Keresés

Részletes keresés

o0-0o Creative Commons License 2006.04.12 0 0 33
még mielőtt valaki megijedne mi ez a kép itt alant: Frenák Pál Társulat színháza a Sziget-en
Előzmény: o0-0o (32)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.11 0 0 32

tényleg jobb a 70-200 minősége, de azért ha odafigyelsz a 75-300IS USM-mel is lehet - ha nem is professzionális minőségű-  de használható képet készíteni:

 

 

 

 

azriem Creative Commons License 2006.04.11 0 0 31

Szia kohalmik!

 

Látom, eddig nem sokra jutottál a topikoddal, megpróbálnék kicsit segíteni.

Kezdem azzal, hogy nem tudom anyagi okokból merül-e  fel benned a topiknévben feltett kérdés. Amennyiben nem, tehát nem okoz gondot 70-200 f4 beszerzése, ne gondolkozz! Én még nem használtam ugyan, de minden teszt szerint majdnem egyenrangú a 70-200/2,8 tesóval (persze fényerőt kivéve). ami pedig mint ismert, etalonnak számít a kategóriában. A felhasználói vélemények pedig ez esetben szinte kivétel nélkül alátámasztják a tesztek adatait. Ez ritka! Ár-érték ez esetben fantasztikus.

 

Ha csak a 70-300 IS USM-re tellik és csupán meg szeretnél nyugodni, hogy az sem lehet olyan rossz, hát ki kell ábrándítsalak. Én többször használtam (a végén már csak dacból), és el kell mondjam többnyire csalódást okozott.

Miután egyszer váratlan helyzetben (szemben lévő dombon legelő csorda), csak ez volt kéznél, este meglepve láttam, hogy szinte az összes kép totál homály lett. Miután többször ellenőriztem, nem bennem van-e a hiba (próbák hasonló helyzetekben), bizonyos lehetek benne, hogy nem általam vétett technikai hiba

történt. A többek által használt: "300 mm körül már kissé lágy" jelenséget tapasztaltam meg. Meg hogy a "kissé" nem fejezi ki pontosan a lényeget.

 

Azért még színházba is elvittem a kicsit, hátha az a terepe. Hát nem! Arról az estéről nem maradt fenn nézhető anyag. Időre, berázásra, fókuszra, 200 mm fölé menetre vigyáztam, megint vélelmezem hát, nem bennem a hiba.

 

Nem részletezem minden csalódásom, volt még. Azt hiszem, ha a fotózás örömét nem akarod elveszíteni, ne próbáld ki! Vagy mégis: hátha kiderül, hogy mégis én voltam balfék, vagy csak kikaptam valami selejtes darabot. Dönts bátran, és cáfolj meg! Sok szerencsét!

Majdnem Creative Commons License 2006.04.09 0 0 30
kérdezze meg ezredszer  :)
Előzmény: o0-0o (29)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.09 -1 0 29
nekem még nem volt szőrőzőm, csak azt tudom hogy szőrőz. Kérdezz meg egy ilyen és olyan szőrőzőt is kipróbált sir-t, hogy hogyan szőrőz az egyik, hogyan a másik.
Előzmény: longue (28)
longue Creative Commons License 2006.04.09 0 0 28
Milyen szőrőző legyen, csak kanyon?
o0-0o Creative Commons License 2006.04.09 0 0 27

Ha eddig nem tudtál dönteni akkor tényleg 70-200/2,8 L IS USM és egy kétszerező :) Költséghatékony, mert nem kell majd lecserélni jobbra :D

Előzmény: kohalmik (26)
kohalmik Creative Commons License 2006.04.08 0 0 26

Sziasztok, továbbra is várom a címben szereplő objektív tulajdonosok véleményeit!

Üdv.: Kálmán

kohalmik Creative Commons License 2006.04.07 0 0 25

catlakozom Százbolha Úrhoz :)

350D-m volt ami jóval szebb képet adott mint a 300D (teszteltük) és valljuk be képélesség szempontjából picit a 20D felett állt, - most ne nézzük a gép méretbeli előnyeit, nem véletlenül cseréltem le - és most hogy próbáltam a 30D érzékenységét, hát nagyon korrekt!!!! Nem hasonlítható a 300D hez :)

Előzmény: Százbolha (24)
Százbolha Creative Commons License 2006.04.07 0 0 24

Én mást tapasztaltam.

De lehet hogy az én 300D-m volt az átlagnál zajosabb.... a 20D meg jobb.

Előzmény: nord (10)
kohalmik Creative Commons License 2006.04.07 0 0 23

Próbálgattam az obikat, mikor is feltekertem a 28-135 IS USM-em, aztán feltekertem 28-70 2.8-4 Sigma-mat JA és közben játszottam "picit" ISO bácsival :)) (30d)

H 3200-nál volt tapasztalható csúnya zajosodás...még 1600 is kompenzálható PS-el :)

 

ott volt egy olyan érzésem hogy 4L figyeljen fel a menetre ne a 70-300... :)

 

Előzmény: gfoto (9)
kohalmik Creative Commons License 2006.04.07 0 0 22

Próbálgattam az obikat, mikor is feltekertem a 28-135 IS USM-em, aztán feltekertem 28-70 2.8-4 Sigma-mat JA és közben játszottam "picit" ISO bácsival :)) (30d)

H 3200-nál volt tapasztalható csúnya zajosodás...még 1600 is kompenzálható PS-el :)

 

ott volt egy olyan érzésem hogy 4L figyeljen fel a menetre ne a 70-300... :)

 

Előzmény: gfoto (9)
longue Creative Commons License 2006.04.07 0 0 21

A szűrű csak humor akart lenni.

 

No az igazság az, hogy ez egy drága hobbi. Az igényesség mellett sok pénznek is kell  lenni, nekem most volt, ezért vettem az egyik legjobb kanyon obit. Az IS + ki is kapcsolható, de ha nincs ...

o0-0o Creative Commons License 2006.04.07 0 0 20
jó, de ott van a 2,8-as IS-telenített is, 77-es szűrőátmérővel olcsóbban ;)
Előzmény: longue (19)
longue Creative Commons License 2006.04.07 0 0 19
Inkább a fényerő ill. az obi minősége érdekelt, sokan azt mondják jobb, mint a f4-es. Az IS csak hab a tortán. ( No meg csak 77-es szűrőm volt :-))
Majdnem Creative Commons License 2006.04.07 0 0 18

Szóval ki ahogyan használja, ahhoz vegyen obit szerintem.

 

ámen

Majdnem Creative Commons License 2006.04.07 0 0 16
70-200/4 L-el
Előzmény: Majdnem (15)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.07 0 0 17

én is gondolkozom a most vásárolt manuális 200/2,8-am felturbózását egy EF-emulátorral és egy monopoddal, olcsóbb mint egy 70-200 IS :D s most milyen obit használsz? Nálam viszont néha problémát okozhat az állvány ilyen esetekben:

 

 

 

 

Shai Hulud (USA)
2004 július 2, Kultiplex

 

ekkor még nemrégi volt a 10D-m, itt nem mertem obit cserélni (Sigma 15-30), mert féltem hogy kiverik a kezemből. Vakuztam, mert korom sötét volt. Direkt a koncert előtt a jobb oldalon, falnál lévő padra álltam, hogy csak nem lesz ott tolongás, és belátok mindent, erre mikor elkezdődött az egész, nemcsak a színpadról, hanem mellőlem is ugráltak be pillanatonként az emberek (a képen ahogy éppen mellőlem ugrottak be) :)  Nyugis dolgod van neked, hallod-e? Mostanában ritkán vagyok ilyen koncerten, de amúgy is a legtöbb másmilyen koncerten sincs lehetőség igazán állványt használni ott ahol tömeg van és nincs fotós árok. Árok esetén lehet persze monopod, vagy 3 lábú is. Viszont eléggé hátráltat a képkomponálásban akciókor, ez még egy ellenérv. Szóval ki ahogyan használja, ahhoz vegyen obit szerintem.

Előzmény: Majdnem (15)
Majdnem Creative Commons License 2006.04.07 0 0 15
én eladtam a 70-200/2.8Is-emet és egylábúval fotózok szinházban-hangversenyen  ... pont jó! 
Előzmény: o0-0o (14)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.07 0 0 14
longue! Ugye a 75-300IS USM után szóba sem jöhetett IS nélküli tele? ;)
Előzmény: longue (11)
2Bálint Creative Commons License 2006.04.07 0 0 13

és mi van, ha alapból 400-on vagy? Átteszed 1600-ra?

vagy esetleg 800-on, akor 3200-re????

Előzmény: gfoto (9)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.07 0 0 12
nem szép dolog, de irígyellek :) én is majd egyszer pont így fogok váltani, a végén még elegem lesz és költök a lakáspénzemből egy ilyenre a héten 8-o. Nálam a színhiba mellékes, sőt nem is feltűnő, sőt néha előny ha látható mégis :D mert olyan összevissza fényeknél dolgozom ahol néha jobb ha a piros mégsem annyira piros, ha a sárga inkább narancs árnyalatú, mivel csak piros vagy csak sárga lámpák égnek éppen és beégne az egész kép, ha nem vigyázok. De ez inkább WB beállítás, mint obifüggő. De már rég kitaláltam egy trükköt rá, amivel kiszűröm a túl piros fényt és ez nem a RAW ;)
Előzmény: longue (11)
longue Creative Commons License 2006.04.07 0 0 11

Holló!

 

Nekem 75-300 IS USM és a 70-200 2,8L IS USM van, az utóbbi pár napja.

Az előbbivel  van tapasztalatom, úgy 200-220-ig értékelhető, utána életlenedik.Színhiba is bőven van, éppen el akarom adni, inkább egy 1,4-es szőrőzőt vennék. 

nord Creative Commons License 2006.04.07 0 0 10

Nem tudom, hogy gyakorlatban valaki próbálta-e már: de a tesztek szerint a 300D ISO400-nál pont azon a zajszinten van, mint a 20D. Na most a 20D szinte csak tesztben kimutatható szinten zajosabb ezen az érzékenységen a 30D-nél...

De ettől eltekintve én is lecserélném a 300D-t egy harmincasra;)

Előzmény: gfoto (9)
gfoto Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9

IS ugye normál remegésű emberek között 2 lépést jelent. És elkérnek érte L-es világban 100-200eFt-

ot.

Namost ha a 30D-t átteszem 100-ról 400ISO-ra? nem lesz élvezhetetlenül zajos, és nem is fog bemozdulni.

 

Ez az egyik ok, hogy lecserélem a 300D-t.

 

remélem bejön :)

Előzmény: paller (6)
kohalmik Creative Commons License 2006.04.06 0 0 8

Alakul a dolog! :)

 

Elhangzott már az hogy jobb a 4L mert max belenagyítassz és a jó minőség miatt is lehet ezt tenni, de felmerült az is hogy A4-ig mindegy?!

 

Hát nem posztereket gyártok , viszont sok esetben vágom a képet, belenagyítok, ilyenkor valóban nem mindegy a minőség!

 

Remélem idetévednek azok akik ilyen obikat használnak! :)

Előzmény: nord (7)
nord Creative Commons License 2006.04.06 0 0 7
Mekkora méretű kép lesz a végcél? Szvsz A4 vagy annál kisebb papírképen nem lehet különbséget tenni a két objektív közt...
Előzmény: kohalmik (4)
paller Creative Commons License 2006.04.05 0 0 6

Hát, nekem 70-200/4 L van, de nem adnám oda a másikért!

Azért az L az csak L!

Illetve, nekem az IS nem fontos, hiszen ha kell, vagy állványra teszem, vagy monopodra!

 

Zs

Előzmény: kohalmik (4)
o0-0o Creative Commons License 2006.04.05 0 0 5

Szerintem azt döntsd el, hogy fogsz-e mindig állványt cipelni magaddal-e vagy sem. És hogy milyen fényviszonyok közt fogsz fotózni leginkább. Magyarán szólva a felhasználástól tedd függővé. Ha nagyrészt jó fényviszonyok közt fogsz fotózni, azaz nem kell hosszú záridő, akkor mindenképpen 70-200/4. Ha rossz fényviszonyok közt fotózol leginkább (1/100-as záridőnél nagyobbra van szükség), akkor jól jön a stabilizátor. Leginkább ekkor a 70-200/2,8 IS USM az igazi. Jó tudom, nem ez volt a topic címe, de sajnos én is két éve ide lyukadok ki, hogy ez lesz majd nekem egyszer.

 

Aki 70-300-at vagy 75-300-at vesz, azt csak átmenetileg veszi, lehet hogy ez az átmenet 2-3 év, de a végén mindig L-nél köt ki az egyszerű halandó (persze aki nehezen is, de megteheti, hogy annyit költsön rá). Hogy mégiscsak az lenne a jobb. Az L-eknek talán kevésbé esik az áruk, bár a 70-200 IS az két három éve még 7-900 ezer volt ha jól emlékszem, most meg 513ezer az edigitalnál. (na most jól megcáfoltam magam :))

 

EF 75-300 IS USM-et használok két éve koncertekhez, és a stabilizátor sokszor jöt jól, de a fényerő hiányzott. Most vettem egy manuális fixet (200/2,8), stabilizátor nincs, de fényerő és mosott háttér az van. (Néha mosott az egész, ha nem koncentrálok eléggé, mert még nincs ef emulátorom, de majd lesz tuti!)

 

Amúgy 200mm és 300mm közt a 75-300-nál nem érzek eget verő különbséget. 200mm felett szerintem egy manuális fix 400mm-es vagy 500mm-es elég. Bár biztos megcáfolnak :D

Előzmény: kohalmik (4)
kohalmik Creative Commons License 2006.04.05 0 0 4

Hát kihasználtam, de ugye itt merül fel a kérdése a minőség és a mennyiség kapcsolatának.

ugye 300nál állvány nélkül... it jó az IS USM

 

de a képminőség most sokkal fontosabb, mert ha a 4L-es obit használom akár egy 1,4X tc-vel... itt a kérdés hogy milyen a minőség (és akkor le sem veszem az állványról :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!