30 ezrenként cserélek olajat, a váltóban soha (kézi váltó), és csak úgy preventíve nem nyúlok semmihez, csak azért nehogy elromoljon. És persze minden szépen működik.
Nemrég vagyok VW dizel tulaj,ezért nincs nagy tapasztalatom ezen a téren.Az autó egy 2013-as VW CC 2.0 CRDTi CFFB 140LE DSG.Ma volt vele egy hosszabb utam, kb 400 km.Elindultam otthonról kb 10 km főút, utána autópálya.Mikor felhajtottam a pályára akkor volt a mutató szerint kb 70 fokos a víz.Viszont utána több mint 30km-t kellet mennem mire a mutató beállt 90 fokra.Tehát indulástól számítva majdnem 50 km-re volt szükszég az üzemi hőfok eléréséig...klíma,benti fűtés nem is ment.Majd ezután lassításoknál,amikor lejöttem a pályáról többször is előfordult hogy a mutató visszaállt 80 fokra.Gyakorlatilag 80-90 fok között játszott végig a mutató!Ez normális?Eddig ez nem tünt fel,pedig még nincsenek is nagy hidegek.Lehet kezdi megadni magát a termosztát?
Félre ne értsd nem "megkövezni" akarunk, legalább is én, csak megérteni, hogy van-e valamilyen logikus érv, vagy a "cserélem mert csak és mert megtehetem" van mögötte.
Elhiszem, hogy nem volt túlfeszítve, én láttam olyan kopásnyomnak vélhetőt a képeken, de mint mondtam: a fotók sokszor csalnak, mert olyat is megmutatnak ami egyébként nem látszik és olyat is képesek elrejteni ami meg szabad szemmel jól látható.
Az a sérülés, az valami mechanikai sérülés és nem a futásból ered, ez látszik rajta. És ami még látható (bár a képen elég gyengén és így nem jelenthető ki biztosan) hogy a szíj túl lett feszítve és megjelent az erre jellemző tipikus kopásnyom a szíj hátsó felületén.
Egyébként az, hogy láttál 3 motort is kevesebb mint 100 ezer km-nél szíjszakadással, az pont nem indok arra, hogy 100 ezernél cserélj vezérlést. Azért én is láttam már (és cseréltem is) szíjakat és mind tökéletes állapotban volt a csereperiódusa végén is, ami 90-120-180 ezer km volt. A jelzések már lekoptak róluk, de ettől eltekintve sem rendellenes kopás, sem repedt bordaköz, sem rojtos szél nem volt tapasztalható. Függetlenül attól, hogy gyári, vagy minőségi cseredarabok voltak.
Te harmincezrenként cserélsz olajat az autódban? Ugye nem. Én tíz-tizenkétezrenként. Nagyon durván fele intervallum. A szíjcserénél is ezt tartom.
Megengedhetem magamnak, hogy nem 99.9 százalékban ne szakadjon el, hanem SZÁZ százalékban.
A két képen Octavia ALH motor adagolója látható. Az INA szíjszettet 6 éve és 80 ezer kilométerrel ezelőtt szereltem be egy idősebb úrnak. Szeret takarékoskodni, lassan vezet, kerüli a sportos váltásokat. Ránéztem a biztonság kedvéért. Levettem a fedelet, és ezt láttam. Csereintervalluma ennek elvileg már 150 ezer km.
Nem csak Skoda, gof7 Passat b8, Seat, mind érintett.
Rengeteg ledugult fűtő radiátorral.
Dízelek és valamelyik benzines blokk a gyakori.
Volt amiben motorcsere és az összes vízzel érintkező alkatrész csere lett garanciában, mert hiába mosatták át a rendszert, csak vissza jött a probléma.
Úgy tűnik G12EVO lesz helyette, magasabb a hőmérséklet tűrése.
Nem tudni mivel ugrott össze a motorban hogy barna lett, de sokan azt se tudják milyen fagyállót kell a kocsiba önteni és nem a hozzávalót töltik bele.
Nem, ez 2.0 TDI, ebben olajos van, még szóltak is amikor átvettem, hogy ügyeljek erre, de most derült ki, hogy pont a 2018-as modellévtől felemelték 60-ról 120-ra. (A száraz DSG-ben nincs előírt olajcsere periódus!)
Ma szervizbe hoztam a verdát (2.0 TDI DSG 150LE 60000KM) és a szervizben nem javasolták a váltóban az olaj cserét. Úgy tájékoztattak, hogy mivel ez már 2018-as modell ezért ebben már nem 60, hanem 120 ezer a periódus.