Napjaink "Einstein"-je. 1942. jan 8-án született Oxfordban. 21 éves korában diagnosztizálták nála az ALS-t (amyotrophic lateral sclerosis). Csodával határos módon azonban ma is él, betegsége hosszú időn keresztül stagnált, ennek köszönhetjük, hogy ma is tevékenyen részt vesz a tudományos munkákban. Szakterülete a kvantumgravitáció, de egyéb területeken, pl. matematikában, kozmológiában is verhetetlen.
Az utóbbi években kifejlesztette az Isten nélküli Világegyetem modelljét (melyben mint egyértelmű, nem szükséges Isten). Felesége, aki egyébként keresztény, nem nézte jó szemmel, hogy férje folyton Isten feleslegessé tételében játszott szerepet. Nézzünk egy idézetet:
What I have done is to show that it is possible for the way the universe began to be determined by the laws of science. In that case, it would not be necessary to appeal to God to decide how the universe began. This doesn't prove that there is no God, only that God is not necessary. [Stephen W. Hawking, Der Spiegel, 1989]
Szóval a dolgok magyarázatához nem szükségszerű Istennel felhozakodnunk, elég a fizikai törvények körében maradnunk. Azonban ne felejtsünk el egy fontos dolgot, ez nem bizonyítja Isten nemlétezését, csupán feleslegességét.
Ha nem mint a világ teremtőjéről, akkor hogyan vélekedjünk Istenről, istenekről.
Hawking nem hisz a személyes Istenben, akár Einstein. Hawking sokszor mondja: lehet, hogy Isten adta meg a kezdeti paramétereket az Univerzumhoz, azonban felesleges.
Meg vagy te zakkanva, ha azt képzeled, hogy bármi fizikai elmélet, kozmológiai magyarázat megcáfolható memetikai hókuszpókuszokkal. A fizika egyáltalán nem olyan agyaglábakon áll, mint a vállalati marketing, a fizikusokat nem tudod rászedni a dajkameséiddel.
Gyermeteg lelkedet mutatja, ahogy akkurátusan végigmínuszolgatod a kritikus válaszokat. Ugyan mondd, mit vársz te ettől?
Lehet a járvány betett a cégnek, mert a honlapjuk néhány hónapja már csak achívként érhető el:
"A ..... 2003 óta foglalkozik evolúciós marketinggel. Immár több mint 100 sikeres memetikai marketingkutatási projekt bizonyítja, hogy az általunk kifejlesztett, a memetika és a networkology tudományaira épülő technológia alkalmazásával fontos kérdésekre olyan válaszok tudunk adni, amelyek a hagyományos marketingkutatási eszközök segítségével nem kaphatók meg.
Megrendelőinket hatékony marketing stratégiák kidolgozásában, működőképes üzenetek tervezésében, kreatív anyagok memetikai auditálásában segítjük. Kutatásaink lapján komplex memetikai gépezet tervezhető, amelyet azután folyamatosan lehet adaptálni az állandóan változó környezethez. Sikerünk egyik titka, hogy eredményeink alkalmazásával a terjeszteni kívánt mémek evolúciósan sikeres gondolat-lényekbe, üzenetekbe építhetők be.
A Csapatunkat alkotó szakértők elméleti és gyakorlati tapasztalatai együtt garantálják a tudományosan megalapozott és egyben a napi marketing folyamathoz illeszthető megoldásaink sikerét..."
majd személyes beszélgetésben annak vezetőjétől értesültem róla.
Ők egy kicsit bonyolultabban na és sokkal drágábban végeztek ilyesmit régebben.
Főként memetikai marketing célból nagyvállalatoknak.
Eleve szokatlan volt persze az, hogy ilyen dologra használtam.
Ezt Mérőéknek is túl sok ...hihetetlen ...de nem merték leellenőrizni sem a saját módszereikkel.
Tehát nincs más hátra várok. Mert a dologgal, ahogyan a magyar mondás tartja.
két legyet ütök majd egy csapásra.
1. A BigBang hülyítés eltűnik a kukába
2. A memetika megerősítést nyer, mert egy csak általa használt módszer beigazolódott.
"Mi fogja meghatározni, hogy a mémek elmélete elfogadható-e vagy sem? Noha a tudományfilozófia szakemberei még még mindig vitatkoznak arról, hogy egy tudományos elmélet mikor érvényes , legalább két, általánosan elfogadott feltétel létezik, és ezeket fogom használnia memetika megítélésében. Először egy elméletnek jobban kell magyaráznia a jelenségeket, mint a vele vetélkedő elméleteknek; s lehetőleg gazdaságosabban vagy átfogóbban is. Másodszor: olyan kipróbálható előrejelzéseket kell adnia, amelyek aztán helyesnek bizonyulnak. Eszményi esetben ezeknek a jóslatoknak olyan váratlan következményeket kell jelezniük, amelyeket nem lehet előre látni, ha nem a memetika elméletéből erednének."
A tudományos módszertan egyik legfontosabb követelménye az, hogy legalább az alapjaival legyünk tisztában annak, amit kritizálni kívánunk.
Na te ettől kurvára messze állsz, mivel a kozmológiát úgy akarod kritikával illetni, hogy csak távoli hasonlatokat meg anekdotákat hallottál róla, (Igen, Az idő rövid története című könyv is ezek közé tartozik), a fizikai kozmológia tudományához lövésed sincs.
Egy csomó csillagászati jelenség reprodukálhatatlan számunkra, mégis várjuk rájuk a tudományos magyarázatokat. Bizonyos betegségeket pedig nem is szeretnénk reprodukálni.
.... az a gond, ha egyszer valami elméleti, azért még a logika és a helyes érvelés szabályainak meg kellene felelniük, .... ja és ki kellene azért még állniuk a kritikákat is, de a legtöbb dolog annak sem felel meg ... dogma ...
A tudományfilozófia is tele van kamu dolgokkal. Lásd Karl Popper falszifikált? felvetésemet és bizonyításomat. ,,, de valóban a Shördinger elmélete sem ér többet, hiszen a macsek meghalhat közben klausztrofóbiás sokkban is, vagy oxigén hiányban. Teljesen igazad van, hogy az elméleti fizika stb ... gyakorlatilag belemerítkezés a heideggeri Semmibe, vagy metafizikába, azaz a halandzsába.
Ha nem teszek oda próbatestet, akkor is ott vannak a térerősség erővonalai és szintfelületei? Vagy csak olyankor alakul ki, amikor van a kölcsönhatásnak ellendarabja? Amíg nem nyitom ki a dobozt, nem az a kérdés, hogy a macska él vagy L-pusztult. Ha nem nyitom ki a dobozt, biztos lehetek benne, hogy macska(szerűség) van benn egyáltalán? Mert az is lehet, hogy a kinyitott dobozban macska van, a kinyitatlan dobozban pedig orángután. A többi példa most nem ugrik be.
A helyzet elkeserítő, mert az ellenőrizhetetlen dolgokat nem lehet tudni. Az ilyesmiben tényleg hinni kell.
"Élete végén a ráutaló magatartása és írásai alapján, ha nyíltan nem is leírva és kimondva, de elvetette a BigBangot."
Nem tette.
Te valamit baromira félreértettél. Amin nem csodálkozom, mert csak "kis színes" bulvárcikkekből, meg tízperces interjúkból van az összes kozmológiai ismereted.