No ami a rugós váltót, vagy váltó felvágást illeti (de nyilván tudod is) , abban a pillanatban mikor felvágja a kerék a váltót mindíg van egy kis zárlat (egy pillanatnyi) . Mondjuk én addig amég a sínes áramszedésem volt addig nem tapasztaltam különösebb gondot e miatt.
A digitális rendszernél ez már biztos gondot jelentene , persze nem tudom, csak az érzékenyebb a zárlatokra. (le tilt, stb.)
Király. Valami ilyesmi bőven elég lesz. Kiderül. Eleve nem tervezek 10 jármű fölé menni, és nem gondolnám, hogy 3-nál több lenne egyszerre a pályán. Ami nyűg, hogy bármilyen ronda, kellenek a nagy gépek és kocsik. Sajna a magyar nagyvasút a mindenem (hobbim, munkám), szóval itt fognak 4 tengelyes gépek és kocsik is járni. Ez van. Shimms kocsikból egy páros már van. Eas muszáj, mert az szállítja majd az innivalót a kerten belül, a grillhez, medencéhez, stb. Ha meg ilyen kocsik vannak, akkor lennie kell Dácsiának, Csörgőnek, bár drót nélkül buta, de Taurus is lesz. Ha meg jutnék emberi számon 4 tengelyes személykocsikhoz, akkor LGB alapon csalós MÁV Bo, és Piko alapon csalós Halbi Byee Silberlingből...
Ohh, ez sima Graetz kapcsolás. Nagyjából ilyet gondoltam volna én is ki magamtól. Akkor kezdetnek ez lesz. Aztán majd, ha van keret, bedigizem a cuccost. Addig megteszi. Nagy gond nincs, boltba nem kell mennem, szerintem találok itthon. :) Köszi!
Egyébként ennyi a nagy állomásom , Ez bőven elég. 3 csonkával és három átmenő vágánnyal. Persze attól is függ az ember mekkora vonat forgalmat akar? Ha bár meg jegyezném, ha egyszerre 3-4 vonatozunk akkor is elég.
És ez ritkán fordul elő. Ha egyedül gépészkedek akkor meg 2 vonatnál többet nem igen szoktam ki pakolni
Egyébként amikor kezdtem építeni akkor úgy gondoltam, hogy csak 2 tengelyes kocsijaim lesznek. Persze mondanom se kell azóta változott a helyzet. Van 4 tengelyes is. De nem túl hosszúak. 2-3 kocsis vonatok meg vígan be férnek az állomásra.
Az van vele, hogy mindíg csak egy irányból járható a hurok. Meg kell állni a szigetelt részen és átfordítani a trafó polaritását. Más gond nincs vele. Mondjuk használtan vettem , de úgy is relatíve drága.
megcsináltam ugyan ezt 1000 forintból és ugyan olyan jól működött. Jó nem volt olyan elegáns
Mondjuk az a baj, hogy már nem emlékszem hogy milyen értékűek voltak az egyenirányítók . De ha be mész az elektronikai kütyük boltjába és mondod hogy diódát szeretnél 24 volt 8-10A Akkor adnak ilyesmit. Én is úgy kértem. Mert a német márka jelűt, jelzésűt itthon nem kapni. És ez analógba simán működik, mondom csak annyi, hogy meg kell rajta állni és átfordítani a trafót. Lehet bonyolultabb hurok kapcsolást ami mind két irányból járható. A modellező könyvekben benne vannak a rajzok. Csak itt nem 12 volt 0,8amper ha nem 24 volt 10 vagy csak 5 amperra méretezed az alkatrészeket, és abból építed meg. Nem értek az elektronikához de ez működött analógban.
Sőt úgy volt a saját gyártmány meg csinálva hogy egy kapcsolóval amivel polaritást váltottam a szigetelt szakason szinte megállás nélkül ment át a vonat. Hiszen nem a trafót csavartam , hanem egy pillanat alat fordítottam a polaritáson a kapcsolóval.
Ragasztás ügyben nem tudok mit mondani. Nálam csak egy két macerás helyen van ragasztva , szárazon bekevert kő és flexi csempe ragasztó. . Eligazítva a talpfák között és be locsolva. Bontható felrúgható, de arra elég hogy az esső ne vigye el a köveket. A srácok valamiféle műgyantával ragasszák egyébként a köveket.
Ilyen a csemperagasztós, amit már a természet antikolt is egy kicsit
Tavaszi javítgatás után. Nálam van amit szegély tart, vagy valódi zúzott kő, de van olyan rész is ahol csak egy ásónyom mélyen nagyobb kő majd a temetői murva. Rajta a sínek azt csókolom.
De van olyan rész is ahol a járda mellett biztosítani kellett a víz lefolyását , ott élire állított gyeprács van be ásva
Szóval bár mit lehet. Persze lehet ettől komolyabb építkezést is csinálni, de én utálok betonozni. De a srácok nagy többsége komoly építkezést visz véghez. Érdemes esetleg tanulmányozni a dolgaikat.
Ha csak az R1 ívek férnek el hát azt kell használnod. Ott tényleg csak annyi a baj hogy a hosszú vagon alól ki látszik a sín. Az egész LGB rendszer úgy van ki találva, hogy a saját járműveik egy két kivételtől eltekintve el mennek az R 1-es íveken. A Piko Taurusz is A gőzöseiket azt nem tudom. Azt a Tóth Csaba tudná meg mondani.
Most ezek a leg hosszabb vagonjaim de ez pont jó, még az R1 kitérőkön is (nem lóg ki a sín a hasuk alól)
Ez pedig a leg hosszabb személy vagonom volt , de ez is csak ennyit lógott ki Ez egy kinai Neqwida gyártmányú volt.
Azért ha teheted esetleg az állomásra tehetsz nagyobb kitérőket . Elegánsabb, nem annyira kisvasúti jellegű. Főleg annak fényében , hogy "nagy vasutat "is szeretnél járatni. Persze a hely hiány az nagy úr. És hát a kitérők ára is nagyot ugrik a nagyobb méretűeknél.. De neked nem 10-30 váltóban kell gondolkodnod csak 4-6 db-ban. Az meg talán még vállalható. (csak hát a hely?)
A sín valamiféle töltésre kerülne. A tó körül sziklakert van. Ott ívesen rakható viacolor kövekre raknám. A többi helyen, mivel a füves rész és a virágágyás határára kerül, ahol nyírnom kell a füvet, arra gondoltam, hogy zsaluköveket ásnék le szegélynek, kibetonoznám, tetejére kerülnének a sínek. OBI-ban láttam viszonylag apró bazalt zúzalékot, azt szeretném ágyazatnak. Azt kéne eláruljátok, ki az a ragasztó, amivel ezt kő keménnyé tudom ragasztani időjárás állóan. Az íves részek nem lesznek annyira egyszerűek, gondolkodom még rajta. Zsalukövekből olyat néztem, amiben egyik részén középen kissé kisebb az összekötése a két oldalnak, ahova a vasakat rakják, a sín esetleg közé férne, így 1-2cm-el a szint alá kerülne, lenne, ami tartaná oldalról a kavicságyat.
a kert mérete, és jellege miatt sajnos ragaszkodnom kell az R600-as ívekhez, ami nem szép, de legalább ronda, viszont elfér...
Emiatt inkább kisebb járművekben gondolkodom. A "baj", hogy muszáj a magyar téma. Gőzös nehézkes, macerás, de legfőképp drága, így mondjuk a kis dízelek jönnek leginkább szóba. Villany nagyon nem volt tervezve, de a hozzám került próba Leó kaszni végett csak lesz, illetve egy olyan festésű Taurus, ami bejár, vagy esetleg MÁV-osított meg kötődés miatt kell. Szerencsére Piko gépek elmennek ezeken az ívnek nehezen nevezhető halálkanyarokon.
Szóval, ha valaki tud occóé, részletre Taurust, azért ne tartsa magában. :D
Igen, ez a két, esetleg három vágányos állomás, esetleg plusz csonkával, két nyilt vonallal, hurkokkal a végén a terv. Nagyjából az a 3-4m állomási hossz itt is esélyes. Nevezzük Inárcs-Kakucsnak. :D
Nyilván a digié a jövő! Én is abban lennék, ha csak lapátolni kéne a "geld"-et. H0-ban a már túlzottnak nevezhető járműállomány szab gátat, 100 feletti masinával, ráadásul van több, régebbi, illetve egyedi modell, amiben nem csak abban állna a dolog, hogy bedugom a dekódert.
Vezérlésből sem a Lokmaus 2, amim volt, sem a Multimaus nem fogott meg. Inkább Twin center szerű vezérlés jönne be. A "baj", hogy ahányszor kezdtem azt gondolni, na a következő akkor a vezérlés lesz, akkor mindig megjelent valami, amit muszáj volt megvenni...
Itt, a G-snél már főleg, hogy szakaszolgatni ne kelljen, meg a hurok végett, digit gondoltam. De épp a keret szűkössége miatt, miután megnéztem, hogy milyen áron vannak megfelelő dekóderek a G-hez, úgy döntöttem, egyenlőre analóg marad. Ehhez lesz muszáj a két hurkot faszán megoldanom. Elsődleges, miután már az első vontatójármű kezd összeállni, és van már két gördülő anyag is, hogy a vágányzat meglegyen, majd le is kerüljön a helyére. Ehhez még kell bőven keret, így egyenlőre nem akarok digizni. Önmagában annyi lenne, mint a teljes sínanyag, és gördülő állományom lesz együtt. Nyilván, fog ez majd változni, de most ez a helyzet.
Érdekene akkor ez a hurok modul dolog. Milyen fajta volt? A sajáthoz rajzod van?
Megkomplikálom életem ezzel a hurok dologgal, de így a kertben meg tudom oldani, hogy sehol gyakorlatilag nem kell sehol a sínek felett átlépni, nem kell fűnyírót áttolni. A család mozgását sehol nem akadályozza. A felvághatóság azért érdekes, mert én sem ragaszkodom elektromos állításhoz, ha pl. a két huroknál működik, és a terv szerint épülő két vágányos állomásocskán működne, akkor csak a két állomási vágány szakaszolása, kikapcsolhatósága szükséges. Megpróbálok egy pályatervet összedobni. Valahol volt wintrack-em, de már nem használtam hosszú évek óta...
Az hogy analóg ,vagy digitális ? Az tény hogy a digitális a jövő. Én ugyan az analógról áttértem az RC irányításra saját árramforrásból. (aksi hajtás) De ez csak az én elgondolásom. És persze a fűthető gőzösök. (mert ez meg a libling)
Én anno a hurok dolgot egy gyári és egy saját építésű hurok modullal oldottam meg. Ami jól működött analógban.
Az LGB és Piko váltók felvághatóak. De egy idő után a kosztól vagy gyengül a rugó és nem simul vissza a tősínre (nem húzza vissza a gyári rugó) a csúcs sínt. Ez az ellen menetnél okoz majd siklást. Én kézzel mindíg rá segítek. Igaz nekem csak kézi állítású váltóim vannak. És a távirányítás miatt egyébként is valahol a mozdony közelében vagyok. Tehát csak egy mozdulat. És már az idők folyamán rá is áll az ember keze.
De amég új vagy jól karbantartott a váltó addig vissza húzza a rugó a helyére. Csak a por és az évek múlása (és a karban tartottság elmaradása) miatt kicsit szorosabban működnek.
Ne aggódj a 60nm miatt. Remek pályát lehet építeni .
Nekem is úgy kezdődött a dolog hogy egy 3 vágányos állomás és a két végén hurokkal. De azóta 80 méterre bővült a pálya.
Azóta már bőven nem így néz ki, de mint mondtam kezdésnek az állomás és két hurok volt A két hurok felé vezető ívekig olyan 9-10 méternyi egyenes van. Maga az állomás is kb 4m
Én mindíg meg hagytam annak a lehetőségét, hogy tovább lehessen bővülni, ha van pénz rá. És apránként bővült a pálya.
De találsz itt néhány videót a pályáról (jó van némi kitérőm is ) Valahol meg van az első pálya is.
Ami ajánlott, és érdemes meg tartani és bírják a gépek is gond nélkül, az az 1 méterenkénti 2 cm emelkedés. Tudnak meredekebben is fel menni, de kevesebb vagon, jobban igénybe vett hajtás lánc, stb.
Csak az a kérdés mennyi helyed van? Meg tudod e oldani? De érdemes ezt a 2cm-es emelkedést tartani. Mert még ha ívben is van az emelkedő az tovább nehezíti a mozdonyod dolgát. össze adódnak a terhelések.
Nekem van 36% emelkedőm is még lehet nagyobb is, de korlátozott a szerelvény nagysága . És bizony keményen dolgoznak rajta a gépek.
Köszönöm a tanácsokat! Nem nagy ügy a pálya alá fektetni csövet és kábelt. Egy jó MTL vezetéket, 5 méterenként megdobozolva...
Hídból nekem egyenlőre egy tervezett, 40cm-es vizes csatornám van, ami két kerti tavat köt össze, halakkal, teknősökkel, a kis, 45cm-es híd tökéletesen átéri, és boltban sem drága. Mondjuk, ha valakinek van fölös, akkor mindketten jobban járunk, ha boltolunk.
Nem baj, ha felvágható a váltó, akkor elvben használható rugós váltóként. Nagy vasútforgalom nem lesz. Kis pályához kaptam hozzájárulást, és nem is akarok a 60nm-es kertből túl sok helyet elveszteni, hogy egyéb funkciók sérüljenek...
Nem vagyok analóg hívő, szimplán annyi a helyzet, hogy "túl sok" H0-ás mozdony van, annyit kéne dekóderre költeni, hogy mindig inkább új modellt veszek helyette...
Lehet, érdemes lenne valami egyszerűbb, olcsóbb digi vezérlést tenni a pályára. Használható olyan vezérlés, dekóder, mint H0-ban?
- A váltók felvághatók, Piko - LGB egyaránt jó viszont állítóműnek csak LGB-t használj ( a Piko váltókhoz is! )
- Tudom, hogy az analóg hívőket nehéz megtéríteni, de hidd el sokkal egyszerűbb lenne az életed digit üzemben, különösen a hurkok miatt! Ha nem akarsz sok mozdonyt, a költségek sem olyan durvák a játék élményről nem is beszélve........
Sziasztok! Becsatlakoznék ebbe a topicba is. Bár fő profilom továbbra is a H0, már egy ideje foglalkoztat, hogy "hatalmas", 60nm-es kertembe valami vasutat produkáljak. Sokáig vívódtam az 1-es és a G közt. Egy véletlen folytán a G lett a befutó. Nem akarok túlzásokba esni, de valamennyi kerti vasút kell.
Már körvonalazódik, merre tudnék sínt vezetni. Kertemben lévő kis tónál találtam egy megfelelő helyet ahhoz, hogy egy kis hidat is csináljak. Mivel fesztávja 40cm körüli, egy vágány lenne, így kinéztem magamnak az LGB 50600-as kis hídját. Van róla tapasztalat? Esetleg valakinek egy fölös darabja, amitől megválna?
Nagyjából 25-30m vágányzat lenne. Jelen állás szerint, (kert kialakítása miatt) két végén hurokkal, és lenne, lehet nem rögtön az elejét egy 2 vagy 3 vágányos állomás. Lehet csonkával.
Mennyi betáplálás lenne ajánlott?
Ehhez esetleg érdekelne az LGB klasszikus 10320-as bakja a legszimpatikusabb. Akad valakinek ebből fölös darab?
Vezérlésből egyenlőre analógban gondolkodom (hurkot erősen nehezíti), mert a H0-ban is analóg vagyok a nagyobb mennyiségű vontatójárműbe kellő dekóderek ára miatt.
Az lenne még kérdésem, hogy a váltók LGB/PIKO felvághatóak? Kézi vagy az elektromos is? Huroknál, illetve az állomásnál is érdekes lehetne.
Idővel keresek majd használt kocsikat is, főleg olyanokat, amik magyaríthatóak(nagyjából legalább), mint az LGB 4020, 70415 mondjuk mint Kzmu, nyilván ütközőket pakolva legalább rá, vagy LGB 4040-es tartály, ilyesmik. Nyilváb érdekel majd jóárasított Piko Eas, ha egyáltalán szerezhető ilyen. Boltban azért elég húzós az áruk. :( Pedig valamivel ki kell majd vinni a kertbe a poharakat...
Dolgozgattam egy keveset az elmúlt egy két hónapban mutatom az eredményeket.A fekete tartálykocsi a kerék kivételével teljesen saját készítés a sárga és piros tartályok playmobil alapra lettek építve a fa padozat már saját.Közben persze foglalkozom mással is mint figurák,hajók-fahajók, repülök, autók,motor makettek készítésével is tehát nem unatkozom.
Miután már kb. 2 hete üzemel a halastavunk és csak minimálisan szivárog el belőle a víz, így lassan készülök a meghosszabbításra. A Technobond D3 és a zúzottkő forrás meg van. Ami még izgatja a fantáziámat:
Arra gondoltam, hogy mivel itt, a hátsó hurokban is lesz folyamatosan egy kis emelkedő/leejtő, hogy kellene valami segédszer a szintezéshez. Ez ideálisan egy olyan műanyag léc lenne, ami oldalirányba hajlítható, de fel-le nem, vagy csak minimálisan, és jó hosszú :-)
Van ötletetek? Mindez azért kellene, hogy ezzel könnyen megcsináljam a szintezést, a vágányt ráragasszam, aztán csak körbeszórjam zúzottkővel.
A másik lehetőség, hogy megcsinálom az ágyazatot és arra teszem a vágányokat, aztán ha kell, a sínek közénél még feltöltöm azágyazatot. Műanyag lécek hiányában ez lesz a nyerő.
Kicsit változtak/frissültek az eladó LGB cuccaim. Íme:
1. LGB Lehmann sínek (30db) egyben eladó:
Ár: 28990Ft
Érd.: npeter83 @ indamail . hu
2. LGB Lehmann Gőzmozdony + 2db hozzátartozó vagon egyben eladó. A mozdony működik. Kisebb hiányossága (pl.: kémény, csengő) a képeken látható. A kék vagon jó állapotban van, a sárga vagonnak vannak kisebb esztétikai hibái: pl.: az egyik fém keréktengelye kissé görbült, így kicsit "kacsázva" megy a sínen valamint ezen a tengelyen levő kerekei némileg sérültek, de használható/javítható:
Ár: 23990Ft
Érd.: npeter83 @ indamail . hu
3. LGB Lehmann "OTTO" Gőzmozdony + "Auto Express" Vagon egyben. A mozdonynak annyi problémája van, hogy a műanyag fogaskerekek (vagy legalábbis az egyik) amelyek a meghajtást továbbítják a kerekek számára kopottak, ezáltal a mozdony előrefele nem indul meg csak elforog "kerreg" benne a műanyag fogaskerekek/fogaskerék. Hátrafele még elindul. Gondolom ilyen fogaskereket lehet bele esztergáltatni fémből ami tartósabb is lenne mint a műanyag:
Ár: 17990Ft Az ár a kettőre (mozdony+vagon) egyben vonatkozik
Érd.: npeter83 @ indamail . hu
4. LGB Lehmann 3207 Személyvagon figurákkal:
Ár: 9500Ft
Érd.: npeter83 @ indamail . hu
5. Szép kidolgozású kőből készült LGB Alagút bejárat. Hossza 42cm, magassága: 30cm: