Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2023.07.08 0 11 17952

Mondjuk a budapesti utas azért eléggé el van kényeztetve, ha egy kicsit is lépni kell, egyesek már anyáznak - nálam például a Bikás Parknál kezdett el őrjöngeni egy öregasszony, mert szerinte én a direkt megemeltem a buszt a megállóban, hogy neki rossz legyen (holott csak alacsony a padka).

 

Nyugat-Európában, az USA-ban maximum az elejét teszik oda a szegélyhez, a vége már sokszor egy méterre van a padkától, főleg ha csuklós. Romániáról és a többi hasonló országról meg ne is beszéljünk, ahol az a default, hogy kb két méterre állnak meg a padkától, mondjuk sokszor eleve olyan a kialakításuk, hogy be se lehetne állni normálisan.

 

Full kezdőt azért szerintem nemigen tesznek a 8E-re (meg úgy en bloc csuklósra); minden garázsnál vannak "keltető" vonalak (jellemzően egyszerűbb, szólósok), ahol bele lehet jönni a szakmába. De ezt, hogy "bárkit felvesznek", azért cáfolnám, kismillió oktatáson, vizsgán át kell menni, mire felveszik az embert, és bizony van is, akit eltanácsolnak. 

Előzmény: bpi-211 (17944)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2023.07.07 0 0 17951

Biztonságiöv-figyelmeztetés esetleg?

Előzmény: tompi03 (17950)
tompi03 Creative Commons License 2023.07.07 0 0 17950

Az index nem lehetett mivel azt a leszállásnál hallottam és teljesen más a hangja. Ez mintha egy éberségi lett volna.

Némelyik MAN buszon a vészjelzőkre ráragasztották a "VÉSZJELZŐ" cetlit... Lehet a sok okos utas azokat nyomogatják és azt hallottam folyamatosan?

Előzmény: torqmatic (17943)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.07.07 0 3 17949

Az Omsinak a fizikája is tök reális, ha pedállal, kormánnyal vezetsz, egész jól rá lehet érezni a kanyarodásra, a jobb oldalának az érzékelésére, a tükörhasználatra.   Ha maga a futása, a játékmotor is normális lenne alatta... (de hát igazából 2006-8 körül lett programozva, kb 12-ig még reszelgették, azóta nem foglalkoznak vele) 

Előzmény: bpi-211 (17948)
bpi-211 Creative Commons License 2023.07.07 -3 0 17948

Az Omsi-n nevelkedett korosztály. :D Ami egyébként nem egy rossz dolog, ahogy itt is elhangzott, adott esetben lehet sokkal jobbak, mint egy idősebb, "tapasztalt" kolléga (akikről az indító hsz-ben írtam, mind idősebbek voltak). /Maga a program szvsz. tényleg jól visszaadja a méreteket, kanyarodási sajátosságokat, feelinget. A GKI szim kevésbé.../

Előzmény: .BPO-346. (17945)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.07.07 0 1 17947

Győrben vezet egy nagyon fiatal LÁNY is. Állitom az egyik legügyesebb sofőr a városban. 

Előzmény: .BPO-346. (17945)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.07.07 0 6 17946

A kor nem minden, 1-2 év tapasztalattal is lehet nagyon jól vezetni, meg 25 év tapasztalattal is lehet nagyon szarul.

 

Sokkal több múlik szerintem a hozzáálláson és az intelligencián, azaz megérti-e, hogy hogyan mozog a jármű (akár szgk, akár tgk, akár busz), mik a jármű adta korlátok és ezt a tudást képes-e tudatosan alkalmazni. Ez pedig véleményem szerint nagyobbrészt nem korfüggő (persze 60-70 évesen már jelentősen kopik ez a képesség).

Előzmény: .BPO-346. (17945)
.BPO-346. Creative Commons License 2023.07.07 0 0 17945

Én rengeteg nagyon fiatal sofőrt látok a 20E-n, a 30-on, akárhová nézek. Nem tudom, hogy jók-e vagy rosszak-e, csak feltűnt, hogy sok a nagyon fiatal sofőr.

Előzmény: bpi-211 (17944)
bpi-211 Creative Commons License 2023.07.07 -1 1 17944

Ezzel lehet nem leszek népszerű, de. Az elmúlt napokban többször is kifogtam olyan sofőröket, akik marhára nem érezték a buszt; pl.: több kanyarodásnál/öbölből kiállásnál megmászta a szegélyt, csuklós hátsó részét nem bírta kiegyenesíteni megállóba állásnál, egyszerű öbölben is ferdén/messze állt meg, stb. Lehet csak szerencsétlen véletlen, de lehet összefüggésben van a céggel, hiszen pár nap alatt több ilyennel is találkoztam. A nagy hiány közepette bárki jöhet vezetni (persze biztos vannak módszerátadón, de ott úgy látszik, elég, ha nem törik össze, meg végigtalálnak a vonalon)? Van már vmi extra képzés a frissen végzetteknek? (annyira nem mennék bele, hogy jó pár évvel ezelőtt hogy vették el a kedvem az egésztől, de sikerült nekik és részben pont ezek miatt az extra training-ek hiánya miatt; sztem mindenki tisztában van vele, hogy ha megvan a D, attól még messze vagyunk, hogy csuklóssal veressünk a 8E-n az első héten...)

torqmatic Creative Commons License 2023.07.07 0 0 17943

Az indexnek és a leszállásjelzésnek van hangja, de ez kb minden modernebb buszon így van.. Ezekben amúgy jóval halkabb, mint pl a Conectókban az alapbeállítás.

Előzmény: tompi03 (17939)
zsig Creative Commons License 2023.07.07 0 8 17942

Az a durva ebben, hogy a kor alig látszik. Mondjuk egy BKV-s conectóhoz képest óriási a különbség. Kár értük, a szerintem a fővárosi buszüzem  valaha volt legimpozánsabb járművei voltak. 

Előzmény: .BPO-346. (17929)
torqmatic Creative Commons License 2023.07.07 0 1 17941

Megkérdezheted, de egyelőre egy kereskedő vette meg őket, szóval senki nem tudja még, hogy hova kerülnek majd véglegesen.

Előzmény: .BPO-346. (17935)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.07.04 0 3 17940

De azok már rég nem az eredeti szerződés alapján futnak.

Előzmény: Peti817172M (17938)
tompi03 Creative Commons License 2023.07.04 0 3 17939

Sziasztok! 

 

Úgy adódott, hogy ma sikerült kipróbálnom az új MAN buszokat.

2 busszal is mentem de mind2 busznál mindig sípolt/csipogott/pittyegett valami a sofőrnél. Mint valami éberségi. Ez most komoly, hogy fél percenként csinálja? 5perc után én már megbolondultam a fülke mögötti ülésen...

 

Peti817172M Creative Commons License 2023.07.04 0 0 17938

MRZ-k cseréje is már folyamatban van, pedig nincs még 2024.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (17933)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.07.03 0 2 17937

Az MZC-880 tartalék, mint a MUT.

 

 

Tartalék Alátét b+......  Mialátét? 

Előzmény: Hyperfilter (17936)
Hyperfilter Creative Commons License 2023.07.03 -1 2 17936

Az MZC-880 tartalék, mint a MUT.

4db busz oktatójármű hb-n fent vannak a rendszámok.

A 830 üzemképtelen, alkatrészre vár(t?).

 

Az eladott buszok pedig Németországba mentek, autoline-on fent vannak.

 

Előzmény: .BPO-346. (17935)
.BPO-346. Creative Commons License 2023.07.03 0 1 17935

Meg merhetem kérdezni, hogy melyik MHU hová megy/ment, vagy ez is ilyen "örökké a homály fedi majd" sztori lesz? 

nemeza Creative Commons License 2023.07.02 -1 2 17934

Mármint a BKVsok? :)

Előzmény: Peti817172M (17932)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.07.01 0 4 17933

Akárhogyan számolom jövőre még nincs 2025.

Előzmény: Peti817172M (17932)
Peti817172M Creative Commons License 2023.07.01 0 0 17932

Jövőre meg a NAY-ok esedékesek.

Előzmény: bpi-211 (17930)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.07.01 0 2 17931

Az NCA-knál valószínűleg kb. mindenki.

Előzmény: bpi-211 (17930)
bpi-211 Creative Commons License 2023.07.01 0 4 17930

Kár értük. :( (És közben meg a LOV-ok továbbra is boldogítják az utazóközönséget...) Anno a 874 240E-n debütált, milyen régnek tűnik már. Én is a 296-on búcsúztam tőlük, egy ugyancsak ex 240E-vel, a 879-el. Közben meg az őket váltó (jó, tudom pár hónapig csak Volvo-k voltak, mielőtt Volános lett) MRP/MRZ-ktől is nagyrészt elbúcsúztunk. Nem gondoltam volna, hogy az Ikarusok után ez a két típus is ennyire hiányozni fog. Na, az NCA-k kivonásakor viszont pezsgőt bontok, remélem két év múlva azok is repülnek. :D

Előzmény: .BPO-346. (17929)
.BPO-346. Creative Commons License 2023.06.30 0 10 17929

MHU-767-->MHU-773 sorozat a 30- on (amit szinte 99%- ban újra élhettem az elmúlt 2 hétben, köszönöm! :)), valamint a 220-as brigád (MHU-801, 802, 804, 863, 874), közülük is a 874 vitt ma egy kört utoljára, csak most már a 296- on... Nem tudom az elmúlt 10 év mindennapjait szavakba önteni és nem is akarom..... Emelem kalapom!
2013.04.30:

 

2023.06.30:

HBweb hu Creative Commons License 2023.06.30 0 2 17928

T. Szakik!

 

Az tiszta sor, hogy az MHU-817, 828, 837, 843 oktatójármű lesz, de van még egy kérdőjeles kocsi, a 830-as. Vele mi a terv?

Az 1+1 Euro6-oson és az oktatókon kívül tehát az összes törölve lett/ lesz az állományból. Csuklósból nem marad?

potlasok Creative Commons License 2023.06.28 0 0 17927

A sound hivatalos oldalán nem szerepel,hogy lenne,azt írják sétáljunk a vonattól.

Előzmény: Bbalazs0216 (17925)
LSU 106 Creative Commons License 2023.06.28 0 2 17926
Bbalazs0216 Creative Commons License 2023.06.26 0 1 17925

Sziasztok! Idén lesznek a tavalyihoz hasonló BS transfer Localok?

Peti817172M Creative Commons License 2023.06.18 -1 2 17924

Kényszerzárással elkerülhetők az indokolatlan visszanyitások, de nem mindenki tudja vagy akarja használni.

 

Viszont a Volánosok átszoktak az engedélyezőre, azzal úgy tűnik, megbízhatóbban működik. A kinyíló ajtók visszacsapódása is jelentősen csökkent az engedélyező használatával.

Előzmény: Jobbramagyar (17923)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.06.18 0 0 17923

Nem az eggyel kevesebb ajtó az ajtóprobléma,hanem maga az ajtó,  hanem sokszor van küzdés a záródással.  A Volánbuszosok ugyanezzel szivnak a gázos tesókon. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (17914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!