Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2021.02.03 0 0 12634

Arra gondolnék.

Vagy van más gyertya is benne?

Előzmény: Lako89 (12633)
Lako89 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 12633

Izzítógyertyára gondolsz?

Előzmény: mica-r (12632)
mica-r Creative Commons License 2021.02.02 0 0 12632

gyertya

Előzmény: Lako89 (12631)
Lako89 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 12631

Sziasztok!

Pár hónapja vagyok (eddig?) boldog B7 tulaj.

CFFB, 140 ló, manuál.

Hidegindításnál pár másodpercig 3 hengerezett az autó és picit rázta a kasznit. Kezdhetek aggódni, hogy valami komolyabb?

Ha igen, mi az, amit elsőnek átnéznétek?

Köszi!

Üdv!

Rőth Sándor Creative Commons License 2021.02.02 0 0 12630

30 ezrenként cserélek olajat, a váltóban soha (kézi váltó), és csak úgy preventíve nem nyúlok semmihez, csak azért nehogy elromoljon. 
És persze minden szépen működik. 

Előzmény: atuc (12619)
DRAGoman Creative Commons License 2021.02.01 0 0 12629

Erről van szó.

DRAGoman Creative Commons License 2021.02.01 0 0 12628

Két Termosztát van benne.Azúgynevezett bypass termosztátot kell kicserélned ami a váltóhűtésért felel.

Előzmény: szviktor1987 (12626)
mica-r Creative Commons License 2021.01.29 0 0 12627

Lehet hogy termosztát gond. 

De azt hiszem 3 van benne.

Előzmény: szviktor1987 (12626)
szviktor1987 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 12626

Sziasztok!

Nemrég vagyok VW dizel tulaj,ezért nincs nagy tapasztalatom ezen a téren.Az autó egy 2013-as VW CC 2.0 CRDTi CFFB 140LE DSG.Ma volt vele egy hosszabb utam, kb 400 km.Elindultam otthonról kb 10 km főút, utána autópálya.Mikor felhajtottam a pályára akkor volt a mutató szerint kb 70 fokos a víz.Viszont utána több mint 30km-t kellet mennem mire a mutató beállt 90 fokra.Tehát indulástól számítva majdnem 50 km-re volt szükszég az üzemi hőfok eléréséig...klíma,benti fűtés nem is ment.Majd ezután lassításoknál,amikor lejöttem a pályáról többször is előfordult hogy a mutató visszaállt 80 fokra.Gyakorlatilag 80-90 fok között játszott végig a mutató!Ez normális?Eddig ez nem tünt fel,pedig még nincsenek is nagy hidegek.Lehet kezdi megadni magát a termosztát?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv Viktor

Ilovepassat Creative Commons License 2021.01.24 0 0 12625

Felnikupak szett 5000Huf

Octi19 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 12624

Félre ne értsd nem "megkövezni" akarunk, legalább is én, csak megérteni, hogy van-e valamilyen logikus érv, vagy a "cserélem mert csak és mert megtehetem" van mögötte.

Elhiszem, hogy nem volt túlfeszítve, én láttam olyan kopásnyomnak vélhetőt a képeken, de mint mondtam: a fotók sokszor csalnak, mert olyat is megmutatnak ami egyébként nem látszik és olyat is képesek elrejteni ami meg szabad szemmel jól látható.

Előzmény: atuc (12623)
atuc Creative Commons License 2021.01.15 0 0 12623

Szerintem nem túlzok, hogy az évtizedek alatt több száz vezérlést cseréltem. Ez sem volt túlfeszítve. Ezen lépjünk túl.

 

(Lassan úgy érzem meg akartok kövezni mert sűrűbben cserélek vezérlést.) 

 

 

 

 

Előzmény: Octi19 (12621)
Octi19 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12622

...igazából a "SZÁZ" százalékot soha nem fogod elérni, ezzel ugye tisztában vagy?!

Előzmény: atuc (12619)
Octi19 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12621

Az a sérülés, az valami mechanikai sérülés és nem a futásból ered, ez látszik rajta. És ami még látható (bár a képen elég gyengén és így nem jelenthető ki biztosan) hogy a szíj túl lett feszítve és megjelent az erre jellemző tipikus kopásnyom a szíj hátsó felületén.

Egyébként az, hogy láttál 3 motort is kevesebb mint 100 ezer km-nél szíjszakadással, az pont nem indok arra, hogy 100 ezernél cserélj vezérlést. Azért én is láttam már (és cseréltem is) szíjakat és mind tökéletes állapotban volt a csereperiódusa végén is, ami 90-120-180 ezer km volt. A jelzések már lekoptak róluk, de ettől eltekintve sem rendellenes kopás, sem repedt bordaköz, sem rojtos szél nem volt tapasztalható. Függetlenül attól, hogy gyári, vagy minőségi cseredarabok voltak.

Előzmény: atuc (12619)
mica-r Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12620

Nem tudom hogy mennyiben függ össze az olajcsere a szíjcserével. Na mindegy. Indoklás helyett írtad, gondolom...

Én megengedhetem magamnak, hogy gyári alkatrészt teszek fel, azzal tuti nem kell kétszer annyit dolgoznom. Semmi értelme valójában. 

Előzmény: atuc (12619)
atuc Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12619

Te harmincezrenként cserélsz olajat az autódban? Ugye nem. Én tíz-tizenkétezrenként. Nagyon durván fele intervallum. A szíjcserénél is ezt tartom.

Megengedhetem magamnak, hogy nem 99.9 százalékban ne szakadjon el, hanem SZÁZ százalékban.

A két képen Octavia ALH motor adagolója látható. Az INA szíjszettet 6 éve és 80 ezer kilométerrel ezelőtt szereltem be egy idősebb úrnak. Szeret takarékoskodni, lassan vezet, kerüli a sportos váltásokat. Ránéztem a biztonság kedvéért. Levettem a fedelet, és ezt láttam. Csereintervalluma ennek elvileg már 150 ezer km.

Előzmény: mica-r (12614)
-Tsunami- Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12618

Előzmény: -Tsunami- (12616)
Bocika79 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12617

Jó estét!

 

Kész lett az autóm, megosztom a tapasztalataimat:

Az 1hónapja kicserélt Magneti EGR szelep tányérja letörött,

emiatt telibe szívta a kipugázt a motor, ezért

volt a fulladozás és a nem menés...

Hibakódot nem adott mert a motor/fogaskerék része jól ment.

Mindenki azt mondta h üza probléma lesz mert fehéret füstöl,

pumpa, magas nyomású és/vagy injektorok.

Kapott egy gyári VDO-t és egyből jól ment, de ami kijött hátul...  : )

-Tsunami- Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12616

Nem csak Skoda, gof7 Passat b8, Seat, mind érintett.

Rengeteg ledugult fűtő radiátorral.

Dízelek és valamelyik benzines blokk a gyakori.

Volt amiben motorcsere és az összes vízzel érintkező alkatrész csere lett garanciában, mert hiába mosatták át a rendszert, csak vissza jött a probléma.

 

Előzmény: atuc (12615)
atuc Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12615

Ez a kocsi a legfullosabb garanciás, kb. 20 ezer km van benne.

A gyerek biztosan nem töltött bele semmit, bármi van az autóval, biztosan felhív és kérdez.

(Skodáknál szokott megromlani a fagyálló úgy, hogy vékonyabb vízcsövek eltömődnek.)

Előzmény: -Tsunami- (12613)
mica-r Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12614

"Azért, mert az én autóm motorjában, gumiból készült alkatrész nem tartózkodhat 100 ezer km-nél több ideig"  

Ez valami becsípődés? Mert valós alapja nincs. 

"A másik pedig az, hogy eddig legalább három szíjszakadt 2.0 CR TDI-t láttam 100 ezernél kisebb futásteljesítménnyel"  

Akkor az elvileg garanciális probléma. De nyilván nem jellemző, ha csak 3 ilyet láttál a nagyon sok tdi-ből.

Előzmény: atuc (12612)
-Tsunami- Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12613

A G13 úgy néz ki, sok problémát okoz.

Úgy tűnik G12EVO lesz helyette, magasabb a hőmérséklet tűrése.

Nem tudni mivel ugrott össze a motorban hogy barna lett, de sokan azt se tudják milyen fagyállót kell a kocsiba önteni és nem a hozzávalót töltik bele.

 

Előzmény: atuc (12612)
atuc Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12612

Azért, mert az én autóm motorjában, gumiból készült alkatrész nem tartózkodhat 100 ezer km-nél több ideig. És pont. Szíjat pedig készletben cserélek. 

A másik pedig az, hogy eddig legalább három szíjszakadt 2.0 CR TDI-t láttam 100 ezernél kisebb futásteljesítménnyel.

Más:

A DSG váltónál a hatvanezres olajcsere reális. A százhúszról meg úgy gondolom, olyan mint a kézi váltónál az élettartam olaj. Baromság.

Rokongyerek 1 éves garanciális Golf GTI-jében megbarnult a Longlife fagyálló. Beküldtem a szervizbe, ne nálam fizessen ha garanciás a szekér.

Na?

Nem cserélték ki. Az úgy jó. A szép lila G13+ fosbarna lett és jó.

Vagy a Ford 100 ezer km-es motorolajcsere periódusa?

Szóval az autógyártók azt szeretnék, ha négy, max ötévente leamortizálnád és leélnéd az autódat és újat vennél.

Előzmény: Octi19 (12611)
Octi19 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12611

...és ennek mi az oka? Pont a vezérlés az ami 99,9999999999%-ban szokta bírni a gyári periódust.

Előzmény: atuc (12607)
Octi19 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12610

Nem, ez 2.0 TDI, ebben olajos van, még szóltak is amikor átvettem, hogy ügyeljek erre, de most derült ki, hogy pont a 2018-as modellévtől felemelték 60-ról 120-ra. (A száraz DSG-ben nincs előírt olajcsere periódus!)

Előzmény: -Tsunami- (12608)
-Tsunami- Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12609

Szerintem felesleges, simán elmennek 210-ig.

Sokszor hamarabb megadja magát a vízpumpa ami esélyes, akkor egyszerre cserélik a vezérlést is.

Előzmény: atuc (12607)
-Tsunami- Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12608

Biztos száraz kuplungos, azoknál annyi a csereintervallum.

Előzmény: Octi19 (12606)
atuc Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12607

A Passat-omban is 210 000 a vezérléscsere periódusa, mégis 100 000-nél dobom ki. 

Előzmény: Octi19 (12606)
Octi19 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12606

Ma szervizbe hoztam a verdát (2.0 TDI DSG 150LE 60000KM) és a szervizben nem javasolták a váltóban az olaj cserét. Úgy tájékoztattak, hogy mivel ez már 2018-as modell ezért ebben már nem 60, hanem 120 ezer a periódus.  

atuc Creative Commons License 2021.01.05 0 0 12605

Mi van?

Előzmény: Bocika79 (12603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!