tényleg jobb a 70-200 minősége, de azért ha odafigyelsz a 75-300IS USM-mel is lehet - ha nem is professzionális minőségű- de használható képet készíteni:
Látom, eddig nem sokra jutottál a topikoddal, megpróbálnék kicsit segíteni.
Kezdem azzal, hogy nem tudom anyagi okokból merül-e fel benned a topiknévben feltett kérdés. Amennyiben nem, tehát nem okoz gondot 70-200 f4 beszerzése, ne gondolkozz! Én még nem használtam ugyan, de minden teszt szerint majdnem egyenrangú a 70-200/2,8 tesóval (persze fényerőt kivéve). ami pedig mint ismert, etalonnak számít a kategóriában. A felhasználói vélemények pedig ez esetben szinte kivétel nélkül alátámasztják a tesztek adatait. Ez ritka! Ár-érték ez esetben fantasztikus.
Ha csak a 70-300 IS USM-re tellik és csupán meg szeretnél nyugodni, hogy az sem lehet olyan rossz, hát ki kell ábrándítsalak. Én többször használtam (a végén már csak dacból), és el kell mondjam többnyire csalódást okozott.
Miután egyszer váratlan helyzetben (szemben lévő dombon legelő csorda), csak ez volt kéznél, este meglepve láttam, hogy szinte az összes kép totál homály lett. Miután többször ellenőriztem, nem bennem van-e a hiba (próbák hasonló helyzetekben), bizonyos lehetek benne, hogy nem általam vétett technikai hiba
történt. A többek által használt: "300 mm körül már kissé lágy" jelenséget tapasztaltam meg. Meg hogy a "kissé" nem fejezi ki pontosan a lényeget.
Azért még színházba is elvittem a kicsit, hátha az a terepe. Hát nem! Arról az estéről nem maradt fenn nézhető anyag. Időre, berázásra, fókuszra, 200 mm fölé menetre vigyáztam, megint vélelmezem hát, nem bennem a hiba.
Nem részletezem minden csalódásom, volt még. Azt hiszem, ha a fotózás örömét nem akarod elveszíteni, ne próbáld ki! Vagy mégis: hátha kiderül, hogy mégis én voltam balfék, vagy csak kikaptam valami selejtes darabot. Dönts bátran, és cáfolj meg! Sok szerencsét!
nekem még nem volt szőrőzőm, csak azt tudom hogy szőrőz. Kérdezz meg egy ilyen és olyan szőrőzőt is kipróbált sir-t, hogy hogyan szőrőz az egyik, hogyan a másik.
350D-m volt ami jóval szebb képet adott mint a 300D (teszteltük) és valljuk be képélesség szempontjából picit a 20D felett állt, - most ne nézzük a gép méretbeli előnyeit, nem véletlenül cseréltem le - és most hogy próbáltam a 30D érzékenységét, hát nagyon korrekt!!!! Nem hasonlítható a 300D hez :)
Próbálgattam az obikat, mikor is feltekertem a 28-135 IS USM-em, aztán feltekertem 28-70 2.8-4 Sigma-mat JA és közben játszottam "picit" ISO bácsival :)) (30d)
H 3200-nál volt tapasztalható csúnya zajosodás...még 1600 is kompenzálható PS-el :)
ott volt egy olyan érzésem hogy 4L figyeljen fel a menetre ne a 70-300... :)
Próbálgattam az obikat, mikor is feltekertem a 28-135 IS USM-em, aztán feltekertem 28-70 2.8-4 Sigma-mat JA és közben játszottam "picit" ISO bácsival :)) (30d)
H 3200-nál volt tapasztalható csúnya zajosodás...még 1600 is kompenzálható PS-el :)
ott volt egy olyan érzésem hogy 4L figyeljen fel a menetre ne a 70-300... :)
No az igazság az, hogy ez egy drága hobbi. Az igényesség mellett sok pénznek is kell lenni, nekem most volt, ezért vettem az egyik legjobb kanyon obit. Az IS + ki is kapcsolható, de ha nincs ...
én is gondolkozom a most vásárolt manuális 200/2,8-am felturbózását egy EF-emulátorral és egy monopoddal, olcsóbb mint egy 70-200 IS :D s most milyen obit használsz? Nálam viszont néha problémát okozhat az állvány ilyen esetekben:
Shai Hulud (USA) 2004 július 2, Kultiplex
ekkor még nemrégi volt a 10D-m, itt nem mertem obit cserélni (Sigma 15-30), mert féltem hogy kiverik a kezemből. Vakuztam, mert korom sötét volt. Direkt a koncert előtt a jobb oldalon, falnál lévő padra álltam, hogy csak nem lesz ott tolongás, és belátok mindent, erre mikor elkezdődött az egész, nemcsak a színpadról, hanem mellőlem is ugráltak be pillanatonként az emberek (a képen ahogy éppen mellőlem ugrottak be) :) Nyugis dolgod van neked, hallod-e? Mostanában ritkán vagyok ilyen koncerten, de amúgy is a legtöbb másmilyen koncerten sincs lehetőség igazán állványt használni ott ahol tömeg van és nincs fotós árok. Árok esetén lehet persze monopod, vagy 3 lábú is. Viszont eléggé hátráltat a képkomponálásban akciókor, ez még egy ellenérv. Szóval ki ahogyan használja, ahhoz vegyen obit szerintem.
nem szép dolog, de irígyellek :) én is majd egyszer pont így fogok váltani, a végén még elegem lesz és költök a lakáspénzemből egy ilyenre a héten 8-o. Nálam a színhiba mellékes, sőt nem is feltűnő, sőt néha előny ha látható mégis :D mert olyan összevissza fényeknél dolgozom ahol néha jobb ha a piros mégsem annyira piros, ha a sárga inkább narancs árnyalatú, mivel csak piros vagy csak sárga lámpák égnek éppen és beégne az egész kép, ha nem vigyázok. De ez inkább WB beállítás, mint obifüggő. De már rég kitaláltam egy trükköt rá, amivel kiszűröm a túl piros fényt és ez nem a RAW ;)
Nekem 75-300 IS USM és a 70-200 2,8L IS USM van, az utóbbi pár napja.
Az előbbivel van tapasztalatom, úgy 200-220-ig értékelhető, utána életlenedik.Színhiba is bőven van, éppen el akarom adni, inkább egy 1,4-es szőrőzőt vennék.
Nem tudom, hogy gyakorlatban valaki próbálta-e már: de a tesztek szerint a 300D ISO400-nál pont azon a zajszinten van, mint a 20D. Na most a 20D szinte csak tesztben kimutatható szinten zajosabb ezen az érzékenységen a 30D-nél...
De ettől eltekintve én is lecserélném a 300D-t egy harmincasra;)
Szerintem azt döntsd el, hogy fogsz-e mindig állványt cipelni magaddal-e vagy sem. És hogy milyen fényviszonyok közt fogsz fotózni leginkább. Magyarán szólva a felhasználástól tedd függővé. Ha nagyrészt jó fényviszonyok közt fogsz fotózni, azaz nem kell hosszú záridő, akkor mindenképpen 70-200/4. Ha rossz fényviszonyok közt fotózol leginkább (1/100-as záridőnél nagyobbra van szükség), akkor jól jön a stabilizátor. Leginkább ekkor a 70-200/2,8 IS USM az igazi. Jó tudom, nem ez volt a topic címe, de sajnos én is két éve ide lyukadok ki, hogy ez lesz majd nekem egyszer.
Aki 70-300-at vagy 75-300-at vesz, azt csak átmenetileg veszi, lehet hogy ez az átmenet 2-3 év, de a végén mindig L-nél köt ki az egyszerű halandó (persze aki nehezen is, de megteheti, hogy annyit költsön rá). Hogy mégiscsak az lenne a jobb. Az L-eknek talán kevésbé esik az áruk, bár a 70-200 IS az két három éve még 7-900 ezer volt ha jól emlékszem, most meg 513ezer az edigitalnál. (na most jól megcáfoltam magam :))
EF 75-300 IS USM-et használok két éve koncertekhez, és a stabilizátor sokszor jöt jól, de a fényerő hiányzott. Most vettem egy manuális fixet (200/2,8), stabilizátor nincs, de fényerő és mosott háttér az van. (Néha mosott az egész, ha nem koncentrálok eléggé, mert még nincs ef emulátorom, de majd lesz tuti!)
Amúgy 200mm és 300mm közt a 75-300-nál nem érzek eget verő különbséget. 200mm felett szerintem egy manuális fix 400mm-es vagy 500mm-es elég. Bár biztos megcáfolnak :D
Hát kihasználtam, de ugye itt merül fel a kérdése a minőség és a mennyiség kapcsolatának.
ugye 300nál állvány nélkül... it jó az IS USM
de a képminőség most sokkal fontosabb, mert ha a 4L-es obit használom akár egy 1,4X tc-vel... itt a kérdés hogy milyen a minőség (és akkor le sem veszem az állványról :)