-al, hogy az egyik kitérő majdnem szétesett alattunk (csattogós).
Választások jönnek, megint jóhírekkel kell elárasztani a nemzetet. Utána meg marad minden a régi...
A cikk tele van butaságokkal, valótlanságokkal. De nembaj...
Kiskorpádon a régi gyümölcsraktárat sok éve megvette a Kite ZRt. Műtrágyát, meg kisebb arányban gabonaféléket és gépeket raktároz, évek óta nem járt vonat a vágányon.
Kosz a linket, ez jo hir, orulok neki! Ezek szerint a MAV szerint is jobb Szenta 3 vagannyal, mint csak 2-vel! :-)))
Csodalkozom, hogy ehhez egy ev kellett... (Gondolom nem volt ra penz, vagy miert nem azonnal?)
Ja: A Kaposvar allomastol kijarva Bate fele egeszen az uj sinig (felujitott szakasz) az is katasztrofa, alig ment a Rippl Ronai, mindket iranyban.
Hat ha Kaposvar Somogyszob kozt 80-al VALOBAN jarhato a palya, akkor a kalapom megeszem... Kaposvarrol alig cammogott ki a vonat, majd a balkanyarnal (vmi alatfarm/lovarda van ott, jobbrol meg a fout) meg jobban belasitott. A nyilt vonalon meg ugy ahogy vanszorgott, de minden allomasnal a ki es bejarati vegeken max 40-el ha mentunk. Kaposvar utan az elso allomason (ahol regen Barcs fele is ment vasut) az atmeno fovaganyon NEM hasitottunk, mint regen, hanem cammogas, Jakoban ugyancsak, es Kiskorpadon is ugyancsak, stb...
Kiskorpadon mukodik meg az a gyumolcsraktar az allomas mellett amugy?
Beleg: Ott is a vegeken levo valton csak cammogas, es a Beleg - Somogyszob szakasz sem olyan volt mint regen: Alig mentunk es a felluljaros (kozuti) allomasnal sem hasitottunk, mint anno...
Szerintem vegig romlott a palya es minden egyeb allapota a 41-en Kaposvar es Somogyszob kozt sajnos.
Somogyszob es Gyekenyes kozt (szerintem) jobban mentunk, mint anno (legalabb 2 eve voltam utoljara a 41-esen). Csurgo es Gyekenyes kozt biztosan, legalabbis a Porog es egykori Kavicsbanya kozt es azon at.
A 41-res egy teljes felszedes es ujra szabas ferne ra leginkabb, mint ahogy a 25-ossel is tette a MAV: Alapokig vissza, es atszabni az egeszet, a sok kis sinusos kanyart meg Dombovar es Kaposvar kozt kiegyenesiteni, Kaposvar allomast meg total atszabni (vaganyhalozat).
Kosz az infokat, ezt (a siklast) sajnos nem tudtam.
Hol lehetne reszleteket olvasni esetleg rola? Vagy itt vki tud vmit az ugyrol? Mikor, miert, mi, mennyire, stb.?
Valoban a Gyekenyes felol vege volt jarhatatlan, es a felsovezetek is leszedve/logva/elkotve, nem is ertettem mi lehet ez. De akkor most megvan, koszi!
Kereszt: Hat ertem, hogy elvben lehet a 2. es 3.-on is, csak hat a 3.-nak nincs peronja ... (ettol persze meg fel lehet szalni, nem mondom, csak kisse furcsa). Olyan meg, hogy szemelyek keresztje, plusz egy teher varakozik, akkor mara mar kizart ezek szerint Szentan sajnos ...
Tovabba:
Hat Kaposvar elhagyasa utan TRAGIKUS a palyaallapot. Minden allomas be es kijaratanal a valtokon valo athaladasra erosen ra kell fekezni (regen ilyen nem volt, hanem full steam ahead... , de mara mar ez csak allom, 10-20-al ha mehet a vonat a valtokon, egeszen tan Somogyszobig, ahonnan kisse jobba szitu.
Gykenyesnel az a tobb eve valo megtomkodes segitett a dolgokon, jobban megy a vonat.
De a Kaposvar - Somogyszob szerintem teljesen leharcolodott, kulonosen Kaposvarhoz kezel...
A Dombovar - Kaposvar meg ugyancsak KO, igaz az ilyen is volt 5-10 eve is.
Ez a cikk meg (aradozas a felujitasrol es az uj peronrol) porhintes: Amint ismet lesz egy kis viz, ho, olvadas, barmi, kivancsi vagyok, hogy az arkok megasva, de meg egymassal sem osszekotve, stb., miben segitenek majd... Avagy hany evig lesz sikere ennek a felujitasnak...
Attol persze elismerem: Most vagy dec.-tol kis ideig segiteni fog, de hogy nem tul sokaig, az is biztos...
Somogyszob - Marcali állomások között a 236-237 szelvényközben útátjáró létesítése és kerethíd beépítése.
Fezsültségmentesítés: nem szükséges. Biztosítóberendezés: nem szükséges. közlekedő munkagép: KIAG. Tároló állomása Marcali. Egyebek: A kerethíd elemek beemeléséhez daru dolgozik.
A 41-es Dombóvár-Baté között 60-al járható 4-5 darab 40-est leszámítva.Baté-Kaposvár elág. még 60-as de nincs benne lassújel és ha minden igaz december 14-től vmax:100km/h.Kaposvár elág.Kaposvár:40,60,40Kaposvár állomás 40-es,Kaposvár-Somogyszob:80-al járható, ezen a szakaszon inkább Kaposvár és Beleg között van sok 40-es,60-as lassújel + a c20-as.És Belegnél kezd el "gyorsulni" igazán a vonat innentől kezdve csak Somogyszobon van két 60-as,Csurgón egy 60-as és egy 40-es illetve Csurgó és Porrog között is van egy 60-as.
Szentán volt egy vonatsiklás, ami súlyosan megrongálta az I. vágány Gyékényes felőli végét és a felsővezetéket. Egyiket sem állították helyre. Ma is volt kereszt Szentán, a másik két vágányon.
Szerintem hosszú évek óta most van a legjobb állapotban a 41-es vonal. Belegnél van pár 60-as és 40-es lassújel, meg rövid foltokban itt-ott. A többi része meg semmit sem változott. Nem is javult, de nem is romlott.
Sok kerdesem ill. eszrevetelem lesz a 41-rol (mult heten jartam rajta), de egyenlore ami a leginkabb feltunt:
Miert van Senta allomason kizarva az 1-es vagyany a forgalombol (Gyekenyes felol piros tabla, stb.). Regen nekem ugy remlik oda jart be a kereszre varo szemely...
Ma akkor nincs is Szentan mar kereszt, vagy a 2. es 3. vaganyon, vagy hogy?
Tovabbi kerdeseim es eszreveteleim kesobb, de addig is melysegesen csalodott vagyok a vonal allapota miatt: Teljesen le van rongyolodva! Meg talan a Somogyszob - Gyekenyes, ami ugy ahogy elmegy, de a tobbi az teljes KO.
A Kaposvar - Somogyszob is kezd mar olyanna vallni, mint a Dombovar - Kaposvar...
Az a felujitas meg haaaaaat ....
Vizelvezeto arok ugy, hogy csak ki van asva es kesz? Nincsen arok es arok kozt atvezetes, stb... Ez tobb mint vicc!
Bizony, és ami a kellemes meglepetés hogy a héten több helyen géppel vízelvezető árkokat ástak a pálya mentén. Volt ahol konkrétan nagy állóvizet sikerült elterelni a vasút mellől. Csak így tovább!!
Majd az idő megmutatja hogy sikerült ez az átépítés. Mégegy beszabályozás biztos lesz, mert vonaton ülve érezni, és látni is, hogy enyhén hullámosodik a pálya. Dehát még igazodnia kell.
A lényeg, hogy a víz, rittyó, akármi nem a vasút alatt gyorsul el, illetve torlódik , hanem lejjebb, akkor j. Nem a töltés alatt van a szűk keresztmetszet. Amúgy bizonos sebességig nem számít ha x mennyiségű rögzítés hiányos, de kíváncsi lennék pár hozzáértő, illetékes véleményére....
A két szép szemünkért a horvát nem fogja a mozdonyokat Budapestig közlekedtetni. Emlékezzünk csak a régi csere-bere akcióra. Bár ott kötelezettségek is voltak a dologban, de a horvátok már akkor sem voltak elájulva a V43-asoktól. Pedig felkészített szekerek mentek Dombóvárról. Azóta a szilik kb 15 évvel öregebbek lettek - igaz a tirisztorka is, de akkor is van 20-25 év előnye. Természetesen nem technikai akadálya lenne ennek a gépcsere nélküli közlekedésnek...
Azt egy kicsit meredek ötletnek tartom, hogy a vámosok Somogyszobig utazva ellenőriznek. Pont az (volt) a célja a vámolásnak, hogy nem kívánt egyének és szállítmányok ne mehessenek beljebb az országhatáron. Persze mostmár Únió - mindent lehet...
Csak nehogy ez a Rippl-rónai is tiszavirág életű legyen. A horvát-magyar nemzetközi személyszállítás eléggé visszaesőben (volt?). Jópár éve a 41-es vonal egyetlen interity-jét (Somogy) is meg akarták szüntetni, csak akkor megdörrentek a népek, meg pár szervezet és azóta is van ,,Somogyic"!:-))
Viszont a Rippl-Rónai nem sokban zavarja a somogyi 'pógárokat a vasutazásban. Előnyére szóljon, hogy a nyáron sok nemzetközi utas volt folyamatosan.
Csak szép nyugodtan; örüljünk annak, hogy a szilik még húzhatják.