Na megcsináltam a kis házi tesztet, ami több szempontból is tanulságos lett.
A körülmények:
WB= Flash (két vaku volt használva)
K100D, Samsung 50-200, F11, ISO200.
8 variáció:
kamera srgb jpg
kamera argb jpg
raw srgb jpg
raw srgb tiff
raw argb jpg
raw argb tiff
raw prorgb jpg
raw prorgb tiff
Belvárosi üzlet, a gépkezelő fiatalember.
Én
-... érdeklődnék, a laborgép milyen színtérrel dolgozik?
Ő
-......................hát......-zavartan néz.
Én
-Úgy értem automatikus, vagy esetleg fix srgb, vagy adobergb?
Ő
-Igen,igen FIX rgb-ben!
Én
-Melyikben?
Ő
-Csak RGB-ben hívunk.
Feladtam, és kértem normal méretű hívást. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy mikor 4perc után sikerült 8 képet átmásolni(usb1), laza mozdulattal letépte a pendrájvot a gépről. Amitől kicsit felállt a szőr a kezemen.
Eredmény:
A prorgb ugyanolyan használhatatlan sötét, erőtlen lett mint a monitoron volt srgb-ben. Holott ez ugye a Kodak feljlesztése, és a labor is Kodak volt.
Ez igazolná a fix srgb laborgépet. DE.
Érdekesmód az srgb és az argb jónak tűnt, sőt az argb mintha egy hajszállal sötétebbek is lennének. Ez meg az automatikus módra vall.
Igazándiból sok eltérést nemlátok a kettő között. Ennek több oka is lehet, rossz a szemem, vagy a teszt nemeléggé pontos.
A környezetemben rögtönzött vakteszt is érdekes.
Kivétel nélkül mindenki az első helyekre a raw-srgb-tiff/jpg rakta. "mert ezeken szebbek a színek".
Asszem, majd később bepróbálkozom maradék 2 üzletbe is.(másik kodak, phall)
Nesze semmi fogd meg jól. :)