Ha nem vagyok "vindisgréc" mivel mérted? Honnan a tóróból veszed azt, hogy az alkoholban oldott oxigén van?
Etil alkohol képlet:C2H6O
Ez messze nem azt jelenti, hogy ebből akár 1 db oxigén atom máshol fog elégni mint ebben a vegyületben.
A párás levegőt azért adagoljuk a motorhoz, hogy kompenzáljuk a szegény keverék által képződő magasabb hőmérsékletet. De ha már itt tartunk nem hiszem, hogy képes lennél bármivel a dugót kilyukasztani. Persze a lángvágó az kivétel! A lambda módosítást nem azért kell!! beleiktatni, hogy szegényebb keveréket érjünk el! Azért kell belerakni, hogy a motorvezérlő ne adagoljon több üzemanyagot és ezzel megnövelje a fogyasztást!
Ha csak vizet, vagy alkoholt, párás levegőt/gőzt, HHO-t, adagolsz a motorba azt észreveszi a lambda és a kopogásérzékelő, aztán reagál és ad még hozzá anyagot! Persze úgy fogod érezni, hogy "húúú de jól megy" de a benzinkútnál le fog görbülni a mosoly..............................
A gondolatod még a karburátorosnál sem állja meg a helyét ott is kell szegényíteni a keveréken DE a motorvezérlőt nem fogod becsapni ilyen trükkel!? Ennyiből simán locsolhatnád is a motorba legfeljebb nem az injektoron keresztül kapja a benzint hanem egy sokkal rosszabb keverék formájában ami nem lesz elég meleg és elég "apró" méretű ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű oxigén vegye körül a hengerben a tökéletes vagy legalább is jó hatásfokú égéshez. Télen hidegben is elég a sima denaturált szesz a vízbe, hogy ne fagyjon be. Ilyenkor pedig sima desztillált víz semmi más! Na de majd csak egyszer rájössz..........
Minek ezen gondolkodni? Már megoldották helyetted: https://www.youtube.com/watch?v=0HXeVlijtDc
Csak alkalmazni kell:-))
De azt azért nem értem az egészet! Mindenki a tökéletes égésre és a minél több oxigénre törekszik. Te meg el akarod vonni?! Az egyetlen anyag amiért !még! nem kell fizetni és segít azon, hogy a drágán megvett üzemanyagot minél hatékonyabban használd fel...........................
Az autókba belebuzerált lambda "szardát" egyszerűen át kell verni. Az ugyanis tiszta benzin üzemhez van beállítva, meg a katalizátor "tűrőképességéhez". Bármi mást buherálsz nem lesz jó.
Töprengtem kicsit annak érdekében, hogy a vízbe kevert alkoholnak az oxigéntartalmát hogyan tudnám semlegesíteni.
A megoldás egyszerű :) Benzinnel. Mégpedig annyival, amennyi kell ahhoz, hogy a szeszben lévő oxigénatomok segítségével el tud égni, és egy pici még pluszban :)
Így nem kell semmiféle lambda elektronikát építenem, kapja a vizet a motor, nem fagy be és a többit nem kell részleteznem, tudja mindenki a többit...
Kereshetünk az interneten benzines motorral kémiai képletek / kevert benzin Premium kémiai képlet C8H18 PERTAMAX formula C10H24 (elnézést, ha helytelenül írt) Lássuk a támogatás, illetve C8H18 a Crack vagy lebontják szénatom 8 és 18 atom hidrogént (H2), ahol a H2O (víz) osztott az atom által elektrolízis egyike atom oxigén és két atom H2, annak érdekében, hogy megfeleljen a prémium atomok van, hogy megszorozzuk 9-szer H2O arra elektrolizál vagy növelésével a DC áram elektrolízis a 9-szer, például ha a hidrogén elektrolízis 3 amper már buborékok képzése, hidrogén (H2), majd 3x9 = 27 amper elektrolízis eredménye volt az új hidrogén lehetett hasonlítani H18 oka a jármű áramforrása nem elegendő, ha felvesszük 27amper az áramlás a hidrogéngáz által repedés vagy pertamax Premium és hatékonyabb és kevésbé költséges, Ez nem egy módja a megtakarítás a nem fosszilis üzemanyag-hóbort,
Szia Barátom! Neked az izé, két része nem passzol a bigyó négyzetével! Sajnos hidrogéntöke nem azonos mennyiségű hidrogén kulimázszulfát rezisztensével! Mert az tartalmaz egyatomossáokat is ezért a búrás üvegkilátású bigyóban levő föl és le mozgó izéhez nem passzol. De ha felkalibrálod az oldalsó kivezetést az index szintjére akkor lehet, hogy villogni tudsz vele!
Premium kémiai képlet C8H18 PERTAMAX formula C10H24 (elnézést, ha helytelenül írt) Lássuk a támogatás, illetve C8H18 A repedés vagy lebomlott szénatomon 8 és 18 atomok hidrogén (H2), amikor H2O (víz) osztott az atom által elektrolízis egyike atom oxigén és két atom H2, annak érdekében, hogy megfeleljen a prémium atomok van, hogy megszorozzuk 9-szer H2O arra elektrolizál vagy a emelje fel a DC áramerősség 9-szer, például ha a hidrogént elektrolízis 3 amper már gyártja a buborékok hidrogén (H2), majd 3x9 = 27 amper elektrolízis eredménye volt az új hidrogén lehetett hasonlítani H18 oka a jármű áramforrása nem elegendő, ha figyelembe áramok 27 amper, majd a hidrogén gáz repedés vagy pertamax Premium és hatékonyabb, és nem drága, ez nem egy módja a megtakarítás a nem fosszilis üzemanyag-hóbort,
HCS (Szénhidrogén repedés System) egy innovatív találmány, amely választ ad a panaszok, amikor az üzemanyag árak emelkednek. Miért van ez? ... HCS lehet, hogy a jármű üzemanyag-hatékonyabb így.Amellett, hogy üzemanyag-megtakarítással HCS is lehet, hogy úgy lesz erősebb járművek. Szénhidrogén Crack System vagy rövidítve HCS egy olyan rendszer, amely lebontja a szénatomok (C) és a hidrogén (H2) szereplő szénhidrogének egy fűtött katalizátor. Katalizátor fűtés külső hő (exoterm), amely megjelenik a járművek, mint a kipufogó, a motorblokk, radiátor vízvezetékek vasból készült. A kimeneti nyers hidrogén gázt katalizátor betáplálási a szívó és szopás elemek szénrészecskéken hogy a későbbiekben a kipufogó / füstgáz elemek csökkenthető a szén-monoxid és a hidrogén, mint oktán enhancer a járműben. Egy szénhidrogént most bizonyított, hogy jó eredményeket, és könnyen előállítható a benzin. A magasabb oktánszámú benzin, a magasabb a hydrogennya atomok. Dihasilkanpun erő nőni fog.Hogy a HCS csak akkor, ha a motor élettartamát. Melyik szívás bemenet húzza benzingőz a csőben / tank. Ezután a benzin gőzök áthaladnak a katalizátor, és tovább a üzemanyag, így lehet égetni együtt benzinüzemű járművek.Íme a hidrogén gáz, mint üzemanyag pótlék járművek a nagyobb teljesítmény. üdv.
A plusz injektorokkal elsősorban nem a teljesítmény növelés a cél, hanem a fogyasztáscsökkentés. 800°C körüli szénacél érdekes dolgot csinál a vízpárával...
Viszont ha a benzint melengetem a hűtővízzel, akkor az alacsony tankállás esetén rövid úton megpúposítja a tankot. Forráspontja 60°C-tól indul az összetevőktől függően. Én nem melegíteném a benzint...
A motor elektronikájába nem akarok belenyúlni, nem is értek hozzá. Tudom, vannak etanolos KIT-ek, de kihagynám azt is.
Minden motor képes plusz üzemanyagtól repülni ez a csoda! Itt a cél az, hogy kevés üzemanyaggal érd el ezt az eredményt! Ugyanezt egy sima hidegindítóval is eléred. Semmit nem kell csinálni mint bevezeted a légszűrőbe a csövét és menet közben megnyomod. De a szád legyen becsukva mert elharapod a nyelved:-)) és még elektronika sem kell.............
A nagyobb teljesítményhez teljesen felesleges volt egy plusz befecskendező! Ugyanezt a hatást kapod ha megnöveled a befecskendezési időt és a benzin vezetéket keresztül vezeted a hűtővízen és feltornászod a hőmérsékletét 80-90c°-ra. Mivel kisebb lesz a környezeti hőelvonás és nem alakul ki annyi mikrocsepp tökéletesebb lesz az égés, ezáltal a teljesítmény is megnövekszik. A bevezetett gőznek is ez a szerepe annál a gőz adja a párolgó benzinnek a hőenergiát.
HHO-ról én letettem már 2 éve kb. Viszont van a kipufogómon egy hőcserélő, ami még nincs bekötve, mert valami szűrést kell kitalálnom a vákumba, mert jöhet bármi a hőcserélőről, ami káros lehet a motornak. A vizet szeretném ezzel gőzzé alakítani, így kevésbé káros az égésnek, ahogy írtad is. Most csak benzingőzt kap a motor, de olyan hatása van, amit senki nem hisz el, ha megmutatom egy próbakör folyamán...
Nos én azért nem írogatok nagyon mert 2 éve használom HHO+víz rendszert megcsináltam működik ennyi. Nincs vezérlés egyszerűen a kipufogóról elszívatom a meleg levegőt, be a víz alá majd rá a kipufogóra és irány a torok! Ja közben a termelt gázt is hozzákeverem és mindig vákuum van az egész rendszerben. Ez 1000km-en ~0,6l víz és kb ugyanennyi bontott víz megy a motorba.
Amit írsz az igaz csak annyi a szépséghibája, hogy a bepermetezett hideg víz rontja az égést. A másik amit írtál nem teljesen úgy van. A lambda szondát kell fűteni mert annak a megfelelő működéséhez szükség van 300c°-ra ez azért fontos mert a motor előbb melegszik mint a lambda. A motorvezérlő ~60c° környékén átkapcsol lambda vezérlésre és ha az ebben a pillanatban hideg, akkor nem jön megfelelő nagyságú jel és elkezd az autó dadogni, rángatni. Az katalizátor hőfoka lényegtelen ilyenkor még. (Egyébként ennek a működését csak a 2 lambdával ellátott rendszerek képesek figyelni. Vagyis egy a "nyers" gáz oxigéntartalmát méri a második pedig a katalizátor utáni állapotot DE ez csak arra jó, hogy kidobja hibának a katalizátor cserét:-)) Na meg egy plusz hibaforrás.)
Ezért mindenképpen jobb megoldás az elgőzösített víz mint a hideg víz! Te is megtudnád csinálni csak elő kell melegíteni a vizet 80-90c°-ra és úgy adagolni. Nem lesz olyan hatás mint a gőznek de a hideg víznél biztosan jobb eredményt kapsz.
Én nem ismerem ezt a lambda módosítót, viszont ha hűtésnek benzint ad a rendszer a saját injektorain, akkor az én rendszerem is ad a sajátján, vagyis még dúsabb lesz.Dúsra meg elveszi a plusz anyagot, mert a lambda szonda levegőt kér a katalizátor működéséhez, persze ha üzem meleg a motor. Indítás utáni dús keverékbe nem szól bele a lambdaszabályzás, mert a katalizátort is fel kell melegíteni valamivel és van mikor a kipufogó ütem előtt is nyit az injektor. Nekem eddig beválni látszik ez a vezérlés.
Az viszont meglep, hogy mindenki csak olvasgatni szeret meg agyalni, senki nem próbálkozik, vagy titkolja. Nem értem, hogy miért...
Szia! Tök mindegy mit adagolsz és mennyit az üzemanyaghoz a lamda jelbe bele kell nyúlni. Ugyanis bármivel "tökéletesíted" az égést az a "lambda" szerint károsítja a motort és ad neki hűtésként benzint.
A "mese az autókról" fejezetben emlegetik a környezetvédelmet. A valóságban azért nem lehet kevés benzin mert olyan magas hőfokon égne, hogy tönkre tenne mindent. Elsősorban a katalizátort égetné szét a szegény keverék! Nagyon nem a felhőkre meg a tiszta levegőre gondoltak:-)) A kevesebb fogyasztáshoz van egy egyszerű lambda jelfigyelő elekrtonika 1db LM324-el ami egyszerre 2db lambda vezérlésre is jó(első-hátsó) ~2eft-ből kijön mindenestül. Ezután oda állítod a jelet ahova akarod és nem dob hibát a rendszer...................
Van kereskedelemben kapható is, ha valaki nem akar vele szórakozni. Azt már nem is mondom, hogy az ismerős autóvillamossági szerelő még csak meg sem lepődött amikor egyszer a trafó miatt nála volt az autó sőt azt mondta nagyon jó több autóban látott hasonlót. Amúgy semmi különlegesre nem kell gondolni egy sima jelfigyelő rendszer állítható max kimeneti jelre és a követés nagysága is állítható.
A sima víz befecskendezést pedig igazából a motor hűtésére találták ki a versenyeken. Hétköznapi használatra nem jó megfelelő gyújtás nélkül. Ezért inkább az elgőzösített vizet használják ami ugye télen is műxik:-)). De a próbálkozás eredményre azért mindenki kíváncsi lesz!
Bocsánat, badarságot írtam, mert nem az RPM alapján van egy érték, hanem az egyik injektor lett "megcsapolva" és egy optocsatolón keresztül tölt egy kondenzátort, aminek a feszültsége le van osztva. Ezt a feszültséget használom referenciának a vezérlő programjában. Korábban kérdezte egy tag, hogy miért nem figyelem a terhelést. Ebből már lejött ugye, hogy a referencia feszültség a "megcsapolt" injektor nyitva tartásával arányos?! :) Természetesen alapjáraton vagy 70°C alatt nincs befecskendezés.
70°C felett a hőmérséklettel arányosan nő az injektor nyitott állapota, mégpedig +1ms/15°C. Nyitási gyakoriság pedig a referencia feszültséggel arányos...
Üdv! Azért, mert nem teszek bele az általad felsorolt folyadékok közül. Etanolnak az oxigéntartalma a lambdaszondát átveri, mert szegénynek érzékeli a keveréket és rádúsít a computer. A motor adagoló rendszerét használtam már ilyen célra, de olyan sokat adagolt, hogy nem tudtam semmilyen módon bevinni a szívósorra. Most egy előre megírt program alapján van az adagolás, potival fokozatmentesen tudom állítani, hogy RPM alapján mekkora legyen az injektor nyitott és zárt ideje, ms pontosan.
Üdv! Miért fagy be? Télen vagy etanol-viz vagy denaturált szesz-víz keverék -20ig jó. Ha elindul akkor percek alatt felmelegszik a "lé" a motortérben:-))) Én egész télen használtam és soha nem fagyott be.........
Amúgy miért nem a motor beépített adagoló rendszerét használod? Az pontosan tudja mikor mennyit kell adagolni. (ez a szívótorok)
Ma 3 órás bíbelődés után sikerült beszerelnem a 2 injektort és hozzá a vezérlést.
Vizet nem kap, mert befagyna. Benzinből akármennyit adnék neki, megenné. Természetesen a teljesítmény sem marad el, viszont egy bizonyos mennyiség fölött már hiába kap többet, negatív eredményt produkál. Holnap OBD-n keresztül megnézem, hogy miként változik az előgyújtás és a befecskendezett mennyiség, ha kisebb-nagyobb adagokat kap a plusz injektoron még.
A hőmérő részét is kalibrálni kell, mert a műszerfal nem pontos és ahol mérni tudom a motor vizének hőmérsékletét ott csak 65-70 fokot mutat az elektronika (jó a termosztát). Szóval holnap élőadat vadászat.
LPG-re és metánra nem fejlesztek, mert: 1, LPG-vel nincs tapasztalatom, nincs a kocsimban. 2, a metán veszélyes. Persze minden veszélyes, viszont a víz miatt még nem égett le senki kocsija, benzin meg üzemszerűen van benne.
Nem a fúvókákat kell csereberélnem, pontosabb szabályozás. LCD-n látható injektor nyitvatartási idő, század pontos hőmérséklet adat (LM35-el kiegészítve).